Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Landslaget

Post by Sulliken »

Begynner jo innkjøringen mot kvalik strålende

0-3 for Wales og 0-1 for monteføkkingsnegro nå.

Det virker som om de ikke gidder å spille ball
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Landslaget

Post by Snorreth »

Bra keeper. Så ikke målet, men hører refsen. :klapp
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Landslaget

Post by tomath »

Snorreth wrote:Bra keeper. Så ikke målet, men hører refsen. :klapp
Tydelig at han ønsker å ta opp arven etter Myhre ja. Bare synd han ikke har latt seg inspirere av en av de uttalige gode kampene Myhre spilte i stedet for den siste.

Ellers var det ikke akkurat imponerende stopperspill av Reginiussen i den situasjonen heller.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Hva var det de pratet om i studio før kampen?

Wales var et treningskampresultat. No big deal. Men hvis det blir en dårlig kamp mot Montenegro og, vil det vise en trend. Og landslaget vil få mye pepper.

Dette er ALT for dårlig. Ser ut som en kamp i 2.div.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

Tidligere var det slik at det norske landslaget gjerne var bedre organisert enn sine motstandere. Det sammen med god fysikk berget laget. Nå har vi sett at Wales og Montenegro(i én omgang) har hatt langt bedre struktur på sitt spill enn Hareides Norge. Da sliter vi selvsagt BIG TIME! Jeg har sagt det før, og gjentar det igjen - jeg sliter med å se noen rød tråd i spilleopplegget til Hareide.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Landslaget

Post by Boombadila »

Nei, 2-0 til montenegro nå.

jeg stemmer for at vi bare avskaffer herrelandslaget, de vinner jo ingenting uansett!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Landslaget

Post by PEMA »

3-0.
Dette er jo fantastisk underholdning!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Landslaget

Post by tomath »

JAAAAADDDDDAAAAAAAHHH!!! :hedre
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Landslaget

Post by Masinga »

Jeg begynner å merke en viss daffhet for hva landslaget bedriver for tiden. Spillerne er ukonsentrerte, uinteresserte og spaserer rundt som verdensmestre på banen. Hareide refser og refser, men spillerne vet at hans ord er uten betydning og konsekvens. Eller prøver landslaget, der knapt en eneste spiller har opplevd et sluttspill, å berolige oss med at slike treningskamper er uten betydning og at man i virkeligheten har full kontroll frem til alvoret starter til høsten? Er det slik at dagens spillere lever på gammel storhet fra den gang Drillo var trener?

Jeg føler meg hensatt til 1970-tallet når jeg ser hva Norge nå presterer på banen. Greit nok at fotballforbundet har en filosofi om kontinuitet og full tillit til trenerne sine. Men nå spør jeg meg selv om ambisjonene i NFF er borte. Jeg mener Sondre Kåfjord eller Karen Espelund for èn gangs skyld bør markere at Norge fortsatt ønsker å være i celebert selskap, gjøre noe modig og sparke Hareide. Det vil sette en standard for noen år fremover.

Eller mener ikke NFF alvor?

Forrige gang en trener på landslaget ble sparket var jo vellykket...
Masinga
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Landslaget

Post by supahman »

Var det noen som fikk med seg Solers vanvittig klare tale om den nye Hareide vs den gamle Hareide i pausen?

Må ha vært noe av det bedre jeg har hørt både om Hareide og som har kommet fra Solers munn.

Snakket om hvordan Hareide var før kontra nå. At han rett og slett bare har blitt en snill fotballtrener som er så opptatt av relasjoner og smiler både før og etter kamp. Enten de har tapt eller vunnet. Mens han i gamle dager snudde en hel by opp ned. Helsingborg hadde 100 000 på torget (det bor 120 000 der) etter at de hadde vunnet cupen og/eller serien. Det var en fandenivoldsk original Hareide, som nå var omgjort til en kopi, for å sitere Soler selv.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Landslaget

Post by dalers »

Masinga wrote:Eller prøver landslaget, der knapt en eneste spiller har opplevd et sluttspill, å berolige oss med at slike treningskamper er uten betydning og at man i virkeligheten har full kontroll frem til alvoret starter til høsten?
Noe alá Ingebrigtsens Glimt? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Landslaget

Post by Vassvik »

dalers wrote:
Masinga wrote:Eller prøver landslaget, der knapt en eneste spiller har opplevd et sluttspill, å berolige oss med at slike treningskamper er uten betydning og at man i virkeligheten har full kontroll frem til alvoret starter til høsten?
Noe alá Ingebrigtsens Glimt? :wink:

HeiHeiHei! Rolig nå dalers.. :lol:
Andres meninger støter meg.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

supahman wrote:Var det noen som fikk med seg Solers vanvittig klare tale om den nye Hareide vs den gamle Hareide i pausen?

Må ha vært noe av det bedre jeg har hørt både om Hareide og som har kommet fra Solers munn.

Snakket om hvordan Hareide var før kontra nå. At han rett og slett bare har blitt en snill fotballtrener som er så opptatt av relasjoner og smiler både før og etter kamp. Enten de har tapt eller vunnet. Mens han i gamle dager snudde en hel by opp ned. Helsingborg hadde 100 000 på torget (det bor 120 000 der) etter at de hadde vunnet cupen og/eller serien. Det var en fandenivoldsk original Hareide, som nå var omgjort til en kopi, for å sitere Soler selv.
Solèr brillierte med flere kommentarer igår, som retta pittepittelitt opp på det sykt dårlige inntrykket jeg har av karen. Han sa også etter kampen "Martin Andresen burde holde seg til sine arbeidsoppgaver i Vålerenga", "La de som ikke presterer mer enn 1 av 10 kamper for landslaget få hvile, å la de komme tilbake med blod på tann".. Mye fornuftig i det han sa igår!
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote:Solèr brillierte med flere kommentarer igår, som retta pittepittelitt opp på det sykt dårlige inntrykket jeg har av karen. Han sa også etter kampen "Martin Andresen burde holde seg til sine arbeidsoppgaver i Vålerenga", "La de som ikke presterer mer enn 1 av 10 kamper for landslaget få hvile, å la de komme tilbake med blod på tann".. Mye fornuftig i det han sa igår!
Problemet med Solér er at han er ekstrem til å snu kappa etter vinden. Én god kamp av Martin Andresen på landslaget, og du vil høre Solér uttale at hans arbeidsoppgaver i Vålerenga har gjort han til en bedre landslagskaptein....
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Trapattoni wrote:
ingen87 wrote:Solèr brillierte med flere kommentarer igår, som retta pittepittelitt opp på det sykt dårlige inntrykket jeg har av karen. Han sa også etter kampen "Martin Andresen burde holde seg til sine arbeidsoppgaver i Vålerenga", "La de som ikke presterer mer enn 1 av 10 kamper for landslaget få hvile, å la de komme tilbake med blod på tann".. Mye fornuftig i det han sa igår!
Problemet med Solér er at han er ekstrem til å snu kappa etter vinden. Én god kamp av Martin Andresen på landslaget, og du vil høre Solér uttale at hans arbeidsoppgaver i Vålerenga har gjort han til en bedre landslagskaptein....
Stemmer det, har aldri hælt karen, men akkurat igår sa han mye fornuftig. Var faktisk det eneste å :skål over igår!
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Landslaget

Post by Masinga »

Tankevekkende artikkel i Nettavisen om landslaget.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 711330.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Masinga
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Ikke verdens beste timing når det gjeld interessen for landslaget akkurat, men nu har i hvert fall fotballforbundet lagt ut billetta til hjemmekampan mot Island og Nederland for de som evt. e interessert.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Landslaget

Post by Masinga »

Jeg har tidligere etterlyst diskusjon rundt spillestilen til landslaget. Merkelig at Drillo fikk massiv kritikk, mens Hareide slipper unna. Nå prøver Drillo selv å dra i gang en diskusjon, men den blir vel kvalt i fødselen kjenner jeg Hareide rett.

http://www.nrksport.no/fotball/1.5581300" onclick="window.open(this.href);return false;

Da er det interessant å se at Glimt og Stabæk (faktisk) av andre får skryt for gjennombruddshissighet og bevisste spilleformasjoner der kaos ikke råder. Enda mer interessant er det at det gir suksess.
Masinga
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Landslaget

Post by Young Gun »

Brann-trener Mons Ivar Mjelde var ikke så glad for at hele fem Brann-spillere ble tatt ut. -I forhold til det vi har prestert så langt i sesongen så synes jeg kanskje at fem er i meste laget, sier han
Nok et bevis på at navn veier tyngre enn prestasjoner.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Landslaget

Post by Snorreth »

http://fotball.adressa.no/landslaget/article108067.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

England er Three Lions!

Image

Sverige er tre kroner
Image

Norge blir??
Image

Syns det er spennende og nytt at vi går over til et eget emblem. Nesten ingen land i Europa har flagg, så dette er sprekt av NFF. Ser egentlig ikke det negative i det, da slipper man ihvertfall at flagget blir drete ute i fotballverden!
Førr Evig!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Landslaget

Post by poteten »

The snakes :lol:
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

At NFF bruka det faktum at nesten ingen andre land bruka flagget sitt på drakta synes æ e ganske tåpelig. Nettopp det at vi e ett av de eineste landan som gjør det burde jo vær et argument for å fortsett med det etter min meining. I stedet skal vi altså halvhjerta prøv å etterlign alle andre med å konstruer et symbol som ikke betyr noenting for noen. Men men, man bli vel vant med det etter kvert.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Landslaget

Post by Snorreth »

Syntes det er flott at vi bruker en logo. Folk forstår kanskje hva som er på det og en betydning. Det eneste som er litt synd er at det ser ut som en klubblogo.

Det er Norrønske orm, så helt på vidda er det faktisk ikke :)

btw... Sveriges rette:
Image
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Sverige sin ser slett ikke værst ut. De bruka også flagget på en fin måte.

Synes Norge sin nye logo også prøva litt for hardt å se moderne ut, og oppnår med det bare å allerede se litt datert ut i mine øya. Ikke nødvendigvis symbolet, men skjoldet rundt. Minna litt om Sydney FC sin :

Image
Post Reply