LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Rafa, vennligst gå, du er en elendig taktikker. Jeg er lei av de tragiske disposisjonene dine. Hva Babel gjør på den banen er for meg ei gåte. Når skal du instruere og få mann på bakerste stang? Det er BARNELÆRDOM!

Gratulerer Alex, nok en cap.
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by talfh »

Hiver meg på den!! Rafa er god i Europa, men han blir aldri den som evner å gi oss PL tittenlen tilbake...! Jeg fryktet mitt da jeg så lagoppstillingen, og jeg fikk rett i mine tanker... Babel er helt skandale, og nå ser vi konsekvensene av salget av Keane uten å hente en ny spiss!! TOTALT UAKSEPTABELT! Jeg vil si at vi skal fokusere på å prøve å ta 3-4 plassen med den PL formen vi har.. :guns :fy
You'll Never Walk Alone
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Sulliken »

Det er derfor liverglimt er så krass i dag, ja.....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Begod »

Å kvitte seg med Rafa vil være enda smartere enn det var av Chelsea å kvitte seg med Morinho.
I medgang og motgang
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by talfh »

Begod wrote:Å kvitte seg med Rafa vil være enda smartere enn det var av Chelsea å kvitte seg med Morinho.

Dersom dette var ironisk ment så er jeg ikke helt enig med deg! Benitez kan være en kjempegod taktiker men han kan også bruke taktikk som driter ut hele laget. Han kjører til tider en for defensiv spillestil, han bruker noen ganger alt for like spillere og han satser på spillere som viser seg å overhode ikke prestere i det hele tatt. Dersom det var Benitez som sa at han ikke trengte Keane i januar så gjorde han en glipp, med at dette skjedde så seint at vi ikke fikk en erstatter. Keane hadde ikke prestert som forventet, men vi ser tydelig at vi hadde trengt en spiss som har litt erfaring.
You'll Never Walk Alone
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Babel burde heller blitt solgt. Keane også for den del, men hvor er erstatteren?

Det er det mest kritikkverdige, ingen til å ta tak i målscoringen når Torres er borte!
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Keane va den store investeringa i sommer. Den som skulle hev laget det ekstra hakket og skulle gjør dem mindre avhengig av Torres og Gerrard. Dessverre va det et gigantisk feilkjøp. Etter mi meining blei feilen gjort når Keane blei kjøpt (æ va veldig positiv til han når han blei kjøpt inn så æ har egentlig ingenting æ skulle sagt), ikke når han blei solgt. Dermed e klubben på mange måta der den va forrige sesong, selv om de har gjort det bedre.

Kombinasjonen av at Keane overhodet ikke lyktes, prisen, lønna og alderen (29 til sommeren) gjorde at æ synes det va greit så selg han og begrens tapet mest mulig. Tvila veldig sterkt på at han ville vært i stand til å dra lasset når Torres e borte, og til sommeren når Tottenham ikke e desperat lengre ville de nok fått knapt halvparten av pengan de nu fikk.

Lenge sida æ har vært såpass langt nede etter et resultat som på lørdag. Måtte unngå alt av avisa og internett frem til nu. Noen ganga gjør fotballresultata nesten fysisk vondt.
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »


Liverpool will never embrace future with one foot in past

Oliver Kay, Football Correspondent

Life at Anfield was quiet. A few people might mill around during the week, trying to spot a star or snatch an autograph, but it was only on match days that any real crowd gathered. Go to Old Trafford any day of the week and you will see . . . crowds gathering, buying tickets, drifting around the souvenir shop, queuing for the museum or simply gawping at the stadium. Old Trafford is supermarket football.”

The above paragraph could easily have been written last week, but in fact it was written 15 years ago in Stephen F. Kelly’s biography of Graeme Souness. Kelly went on to portray Manchester United as a corporate monster and Liverpool as a cosy corner shop, but he suggested that things were changing, that the Merseyside club were evolving into “a multimillion-pound business staffed by well-paid executives in Marks & Spencer suits and where success is imperative on and off the field”. How did that go, then?

In one sense it sounds like a bygone age and in another it feels as if nothing has changed. As United close in on Liverpool’s proud record of 18 league titles — it was 18-7 when the Premier League was launched in 1992 — the instinct among the Merseyside club’s supporters may be to bemoan the disharmony in the boardroom, Rafael Benítez’s contract saga, injuries to Fernando Torres and Steven Gerrard or even just to blame Lucas Leiva, but the reality is that Liverpool are just about punching their weight on the pitch while falling dramatically short in all other departments.

On the pitch, Liverpool have a team capable of beating Real Madrid away from home in the Champions League. As a club, though, they are so dogged by infighting and inertia that it is difficult to see what happens next.

Everywhere you look, it is a collision of cultures, the old guard at odds with the new — with Rick Parry, the chief executive, ousted and David Moores, the former chairman, contemplating stepping down from his honorary role as life president — and even the new at odds with the new. Parry’s departure has been portrayed as a move towards unity and, in the view of Tom Hicks, the co-owner, towards dynamism, but, barring a change of ownership or an enormous injection of cash, the underlying problems will remain.

Every home match at Anfield generates about £1.5 million, meaning that their match-day revenue over an average season is likely to be about £37.5 million. United, their stadium full to its 76,000 capacity and their corporate lounges heaving every week, earn more than £3 million every time they play at Old Trafford. Last season their match-day revenue topped £100 million. It is one reason why their accounts for the financial year ending June 30, 2008, will see a turnover in excess of £300 million, the largest recorded by a British club.

Liverpool simply cannot compete with that and, while a lack of dynamism or commercial vision has been a factor in their efforts to break away from the corner-shop mentality, it is not the biggest one. Ultimately it comes down to location, location, location and, whereas Old Trafford always had potential for expansion Anfield, hemmed between rows of Victorian terraces, remains every bit the corner shop.

Much of the blame for that has been laid at Parry’s door, not least by Hicks, who has described the chief executive’s tenure as “disastrous”. As a global brand, Liverpool are woefully underdeveloped — incredibly, they were the last Premier League club to have their own website and did not even have a commercial director until the appointment of Ian Ayre in 2007 — but the shortfall in commercial revenue (£41 million in the 2006-07 campaign, as against United’s £56 million) does not begin to reflect match days.

Parry cannot be accused of hiding from that fact. Almost as soon as he had taken office, he identified the need to relocate. But all their efforts over the past decade have been hampered by planning issues, a lack of funding, rising construction costs and now the global economic climate. Moores sold the club to Hicks and George Gillett Jr on the premise that they would provide the money to deliver the new stadium while supplying Benítez with the funds to strengthen his squad. Instead they have delivered discord and wrangling — not just with Parry and Benítez but with each other.

It is an utter mess, with Gillett desperate to sell his stake but seemingly intent on being obstructive for as long as he struggles to find a buyer. It is why the feeling persists that Benítez has made Liverpool about as competitive as they can expect to be in the Premier League while somehow making them one of the most feared teams in Europe. That will not prevent the inevitable gnashing of teeth on Merseyside when United draw level with their total of 18 league titles in May. But, for as long as Liverpool remain at such a competitive disadvantage, it cannot be classed as underachievement.

If Parry could turn the clock back to 2007, he would not allow Hicks and Gillett anywhere near the place. If he could turn it back ten years, he might approve a full-scale redevelopment of Anfield. As it is, he will leave the club in May much as he found it and as Moores found it when he took over as chairman in 1991 — in need of investment, in need of direction and, above all, in need of the nineteenth league title that continues not just to elude them, but to pass them by completely.
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by BBM08BG »

Problemet til Liverpool er at de har en manager totalt blottete for ydmykhet og som er så egoistisk og sta at han gjerne lar Liverpool som lag seile sin egen sjø bare han får bevist at hans taktikk og teori fungerer.

Kan hende Liverpool vinner ligaen engang i framtiden, men de gjør det aldri med Benitez som manager.
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

Det hadde jo nesten vært fristende å hent tilbake Voronin fra Hertha Berlin. Han scora igjen i helga og Hertha leda Bundesliga. I følge Wikipedia har han 9 mål og 4 assists på 18 kampa. Det går vel uansett ikke ann å avslutt låneavtalen i sesongen, men det e litt surt om Hertha ikke har råd til å kjøp han om noen mnd.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Mr.North »

Begod wrote:Å kvitte seg med Rafa vil være enda smartere enn det var av Chelsea å kvitte seg med Morinho.
Correct me if I`m wrong....men gjorde ikke Mourinho det rimelig bra som Chelsea-boss? :wink:

Ellers så tror jeg at jeg sier meg enig i at Rafa bør byttes ut etter sesongen, med mindre Liverpool vinner Champions League igjen, da kan mannen selvsagt ikke fjernes.

Men tror jeg at han blir fjernet? Niks.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

BBM08BG wrote:Problemet til Liverpool er at de har en manager totalt blottete for ydmykhet og som er så egoistisk og sta at han gjerne lar Liverpool som lag seile sin egen sjø bare han får bevist at hans taktikk og teori fungerer..
Tja litt suksess har det nå blitt. 5te CL/SC trofe i skapet. Det hjelper ikke på PL, men det hjelper litt på selvtilliten.

Jeg sier det annerledes enn deg; Liverpool blir aldri seriemester med Jamie Carragher på laget. Jeg sa før at de tar ingen store trofeer med Murphy og Carragher på laget. Nå er det bare Jamie igjen så blir det PL. Hvorfor jeg mener det? Han er rett og slett en sinke for spillet. Til og med old man Sami er bedre.
@liverglimt
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Mr.North »

Hørt sånn tull! Jamie Carragher er god som gull, og Danny Murphy var ikke så verst han heller.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Kesseboy »

Carragher er vel ikke en del av Liverpools største problem, å greie å sette et skikkelig press mot motstanderens mål, og bruke det til å faktisk pirke ballen i mål?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Vel, jeg sa det er min personlige mening. Jeg har ikke sagt at noen av dem er værst. De er bare ikke god nok for å bidra til PL. Gjør mine ord til skamme Jamie, jeg skal glatt svelge den kamelen, selv om jeg frykter det aldri skjer.

Liverpools største problem i år er dere tidligere fordel – pasningsspillet. Nå er det inneffektivt. Tversover- og støttepasninger som ender helt tilbake hos Reina er en skam.
@liverglimt
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Mr.North »

Liverpools minste problem er forsvaret. Bak er det stort sett tett, mens det er fremover det store åpne såret gaper mot fansen. For Fernando Torres er jo helt alene der, og når manageren går og selger Keane uten å forsterke, så er vel neppe det det klokeste en manager i gullkamp har foretatt seg.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Boombadila »

Liverpool sitt problem er at de spiller spansk fotball i England :lol:

Blir ikke mange PL-titler av det skjønner dere vel :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by BBM08BG »

liverglimt wrote:
Jeg sier det annerledes enn deg; Liverpool blir aldri seriemester med Jamie Carragher på laget. Jeg sa før at de tar ingen store trofeer med Murphy og Carragher på laget. Nå er det bare Jamie igjen så blir det PL. Hvorfor jeg mener det? Han er rett og slett en sinke for spillet. Til og med old man Sami er bedre.
Aldri tenkt på den måten, men ser du har et godt poeng.

Tilbake til Rafa; at han er en superegosit som faktiskt tenker mer på seg selv synes jeg denne artikkelen beskriver veldig godt :

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -time.html

Nå er det personlige karakteristikkene journalsiten kommer med på trynet, men han skriver bl.a før Rafas iditiske utfall mot Sir Alex :

""Liverpool were cruising at the top of the League at the turn of the year. They looked strong in depth and focused and I genuinely thought, if Gerrard and Torres stayed fit, they might go on and win the title. Then came Dossier Day. The moment that Benitez decided to make it all about himself again."


Og videre skriver han :

"This season was the closest Liverpool have come to winning the Premier League and they almost certainly blew it when they had it in their hands. Because, at the crucial moment, when the players looked to their manager for the kind of supreme Churchillian 'Let us go forward together' speech that might drive them on to victory, he turned it into the Rafa Benitez show."

Dersom man mener at dette ikke har vært negativt for Liverpool er man ganske blind.

Jeg vet at dette uansett ikke vil synke inn hos Rafafanatikere fordi de forklarer, forguder og unnskylder mannen uansett hva han gjør.

Om folk leser kopforum vil de få sjokk hvor fanatiske og blinde enkelte supportere der er i sin gudedyrkelse av Rafa.

Uansett, Rafa er for sta og egoistisk å innrømme at hans filosofi og spillestil ikke fungerer i den engelske ligaen med sitt høye tempo. Om Liverpool beholder Rafa i 10 år sier det en ting ganske sikkert; Liverpool vinner ikke ligaen en eneste gang iløpet av de 10 årene.
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Nå tenker jeg vi ikke skal bli historieløse. Sir Alex Fergusson var nær med å få sparken før han startet på en glimrende rekke med pokalhenting.

Til og med Rafa kan bli bedre på det meste.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by ingen87 »

Selv jeg skulle greid å fått klubben til seriegull. Har jeg fått 50 år på meg, skulle vel jeg og greide å lært meg noe, og forbedre meg på såpass at vi før eller siden har vært helt der oppe. Hvor lang tid skal man gi en manager? Houllier fikk vel seks år på å bevise noe. Benitez er inne i sin femte. Heldigvis har Benitez bidratt med fantastiske ting ute i Europa, hvis ikke har det ikke vært store ting å skrevet hjem om på disse årene. Spørsmålet er bare hvor lenge er vi tålmodige til å vente på PL? Jeg er ihvertfall lei av å tape hver bidige premier league kamp helga etter CL rundene.

Har lagt meg merke på at mange inne på kopforumet sitter å støtter Benitez, og legger all skyld over på våre eiere i vest. Der er jeg ikke enig. De som mener dette hevder at vi har lite penger forhold til våre konkurrenter (til dels riktig: United og Chelsea), men må ikke glemme at Aston Villa kommer bakfra. Villa har greid seg med lite penger, smarte kjøp, og ikke minst en ekstremt dyktig manager. Aston Villa kommer før til å vinne Premier League under O'Neill, enn det vi gjør med Benitez!
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by ingen87 »

Nå er vi på vei mot nok en fantastisk hjemmekamp uten TAP.. Blir vel neppe seier heller, kjenner jeg laget mitt rett. Lukter 0-0 på milevis avstand..

EDIT: Sjeldent så morsomt å ta sååååå feil! :D
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by liverglimt »

Fikk ikke sett kampen i dag, men rapportene lover godt. Bare det ikke er ett blaff.

Dagen i dag har mest gått med til å fordøye dette: King Kenny snakker ut om Hillsborough

Jeg tenker like mye på Heysel og HIllsborough. Jeg satt foran skjermen og ventet på kampen fra Brussel og husker det ekstremt godt. Etter disse hendelsene blir klubben aldri den samme. Fotball er viktig, men livet er viktigere.
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Glimt1916 »

En ok kamp i går. Lyspunktan foruten 3 poeng va Insua og N'gog for min del. Ngog starta nervøst men fikk etter kvert vist frem litt meir enn han har greid tidligere. Synes også Mascherano funka veldig bra som høyre back selv om æ regna med at det bli et kortvarig vikariat.

Det bli interessant å se denne dokumentaren om Hillsborough. Dalglish tok det som skjedde tungt, og mange mein at han tok på sæ for mye i tida etterpå og at det igjen førte til at han møtte veggen og sa opp i Liverpool.

Forøvrig fyll King Kenny 58 år i dag. Grattis!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by Begod »

Vi vil vinne serien med Rafa som manager, hvis han bare får nok penger til å kjøpe de spillerne han vil ha.
Med Parry ute og mer makt til Rafa så vil alt gå så mye bedre :)
Å skifte ut manageren vil være fullstendig idotisk, da det ikke finnes bedre managere i markedet.

Etter min mening så er årsaken til at vi ikke lykkes i pl rett og slett at stallen ikke er god nok.
Med så mange kamper som det er i pl så vil kvaliteten på stallen ha mye mer å si for resultatet enn managerens taktiske egenskaper.

Vi har ikke råd til å bli sittende med feil kjøp som Keane som dessverre viste seg å være helt feil man for oss, derfor var det tvingende nødvendig å kvitte seg med ham.
I medgang og motgang
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: LIVERPOOL 2008/2009

Post by BBM08BG »

Dette er dårlig nytt for Liverpool :

http://www.dagbladet.no/2009/03/10/spor ... l/5219386/

Benitez holder atter engang på med sin velkjente whining der han for n'te gang viser sin egoistiske selvopptatthet.

Liverpool kommer aldri til å vinne ligaen med en stabeis av en manager som har sitt eget renome som førstepri og deretter får det gå som det går med laget.
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
Post Reply