Høgli-debut for Tromsø 9.4.2007

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg tror ikke dét er tilfelle med Tom Høgli. Han er god, men med de taktene som Anders Karlsen viser, kan det faktisk bli vanskelig for Tom å spille seg til en fast plass på laget.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:Situasjonen er omtrent den samme som Patrice Berniers i TIL. Bernier har sagt fra at han forlater klubben i sommer. Han har faktisk takket nei til tilbud som ville skaffet TIL et par millioner i kassa. Han er for tiden skadet, men den dagen han er frisk og i form skal han selvsagt rett inn på laget. På den måten får TIL maksimalt ut av en god spiller helt til den dagen han drar. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at Glimt tenker på samme måte når det gjelder Høgli.
Det er to forskjeller:
1. Berniers kontrakt utløper midt i sesongen. Høglis kontrakt utløper etter sesongen.
2. Bernier er selvskreven i TILs startellever når han er skadefri. Høgli kan fort få problemer med spilletid i Glimt i år.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Trapattoni wrote:
brutus wrote:Når Bernier sannsynligvis drar til sommeren kan det derimot bli aktuelt å prøve å hente ham igjen. Da kan han jo også fritt undertegne en bosmankontrakt med den klubben han ønsker.
Han kan fritt undertegne en kontrakt med den klubben han ønsker, men kontrakten vil gjelde fra 1. januar 2008. Skal TIL ha Høgli når Bernier evt. drar til sommeren, så vil han ikke gå som Bosmanspiller.
Du må lese hva jeg skriver: "Da kan han jo også fritt undertegne en bosmankontrakt med den klubben han ønsker." Hvis den klubben han tegner kontrakt med vil ha ham straks, må den selvsagt betale noen kroner for det. Hvis de mener prisen er for høy er det bare å vente til 1. januar 2008.
DIXI
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:Du må lese hva jeg skriver:
Ja, det var jo det jeg gjorde.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Bosman ruling: A player can sign a pre-contract with another club for a free transfer if the players' contract with their existing club has 6 months or less remaining. :wink:
DIXI
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:Situvasjonen er da enkel...
Han bør spille på b-laget helt til situvasjonen med arbeidsgiveren er oppklarert.. Hvis han velger og arbeide en annen plass, så har vi i det minste brukt tiden til å lære opp en ny mann i den rollen.
var det et svar til dette?
dalers wrote:
liverglimt wrote:Kanskje DGH bør gå ut å kreve at spillere som ikke vil være i klubben blir solgt?
Jeg er personlig ikke i tvil hva jeg ønsker å si om saken, men fra i kveld av er jeg ikke leder i DGH. Det får bli opp til det nye styret.

Og HVA kan styre i DGH gjøre på vegne av supporterklubben? Hvilket mandat har de?

Møt opp ikveld og delta på det som jeg antar vil bli den mest interesannet diskusjonen! For jeg lover at jeg kommer til å ta temaet opp... 8)
Det er svært viktig å få denne debatten ikveld. Håper flest mulig kommer!

Jeg har alltid satt Høgli svært høyt. Men jeg har ingen problemer med å se at Høgli ikke kommer til å være like selvskreven i 2007 som i de 2-3 siste årene. Det er ikke ille at en spiller ønsker seg bort. Det vil alltid skje. Men da ser jeg på det som hakket verre at det er TIL det prates i hyggelige toner om. Og det er på akkurat det punktet DGH muligens må si sin mening... Men nå skal vi ikke ta det avisene skriver om for god fisk.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Kesseboy wrote:Nå er det jo ingen grunn til å ta av med sviker- og judasrop.
Er selvsagt enig i denne, Kessulf!

Jeg synes Høgli er en veldig habil spiller og støtter ham så lenge han er i glimt. Det jeg IKKE liker, er at det er Tomsø han "flørter" med...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:Bosman ruling: A player can sign a pre-contract with another club for a free transfer if the players' contract with their existing club has 6 months or less remaining. :wink:
Ja, var dette nytt for deg?
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Post by tobben »

Høgli uttalte vel til bladet Tromsø at han fortsatt har uformell kontakt med TIL, hva nå det enn måtte bety!

Tviler sterkt på at TIL ønsker å bruke penger på å forsøke å kjøpe Høgli nå.
Vi har nå Sequeira, Lars Iver og Bernier som kjemper om de to plassene sentralt på midten. I tillegg har vi 2-3 andre som også er aktuell i en slik posisjon.
Når Bernier forlater oss til sommeren tror jeg derimot TIL kanskje gjør ett nytt forsøk på å hentet Høgli, om han fortsatt ikke har skrevet ny kontrakt med Glimt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

tobben wrote:Når Bernier forlater oss til sommeren tror jeg derimot TIL kanskje gjør ett nytt forsøk på å hentet Høgli, om han fortsatt ikke har skrevet ny kontrakt med Glimt.
For meg høres det litt rart ut om det er Berniers avgang i TIL som vil trigge et evt. kjøp av Høgli. Slik jeg ser det er det to svært forskjellige spillertyper vi her snakker om. Spesielt i den offensive delen av spillet innehar Bernier kvaliteter Høgli ikke er i nærheten av.
Vossafår
Posts: 41
Joined: Sat Jun 04, 2005 6:01 pm
Location: Myraveien 28, 8020 Bodø

Post by Vossafår »

Eg fårstår at dekan som er glimt supportera blir irriterte på Tom når han går ut og flørte med fienden. Kven blir ikkje det.
Enda meir irriterande e da når klubben ikkje får ei krona igjenn.
Trur nok at da fort kan bli realiteten her.

Spørsmålet er om Tromsø trenger Tom H.
Eg er ikkje like sikker. Kjem han som bossmanspelar og ikkje krever for mykje lønn, so e han velkommen
Hater Brann og ellers er alt på stell
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Vossafår er som alltids irriterende hyggelig :?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Hvis Tom gir klart uttrykk for at han ikke ønsker å spille for Glimt, men for Tromsø så syns jeg det er på sin plass å ønske ham "godtur". Så lenge ting ikke er avklart så er han vår Super-Tom.
I medgang og motgang
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Post by tobben »

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Tom Høgli – som i går var på banen i uvant posisjon på venstre midtbane –
en innsiktsfull nettside :roll:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Vossafår
Posts: 41
Joined: Sat Jun 04, 2005 6:01 pm
Location: Myraveien 28, 8020 Bodø

Post by Vossafår »

Da va no hygglige ord fra han Dalers.
Hater Brann og ellers er alt på stell
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Klart du bare får hyggelige ord her på forumet med den signaturen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Hva er mora til våre truser foresten ?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Kan det være den lange underbuksa?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Jeg bruker bare boxer uansett, så Mr. Pålegg her er nok litt på villspor.
Vossafår
Posts: 41
Joined: Sat Jun 04, 2005 6:01 pm
Location: Myraveien 28, 8020 Bodø

Post by Vossafår »

Da e fint at det tar da so fint, og ser humoristisk på da. :D

Hadde heilt gløymt at eg hadde skreve da. Skal bytta da ut med ein gang
Hater Brann og ellers er alt på stell
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Super Tom har sikkert blitt skuffet over at ikke et enstemmig forum ønsket at han skulle bli i Glimt - og i skuffelsen over det, så flørter han med andre klubber.

Det er ikke for seint å snu - Tom.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply