Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Flott for Lagerbeck at fokuset blir på en krangel, hvor han atpåtil kommer ut med poeng ettersom Sørloth gikk over streken, istedetfor det usedvanlig svake kamplederskapet han viste før, under, og etter Serbia-kampen.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Landslagets svar på Donald Trump.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by J I P »

Popcorn time?

Blir Sørloth pauset nå siden han ikke godtok NFF sin sannhet?

https://www.vg.no/sport/i/QmodjJ/soerlo ... ce=vgfront
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Landslaget

Post by Boombadila »

Offentlig skittentøyvask av to motstridende egoer?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

For et opplegg...
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Ingen tvil om at jeg tror på Lagerback sin versjon.
Sørloth er som sagt et bortskjemt barn.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Han har et poeng om pressemelding om en intern diskusjon, uavhengig av hvem sin versjon man ønsker tro på.

Lagerbeck er utvilsomt en stor stapeis. Og skal man ha en profilert ledelsesposisjon er det ofte en egenskap som det er forventet at man har. Hadde han generelt vært mottakelig for kritikk av spillerstil, laguttak, og kampledelse, så hadde han stått bedre stilt når en slik sak kommer opp. Jeg kjenner ikke Sørloth som "et bortskjemt barn", så tar dette som noe som støtter opp om den personen Lagerbeck har latt seg kjenne som gjennom sin tid som landslagssjef.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Kjenner overhodet ikke igjen den beskrivelsen av Sørloth. Er jo helt håpløst av NFF å lyve om at han ikke ville uttale seg. Fullstendig amatøropplegg.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

Tror JP blir tatt ut neste gang også 😀
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

At NFF lyver i en pressemelding er ikke noe nytt. Men Sørloth er bortskjemt. Ingen tvil om det. Til det kjenner jeg til han for godt via familiære årsaker, dog langt ute.

Det finnes en sannhet som sikkert er i midten av dette, men utfallet bør uansett bli at Lagerback bare gir seg. Å trene en gjeng med primadonnaer som Sørloth tror jeg ikke han orker, for stabeist er han, ingen tvil om det.

Sørloth bør for øvrig ikke tas opp på det norske landslaget mer heller. Jeg er så drit lei av holdningene til olje-barna fra Nårje.

Tenk i det hele tatt å lekke det ut til media. Makan til illojalitet og bortskjemthet.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Nå har, forfriskende nok, Landslagets mediasjef, vært ute og benektet at Sørloth ikke fikk mulighet til å svare på pressemeldingen. Hele 4 dager, faktisk.

Jøjemeg.
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Han sier vel at de ville at Sørloth skulle gå ut i media og forklare hva som hendte, og siden han ikke gjorde det sendte de ut en pressemelding.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Ah. Da misforsto jeg.
Kritisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Landslaget

Post by mortsto »

Rart å snakke om primadonnaer og olje-barn når det gjelder dagens landslag. Skulle tro du hadde lest makkverket til Otto Ulseth som ble publisert i Nidaros her forleden. Spillerne virker å ha få stjernenykker om du sammenligner med forrige generasjon med Riise, Gamsten og Carew. Sammenlignet med de småkongene, synes jeg dagens unge menn virker hardtarbeidende, seriøse, og ikke veldig opptatte av å være kjendiser. Den eneste jeg føler en viss usportslig irritasjon over er Mathias Normann og det gruffet som kom frem da Glimt ikke ville selge ham til VIF.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Ja, jeg har lest Ulseth sin kommentar også. Og er som du sikkert skjønner, enig i mye av det såkalte makkverket, om man kan kalle en meningsytring for det.

Jeg har heller aldri sammenlignet med Riise og Carew-generasjonen. Jeg synes isolert sett at de også var for høye på seg selv. Jeg har heller ikke sammenlignet generasjonene, det ser jeg ikke behov for.

Men jeg ser sutring og gjenkjenner det når det kommer sivende frem fra skjulte kilder som åpenbart har en hensikt - og det er å fjerne LL.

Jeg er enig i at LL kanskje har utspilt sin rolle, men det får vi nok aldri vite helt sikkert. Det vi vet, er at han fikk det til med Island og Sverige, så hvorfor ikke Norge? Er det LL som er problemet, eller er det litt dypere enn som så?

Noen som har spurt seg selv HVORFOR en sindig mann som LL raknet mot Sørloth? Kan det være fordi Sørloth oppførte seg ufint?

Nok om det da, la oss ta dagen derpå, hvor Sørloth og LL gjorde seg ferdig med dette? Og gikk videre med livet? Hva skjedde deretter?

Noen har lekket dette, og det er her problemet egentlig ligger i min verden - at noen så sitt snitt til å fjerne en trener de er uenige i prioriteringene til. At noen skor seg på dette.

Hvem kan det være? Aner ikke jeg, men når man er tilbøyelig til å gjøre slikt, er det nok fordi man har vanskeligheter med å akseptere at det ikke alltid går ens vei i en prestasjonsgruppe som et landslag skal og bør være. I min bok er det umodent og en beskrivende årsak til at jeg er enig i at det handler om en kulturell bortskjemthet.

At dagens spillere synes å være hardtarbeidende, seriøse og ikke veldig opptatte av det Riise og Carew var, tror jeg vi alle er enige om. Men det betyr ikke at det er ensbetydende med at de ikke er bortskjemte.

For som makkverket Ulseth har ytret seg om;
Det er et faktum at mange av dagens spillere har flydd på pappanes armer, navn og merkevare. De har nok hatt det lettere opp mot U-samlinger enn sine jevnaldrende med mindre kjente fedre og mødre, og sånn sett hatt lettere av spot lighten.

Det er et faktum at dagens generasjon i stor grad sjeldent har møtt motbør. Sørloth er kanskje den som er nærmest det, men det er mye mulig at hans historikk ikke taler til hans fordel her heller. For gud hjelpe oss alle - er det en som har sitti på fest og gutterom og klaget over at han ikke har startet hver eneste kamp siden han fylte 9 år - så er det Sørloth jr.

Vinnerskalle - sure thing. Men han har nok latt det gå en aldeles kule varmt mot LL i det møtet. Akkurat der faller brikkene på plass og det må være en årsak til at LL mister hodet.

Det sagt; jeg synes ikke noe om at LL skal miste hodet der, gjort er gjort og de gjorde opp på bakrommet.

Men noen ville det altså annerledes. Det skuffer meg.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Du vektlegger mye den kontakten du har inn mot Sørloth, uten at du vet noe bedre om hva som skjedde der inne. Eller? Skjønner at du eller din bekjent har Sørloth som en bortskjemt unge, men hans oppførsel som tenåring trenger ikke legge føring for hva som skjedde på det spillermøtet. Som spiller har han kjempet seg inn på Glimt-laget (spilte mye til og begynne med pga avtale, men måtte ta seg sammen etterpå), prestert nok til og bli solgt for store summer, falt gjennom i PL, men så tatt seg opp igjen på nytt lag for så og bli solgt. Det er jobbing og ikke sutring eller Sørloth-navnet som har tatt ham dit.

Det gikk nok en kule varmt begge veier, men vinneren her er LL. Fokuset kommer bort fra feilene han har gjort med laget, og er dette hans vei ut kan han fortelle en annen historie enn at det er fordi han ikke gjorde god nok jobb med det norske landslaget.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Jeg vektlegger det ikke mer enn å si som så at jeg har ingen problemer med å forstå at nok var nok for LL og hans rakning.

Som jeg påpekte; han har kanskje kjempet bittelitt i forhold til mange andre i sin generasjon. Men. Han har hatt benefits.
Kritisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Landslaget

Post by mortsto »

Jeg ser folk er raske med å velge side i denne saken, og det gidder jeg ikke, så lenge det fortsatt er så stor uenighet partene imellom mtp hva som er sagt. Munnhuggeri der ting som ikke burde blitt sagt er blitt sagt og der en tolker utsagn i verste mening. En burde lagt dette bak seg, men det er altså en eller annen utro tjener som velger å gå ut i media, og det er et stort problem.

Det jeg synes er så tåpelig er dette bortskjemt-stempelet som det argumenteres for. Det du påstår er faktum er jaggu nettopp ikke faktum, men din personlige synsing. Det å hete Haaland, Sørloth eller Berg gir deg utvilsomt mer oppmerksomhet, mer forventninger og større fallhøyde enn om du er en jevnaldrende spiller uten en kjent far. Men betyr det at du er bortskjemt? Når en ser på det spissparet vårt allerede har oppnådd, så er det jo helt åpenbart at de begge kommer til å ha større karrierer enn fedrene både mtp klubber og landslag. Jeg tror ettertiden viser at det nettopp var viktig å ta disse ut på u-samlinger og gi dem den støtten for å bli bedre.

Å si at det er et faktum at de fleste ikke har hatt motgang er også rart. Skal det brukes mot Brauten at han har vært så god at han har mestra neste trinn hver eneste gang? For Sørloth har valgt smart når han har hatt motgang. Han har reist til Bodø, Belgia og Tyrkia for å få riktig utvikling. Forøvrig er disse kildene du refererer til kun sladder, som ikke hører hjemme på glimtforum.

Hvorfor lykkes ikke LL med Norge? Det er vel ikke akkurat som om det er første gang en merittert manager ikke lykkes i ny jobb. Det skjer jo hele tiden. Jeg vet ikke om LL bør fortsette, eller om andre bør inn. Norge har ihvertfall ekstremt mye talent og forutsetninger for å gjøre det bedre enn de gjør pr dd.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Du trenger ikke å ta det personlig.

Poenget mitt er at jeg tror ikke treneren er problemet. Så argumenterer jeg det basert ut på argumenter. Det er tross alt min rett og mening. Det er ingen tvil om at jeg mener at olje-barna våre i kraft av å være avkommet til kjente spillere har gitt dem et gratis springbrett som slår den fallhøyden du argumenterer for.

Jeg synes det blir bevist også på denne landslagssamlingen. Dere første motgang og det ender altså med lekkasjer og sutring og tutring.

Hovedproblematikken hopper du jo kjempebukk over, og unnskylder dem med at de skal få lov til å være slik fordi de er så superflinke til å skåre mål?

Næh, sånn tenker ikke jeg. Det er noen utro tjenere her og det er det største problemet, uavhengig av hvordan Sørloth oppfører seg på privaten.

Og det kan hende du oppfatter det som sladder. For meg er det absolutt ikke sladder, selv om du ikke satt der og hørte på og måtte høre det av andre som var der.
Kritisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Landslaget

Post by mortsto »

Ikke ta det personlig? For en svak hersketeknikk. Å snakke om at ungdommen nå til dags er så bortskjemte er utrolig gubbete og hører hjemme i "alt var bedre før"-sjangeren. Jeg unnskylder ingens oppførsel med at de er flinke til å score mål. De potensielt tre bortskjemte olje-barna på landslaget med kjente fedre du snakker om er altså Berg, Sørloth og Haaland. De har gjort lite galt i mine øyne, og vi baserer oss altså på to helt ulike versjoner presentert i avisene. Det bør være takhøyde for at Sørloth eller andre har en utblåsning etter en svak kamp mot Serbia, ikke bare prestasjonen av spillerne, men svak inngang, laguttak og coaching underveis. At en muldvarp lekker uttak og krangler fra samlinger er et kjempeproblem. Men det er neppe Sørloth som er denne personen.

Har ingen formening om LL er problemet, og om Solbakken eller andre bør inn. Men det bør være mulig å få denne gruppen til å prestere bedre. LL har et stort ansvar her.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Klart det skal være takhøyde for utblåsing etter et tap i en kamp? Hvorfor i all verden legger du meninger indirekte på meg som jeg ikke engang selv mener?
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Og det er lov å løfte blikket, når du først er inne på det. Med Olje-barna mener jeg ikke direkte Sørloth og Haaland og Berg og så er det slik? Du må roe deg ned noen hakk, før du går i fistel.

Jeg har ikke annet gjort enn å bemerket at jeg synes dagens generasjon virker påfallende tynne mentalt. Når det butter i mot og de ikke får viljen sin, så lekkes det altså en høy gang til media i det som åpenbart var en ferdig snakka greie.
Kritisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Landslaget

Post by mortsto »

"Sørloth er som sagt et bortskjemt barn."
"Å trene en gjeng med primadonnaer som Sørloth tror jeg ikke han orker,"
"Jeg er så drit lei av holdningene til olje-barna fra Nårje."

Jeg reagerer på sånne uttalelser. Og når du snakker om "avkommet til kjente spillere med gratis springbrett" hvem andre enn Berg, Sørloth og Haaland kan det være snakk om på dagens landslag? Jeg har heller ikke påstått at du ikke mener det "skal være takhøyde for utblåsing etter et tap".

Det er en utrolig kjip måte å diskutere når en snakker om at motdebattanter må "roe seg" "ikke ta det personlig" og ikke "gå i fistel". Jeg tror virkelighetsforståelsen vår er såpass forskjellig at jeg ikke skal fortsette debatten. Jeg tror det er mer fruktbart å se på den siste tidens oppstyr som en reaksjon fra spillerne på det de ikke mener holder mål fra trenerteamets side etter en svært svak kamp, sammenlignet med å abstrahere dette til ett eller annet med "oljebarnas holdninger".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Holdningene til olje-barne fra Nårje er ikke nødvendigvis relatert kun til tre stykker. En generalisering om du vil.

Og ja, mine uttalelser er påvirket av at jeg synes det er ekstremt provoserende at sånt lekker ut på en slik måte. Det hjelper absolutt ingen. Absolutt ingen.

Her skriver du: Det bør være takhøyde for at Sørloth eller andre har en utblåsning etter en svak kamp mot Serbia, ikke bare prestasjonen av spillerne, men svak inngang, laguttak og coaching underveis.

Tatt diskusjonens innhold er det lett at jeg tror her at du indirekte putter meg i den bås, fordi jeg har ment det jeg har ment. Om det ikke var det, er det greit. Det var i så fall på min kappe.

Ja, jeg synes man skal roe seg. Sikkert meg også. Men det er like kjipt å hoppe over selve ÅRSAKEN til at det skjer som du beskriver godt her: Jeg tror det er mer fruktbart å se på den siste tidens oppstyr som en reaksjon fra spillerne på det de ikke mener holder mål fra trenerteamets side etter en svært svak kamp, sammenlignet med å abstrahere dette til ett eller annet med "oljebarnas holdninger".

For det er nettopp det jeg gjør. Jeg argumenterer at grunnen til at dette oppstyret lekker er oljebarnas holdninger. Med oljebarna kan man godt relatere til Ullseth kommentar som var der det begrepet først oppsto. Leser du den, tenker jeg kanskje også det er lettere å se hva jeg mener med Oljebarna. For det er et synspunkt som jeg synes er viktig å ta med seg i hvorfor det lekker.

Om trenerteamet holder mål eller ikke, er ikke relevant for det jeg mener er problemet - det er at det sitter noen og lekker det som åpenbart var en ferdig snakka sak er for meg mye større problem. Og de som lekker må jo ha en motivasjon og den reagerer jeg på. Jeg synes det er sammenfallende med sutrende holdninger av noe slag.

Om det skulle vise seg at LL har banket opp noen, så er det helt ok og jeg strekker henda i været.
Kritisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by J I P »

Nå er Sørloth og LL blitt venner igjen
https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... lagerback/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply