LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mendi wrote:Og ettersom det her verken er snakk om felling eller forsøk på sådan.
En særdeles merkelig påstand, vil jeg si.
Mendi wrote:men noe straffe er det ikke.
Greit nok, jeg konstaterer at den gamle Glimt-treneren Tjærnås og Sheffield United-sympatisøren Roger Nilsen mener det er et helt greit straffespark. Gerrard kommer i ubalanse før han får avsluttet. Pga. av en forsvarer som er komplett på villspor i sitt "forsøk på å nå ballen". Det blåses svært ofte frispark utenfor 16-meteren for slikt uten at det skrikes opp av den grunn. En feig dommer hadde latt vær å dømme straffe i denne situasjonen.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Mendi wrote:
Og ettersom det her verken er snakk om felling eller forsøk på sådan, så bør ikke denne delen av regelverket komme til anvendelse. Han bommer i taklingen sin, men treffer ikke Gerrard og hindrer han heller ikke.

Gerrard oppdager imidlertid etter et par steg at her er det straffemuligheter, og da kommer fallet. Han kan ikke klandres for det, men noe straffe er det ikke.[/quote]

Gerrard blir hindret å du ser tydelig at han ikke detter sjøl! denne situasjonen er klar i følge reglene!
You'll Never Walk Alone
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

hvis en feig dommer ikke ville blåst straffe i den situasjonen, så vil jeg heller være en feig dommer som har rett, i forhold til en modig dommer som tar feil.

og dette kvalifiserer absolutt ikke til "forsøk på å felle motspiller".
-<@Arte Et Labore@>-
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Hva prøver han på da da? Han har ikke sjangs å nå ballen.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Janco wrote:Helt klart en billig straffe.

9 av 10 ville latt spillet gå videre, regel eller ei.
at evt. 9 av 10 dommera ikke følg reglan har vel ikke så mye med saken å gjør. Da e det jo i så tilfelle ekstra bra at denne dommeren faktisk både kan reglan og at han velg å følg dem. Regelen e ganske grei, og æ klar ikke heilt å se problemet her.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Kakemonsteret wrote: og dette kvalifiserer absolutt ikke til "forsøk på å felle motspiller".
Nei vi ser jo at han tydelig går rett på ballen...

Image
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Kakemonsteret wrote:hvis en feig dommer ikke ville blåst straffe i den situasjonen, så vil jeg heller være en feig dommer som har rett, i forhold til en modig dommer som tar feil.

og dette kvalifiserer absolutt ikke til "forsøk på å felle motspiller".
Forsvareren har ingen mulighet til å nå ballen, og er åpenbart til hinder for Gerrard. Straffespark! Men skulle forvarsspilleren hatt rødt kort etter regelboka? Han fratar vel angripende lag en åpenbar scoringssjanse.
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Post by Janco »

Merete wrote:
Kakemonsteret wrote:hvis en feig dommer ikke ville blåst straffe i den situasjonen, så vil jeg heller være en feig dommer som har rett, i forhold til en modig dommer som tar feil.

og dette kvalifiserer absolutt ikke til "forsøk på å felle motspiller".
Forsvareren har ingen mulighet til å nå ballen, og er åpenbart til hinder for Gerrard. Straffespark! Men skulle forvarsspilleren hatt rødt kort etter regelboka? Han fratar vel angripende lag en åpenbar scoringssjanse.
Definitivt ikke så lenge Gerrart vitterlig får avslutta angrepet.
Problemet var vel bare at avslutningen kom med feil fot,
og det kan vel ikke sheff-spilleren noe for!?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Trapattoni wrote:
tomath wrote: Det kan vel forklares med at det bare er sånn reglene er. Og fornuftig er det også. Om en spiller må hoppe unna en takling som ville ha ført til frispark/straffe om han ikke hadde hoppet unna, og han p.g.a. dette blir hindret så skal det være frispark/straffe.
Reglene er jo greie her:
"Feller eller forsøker å felle en motspiller", ref. regel 12 i fotballreglene.
Ikke alle som er klar over den der, ser jeg.. :roll:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Dobbelpost
Last edited by eidurgud on Sun Aug 20, 2006 7:19 pm, edited 1 time in total.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Mendi wrote:Og ettersom det her verken er snakk om felling eller forsøk på sådan, så bør ikke denne delen av regelverket komme til anvendelse. Han bommer i taklingen sin, men treffer ikke Gerrard og hindrer han heller ikke
Ser du ikke at Gerrard blir hindret? Hadde ikke han kommet susende, ville jo Gerrard hatt fri bane mot mål!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mendi wrote:men jeg konstaterer at meningene om denne situasjonen deler seg omtrent på samme sted som grensen mellom LFC-sympatisør eller ikke LFC-sympatisør går, og det sier vel sitt.
Det er jo en grei innrømmelse fra din side... :wink:

Når det er sagt, den eneste Sheffield United-sympatisøren jeg har hørt uttale seg om saken mente altså at dette selvsagt var et helt korrekt idømt straffespark.

Situasjonen var forøvrig helt identisk med et frispark Thomas Jacobsen fikk rett foran I-feltet i går. Hønefoss-spilleren er ikke i kontakt med Thomas, men sistnevnte kommer litt ut av balanse og rekker dermed ikke å forhindre et mulig innkast. Dommeren avventer og gir deretter Thomas et korrekt idømt frispark. Nøyaktig samme regelanvendelse som lørdagens dommer. Det uvanlige på lørdag var at dommeren hadde baller nok til å anvende regelen også innenfor 16-meteren. Det er nok det som skaker opp enkelte her, tenker jeg.

Liverpool var heldig som fikk straffe. Ikke fordi avgjørelsen var feil, men fordi så få dommere bruker regelboka også innenfor 16-meteren.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Trapattoni wrote:
Mendi wrote:men jeg konstaterer at meningene om denne situasjonen deler seg omtrent på samme sted som grensen mellom LFC-sympatisør eller ikke LFC-sympatisør går, og det sier vel sitt.
Det er jo en grei innrømmelse fra din side... :wink:

Når det er sagt, den eneste Sheffield United-sympatisøren jeg har hørt uttale seg om saken mente altså at dette selvsagt var et helt korrekt idømt straffespark.

Situasjonen var forøvrig helt identisk med et frispark Thomas Jacobsen fikk rett foran I-feltet i går. Hønefoss-spilleren er ikke i kontakt med Thomas, men sistnevnte kommer litt ut av balanse og rekker dermed ikke å forhindre et mulig innkast. Dommeren avventer og gir deretter Thomas et korrekt idømt frispark. Nøyaktig samme regelanvendelse som lørdagens dommer. Det uvanlige på lørdag var at dommeren hadde baller nok til å anvende regelen også innenfor 16-meteren. Det er nok det som skaker opp enkelte her, tenker jeg.

Liverpool var heldig som fikk straffe. Ikke fordi avgjørelsen var feil, men fordi så få dommere bruker regelboka også innenfor 16-meteren.
¨så den med thomas i går, og tenkte akkurat det samme! Det var nøyaktig lik situasjon bare at den skjedde lengre ut på banen
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

http://www.liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=8695&zone=1
Tropp: Reina, Dudek, Finnan, Kromkamp, Warnock, Hyypiä, Agger, Aurelio, Zenden, Alonso, Gerrard, Sissoko, Pennant, González, Luis Garcia, Bellamy, Fowler, Crouch.

Verdt å merke seg er at Benítez kun har med to midtstoppere – Sami Hyypiä og Daniel Agger.
Det er full spenning forran kampen i morgen og jeg håper at zenden må vike på sentral midtbane... samt at pennant får spille fra start
You'll Never Walk Alone
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Kan ikke Warnock spille stopper?
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

eidurgud wrote:Kan ikke Warnock spille stopper?
Han kan vel hvis han absolutt må, men jeg tipper Gerrard eller Kromkamp går inn på stopperplass dersom Hyypia eller Agger skulle bli skadet i løpet av kampen..
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Post by karlfro »

talfh wrote: Det er full spenning forran kampen i morgen ....
Mildt sagt, er hypernervøs før kampen ikveld!

Dette er en kamp vi IKKE har råd til å tape, skjer det er sesongen nærmest spolert før vi er kommet igang.

2-1 er en ledelse normalt i en kamp og scorer motstanderen er man likt. I Europacup sammenheng er det en skitledelse, scorer motstanderen er vi bakpå, blir ikke beroliget før vi leder med 2 mål.

Tror alt i alt det ordner seg for oss i kveld, men før det må vi igjennom en skikkelig "Liverpoolsk-neglebitende seanse", laget vårt har en egen evne til å gjøre alt ulidelig spennende til siste slutt.
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

vi er vidre og det er vell alt som trengs å nevnes. Skal skadene aldri stoppe?? Synd at warnock blei skada, har alltid hatt sansen for han. Aurelio er en usikker spiller på det defensive... ellers så burde vell bellamy kommet inn tidligere i stede for garcia. Vi har langt igjenn til noe topp form, og jeg er litt bekymret over at vi ikke spilte bedre i 2 omg enn vi gjorde :!:
You'll Never Walk Alone
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

talfh wrote:vi er vidre og det er vell alt som trengs å nevnes. Skal skadene aldri stoppe?? Synd at warnock blei skada, har alltid hatt sansen for han. Aurelio er en usikker spiller på det defensive... ellers så burde vell bellamy kommet inn tidligere i stede for garcia. Vi har langt igjenn til noe topp form, og jeg er litt bekymret over at vi ikke spilte bedre i 2 omg enn vi gjorde :!:
Jeg er mer bekymret over at Sissoko ble skadet, Warnock er i beste fall tredjevalg på backen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Christoph wrote:Jeg er mer bekymret over at Sissoko ble skadet, Warnock er i beste fall tredjevalg på backen.
Flaks at det er internasjonal uke etter kampen mot West Ham på lørdag. Da er det 14 dager til neste ligakamp. Sissoko er nok med til bortekampene mot blånesene og Roman, skal du se.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Trapattoni wrote:
Christoph wrote:Jeg er mer bekymret over at Sissoko ble skadet, Warnock er i beste fall tredjevalg på backen.
Flaks at det er internasjonal uke etter kampen mot West Ham på lørdag. Da er det 14 dager til neste ligakamp. Sissoko er nok med til bortekampene mot blånesene og Roman, skal du se.
http://www.liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=8713&zone=1

Momo ute i 2-3 uker... Det jeg er mest bekymra for er at vi har 2 faste ute av spill i forsvar. Men heldigvis er Finnan tilbake i stede for kromkamp. Lurer litt på hvem som blir foretrukket på topp som spisser, eller om Rafa velger å rulere mye. (håper ikke det)
Får se om Fowler får noe spilletid, han vet i allefall hvordan han skal score mål, og jeg tipper at han bløir å score en del denne sesongen om han får spille. Kuyit Tror jeg trenger tida frem til jul, med å gjøre seg kjent
You'll Never Walk Alone
Post Reply