Lyon driter seg ut!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Lyon driter seg ut!!!

Post by dalers »

Etter 92 minutter får Daniel Braaten seg en smell og blir liggende nede i midtsirkelen. RBK-spillerne stopper halvveis opp. Stopper Bjørn Tore Kvarme spiller ballen til høyreback Christer Basma som slår ballen ut mot sidelinja. Men istedet for å la ballen gå utover sidelinja og få stopp i spillet slik at Braaten får behandling, så snapper Lyon-stjerna Sylvain Wiltord ballen. Han spiller den til Hatem Ben Arfa som legger opp til Freds vinnermål.

Houllier beklaget overfor Høgmo:
http://www.dagbladet.no/sport/2005/12/07/451486.html

men på pressekonferansen sier han:-Vi hadde også vært sure hadde det hendt oss. Men vi må ikke la den hendelsen overskygge kampen. Vi skapte mest sjanser, og hadde vi avgjort dette før, så hadde ingen snakket om det målet etterpå, sa Houllier.


Etter målet danset Wiltord og ga RBK-spillerne hysjtegnet.
Wiltords kommentar til norsk presse? - Ciao! :evil:

Høgmo: - Dette er fransk arroganse på sitt verste. Jeg hadde ikke trodd dette om Wiltord som tross alt har spilt i England

Jeg har en beskjed til Høgmo: Han burde vite HVOR i England Wiltord spilte..... Der er de ikke akkurat kjent for Fair Play...[/quote]
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

synes ikke dette va så ille. Skal æ vær heilt ærlig så synes æ egentlig at det e bra. Om sånt som dette skjedde oftere så ville spillera slutta å lagt sæ ned for å hal ut tida mot slutten av kampa. Om Braaten hadde vært virkelig skada ville det selvsagt vært annerledes, men på tv-bildan ser man jo tydelig at han ikke e det.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Synes og dette er storm i vannglass! Når RBK begynner med pasninger i forsvarsleddet istedet for å måkke ballen bort, kan man ikke forvente at Lyonspillerne skal takle ballen fra en RBK-spiller for så å sende den ut av spill!
Heldigvis klarte Soler å holde hodet kaldt og være fornuftig i går når Fjørtoft begynte med maset sitt, husker fortsatt med gru uttalelsene fra studio i forrige CL-kamp....
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Lyon driter seg ut!!!

Post by K1M »

dalers wrote:Jeg har en beskjed til Høgmo: Han burde vite HVOR i England Wiltord spilte..... Der er de ikke akkurat kjent for Fair Play...
HAHAHAHA!!!! :lol:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Lyon driter seg ut!!!

Post by dalers »

K1M wrote:
dalers wrote:Jeg har en beskjed til Høgmo: Han burde vite HVOR i England Wiltord spilte..... Der er de ikke akkurat kjent for Fair Play...
HAHAHAHA!!!! :lol:
Endelig noen som forstod hvorfor jeg fant en hendelse i den ufattelige uinteressante kampen Lyon-RBK interessant :wink: (And who is finally and once again the King of North-London? 8) )
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Lyon driter seg ut!!!

Post by K1M »

dalers wrote: (And who is finally and once again the King of North-London? 8) )
Hva? Vi har jo vært kongene i evigheter.... må nok skuffe deg! :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Jørgen A.J.

Re: Lyon driter seg ut!!!

Post by Jørgen A.J. »

K1M wrote:
dalers wrote: (And who is finally and once again the King of North-London? 8) )
Hva? Vi har jo vært kongene i evigheter.... må nok skuffe deg! :)
Ja, akkurat
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

tjongs wrote:Synes og dette er storm i vannglass! Når RBK begynner med pasninger i forsvarsleddet istedet for å måkke ballen bort, kan man ikke forvente at Lyonspillerne skal takle ballen fra en RBK-spiller for så å sende den ut av spill!
Heldigvis klarte Soler å holde hodet kaldt og være fornuftig i går når Fjørtoft begynte med maset sitt, husker fortsatt med gru uttalelsene fra studio i forrige CL-kamp....
Kunne ikke vært mere enig. Skjønner selvfølgelig at Rosenborg reagerte, men de hadde da muligheten til å spille ut ballen selv. Jeg la feks ikke merke til at Braathen var skada før tv3 viste reprisen i etterkant. Kan heller ikke huske at kommentatorne nevnte det før etter kampen. Kan ikke da forvente at Wiltord som var 60-70 meter unna situasjonen( sitat Soler) skal oppfatte hva som skjer.

Ett annet spørsmål er vel om Braathen virkelig var skada..??
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Hvis Wiltord hadde sett at Braaten hadde lugget nede tror jeg han ikke ville "snappet" ballen. Men det er heller ingen spisser som bruker å orientere seg om det ligger noen spillere 60 meter lenger bort.. For meg så det heller ut som at Christer Basma bommet på ballen enn at han prøvde og skyte ballen ut, så jeg vil egentlig si at RBK er skyld i sin egen "uflaks". Blir bare teit å kalle Lyon usportslige, hvorfor kunne ikke Kvarme heller bare demlje ballen ut over sidelinja selv??
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg så faktisk ganske tydelig den taklinga Braaten ble skada. Jeg tenkte frispark med en gang.

Franskmennene så at Braaten lå nede, ingen tvil om der. RBK-spillerne ropte og pekte på han. En Lyonspiller hadde ballen ca 5-10 meter unna bråten da flere rbk-spillere gjorde ham oppmerksom på at de hadde en spiller nede. Franskmannen valgte å ignorere det, og spilte opp. Rbkforsvaret fikk da kontroll over ballen, og skulle til å sende den ut over sidelinja.Det som var skikkelig frekt er at de snapper ballen i det øyeblikket..

Til Lyons forsvar kan man jo si at Braaten "bare" sto på kne da ballen ble snappet.

For RBK var ikke dette en "vinn eller forsvinn" - kamp som det lett kunne ha vært, så resultatet er ikke noen katastrofe for dem.

Og dessuten. Bedre lag enn RBK har blitt sendt hjem som griseslakt av Carew og co.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

Når vi er inne på temaet skader og utspilling av ballen, mener jeg at hvis en spiller er så skadet at dommeren må stoppe spillet, evt. at spilleren må ut på sidelinjen for assistanse, da må denne spilleren holde seg på sidelinjen i f.eks. 2 minutter før han får komme ut på banen igjen. Er mange eksempler på unfair play av spillere som kaster seg nedpå, ut på båre og inn igjen like etterpå!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Vel.. Greit nok at Braathen var ute av spill i noen sekunder, MEN han var på bena da målet kom. Han hadde ingen verdens ting med målet å gjøre, Braathen er for p***** spiss, ikke stopper! Ikke var han så alvorlig skadet heller, det var mer at han var sliten at han ikke gadd å reise seg opp med en gang. Hadde midtbanen og forsvaret til RBK fungert, ville de ha stoppet spillet lenge før det ble mål, de hadde nok av muligheter til det. Tettey, som var nærmeste mann etter taklingen, kunne bare lagt Lyonspilleren i bakken, Kvarme kunne blåst ballen til Marseille da han hadde sjangsen, og Basma kunne jo truffet ballen i det minste.

Nei, her skjønner jeg lite av trønderenes reaksjon.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

greit at du hater rbk, men du kan jo prøve å være lit objektiv.. til og med Holier sa at han ville ha blitt sur..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Karls1
Posts: 423
Joined: Wed Aug 24, 2005 3:12 pm
Location: Lillehammer

Post by Karls1 »

det var dårlig sport`s ånd. :(
Bodø-Glimt Førr Evig !!!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Glimt1916 wrote:synes ikke dette va så ille. Skal æ vær heilt ærlig så synes æ egentlig at det e bra. Om sånt som dette skjedde oftere så ville spillera slutta å lagt sæ ned for å hal ut tida mot slutten av kampa. Om Braaten hadde vært virkelig skada ville det selvsagt vært annerledes, men på tv-bildan ser man jo tydelig at han ikke e det.
Helt enig!

Jeg har sett for mange tilfeller av at spillere misbruker den uskrevne regelen om å spille ut ballen ved skade slik du skriver. Jeg synes det skinner gjennom at det var uthaling av tid RBK ønsket, mer enn hensynet til Braatens ve og vel. Jeg mener at en ikke kan forvente at et lag avbryter en god kontringsmulighet i en slik situasjon med mindre skaden åpenbart er alvorlig. I spill mot etablert forsvar er det noe helt annet. Da mener jeg bør ballen spilles ut, og da bør dommeren legge til like mye tid som har gått med til skaden.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Synd at enkelte Lag ikke holder seg innenfor Fair Play plakaten.

Dette var svakt av Lyon, men desverre så ser jeg en utvikling der dette blir mer og mer vanlig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Sulliken wrote:greit at du hater rbk, men du kan jo prøve å være lit objektiv.. til og med Holier sa at han ville ha blitt sur..
Er det meg du sikter til?
Post Reply