Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by eidurgud »

Berget Odd gruppen?
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Tror jeg lar Eidurguds strålende innlegg avslutte mine like fantastiske innlegg i utallige tråder om TILs glimrende organisering og utrolige sportslige suksess.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

Ja, alle bør se mot TIL, og sørge for at kommunen klubben spiller i støtter opp om klubben, privatpersoner gir store summer i rene gaver, samt budsjettere med usannsynlige spillersalg. Det er nok veien å gå når man fokuserer på bærekraftig utvikling i norsk fotball 8)
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Ettersom jeg har avsluttet debatten for egen del er det jo fritt fram for usaklige innlegg. Bare en liten ting: TIL gjorde i fjor styrevedtak på at det ikke skal budsjetteres med spillersalg. Seinest i dagens iTromsø sier TILs direktør at det er helt uaktuelt å gjøre det.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

...samtidig som han sa at det er helt nødvendig for likviditeten. Så selv om det i praksis ikke budsjetteres med det på papiret, er det høyst nødvendig for driften av klubben.
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Superlaget Tromsø

Post by Krølle »

Det er jo ganske fantastisk at en såkalt direktør kan si at det ikke skal budsjetteres med spillersalg, samtidig som han sier det må selges spillere for å ha likvide midler. Med andre ord: han budsjetterer med en likviditetskrise. Spennende.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by mortsto »

Isbergets nettside så jo ok ut før. Nå ser den ut som den er laga for ti år siden. :roll:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Krølle wrote:Det er jo ganske fantastisk at en såkalt direktør kan si at det ikke skal budsjetteres med spillersalg, samtidig som han sier det må selges spillere for å ha likvide midler. Med andre ord: han budsjetterer med en likviditetskrise. Spennende.
Det er ingen som har budsjettert med noe som helst, lille venn. Budsjettet for 2011 er langt fra ferdig.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

Sitat fra Stig Ove Sandnes wrote:...men selv om vi ikke har budsjettert med spillersalg i år eller til neste år er det slik at man må ha likviditet i klubben, for utgiftene vil svinge. Da sier det seg selv at vi er avhengig av et spillersalg for å ha likviditet i klubben for å gjennomføre en sesong, selv om det ikke er en del av driftsbudsjettet vårt
Det kaller jeg å budsjettere med spillersalg. Om det er en nødvendighet for å drifte klubben, så er det noe man planlegger (les: budsjetterer).
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Nå blir det barnehagenivå her: et budsjett er et budsjett, at TIL planlegger å selge en spiller eller to er noe helt annet.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

Øhm, okei. Jeg bare påpeker at jeg syns det er merkelig når man uttaler at man "er nødt til å selge spillere for å ha nok likviditet til å fullføre sesongen" i samme setning som man sier at man ikke budsjetterer med det. MAO kan ikke TIL fullføre sesongen 2011 uten at spillere selges? Om det ikke er det Sandnes mener, så må han sørge for ikke å bli sitert slik.

Er vel mer barnehage-nivå på den "lille venn"-kommentaren din til Krølle for et par innlegg siden.
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Når man diskuterer på barnehagenivå må man finne seg i å bli kalt "lille venn". Krølle er vel ikke så veldig gammel heller, regner jeg med.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

Synd at tråden må ta en slik utvikling da. Trenger jo ikke likne på en tråd fra Isbergets forum selv om den omhandler TIL :roll:
Una mas cerveza.
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Pipp »

brutus wrote:Når man diskuterer på barnehagenivå må man finne seg i å bli kalt "lille venn". Krølle er vel ikke så veldig gammel heller, regner jeg med.
I all verden. :roll:
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Parelius »

Brutus. Tromsø budsjetterer (ut fra Kræmers uttalelser) med inntekter som ikke er garanterte for å sikre framtidig drift, om de skal komme inn gjennom eksterne investorer/en ny sponsor/spillesalg nevner ingen. Men det er høyst kritikkverdig og risikofylt mtp budsjettsprekk og 20 mill i underskudd.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Kesseboy »

Å skyggebudsjettere må vel være et brudd på én av klubbens sentrale verdier, "redelig spill". Men må jo være positivt for TIL at de klarer å skape engasjement, sjøl i Bodø :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by eidurgud »

brutus wrote:Tror jeg lar Eidurguds strålende innlegg avslutte mine like fantastiske innlegg i utallige tråder om TILs glimrende organisering og utrolige sportslige suksess.
Ikke så galt at det ikke er godt for noe :wink:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Ivar Andreas Forn skal prøvespille som TIL 2-keeper/benkesliter for A-laget: http://www.til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/G ... roevespill
DIXI
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Jøss... At Forn kommer fra Steigen var nytt for meg, men det tyder jo på kvalitet!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Hvis Forn får kontrakt vil det styrke TILs nordnorske profil. Jeg hadde trodd Eirik Sørensen fra Tromsdalen skulle få sjansen, han har vært i TIL før, og er en bra keeper. Men TIL har vel ikke vurdert ham som god nok. TIL har ikke hatt norske (langt mindre nordnorske) keepere i A-stallen siden Knut Borch la opp i 2008. Borch spilte i 2005 sin eneste landskamp, og han var på et tidspunkt i samtaler med Arsenal om en overgang. Så begynte skademarerittet, som han slet med helt til han valgte å legge opp.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

brutus wrote:Når man diskuterer på barnehagenivå må man finne seg i å bli kalt "lille venn". Krølle er vel ikke så veldig gammel heller, regner jeg med.
Pass deg. Plutselig får du gamlehjems-argumentet tilbake rett i trynet. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Glimtfan »

Ser at Molde er ute etter både Kara og Høgli. Det vel sannsynlig at en av disse går til Molde.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Det har jeg svært liten tro på. Den eneste muligheten jeg ser er at Manchester United kjøper Kara, og låner ham ut til Molde, slik de gjorde med Mame Biram Diouf i fjor høst. Jeg kan ikke tenke meg at Tom Høgli frivillig flytter til Molde.
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Glimtfan »

Nå har vel Molde muligheten til å betale mer lønn og kan lokke med en sterk satsning og et "kjent" trenernavn i Solskjær. Skal jeg tippe så vil både Kara og Høgli være fristet av Molde. Yttergård Jensen har også vært nevnt i forhold til Molde. Spillerne opplever nok Molde som en større klubb enn TIL og det er nok betydelig mer "trykk" rundt Molde i byen enn det er rundt TIL for tiden. Mitt tips er at en av disse 3 TIL spillerne går til Molde. Av disse er nok Kara kanskje verdt 10-12 millioner, mens Høgli og Yttergård Jensen kanskje er verdt 3-4 millioner?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 028149.ece
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Jaja, du må bare spekulere. At Molde skal være en større klubb enn TIL er det reneste nonsens. TIL har vært det tredje beste laget i Norge i perioden 2007-2010. Røkke og Gjelsten har kastet sine millioner etter Molde i minst 15 år, lilevel går det lenge mellom hver gang de hevder seg i eliteserien. Det kan vel hende at de får et oppsving igjen hvis Solskjær får noen av de spillerne han ønsker, men flere har allerede takket nei. Dessuten er Molde en av Norges minst interessante byer. Freddy dos Santos var der i årene 1998-2000, og har uttalt at det var de to kjedeligste årene i hans liv.
DIXI
Post Reply