Arsenal FC

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Arsenal FC

Post by MhepA »

Hvilke kamper går i uke 10-11 og i uke 14-15?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Arsenal FC

Post by Vassvik »

Seier i første oppgjøret. Samir Nasri, beibi! - HeppHepp! 8)

Image
Andres meninger støter meg.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Arsenal FC

Post by dalers »

Franske Silvestre på ManU fikk hjemlengsel og signerte for Arse :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Arsenal FC

Post by Hågen »

:mrgreen:

Dette skal bli spennende!
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Arsenal FC

Post by Vassvik »

Måtte jo dra opp denne, ettersom Arsenal hadde en real festaften på Stamford Bridge i går kveld.

Image

2x van Persie var akkurat nok til å stikke av med 3 poeng fra Vest-London.

Høydepunktene kan sees her.
Andres meninger støter meg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Arsenal FC

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.dagbladet.no/2008/12/10/spor ... e/3992056/
Ivorianeren forlot lørdag Emirates med tårer i øynene og en klump i halsen. Som om Arsenal hadde tapt. Wenger forteller at alle i klubben har støttet 25-åringen de siste dagene.
Jommen sa jeg fans. :fy
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

I dag skal Tottenham slås, i det jeg jeg håper er starten på en periode hvor vi igjen skal spille vakker og flytende fotball. Samtidig må vi gjerne vinne mange kamper på rad. Det blir spennende å se om Arshavin er på benken, men jeg har mine tvil med tanke på at kampformen er et stykke unna. Uansett, Go Gunners!!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Arsenal FC

Post by tomath »

VG Live wrote:37 Eboue får sitt andre gule kort. Eboue skjønner lite og tusler i garderoben. Tv-bildene viser at Eboue sparker etter Modric etter å ha blitt taklet.
Er det det man kaller svar på tiltale? :lol:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Arsenal FC

Post by dalers »

må gratulere Arsenal med ett poeng. Det kan en si var en sliteseier for de. Men de har et par mindre begavede i toppen på det laget der. At Eboue slenger ut foten når han formoder dommeren ikke ser hans retning er intet mindre enn en velfortjent utvisning. Ekspertpanelet i Sky var ihvertfall ikke nådig mot han....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Eboue har alltid vært noe merkelig i toppetasjen, så at han sparker til en Tottenham spiller når han har gult kort, overrasker ingen.
Eboue skal visst være vår morromann i laget. En populær stand up-komiker innad, og den som holder humøret oppe i gruppa, men det han gjør på banen av usportslige fakter begynner å bli lite morsomt i lengden..
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Arsenal FC

Post by eidurgud »

Har han blitt utvist mot West Ham også? Nå har han nesten sparka huet av Terry, og leka Beckham på Modric - da mangler det bare at han finner på noen sprell mot WH, om han ikke allerede har gjort det..?
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Hvorfor West Ham? Tror og håper Eboue ikke har en fremtid i Arsenal lenger. Det har vært svært lenge siden han spilte en over godkjent kamp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Arsenal FC

Post by eidurgud »

De er fra London, de også 8)
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Det er Fulham og :wink:
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Arsenal FC

Post by Vassvik »

Arsenal - Roma 1 - 0

Image

Vi sløser noe helt grønnj***** med sjansene våre, og det gjør vondt å se at ingen har vett til å sette de mange sjansene!
Vi spiller bra fotball gjennom nesten 90min, men det hjelper pent lite når vi ikke får uttelling for det.
Likevel er vi heldige med å få et straffemål, selv om det gjør returoppgjøret på Stadio Olimpico litt for spennende for min del. Roma er ikke akkurat i dårlig form for tiden heller. :?
Andres meninger støter meg.
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Arsenal FC

Post by Vassvik »

Nå ser det jo ut som Kalou har skjønt hvor han kan ta skrittet videre.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... 274909.ece

Tar for all del i mot Kalou. Han har ferdighetene Arsenal trenger på topp.
Andres meninger støter meg.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Arsenal FC

Post by eidurgud »

Nå kommer det der fra The Sun, Vassvik..

Sitater som
They are achieving huge things at Arsenal and watching them play is just beautiful.
viser jo bare at artikkeln er sprøyt fra ende til annen.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Arsenal FC

Post by K1M »

At Arsenal gjør det dårlig om dagen er ingen overraskelse etter å ha fått sett dem litt på tv nå i permen. Problemene er åpenlyse! For det første trenger vi en spiss som kan omsette sjanser i form av mål. I tillegg har vi noen inkompetente midtbanespillere i Song og Eboue. Det skal bli en fryd å få Cesc tilbake! Eboue har et overblikk som er skremmende dårlig og Song en pasningsfot som ikke kan sammenliknes med noe godt... Og på topp har vi jo vidunderbarnet Bendtner... gutten som ALDRI vet hvor målet står! Han duger ikke til annet enn hodespill. Til slutt har vi også et problem som en av historiens beste managere har uttalt seg anngående: "Det ser ut som om Wenger er redd for å kjøpe forsvarsspillere..." - Sir Alex Ferguson. Og ja, det ligger nok noe i det.

Når det kommer til Arshavin kan man ikke si noe annet enn at denne mannen har mye fotball i seg. Lavt tyngdepunkt og en fin skuddfot samt god teknikk. Og Nasri kommer til å blomstre mer og mer, han har ALT lagt til rette for å bli en av verdens beste i sin posisjon. En av de beste investeringene AFC har gjort, tror jeg...
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Herregud for en lidelse!! Men vi vant da tilslutt :D
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Arsenal FC

Post by eidurgud »

Walcott er visst ikke av de skarpeste knivene i skuffen:
I Arsenal ville jeg faktisk ha nummer åtte, men da fikk jeg beskjed om at den skulle Samir Nasri ha. Jeg visste ikke engang at vi hadde kjøpt ham da jeg sa det
og
– Da fikk jeg nummer 14, og jeg sa jeg ville ha den. Jeg visste ikke at det var Thierry sitt nummer før jeg kom hjem.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Trenger vel ikke ha noe med intelligens å gjøre av den grunn. Han er vel bare ikke så opptatt av bagateller som draktnumre, som vi fotballfans. Og ingen utfører kjøp så stille og diskre som Arsenal og Arsene Wenger, så den er og forståelig. :wink:
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Arsenal FC

Post by Vassvik »

Oppdateringer fra Arsenal's kant:

Image

Emmanuel Adebayor har fått ny arbeidsgiver i form av Manchester City. Ble vel solgt for roughly 25mill£, hvilket jeg synes er helt grei. Jeg har aldri ment at Ade er den spisstypen Arsenal trenger. Vi trenger et arbeidsjern som ikke legger seg ned og sutrer etter 2 mislykkede forsøk. Så nå håper jeg virkelig at Wenger for en gangs skyld henter inn et skikkelig navn på topp. Huntelaar, David Villa etc. Spisser som ofrer mer for drakta, og som spiller for mer enn seg selv. Selv om jeg tviler på at det kommer noen fler inn nå, så er det lov å håpe på et mirakel. Vi kunne trengt en kontroversiell overgang for å få en moralsk 'boost' i troppen.



Image
Annet enn det, har vi også fått forsterkninger bak i form av Vermaelen. Midstopperen ble hentet fra Ajax for sånn cirkus 10mill£, noe som virker lovende, ettersom Gallas og Toure tilsynelatende ikke tåler trynene på hverandre.

Rosicky er også totalt friskmeldt, og spilte i treningskampen mot Barnet. Dette er også gode nyheter, for hans teknikk har vært sårt savnet! Alt i alt er jeg faktisk overraskende optimistisk overfor Arsenal i den kommende sesongen. Forhåpentligvis kommer de unge talentene til å ta nok et steg framover i denne sesongen. Det kan vel tross alt bare gå en vei! :wink:
Andres meninger støter meg.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Arsenal FC

Post by tomath »

http://www.youtube.com/watch?v=_HAi7C7a7ZY

Wengers utvisning mot United med voiceover fra Gordon Strachan. Hysterisk :lol:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Arsenal FC

Post by Young Gun »

Ser ut som kongen vender tilbake. Da er det selvfølgelig snakk om Thierry Henry. Noen som har tro på at han blir en forsterkning i de to mnd. han er i klubben?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Arsenal FC

Post by Boombadila »

En Henry i form er alltid et farlig våpen, om han blir brukt rett.

Spørsmålet er jo om han har formen og nivået inne.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply