Solskjær! What a man!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Solskjær! What a man!

Post by Los-Loco »

Har ingen spesielt positive holdninger til United what-so-ever (eller til engelsk fotball generelt forsåvidt), men Ole Gunnar Solskjær er så imponerende at jeg nesten blir United-fan!

Helt utrolig for noen holdninger den mannen har! Han var tidenes superreserve; kom innpå og scoret i hver bidige kamp en periode, men sa aldri(!) et eneste ord om at han burde ha fast plass i startoppstillingen. Han har en lojalitet og en stå-på-vilje som jeg aldri har sett hos noen annen. Han har motstått fristelsen til å kle seg naken på tv (i den grad det kan være fristende for noen-som-helst normale mennesker), eller svi av pengene på sinnsvake biler, poker og horer, og lar barna sine vokse opp i et edruelig og folkelig hjem slik at de har en mulighet til å bli fornuftige mennesker på tross av en berømt far.

Og på toppen av det hele kjemper han seg tilbake etter en kjip skade som nok sikkert ville betydd slutten på karrieren for svært mange i hans situasjon. Og motivasjonen? Fordi han føler han skylder klubben det, mens han har flau smak i munnen over å motta så mye penger uten å kunne yte noe tilbake!!! :shock: :shock: :shock:

Paulsen, Olsen, Kjølner, Hanssen og alle andre som stikker av gratis, og prioriterer etter egen lommebok og hode: Les, og bøy hodet i skam! Dette er inkarnasjonen av klubbfølelse og lojalitet! :hedre

http://www.dagbladet.no/sport/2005/12/07/451531.html
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Bare synd han spiller for feil klubb..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Jepp. Har ingenting hverken for eller imot ManU. Men Solskjær apelerer til et supporterhjerte uansett klubb....

Og fansen VET å sette pris på han. Det er det som rører meg mest. De vet hva de har med å gjøre og de gir tilbake til Solskjær, i mon...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Joda.. De synger jo etter han enda..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Karls1
Posts: 423
Joined: Wed Aug 24, 2005 3:12 pm
Location: Lillehammer

Post by Karls1 »

det har henkt et banner på old trafford som det står 20 legende( på engelsk) å synget sangen hans vær kamp. det er til å bli rørt av.
Bodø-Glimt Førr Evig !!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Det særeste av alt er jo at fyren er (eller var?) Liverpool-supporter :shock:

Men jeg husker debuten hans, så den direkte. Satt med følelsen av at det kunne være starten på noe stort. Har vel sjelden truffet bedre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sindre
Posts: 103
Joined: Sat Feb 19, 2005 6:15 pm
Location: Lofoten

Post by Sindre »

Sulliken wrote:Bare synd han spiller for feil klubb..
Solskjær hadde ikke vært så god, eller så høyt elsket hvis han hadde vært i en annen klubb.... :D
Heia Manchester United!! Vi kan vær GLAD vi har en Edvin Van Der Saar!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

det er derfor jeg ikke har så veldig mye til overs for han, egentlig.. Bortsett fra at han er dønn lojal
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Solskjær er gjennomført seriøs i det han gjør, ikke mye tøv og utenomsportslig vås fra ham, det er rett og slett umulig å ikke bli imponert av den mannen.
Jeg er fristet til å kalle ham gutt for han ser da vitterlig sånn ut :lol:

Utrolig at han har orket å trene gjennom hele det lange skadeavbrekket hans, så spørs det hvilken nivå han klarer å komme på.
Så lenge som han har vært borte så bør folk ha tålmodighet med hans prestasjoner, vil enda ta lang tid før han vil nærme seg noe som heter form. Hvis noen skulle være i stand til å komme tilbake fra dette, så måtte det faktisk være Solskjær.

Når det gjelder klubbfølelse så er det klart at det er lettere å være lojal for en klubb som ManU som er en av verdens største klubber og man har sikret sin egen økonomiske fremtid.
Litt hardere da å holde seg til Glimt, som ikke er glamorøst lag å spille for og ei heller blir man rik av det.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Larsen wrote: Når det gjelder klubbfølelse så er det klart at det er lettere å være lojal for en klubb som ManU som er en av verdens største klubber og man har sikret sin egen økonomiske fremtid.
Seff, men hvis Solskjær hadde vært ute etter penger, ville han åpenbart hatt mye å tjene på å gjøre et par klubbytter i løpet av karrieren. Aner ikke hva han var verdt på det meste, men om han hadde kjørt en bosman eller et salg istedet for å signere langtidskontrakter med United, så hadde han ganske sikkert nettet rimelig store beløp!

Los-Loco!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

dalers wrote:Jepp. Har ingenting hverken for eller imot ManU. Men Solskjær apelerer til et supporterhjerte uansett klubb....

Og fansen VET å sette pris på han. Det er det som rører meg mest. De vet hva de har med å gjøre og de gir tilbake til Solskjær, i mon...
Ja det er ganske så utrolig at Solskjær sangen synges på hver eneste kamp ca 2 år etter at han sist var på banen , Stor kred til manu suporterne. Og selvfølgelig til Solskjær :hedre .
I medgang og motgang
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Hadde mannen gjort karriere i militæret med en slik lojalitet, hadde han vært general for lengst.

Solskjær er intet annet enn imponerende, både på og utenfor banen.

Og han har jo rett: Han fortjener ikke den lønna.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Svært mange som burde se Opp til Moralen Solskjær atter en gang viser!

Får håpe han lykkes med drømmen om en stor karriære som trener :lol:
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Fyren e jo Liverpool-supporter så det hjelpa jo på 8)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Når det gjelder klubbfølelse så er det klart at det er lettere å være lojal for en klubb som ManU som er en av verdens største klubber og man har sikret sin egen økonomiske fremtid.
Litt hardere da å holde seg til Glimt, som ikke er glamorøst lag å spille for og ei heller blir man rik av det.
Du er inne på noe der ja. Solskjær har jo også forlatt både Clausenengen og Molde til fordel for større sportslige utfordringer, høyere status og lønn. Jeg synes det er helt greit. Spillerne holder jo ikke på med fotball bare for den fotballklubben de spiller for eller supporterne. De gjør det jo i stor grad for sin egen del.

Solskjær framstår uansett som en utrolig jordnær og lojal klubbspiller. Som supporter er man nødt til å elske ham.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/20/466729.html

Solskjær imponerer igjen med holdningene sine! TENK hvis alle spillere hadde halvparten av hans holdninger, så mye bra fotball og så lite bråk vi hadde hatt da!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

[quote=]- Jeg føler alltid at vi er på samme lag. Hvis mitt bidrag er å spille noen minutter, er det rollen min. Hvis jeg er på benken for å støtte de andre, er det rollen min. Hvis jeg bare er med i troppen, er det rollen min, insisterer han.[/quote]
DETTE er hva jeg kaller sunne holdinger.
Hvis alle de mange wannabies som rusler rundt på treningsfeltene her til lands kunne fått opp øynene, kunne de kanskje sett hva som karakteriserer en spiller med virkelig klasse, og hva som skiller en klassespiller fra en hvilken som helst spiller i de norske ligasystemene.

Hatten av for #20.
Post Reply