Norge-Skottland 17. juni & Skottland-Norge 19. november 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by J I P »

Ikke bruk Glimt effekter på Landskamp!
(hadde det vært en landskamp på NSA sitt felt på Ullevaal (neste år er det tilbake) så ville du ha blitt strippet for de).

Har sjekket med Rene hos NFF og vi blir mellom 3700 og 4000 norske der borte i Glasgow.

Og det blir 52.000 tilskuere på Hampden park

http://www.laagendalsposten.no/article/ ... 1546200108" onclick="window.open(this.href);return false;




Edit: La til linken
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by Trodal »

Da møtes vi på The Iron Horse kl 0800 sharp! Da tar vi frokost og fem timer oppvarming før vi trenger å tenke på å dra til stadion :D
JIP, det er jo bare tull at vi ikke rekker å varme opp til kampen!
Keep on rockin' in the free world!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by dalers »

8000Stein wrote:Hva med å ha en egen glimt Tifo på denne kampen?
Ka si du Tifo sjef.
TIFO-sjefen gleder seg veldig til Glimt-VIF og ferdig med det :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
polski
Posts: 3
Joined: Thu Oct 02, 2008 10:59 am

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by polski »

De som ikke har vært på Hampden før kan glede seg, for maken til "passion" finnes ikke andre steder i Europa.
Få med dere Flower of Scotland før kampen(se link) og allsangen i pausen(se link). Disse er hentet fra kampen mot Italia ifjor og til og med Italierne applauderer den skotske syngingen!

http://www.youtube.com/watch?v=umlX8zPF ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (nasjonalsangen)

http://www.youtube.com/watch?v=lV4HAAaS ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (500 miles)

http://www.youtube.com/watch?v=oqoko2ME ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (Loch Lomond)
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by Janco »

Er det mange her som drar nedover på torsdag?

Det er nok endel Bodøfolk med på direkteflyet torsdag, men ikke sikkert alle skal på pub :wink:

Vær eller ikke vær, skal slett ikke la det legge noen demper på turen min 8)
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by Trodal »

Janco wrote:Er det mange her som drar nedover på torsdag?

Det er nok endel Bodøfolk med på direkteflyet torsdag, men ikke sikkert alle skal på pub :wink:

Vær eller ikke vær, skal slett ikke la det legge noen demper på turen min 8)
Man reiser ikke til Skottland pga været :D
Vi er et tippelag (Tippelauget) på 8 kompiser (+ en gjest), 6 av oss reiser ned på tirsdag og tar noen dager I Edinburgh først: De andre reiser torsdag. Vi er i Glasgow fra fredag av.
Keep on rockin' in the free world!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by J I P »

Jeg drar nedover Torsdag men lander ikke før utpå ettermiddagen.

Mitt "reisefølge" fra jobben som reiser med andre fly enn jeg - de kommer ned på Torsdagskvelden - men har valgt en mer praktisk reiserute.

Fredagen vurderer vi å besøke ent liten landsby - http://www.pitlochry.org/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingen guttetur til Skottland uten besøk på et lite Whisky-destilleri?

Spørsmål:
Er det virkelig så stor forskjell på været mellom Glasgow og Edinbourgh som Dalers sine linker forteller om?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by 8000Stein »

Da er vi paa i tippelauget plass i Skottland og kan melde om at skotsk oel smaker bra :)
Edinburgh er en bra plass og lade opp til kampen.
Sees paa Iron Horse eller Horse shoe fredag og loerdag
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by J I P »

Skottene skal synge i pausen:

The Tartan Army Vocals Required Once Again
Recording at Half Time at Hampden

For those there last time around - Ukraine half time - it was wonderful and it was topped and tailed by recording at the Renfrew Ferry pre match and a live hooley at the BBC Studios on the night of Children in need itself.

So good we thought we'd try it again!

So we signed up BA Robertson as manager and with his backroom staff he's pulled together a world class team from front to back. MacAuley, McCoist, Elaine C Smith and Karen Dunbar, Miss Scotland Nieve Jennings, Dougray Scott, Olympic Medallist Dougray Scott, Ashley Jenson, Billy Boyd... the list goes on and is added to daily.

Aly Bain and Phil Cunningham have done the instruentals, Red Hot Chilli Pipers contributed the bagpipes and the Gospel Truth Choir some vocal perfomances of high note.

And on Saturday we'll add the other bit...50,000 Tartan Army voices onto the single which will be released on 10th of November for Children in Need. So start limbering up those vocal chords. Your country needs you all over again.

We Have A Dream, When Dreams Come True...
Slainte Mhor (sleinte Vhor) :skål
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Calle Manøver
Posts: 832
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:24 am
Location: Midt i Bodø, midt i verden!

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by Calle Manøver »

Da ses vi på Iron Horse. Neppe før i 10-tiden for vår del. JIP, jeg har med noe tildeg, og det er ikke et fenalår :)
"Sakariassen for President!"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by eidurgud »

Calle Manøver wrote:JIP, jeg har med noe tildeg, og det er ikke et fenalår :)
Ehm.... :shock:
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by Trodal »

eidurgud wrote:
Calle Manøver wrote:JIP, jeg har med noe tildeg, og det er ikke et fenalår :)
Ehm.... :shock:
Bivånet overrekkelsen på en stappfull "The Horse Shoe Bar" på fredags kveld. JIP så nesten litt rørt ut. Var noe gult noe...eller forresten, kanskje det var lyseblått :D :skål
Keep on rockin' in the free world!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by J I P »

Calle Manøver overrakk meg en Glimt bortedrakt! Og det var ei kjempeerstatning for fenalåret som jeg opprinnelig kjøpte i fjorårets Glimt-auksjon. Lykke til med nyetableringen, Calle.

Og til andre reisende som ønsker seg en fotballtur. Glasgow i forbindelse med hjemmekampene til Skottland - er vel verdt å få med seg hvis du ønsker å få en skikkelig ramme rundt en fotballkamp.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Skottland - Norge -Reisetråd

Post by J I P »

Did You Sing "We Have A Dream"?
If so your country needs you...
4th November 2008

The Tartan Army are going to publish a souvenir poster with all of the names of the Scottish (and Norwegian) supporters singing on We Have A Dream to accompany the release of the CD and download. The poster will then be available ahead of the Argentina game at Hampden.

http://tartanarmy.com/news/news.php?id=101" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Returtråd: Norge-Skottland Onsdag 12 August

Post by J I P »

Oppkjøringen til årets landskampmessige høydepunkt er i full gang.
Kampen det snakkes om er Norge-Skottland (Norway-Scotland if any from Tartan Army read this)

På Tirsdag før kamp skal skottene se Skeid - Sarpsborg 08 (Skottene invaderer Bislett
før de fortsetter med samling på Youngstorget etterpå. Noe de kaller Tartan Specials Will Be Coming to Oslo.

På forumet til Tartan Army så finner man en hel seksjon med informasjon om kampen Norway v Scotland 12th august 2009

Som sikkert nevnt før - jeg gleder meg veldig til denne kampen og er glad for at jeg har sikret meg en NSA-billett via Glimt i Sør til denne kampen. Og i dagene før kampen - da er det nok mange glade skotter å se i gatene.

Hvis du virkelig ønsker å høre skottene synge, da er det kanskje verdt pengene å kjøpe seg billett på VG-Øvre?

Flere som skal på denne kampen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Returtråd: Norge-Skottland Onsdag 12 August

Post by Sulliken »

Jeg skal =)

Vi er egentlig utsolgt til denne kampen, men vi får 10 nye billetter
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Returtråd: Norge-Skottland Onsdag 12 August

Post by J I P »

Troppen til kampen:
*********
Målvakter: Rune Almenning Jarstein (Rosenborg), Jon Knudsen (Stabæk).

Utespillere: Trond Erik Bertelsen (Viking), Simen Brenne (Odd Grenland), Daniel Braaten (Toulouse), John Carew (Aston Villa), Christian Grindheim (Heerenveen), Brede Hangeland (Fulham), Henning Hauger (Stabæk), Thorstein Helstad (Le Mans), Erik Huseklepp (Brann), Tom Høgli (Tromsø), Steffen Iversen (Rosenborg), Morten Gamst Pedersen (Blackburn), Tore Reginiussen (Tromsø), Bjørn Helge Riise (Fulham), John Arne Riise (Roma), Espen Ruud (OB), Per
********
Oy hvor Drillo overrasker....
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by J I P »

Fikk SMS fra Øyvind nå om at NSA fremdeles har ledige billetter til kveldens kamp. Så - det er bare å kontakte Øyvind hvis du er medlem av en av Glimts supporterklubber og ønsker å betale kun 150 kroner for kveldens kamp istedetfor 375 kroner.

Dette skal bli morsomt!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Mr Bean »

Drillos!!! :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by eidurgud »

Hørte kampen på radioen mens jeg var på jobb - og duen Olav Tråen/Karl Petter Løken gjør seg definitivt best på radio!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Masinga »

Bortsett fra den første halvtimen var det en imponerende forestilling av Norge i dag. Dette minnet litt om gode, gamle dager med Drillo. Sender også en takk til Burley, som stilte med et talentløst brødrepar i midtforsvaret. Man kan si at utvisningen av Caldwell nr. 1 hjalp Norge, men når skottene tyr til slike ulovlige metoder for å stoppe Norges spisser må de ta følgene. Det verste var at Caldwell nr. 2 var farlig nær utvisning han også og måtte byttes ut.

Carew spilte seg stort opp og bidro med mye. Han burde også hatt et mål godkjent, men slikt er aldri lett for en linjemann å se. Straffesituasjonen ble litt for teatralsk. Men mange dommere ville likevel dømt straffespark. Likevel må jeg si at skuddene til Carew ofte blir pinglete. Hvor ofte driver han egentlig med skuddtrening?

Sjelden å se briter gi opp. I kveld så jeg et resignert Skottland. Forrige gang jeg så noe lignende var vel helt tilbake til Norge - England i 1993.

En gjennomført god kamp av Norge! Vanskelig å trekke fram enkeltspillere. Huseklepp gleder. Gamsten har en bratt stigning. J. A. Riise var god bakover, noen ganger litt for ego fremover. Men frisparket var bra! Hoseth er i sitt livs form. Etterhvert satt langpasningene. Men han laget farlige situasjoner hjemover. Det må han plukke av seg i neste match. Selv Høgli var bra.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by Kesseboy »

- John Arne Riise har tre stygge taklinger før han får det gule kortet, mens Gary Caldwell får på sin første takling. I tillegg så har John Carew allerede gult da dommeren åpenbart mener han filmer på situasjonen Norge ikke får straffe, mener Fletcher.
Ikke rart de resignerte når kapteinen har sånn virkelighetsoppfatning ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by G-s-enz »

Nja Kessebwooy, merk at han sier at dommern mener at han filmer. Noe han åpenbart må han ment siden han verken ga corner eller straffe :) Nuvel dommeren var jo elendig i første omgang,begge veia :)

herlig kamp av Norge forøvrig,Hoseth må jo spille fast fra no av :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by dalers »

Endelig fikk jeg se min store helt fra 90-tallets fotball i aksjon på hans hjemmebane; Drillo!! Ikke et hjemmetap siden 1991 på den mannen. Lag en statue av ham den dagen han går av.

Nå vinner vi borte mot Island og hjemme mot Makedonia samt at Skottland snubler i en av sine to hjemmekamper. Så er vi der!!

PS! Norge har ikke spilt bedre siden sist Drillo va sjef ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Norge-Skottland I DAG Onsdag 12 August

Post by brutus »

Kesseboy wrote:
- John Arne Riise har tre stygge taklinger før han får det gule kortet, mens Gary Caldwell får på sin første takling. I tillegg så har John Carew allerede gult da dommeren åpenbart mener han filmer på situasjonen Norge ikke får straffe, mener Fletcher.
Ikke rart de resignerte når kapteinen har sånn virkelighetsoppfatning ...
Fletcher har fullstendig rett. Carew var avblåst for albuebruk tre ganger før han fikk det gule kortet, og prøvde deretter åpenbart å filme til seg et straffespark. Det hadde ikke vært noe å si på at han fikk gult for filmingen, og dermed utvisning. Til alle som skryter hemningsløst av Norge: Da utvisningen kom hadde vi tre gule kort og absolutt ingenting tydet på at vi skulle vinne kampen. Så kom utvisning + heldig frisparkmål, og dermed var vi i førersetet. At vi dominerer resten av kampen med en mann mer på banen skulle bare mangle.

For dem som er lei av kommentatorene Alsaker og Semb, her er et alternativ: :wink: http://www.youtube.com/watch?v=r6VKX1XIS3w
Post Reply