Alle overganger 2004

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Alle overganger 2004

Post by Larsen »

Legger en egen link til en oversikt over alle overganger i 2004.
Siden oppdateres hver gang det skjer en overgang.

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=51409

Greit å ha for å holde oversikten over det som skjer i Tippeligaen.
Last edited by Larsen on Mon Jan 17, 2005 2:44 pm, edited 1 time in total.
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Vålerenga og Brann har handlet mye/dyrt som vanlig...ender vel opp med middelmådige plasseringer og økonomiske problemer som vanlig :)


Ser FFK har hentet en del spillere også. Tipper de skal slite med å holde seg i Tippeligaen.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Irriterende det der! Vålerenga og Brann har store økonomiske problemer, men får sydd silkeputer under armene av rikfolk og mobiloperatører.

Hadde vært greit om feks Torrisen-familien hadde lempa over noen millioner på Glimt en og annen gang, som plaster på tort og svia (i nesa til hver eneste Bodøværing, hver jævla sommer).

Kommer til å boikotte mobiloperatøren Chess i alle fall!!!! Om det blir sånn at Myggen kommer til Brann, da er skammen komplett. Er det lag i norge jeg HATER, så er det Vålerenga og Brann!! :evil:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

hehe, hadde ikke gjort noe med n oen kroner fra en rik onkel eller to.

Thue-Nilsen er vel rikest i Bodø, hu kunne vel gitt oss litt penger :) (tvilsomt)

Det er vel ingen ekstremt-rike i Bodø, slik som i Oslo :p (og Molde:)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Vi har jo mye å takke 22-gruppen for da :D

Men det er jo rent utrolig å se hvordan Enga henter inn spillere når de tross alt nettopp holdt på å gå konkurs....
Videre klarte jo klanen egenhendig å samle inn 2 mill til støtte for klubben-Imponerende!

Jeg føler egentlig Glimt er på rett kurs i forhold til økonomien, snart er vi i balanse, og snart kan vi begynne å bygge opp egenkapital...det blir flotte tider :)
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

jepp, sånn sett kan 2004 bli et bra år for økonomien i glimt, selv om de sportslige skulle bekke litt imot... :)

får vi ny medalje, uefa avansement og roay league så blir vi blandt de få klubbene i norge som har bygd opp egenkapital. De aller fleste sliuter jo med gjeld.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Er alle Glimt-spillerne i klubbens eie? Eller eier 22-gruppen noen av spillerne? Jeg mener at klubben primært skal eie sine egne spillere. Jeg er bekymret for utviklingen i norsk og internasjonal fotball. I det siste har jeg registrert at John Nordbrekken kjøper unge talenter, som den 18-årige Holm hos VIF og har planer om å kjøpe Bråten i Skeid. Nordbrekken synes å ha et edelt motiv med det hele, men ingen skal la seg lure og tro at Nordbrekken ikke ønsker å tjene penger på denne virksomheten. Det betyr at ved et videresalg vil Nordbrekken sitte med et sannsynlig overskudd, ikke klubben. Grunnlaget for RBKs sterke økonomi er at samtlige spillere alltid har vært i klubbens eie, ikke av en rik onkel på Øvre Singsaker.
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 910 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Savner egentlig ikke noen rik onkel til Glimt! Selvsagt kunne det vært behagelig med noen millioner i ny og ne, men det gir overhodet ingen garanti for noe som helst! Vålerenga og Brann er vel de lagene som er blitt pumpet mest inn i av mer eller mindre fotballopptatte rikinger, men jeg kan ikke si at jeg er imponert av medaljehøstingen deres likevel ( :lol: )


Glimt er nødt til å sette tæring etter næring, og det tror jeg er sunt! En sunn forvaltning av økonomi og administrasjon smitter over på det sportslige! Når det er sagt, så har vi mye å takke 22-gruppen for. Det er etter min mening bedre å ha en bred støtte i det lokale næringslivet hvor mange bidrar med litt, enn å ha én eller to rikinger som liker å "eie" en klubb!


Los-Loco har talt!!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Fredrikstad blad satser en del på Tippeliga-stoff.
Her har de foretatt en vudering av overgangene så langt:
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/artikke ... /111572336
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fin artikkel det der JIP

Takk for den :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Fra Oslo wrote:Men det som jeg lurer på er hvordan hun har klart å bli så rik? Er det arv? (Litt rart ettersom det ikke var noen i på skattelisten med samme navn som henne med en like solid formue...) Eller har hun gjort noen gode investeringer opp gjennom årene? Eller tjent dem opp selv, i så fall på hva?
Thue-Nilsen var i mange år direktør og største aksjonær (over 50%) i Nilsson-konsernet. Hun arvet aksjene fra sin far. Hun trakk seg fra driften og solgte sine aksjer for 3-4 år siden, til Bergen Rørhandel. Bl.a. for å få bedre tid til å ta seg av sin psykisk utviklingshemmede datter.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 910 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Los-Loco wrote:Savner egentlig ikke noen rik onkel til Glimt! Selvsagt kunne det vært behagelig med noen millioner i ny og ne, men det gir overhodet ingen garanti for noe som helst! Vålerenga og Brann er vel de lagene som er blitt pumpet mest inn i av mer eller mindre fotballopptatte rikinger, men jeg kan ikke si at jeg er imponert av medaljehøstingen deres likevel ( :lol: )
Vel, vel vel! Her må man vel spise i seg noen ord ser jeg.... Hrmm!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Jeg irriterer meg ennå over Investorgruppen jeg makan altså!!!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Aalesund FK har sikret seg Karl Oscar Fjørtoft fra Hammarby i Stockholm. Det ser jeg på som litt av et varp.

Nettavisen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 309968.ece
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Da var Martin klar for Brann... På tide at alle kaster Chess-simkortene ja...

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 929174.ece
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Mens vi har en ribbeinskadet ukjent kanadier på treningsopphold.
Snakk om kontraster i Tippeligaen!
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Er stygt redd for at vi får et kraftig skille i Tippeligaen:

Først : Rbk, Vif og Brann
så: Viking, Start, Lsk, Lyn, AAfk, Tromsø
resten av røkla...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

I avisene snakkes det nå om at Jo Tessem og Bjørn Tore Kvarme blir Lyn-spillere neste sesong.

Ærlig talt skjønner jeg ikke dette jaget i Lyn etter gamle storheter. Kjøpet av Leo var jo ingen suksess. Og hvilket signal er dette til de unge spillerne i klubben?

Skulle gjerne hatt en rik onkel i Glimt men når det kun hentes inn falne dyre stjerner er det like greit.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Tromsø er begynt å signere spillere:

http://www.nordlys.no/sporten/til-magas ... 377859.ece

http://www.nordlys.no/sporten/til-magas ... 377768.ece

Finsk landslagsback ser jo bra ut for de, men en fra Costa Rica???

Ja, de tør ihvertfall... ingen skal ta fra Dem det ...

Og hvem vet kanskje han blir en suksess??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Post Reply