Lyn konkurs

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Lyn konkurs

Post by brutus »

Jeg klarer ikke å synes synd på Lyn. Klubben er på beste vestkantvis organisert i utallige underselskaper, slik at man beholder det meste selv om et av selskapene slås konkurs. Konkursadministratorene burde sjekke meget grundig hvilke aktiva som er flyttet over til andre selskaper de siste årene. Etter hva man leser i media sto det på en ussel liten million til slutt. Det finnes atskillige millioner disponible i de andre selskapene, så det hadde vært en enkel sak å holde adeccolaget flytende ut sesongen. Det hadde vært ærlig og redelig ovenfor konkurrentene, men slike begreper er selvfølgelig ukjente blant blårussen i Lyn. Adeccotabellen er plutselig kraftig forandret, og i verste fall vil lag som ellers ikke ville gjort det rykke opp eller ned.

Jeg håper Lyn blir det nye Mercantile: en klubb som var blant landets beste for hundre år siden, men deretter forsvant inn i glemselen.
DIXI
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Lyn konkurs

Post by Masinga »

Du er vanligvis en fornuftig kar, Brutus, men det går vel an å skille mellom hvordan klubben er drevet og hvordan det må føles for supporterne å stå uten klubben i sitt hjerte i dag? Det er ingen grunn til å hovere. At en gammel, og også ærverdig klubb, plutselig er ute av historien bør uroe alle ektefødte supportere. Slikt er tragisk og ødeleggende for alle. Vi bør kjenne solidaritet med Lynfansen. De er kanskje ikke blant de største i landet, men det har ingenting med saken å gjøre. Og tilhengerskaren til Glimt og Tromsø er vel ikke, hvis vi stikker fingeren i jorda, så veldig mye større.
Masinga
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Lyn konkurs

Post by brutus »

Jeg hadde syntes synd på supporterne om de hadde tatt avstand fra at klubben ble slått konkurs midt i sesongen, med de konsekvenser det har for konkurrentene. Men det gjør de faktisk ikke. De forsvarer det, med henvisning til at å fullføre sesongen ville gått utover breddefotballen i klubben. En klubb med æresfølelse hadde funnet de usle kronene det koster å drive ut sesongen, og supportere med æresfølelse hadde kritisert klubben for ikke å gjøre det. Men blåruss og æresfølelse er to uforenlige størrelser, er jeg redd.
DIXI
Post Reply