Høgli-debut for Tromsø 9.4.2007

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Vossafår
Posts: 41
Joined: Sat Jun 04, 2005 6:01 pm
Location: Myraveien 28, 8020 Bodø

Post by Vossafår »

Da e no ikkje eg so sikker på.
Trur nok han ser litt meir langsiktig på sittuasjonen. Vist da stemme at dama skal forsetta på skule i Tromsø, og Tromsø ligg ein div. høgare enn glimt, so vil da vera naturleg for han å flytta på seg.

Er han foresten ekte glimt gutt?
Hater Brann og ellers er alt på stell
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

J I P wrote:Super Tom har sikkert blitt skuffet over at ikke et enstemmig forum ønsket at han skulle bli i Glimt - og i skuffelsen over det, så flørter han med andre klubber.

Det er ikke for seint å snu - Tom.
Haha, det skulle han isåfall ha tenkt på før han startet flørten :wink:
Sannsynligvis innser han vel at han ikke er god nok for Glimt, og at det er lettere å spille seg inn på laget i TIL.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Karl Max wrote:
Shredd wrote:Høgli sier han vil spille tippeliga fotball. da er det rimelig risikofylt å gå til Tromsø. Tromsø kan fort havne i adecco de og, og Glimt kan fort rykke opp igjen.
Det er ikke usannsynlig at vi til neste år har byttet plass. Selv om jeg bli få huden full av brutus og frodo baggins nå så er det realiteten.

Så hvorfor gå til Tromsø? Hva er så mye mer attraktivt der en Glimt? Og ser man på Høgli og hans spillestil er i hvertfall ikke Tromsø attraktivt.
Dream on. Tromsø rykker aldri ned akkurat som Glimt aldri i verden rykker opp i år.

Glimt må gjøre et generasjonskifte før de kommer opp. Gamlingan må ut, så må dem sats på ungguttan som kommer opp. Eineste måten før glimt å kom tebake tel toppen på, Runar og Stig har sett sine beste dager.
Anders Karlsen og the rest of the young boys e framtida før glimt.

Tom Høgli havner i Tromsø , men han er nok mer en langsiktig investering for TIL han går ikke rett inn på laget. Han vil være en god erstatter for Roar Christensen på sikt.
Jeg tror ikke Høgli har noen planer om å sitte på benken i TIL :wink:
Han nekter nok å være erstatter for Christensen.

BTW: Hvis du fulgte med på kampen mellom TIL og Glimt hadde TIL høyere gjennomsnittsalder enn Glimt.

Tromsø bruker opp alle kreftene og flaxen sin i treningskampene så når serien starter blir det borte.
For TIL sin skyld håper jeg de beholder Steinar Nilsen som trener.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Paa sentral midtbane disponerer TIL naa Douglas Segueira, Patrice Bernier, Lars Iver Strand, Joachim Walltin, Ruben Yttergaard Jensen og Bjoern Lidin Hansen. Andre spillere (som Tore Reginiussen og Thomas Hafstad) kan ogsaa om noedvendig spille sentral midtbane. Tom Hoegli kan absolutt ikke regne med fast plass om han blir kjoept til Tromsoe, fra TILs side vil det i saa fall handle om en investering paa lengre sikt.
DIXI
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Karl Max wrote:Glimt må gjøre et generasjonskifte før de kommer opp. Gamlingan må ut, så må dem sats på ungguttan som kommer opp.
Glimt har nå en svært ung a-stall.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Det spoers vel om ikke Glimts unge er litt for unge, og de "gamle' litt for gamle? TIL har i et par aar manglet spillere i alderen 24-29 aar, og har bevisst hentet spillere i denne aldersgruppen. Saa du hadde regnet ut at TILs startelver mot Glimt hadde et aldersgjennomsnitt paa 27.5 aar. Det hoeres helt perfekt ut for meg. Normalt ville Tore R startet, og dratt gjennomsnittet litt ned. Dessuten har TIL (i likhet med Glimt) en rekke uhyre lovende ungdommer i stallen, og i loepet av helgens to treningskamper var alle saa naer som Hans Norbye (var uttatt til U 21 i vinter, er skadet) paa banen: Vegard Braaten (U 21), Thomas Braaten, Bjorn Lindin Hansen, Ruben Yttergaard Jensen (U 19) og Jo Nymo Matland. Alle disse spiller enten fast paa eller har vaert innom aldersbestemte landslag.
DIXI
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:Det spoers vel om ikke Glimts unge er litt for unge, og de "gamle' litt for gamle?
Det kan helt klart være et poeng, men fordelingen i a-stallen er i dag slik(litt kjapt satt opp, forbehold om mindre feil)
16-18 år: 4
19-23 år: 8
24-27 år: 5
28-30 år: 5
30+ : 4

Ideelt sett hadde det kanskje vært bedre med flere spillere i "pulje 3", men samtidig har mange av spillerne i "pulje 2" nokså mye erfaring, også fra spill i Tippeligaen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Shredd wrote: Og Karl Max, Høgli reserve for Roar Christensen? Det måtte nå være pga Steinar Nilsen gir Christensen spilletid pga langt vennskap, for han er ikke noe bedre fotball spiller. DET får du ikke lov å påstå.
Hva vil det si aa vaere reserve for en spiller som har lagt opp? Aa vaere reserve og aa vaere erstatter er ikke noedvendigvis det samme.:wink: Hvis Roar fortsatt hadde spilt, er det derimot godt mulig at han ville blitt foretrukket foran Hoegli i TIL. Han var en fantastisk spiller for oss, som aldri vil bli glemt.
Last edited by brutus on Mon Feb 19, 2007 9:13 pm, edited 1 time in total.
DIXI
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Han bør selgast før vi ikkje får noka meir for han...

Kan ikkje sjå at ikkje fleire av dei andre i gruppa skal kunne erstatte Høgli
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote:Han bør selgast før vi ikkje får noka meir for han...
Nå har Høgli visstnok sagt at han uansett blir i Glimt til i sommer. Da er det dessverre ikke så lett å selge...
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Bort fortest mulig. Han bør hvertfall ikke få spille mange minuttene fremover.
L.U*H.G
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Jeg synes dette begynner å minne om illojalitet fra Super Tom. Å tenke det er en ting å komme med uttalelsene i AN 20/2 er noe annet.
(Det får meg til å tenke på Bratsets uttalelser om Hareide rett før en CL kamp. Når Hareide hadde begynt å Lefle med tanken på å trene landslaget) Bratset kalte han uspiselig).
Tom bør settes på "transfer lista" mens vi enda får noe for han. Jeg er lei av spillere som går som Bosman fra Glimt.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

8000Stein wrote:Jeg synes dette begynner å minne om illojalitet fra Super Tom. Å tenke det er en ting å komme med uttalelsene i AN 20/2 er noe annet.
(Det får meg til å tenke på Bratsets uttalelser om Hareide rett før en CL kamp. Når Hareide hadde begynt å Lefle med tanken på å trene landslaget) Bratset kalte han uspiselig).
Tom bør settes på "transfer lista" mens vi enda får noe for han. Jeg er lei av spillere som går som Bosman fra Glimt.
Glimt trenger penger, selg så fort som mulig.
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Karl Max wrote:. Et generasjonskifte tar mer enn en sesong, og det er ikke gjennomført før Hoftun, Runar Berg og Stig er erstattet av yngre krefter. Årets sesong blir jo iallefall et skritt i riktig retning.
Så lenge den store majoriteten av laget e ungt, så gjør det ikke nokka å ha eldre spillera i stallen. Å gjør ett generasjonsskifte betyr ikke nødvendigvis at man treng å spark alle rutinerte spillera ut av stallen med en gang. Synes Glimt har ei bra blanding av eldre rutinerte og unge talentfulle spillera. Vil tru at unge spillera har mye de kan lær av å spell sammen med fks. Hoftun og Runar.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

8000Stein wrote:Jeg synes dette begynner å minne om illojalitet fra Super Tom. Å tenke det er en ting å komme med uttalelsene i AN 20/2 er noe annet.
(Det får meg til å tenke på Bratsets uttalelser om Hareide rett før en CL kamp. Når Hareide hadde begynt å Lefle med tanken på å trene landslaget) Bratset kalte han uspiselig).
Tom bør settes på "transfer lista" mens vi enda får noe for han. Jeg er lei av spillere som går som Bosman fra Glimt.
Enig. Her bør det gid beskjed om at enten så vil du vare i glimt å blø for drakta eller så bør de selgest så glimt får penger. Hvorfor skal glimt sitte på en spiller som ikke ønsker å være i klubben lenger enn fram til sommeren.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Post Reply