Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Er ikke spillermaterielle det står på. I dag hadde vi i tillegg en svært god keeper. Offensivt er det jo spillere for snart en milliard, og så produserer vi ikkeno?

Og tenk at vi fortsatt driver med innlegg fra backene rett over midtbanen, og lange baller uten mål og mening fra midtstoppere. Nå er vi godt vante med et samspilt Glimt-lag, men vettuhva...
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Det friske blodet burde kommet lenge før Østerrike-kampen. Jeg sier det igjen, vi tar verdensstjerner. Langt bedre enkeltspillere enn Serbia. Haaland var ikke i nææææææææærheten. Det er Lagerbäck sin feil ene og alene. Han komponerer jo et lag som ikke snakker sammen i det hele tatt.

Er det så fryktelig vanskelig å forstå at man bør planlegge hvordan man skal angripe i kampen? Mente de seriøst at de skulle fortsette lumpene mot Sørloth enda det aldri ble noe utav det?

Jeg fatter det ikke. Den svensken burde hute seg inn i pensjonisttilværelsen med god samvittighet, han greide det med Island. Norge, ikke i nærheten. Jeg hadde takket ja til Høgmo hver dag forran han der.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Jeg er i kommentarfelthumør
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Landslaget

Post by G-s-enz »

Vi har da IKKE bedre enkeltspillere enn Serbia. Langt derifra. Blir ekstra tydelig når Fred Flint setter opp laget slik som i dag.

Kampledelsen i dag står til stryk. Taktikken før kamp står til stryk,alt står til stryk. Vi har noen forser på landslaget,to spisser som er brennhete(Sørloth riktignok akkurat bytta klubb). De klarer vi knapt å involvere i 120 minutter. Vi spiller med Henriksen og Johansen som ikke holder nivået samt Berge som imo ikke passer til å spille i en toer på midten.

Legg til at Ødegård som eeegentlig aldri har vært nå stor poengspiller bortsett fra i korte perioder i fjor høst og i Nederland er ute av form. Samt at han spillet ute av posisjon og virker å gjemme seg bort.

Normann burde være 100% bankers på laget.

Og hadde det ikke passet bedre med 3-5-2 med dette laget? Tror midtbanen hadde fungert langt bedre da.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Mulig jeg har misforstått, men har hele tiden trodd at en forutsetning for å spille på landslaget at man er i god form, spiller regelmessig på gode lag, har internasjonalt tempo. Men hva ser vi en Stefan og en Henriksen som ikke ville fått plass i Glimt stallen. En Alessami som har vært klubbløs lenge og som trener med Obos laget LSK. Så lar man den eneste som er i form ikke få starte på midtbanen. Ødegård som akkurat har begynt å spille igjen. Lagdeler som ikke henger sammen. Spissene fikk en umulig oppgave i dag. Selvfølgelig burde både Patric, Normann og JPH startet i dag. En grusom opplevelse.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Den overbrukte frasen «fotball er ferskvare» gjelder altså ikke for Lagerbeck.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Landslaget

Post by liverglimt »

Så kampen, men dette blir ikke noe mer bortkasting av tid for min del. Svensken får ta hatten å gå. Null energi i kampledelse.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Komiske Ali prøver å ro seg bort.
https://www.nettavisen.no/sport/lagerba ... 29881.html
Spesielt venstresiden med Haitam Aleesami og Stefan Johansen hadde store problemer mot et Serbia-lag som angrep mye ute til høyre.

På spørsmål fra Nettavisen om hva Lagerbäck synes om deres prestasjon er svensken igjen tydelig på at det ikke er enkeltspilleres ansvar at Norge ikke lykkes.

- Det er laget som ikke fungerer, sier Lagerbäck.

Han antyder at Norge fikk størst problemer på venstresiden fordi serberne var kvassere på høyrekanten.
Piss meg i strupen..

Nei, Lars. Norge fikk størst problem der fordi de nevnte spillerne ikke spiller til daglig. Stefan er engang ikke på benken i den største dumpekandidaten i PL EVER, og Alesaami har ikke arbeidsgiver og trener med OBOSLaget LSK!

Og du starter med de to. Det er _derfor_ venstresiden til Norge slet.

Til alt overmål setter du Stefan på ving! (Vi bitchet om det samme da han var på Glimt).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

At Stefan Johansen ble satt på ving er kanskje det blant topp tre verste trekk i landslagets historie, også til en så viktig kamp som dette var.
Hvordan i all verden kunne Moi, Hauge eller King gjort det verre? Johansen har fungert som kaptein (uten at det har vært noen suksessoppskrift), men bortsett fra det er det helt uforståelig å velge han i det hele tatt i startoppstillinge, også på ving da?!...

Han flerrer spillere ut av sine vante posisjoner, og setter stakkers spillere som er fri for motivasjon, spilleglede og form til å skulle gjennomføre oppgaver de ikke er i stand til per dags dato. Det spiller ingen rolle hva de har gjort før dersom de ikke er gode nok nå.

Utenom de som var i troppen til Lagerbäck som ikke startet på venstrekanten, så kan jeg ramse opp minst ti norske spillere som hadde gjort en bedre jobb. Det er et fryktelig taktisk trekk som blir å huskes som det som felte Lagerbäck. Han må ut, og det fort. Til nøds kan han få fullføre de to resterende kampene, men da får en av spillerne ta ut laguttaket.

I tillegg så håper jeg at dette var dråpen. Nå må de som jobber over Lagerbäck ta sin hatt og gå, før de får muligheten til å ansette nok en dinosaur som spiller denne drepende 4-4-2 taktikken som ble lagt på hylla for 15 år siden av de fleste andre landslag. Kan vi få inn en mye mer ambisiøs trener som faktisk VIL spille fotball, gjerne langs bakken noen ganger også. Trenerteamet må også få til å sette sammen et lag som fungerer og snakker sammen. De må jo greie å bygge opp et lag rundt våre to-tre beste spillere som spiller som et lag.

Hvem er Norges fremtid, tror vi? Mine tips:
1. Haaland
2. Ødegaard
3. Ajer

Dette er spillere i de tre ulike leddene i banen. Disse MÅ få et lag rundt seg som fungerer og som vil spille offensiv fotball.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Hva med denne lagoppstillingen:


---------------------Jarstein--------------------
--Elabdellaoui---Ajer(c)--Lode------Meling--
-------------------Berge/Berg------------------
---Elyounoussi------------------------Hauge---
---------------------Ødegaard-------------------
--------------Haaland------Sørloth------------

Lite defensiv slagkraft, men det kan i hvert fall være med å skape trøbbel for motstanderne.
Dersom taktikken ikke fungerer, eller at motstanderlaget har en taktikk som enkelt vil sette Sørloth ute av spill og gjør at vi sjeldent kommer til 2 mot 2-situasjoner, så vil det naturlige være å ta ut Sørloth og ha Haaland som alene spiss, eventuelt trekke tilbake til en mer kontrollert 4-4-2 som jeg enda ikke har sett at de makter å spille, uansett motstander. Hvis jeg tenker rett så får vi brukt pasningsfoten til Berge/Berg der de i utgangspunktet skal være gode til å bygge opp et angrep. Vingene vil være essensiell i denne fasen. I tillegg har vi Ødegaard som får bruke styrken sin som er å tre gjennom. Haaland og Sørloth vil begge være en trussel, spesielt Haaland med sin fart og klokskap kan bli en god kombo med Ødegaard. Hauge, Ødegaard og Sørloth vil også være en fantastisk kombinasjon for å tre seg gjennom et lavtliggende forsvar, når vi spiller mot jevngode lag i Nations League. Vi har fire goalgettere i angrep.

Defensivt får vi mer bruk for Berge der han bidrar til å bryte spillet, litt som med Berg.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Jeg ville spilt med Jonas Svensson på høyrebacken. Offensiv og god i AZ. Fast, tilogmed.

Ikke glem Midtsjø på midtbanen. Rangerer han foreløpig foran Berg/Norrmann.
Kritisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Landslaget

Post by G-s-enz »

Interessant taktikk MHEPA som nok ville funket i kamper man styrer. Blir man trykka er det fort at man spiller 6-2-2. Ikke nødvendigvis men en viss fare for det.

Jeg tror jeg ville valgt:

Jarstein

Østigård,Ajer,Rosted

Omar,Normann,Berge,Meling

Ødegård

Sørloth Haaland

Mao trebackslinje,to vingbacker samt to defensive anker. Ødegård bak spissene. Det gjør at man også kjapt kan slå om til 4-3-3 også dersom kampen krever det. Betyr forsåvidt også at Hauge og Ødegård konkurrerer om samme plass.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Så lenge spillet er definert utifra tydelige styrker hos de nøkkelspillerne som jeg nevnte over, så kan mange spillere komme inn og gjøre samme jobben.

Sander Berge tror jeg passer i den rollen jeg beskrev, sammen med Berg. I fotball må man stort sett alltid ha en plan B hvis ikke A fungerer. Men vi ser jo at Glimt kjører mye plan A selv om de på papiret skal være totalt underlegne lag som f.eks. AC Milan. Der var Glimt mye nærmere enn Norge var mot Serbia eller Østerrike. Det var jo ren tilfeldighet hat Normann scoret. Han bare gav seg en f... i å følge ordre og skjøt heller :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Er vel ikke så lenge til man hører Kjetil Knudsen nevnes som arvtaker på landslaget. Selv om jeg tror han mye heller ønsker trene et lag over tid, hvertfall per nå.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Jeg er litt lite informert, men hva spiller vi for nå, når vi skal spille Nations League kamper? Vi har ingen sjans på EM, ikke sant?
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Nei, det er vel muligheten for å kvalifisere seg til VM dersom kvaliken der skulle gå skeis? Også spiller man for å ikke rykke ned til nivået under igjen og aller helst rykke opp. Det må da spille en rolle for rankingen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Landslaget

Post by Boombadila »

Solbakken har fått fyken i København. Landslaget neste?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

You beat me to it.

https://www.dagbladet.no/sport/ferdig-i ... e/72936470


Lagerbäck burde bli permanent utvist i fra Norge, i allefall. Jo mer man tenker på hva han "har fått til" men Landslaget, jo mindre imponert blir jeg. Mange seire, ja. Men over hvilke lag? Lag i kategorien San Marino og Nord-Irland.. Alt annet enn seier i alle kamper Norge har vunnet under Lagerbäck, hadde vært fullstendig katastrofe og grunnlag for sparking MYE tidligere.
Med en gang Norge møter lag som faktisk kan spille fotball, taper vi, eller det rakner helt på slutten.

Kan vi innføre gapestokk igjen?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Har aldri forstått denne troen på Ajer. Jeg har aldri sett noe spesielt med han, det jeg ser er at han er høy, har dårlig tempo, dårlig med ball i beina, men ganske god på hodet. Satt å så kampen med en dansk spiller i 2.div og han bare ristet på hodet av Ajer. Så har vi en Reginiussen på vei ned, en Alessami uten klubb. Temposvak midtbane, men håper at Ødegaard kommer i form og at Normann og Patric får plass. Spill 4-3-3 med JPH og Haaland og Sørloth på topp. Men dette er nok bare en drøm så lenge Lagerback er trener. Han vet ikke hva ferskvare er.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Landslaget

Post by G-s-enz »

Du skal stue Sørloth ut på kant? Det er jo akkurat det alle på landslaget feiler med,altså spille spillere ute av sine beste posisjoner.

Ajer forøvrig ranka som ett av de bedre talentene i Europa på stopperplass,men hjelper lite for han å spille med en klubbløs og en pensjonist. En av hans styrker er å ta med seg ballen gjennom ledd så jeg lurer jo på om du baserer alt på det du har sett på landslaget?

Tror forøvrig det enda er ei stund til P.Berg forsvarer en plass på dette laget. God mann å sette inn og maaaange om beinet her(nei snakker ikke om Henriksen og Johansen.)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Jeg tror at med det spillermaterialet vi har, så burde 3-5-2 vurderes.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

Vi burde i alle fall i større grad tørre å være offensive, siden det er fremover i banen vi har gode spillere. Forsvaret er jo på nivå med Færøyene og Luxembourg
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Ajer er solid på klubblaget, men igjen, det handler jo litt om at han spiller med Skandinavias mest håpløse forsvar...

Han må jo dekke 3 av 4 ledd og det er jo ikke lett.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Man kunne byttet ut Tore Reg med Marius Lode any day of the week. Reg er kanskje noe bedre på hodet, mens Lode er MYE raskere og bedre i nesten alt annet..

Men Lagerbäck nekter jo å ta ut formspillere fordi de er på "feil" lag.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Ser at noen lanserer Helland til Landslaget. Kjøss meg et visst sted
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply