Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

At Jan Gunnar Solli fortsatt får bekle høyrekanten forteller jo alt om at man mangler spillere til å spille på den måten man prøver å gjøre. Og Martin Andresen fortsetter jo langt på veg der han slapp mot Glimt. Vi er vel rett og slett ikke bedre?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Landslaget

Post by stormp »

Kan lett finne en god del Glimt-spillere som ikke hadde gjort seg bort i dag. Hamoud, PVV Rønning, Olsen... Hadde Olsen gått til RBK hadde Åge ringt dagen etter. Garantert!

Og der scora jaggu Tarik. Så får vi tro det vekker resten av gutta også.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Martin Andresen må ha balletak p åHareide, siden han har klippekort...
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Jeg er så glad vi slipper å se dette laget i EM!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Hva gjør Jan Gunnar Solli på landslaget?? Jeg bare spør! Er heller ingen fan av Martin Andresen...
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Solli? Tja, ikke for å mobbe noen, men jeg får inntrykk av at han spiller rett og slett for at vi skal ha elleve mann på banen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Landslaget

Post by Boombadila »

Hva med midtbanen vår...?

nei, gi oss tilbake Drillo!

med han hadde man ihvertfall en plan!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Landslaget

Post by Masinga »

Midtbanen, ja. Den skriker etter en dirigent. Norge har ikke hatt en midtbanespiller av internasjonalt format på flere år. Ikke siden Rekdal og Myggen. Norge er nødt til å ha en solid sentrallinje når kvalifiseringen starter. Vi har Carew, vi har Hangeland. Og jeg tror Jarstein blir vår førstekeeper. Han har potensiale.

Jeg ble faktisk positivt overrasket over innhoppet til Strømstad. Plutselig ble det intensitet og fart da han kom inn i 2. omg. Og han spiller i Adeccoligaen! Nei, mange lar seg blende av gamle storheter og lag i Norge. Og det er visst bedre å være proff i England enn andre land på kontinentet.

Ser ikke bort fra at Demidov og Elyounussi spiller seg inn til fast plass på laget. For Norges del må vi også håpe at Skjelbred tar steget. Ut med Andresen, Solli, Gamsten og Høyland.
Masinga
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Gamsten er ikke så dårlig av seg, synes jeg, men han passer bare ikke inn i filosofien til Hareide.

For øvrig finner jeg det mer enn pussig at topp tre i Tippeligaen, altså de i best form for tiden, bare har to spillere inne på landslaget nå, mens de fleste kommer fra lag som ikke er i form, og som har hatt en dårlig start.

Og folk lurer på hvorfor vi ikke spiller ut Uruguay...?


Landslagsledelsen må slutte å se på navn.


Disse er for tiden en verkebyll for landslaget, mer enn de øker kvaliteten:

1. Håkon Opdahl

- Er, og har, aldri vært en keeper av landslagsformat. Det kan heldigvis virke som om ledelsen har skjønt det nå.

Alternativer: Jarstein, Knudsen.


2. Martin Andresen
- Sjelden har jeg sett en verre midtbanehøvding som Andresen. Han holder overhodet ikke internasjonal klasse, han preger ikke lenger Enga og ville fått tempoproblemer i Adecco.

Alternativer: Demidov, Runar Berg

3. Jon Inge Høiland
- Vi har slitt på høyrebacken siden tidenes morgen. Alltid et problem for oss. Men denne Høiland kom aldri lenger enn til svensk eliteserie og dominerer på ingen måte tippeligaen, eller laget sitt.

Alternativer: mounir Hamoud.

4. Jan Gunnar Solli
- Hvorfor er han med?

5. Christian Grindheim
- Han MÅ være Kjetil Siems sønn.

Om jeg var landslagssjef, ville jeg nok prioritert mer de spillerne i Tippeligaen som er i form og som på en eller annen måte har dominert positivt i sesonginnledningen, bare for å vise at ingen har klippekort på landslagsnivå.

Jeg ville også gått ut i en offensiv 4-5-1 og stilt med følgende 11 superhelter:


..............................................1. Rune Jarstein

2. Mounir Hamoud.........4. Per V. Rønning........5. Brede Hangeland.........3.John Arne Riise

..............................................6. Demidov

.................................7. Runar Berg.................8. Per C. Skjelbreid

11. Tarik Elyounoussi.......................................................................9. Gamsten

.............................................10. John Carew


på benk:
12. Jon Knudsen
13. Bjørnar Holmvik
14. Daniel Fredheim Holm
15. Trond Olsen
16. Tore Reginussen
17. Tommy Knarvik
18. Eirik Bakke
19. Fredrik Strømstad
20. Erik Nevland

Men det er nå meg. :lol:
Kritisk
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Landslaget

Post by Rodriques2 »

Likte laget ditt Poteten. Et ungt og lovende lag, dog jeg vet ikke om Runar har muligheter lenger, men det er ingen tvil om at han burde spilt mer på landslaget i yngre alder (30+)
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Reginiussen og Knarvik på benken?? Nei de ville jeg plassert LAAAANGT på tribunen. Runar Berg tjaa, han har mye andre norske midtbanespillere IKKE har. Tror han har fylt den midtbaneplassen bedre enn de som spilte igår, men selvfølgelig ikke i rett alder. Men ja, er ikke alt for mange alternativer på den plassen i Norge.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Det er synd å si det, men jeg tror vel ikke Runar Berg har den nødvendige kapasiteten lenger, når det gjelder tempo og kondisjon. Når det gjelder ball- og pasningsferdigheter burde han utmerket godt kunne være aktuell.

Tror helt generelt vi skal være forsiktige med å ønske våre spillere inn på landslaget. Som nevnt i en annen tråd kan det fort se dumt ut (jf. Aalesund), og i tillegg er vi ikke akkurat objektive av oss. Det kan fort se litt dumt ut. Dette på ingen måte for å se forbi at mange glimtspillere har hatt en helt framifrå sesongstart.

Jeg tror ikke at problemet til landslaget er at vi mangler spillere med ferdigheter. Det som mangler er for det første en plan, for det andre spillere med vilje til å legge ned den nødvendige innsatsen, og for det at de villige spillerne er de rette spillerne til å utføre planen.

Den småpussige 4-1-2-2-1-varianten som det kunne se ut som landslaget prøvde seg på i går var ikke spesielt vellykka, mye på grunn av at f.eks. Jan Gunnar Solli ikke evner å fylle en kantrolle på en tilfredsstillende rolle. Midtbanen henger overhode ikke sammen, men som en annen skreiv, det tar seg litt opp med Strømstads inntreden. Forsvaret holder heller ikke forventa standard, men det kan langt på veg ha noe å gjøre med at midtbanen foran ikke fungerte. Noe planmessig oppspillsmønster så ikke ut til å finnes, ut over å pole ballen opp på Carew. Det mangler altså en plan, vilje, og en sjef. Spillere har vi nok av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

Jeg er ute etter å ha tippeligaens formspillere på landslaget i slike dumme kamper. Og de tre øverste lagene i ligaen er neglisjert til fordel for kjendisene.

Om Bodø/Glimt ikke hadde vært formlag, så hadde de heller ikke vært med. Runar Berg er i form, men han må spille om T. Olsen skal, og da tror jeg vi ville fått et sykt kontringsvåpen.
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Til fordel for oss, så trenger de ikke tenke på landskamper.
Men hadde vært greit om man for en gangs skyld kunne vist at man også inkluderer Bodø/Glimt i landslagsdiskusjonen når man plutselig skal ha med Fredrik Strømstad i Adecco.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Landslaget

Post by Novi »

Nei, vet du mæ hva!!

Når Solli, en spiller som strengt tatt ikke har prestert i år, melder frafall pga skade, så hentes Doffen inn!! Han er vel årets desiderst største skuffelse?? Makan altså!

Link: http://fotball.adressa.no/vm/article115440.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Una mas cerveza.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Landslaget

Post by talfh »

At glimtspillere ikke er i landslagets fokus er ikke noe nytt, og at andre har klippekort er en gammel sak... Doffen har daua bokstavelig talt! Vålerenga var spådd og ha landets beste midtbane i år, det kan vell påståes at de heller har den som har prestert verst ut i fra hvilke spillere de tross alt har på midten.
You'll Never Walk Alone
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Nu bli i hvert fall Glimtspillera omtalt i forbindelse med landslaget. Fordi de festa så mye sammen med Iversen at han ikke hadde kommet sæ på samling klokka 14:30 dagen etter....:
Etter kampen gikk Iversen og flere spillere fra blant annet VIF, Stabæk og Bodø/Glimt på utestedet Living Room.

Der var de til de sene nattetimer. Senere havnet Iversen på et nachspiel sammen med flere kjente, norske fotballspillere.

Noen timer senere var det altså fremmøte for landslagssamling før møtet med Irland. Dit kom aldri Iversen.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=534421" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne vært fristende å gjengitt en del æ har blitt fortalt av klansfolk om Iversens tid i Enga :wink:
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Glimt1916 wrote:Nu bli i hvert fall Glimtspillera omtalt i forbindelse med landslaget. Fordi de festa så mye sammen med Iversen at han ikke hadde kommet sæ på samling klokka 14:30 dagen etter....:
Ja kl. 14.30 har vel Olaf Tufte gjennomført 2 treningsøkter. Nå tjener jo Iversen kun 7.mill i året, stakkars mann han må få lov til å feste 2 dager før en landskamp og midt i innspurten i serien og Eoropacup. Hans 'suksess' i serien i år har jo vært formidabel. Men fortvil ikke Iversen er tilbake i neste landskamp, han er jo fortsatt ung og lovende. Det er jo fint at Winsnes er tatt ut, han skal jo legge opp i løpet av 2009, så her er som vanlig Hareide veldig fremtidsrettet.
Når det gjelder enkelte Glimt-spillere som også var ute til 03.30 på natta til mandag, så betyr det vel at det fortsatt er noe å ta tak i Glimt's lederapparat.

Jeg er drittlei av useriøse fotballspillere, som fortsatt går rundt og tror at de er konger.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote:
Jeg er drittlei av useriøse fotballspillere, som fortsatt går rundt og tror at de er konger.
Den skriv æ under på.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Los-Loco »

Amen!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Landslaget

Post by Frodo Baggins »

Helt enig med de 3 foregående. En annen ting jeg reagerer på er at mange nå er ute for å "forsvare" Steffen, senest nå sportsredaktør i Adreassavisen:
Sportsredaktør i Adresseavisen, Sondre Mikal Knutsen, sier til VG Nett at han tror Steffen Iversen snart er tilbake på landslaget.

- Han er en av de mest motiverte landslagsspillerne, og Åge Hareide var klar på at dette var en engangshendelse.

Han legger til at Iversen er en "gla-gutt", men at det ikke trenger å være noe hinder for å prestere med flagget på brystet.

- Han er veldig glad i det sosiale liv, så det handler litt om å finne den rette balansen, sier han til VG Nett.
Nå har jeg ikke noe problem med at fotballspillere går ut og treffer folk, og for min del må de gjerne ta seg en pils.Men i Steffen's sak finner jeg ingen formildende omstendigheter. Mannen er over 30 år, skal spille landskamp på onsdag, og velger alikevel og gå ut å ta seg en real fest midt i sesongen, og 2-3 dager før den eneste oppkjøringslandskampen vi har før en viktig VM kvalik.

Dette viser at man ikke har ett spesielt profesjonellt forhold til idretten sin, og dette er med på å underbygge min påstand om at mange av de mest profilerte tippeligaspillerne ikke er i nærheten av å kunne kalle seg toppidrettsutøvere. Og det gjelder ikke bare alkohol, men holdningen til idretten sin.

Nå ser det ut som om nybakt sportsdirektør i RBK, ErikHoftun har sett lyset:
Vi har litt å gå på i forhold til andre idretter i forhold til profesjonalitet, og ønsker å bli enda flinkere på treningskultur, livsstil og hele den pakken.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Jeg reagerte også kraftig på Adresseavisen kommentar og også Staurvik's kommentar i AB24. Jeg ønsker ikke vise noen link til Staurvik's kommentar fordi når det gjelder denne saken var direkte tøvete. Her er det nok mange års fotball-ukultur som fortsatt eksisterer i dette miljøet, og som enkelte ikke forstår at man må bli kvitt.

Men som sagt dette får jo ingen konsekvenser når spillerne likevel blir tatt ut til de viktige landskampene uten karantene av noen art. At man må stå over en privatlandskamp har jo ingen betydning.

Nå var jo Iversen ute til 03.30, deretter på nachspiel til tidlig om morgenen og kom ikke til spillerhotellet men overnattet hos en kamerat slik at landslagsledelsen ikke fikk tak i han.

Så her er det vel snakk om mer enn 'litt festing' , men heller en skikkelig fyllefest.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

hos en kamerat ja.... kanskje ikke bare på landslaget han får et forklaringsproblem :lol:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Los-Loco »

En grei sammenlikning er jo å se på hva som ville skjedd innenfor det "normale" arbeidslivet dersom noe liknende hadde skjedd.

Dersom en arbeidstaker hos oss hadde gått på fylla dagen før en arbeidsdag, og ikke dukket opp på jobb til et viktig møte fordi han var bakfull og lå og sov, da ville det resultert i en skriftlig advarsel og en AKAN-sak tvert. Slik tror jeg det er hos de aller fleste oppegående arbeidsgivere.

Nå mener jeg faktisk at det bør kunne stilles strengere krav til såkalte toppidrettsutøvere enn til vanlige folk hva angår alkoholbruk, og derfor er Iversens handlinger helt håpløse!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Oi.. Det er visst kamp i dag.. lanslag schmannslag..

Anyway 1-1, og i følge rapportene skulle det ha vært 2-1 til Irland. Feilaktig dømt offside, sies det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply