Tippeligaen 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Det er greit, og takk i like måte. Men Shredd snakket om nordnorske klubber, og jeg inkluderer under tvil Nordland i Nord-Norge.
DIXI
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Er jeg nødt til å forklare dere alle at alt nord for sinsenkrysset er nordnorge?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Det er betraktelig bedre å se sørover til Trøndelag for tilknytning enn nordover til troms og finnmark.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

Haha han godeste Ivar Hoff presterte å kalle 1-3 målet til Molde for en kontring.. Det er så langt unna ei kontring som man kan få det! Kast til Brann som bli kastet inn til midtforsvarer, som tilsynelatende er alene og nokså upresset. Men han presterer å falle! Da får Chima ballen og kan sette fart rett på keeper.. Ingen andre spillere var involvert i det angrepet enn han som kastet, han som faller, begge på brann, og Chima som er våken og snapper opp ballen.. Litt av en kontring Ivar Hoff!
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Tippeligaen har i grunn ikke åpnet sjokkerende, det er vanlig at topplagene gir bort litt poeng i starten. Av de som kan ventes å være med å kjempe i toppen, så har TIL startet best, men de har også hatt et vesentlig enklere program enn f.eks RBK og VIF.
Det er litt "alle slår alle", hvor lag som f.eks FFK, LSK og Brann virker fryktelig varierende med et stort toppnivå og labert bunnivå. RBK og VIF har kommet tregt i gang, men har stort sett hengt bra med i kampene hvor de ikke har fått resultatene.
RBK har en tøff bortekamp mot Molde i neste runde, men etter dette så ser kampprogrammet vesentlig enklere ut, det samme gjelder i grunn VIF.
TIL har et overkommelig program frem til 19.mai, hvor det derfra og ut vårsesongen ser knalltøft ut.
Det vil ikke overraske meg om VIF, TIL og Rbk ligger relativt jevnt ved sommerpausen.

Et lag som Godset kan sikkert imponere noen runder til, men det vil overraske meg stort om de er med inn hele veien. Laget er ungt og stallen variabel. Det er også naturlig å anta at både VIF og RBK vil komme styrket inn i høstsesongen grunnet forsterkninger og spillere tilbake fra skade, mens en klubb som TIL og kanskje Godset blir nødt til å selge spillere.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

For et lag som har vært kjent for dødballer og gorgete midtstoppere som oppspillspunkt, er det overraskende at LSK har scoret 18 mål på fem kamper.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Glimtfan wrote: Det er også naturlig å anta at både VIF og RBK vil komme styrket inn i høstsesongen grunnet forsterkninger og spillere tilbake fra skade, mens en klubb som TIL (...) blir nødt til å selge spillere.
Ja, det håper du nok. Jeg synes ikke TIL har hatt noe spesielt lett åpningsprogram. Vi har slått Haugesund, Start og Odd hjemme, og spilt uavgjort mot Molde og Sogndal borte. Bortekampen på potetåkeren i Sogndal var årets vanskeligste kamp så langt. Du kan jo sammenlikne med Vålerengas og RBKs motstandere. At deres motstandere kanskje ligger litt høyere på tabellen enn våre, har jo en viss sammenheng med at Vålerenga og RBK har gitt bort flere poeng enn TIL. Eller kanskje du tror at klubber med navn og tradisjoner automatisk er bedre enn alle andre? :wink:
DIXI
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Johnny »

brutus wrote:
Glimtfan wrote: Det er også naturlig å anta at både VIF og RBK vil komme styrket inn i høstsesongen grunnet forsterkninger og spillere tilbake fra skade, mens en klubb som TIL (...) blir nødt til å selge spillere.
Ja, det håper du nok. Jeg synes ikke TIL har hatt noe spesielt lett åpningsprogram. Vi har slått Haugesund, Start og Odd hjemme, og spilt uavgjort mot Molde og Sogndal borte. Bortekampen på potetåkeren i Sogndal var årets vanskeligste kamp så langt. Du kan jo sammenlikne med Vålerengas og RBKs motstandere. At deres motstandere kanskje ligger litt høyere på tabellen enn våre, har jo en viss sammenheng med at Vålerenga og RBK har gitt bort flere poeng enn TIL. Eller kanskje du tror at klubber med navn og tradisjoner automatisk er bedre enn alle andre? :wink:

Haugesund, Start og Odd hjemme vs Aalesund og Lillestrøm (derby) hjemme vs Lillestrøm,Vålerenga,Stabæk
Molde og Sogndal vs Viking, Stabæk (derby) Rosenborg vs Brann og Fredrikstad.

Jeg vet ihvertfall hvilket program jeg ville valgt hvis jeg skulle valgt en lett sesongstart og det er Tromsø sitt. Så Rosenborg og så Vålerenga.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

http://www.dagbladet.no/2011/05/05/spor ... /16426510/

Etter ryktene skal dette angivelig dreie seg om det tidligere stortalentet Glen Roberts..
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Det er nok ikke bare rykter, ihvertfall hvis vi skal dømme etter arkivbildene til VG :D

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10085110

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel ... tid=124259
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

:lol:

Internettet er et fantastisk redskap.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.dagbladet.no/2011/05/13/spor ... /16517341/

Er det så ille at de som står for store deler av lønna til spillerne krever noe sånt? :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Vegard »

Er imponert over Ole Martin Årst. Tre mål og hattrick på torsdag. Hva hadde Start vært uten?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

http://www.kampanje.com/medier/article5647670.ece

Canal+ fikk rettighetene framfor TV2 og Altibox.

Prinsipielt er jeg i mot at andre aktører engang ikke fikk sjangsen til å by. Men produktet er ikke akkurat underpriset, så det lukter ikke kameraderi av salget.

I dette tilfellet klarer ikke helt å bli veldig engasjert av mangelen på åpen konkurranse. For de fleste forbrukerne er BetalTV BetalTV uansett hvem som er leverandøren. Kunder av Lyse, Get, Canaldigital og andre Kabelselskaper my bytte ut TV2Sport med Canal+ sin Tippeligapakke.

Viasatkunder er vel de eneste som vil miste tilbudet, slik det ser ut i dag, Men jeg kan vedde en nyre på at Viasat vil inngå en avtale med Canal+ Noe begge parter vil være interessert i selv om de er konkurrenter. (På samme måte som man kan få Canal+ via Get, selv om Canal+ er under Canaldigital, Gets hovedkonkurrent)

Taperen her er TV2, og er vi egentlig så lei oss for det?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Davy Wathne til VG wrote:- Du får ikke meg til å bli halvpatetisk som Arne Scheie har vært når NRK har mistet rettighetene - med kommentarer i kategorien «stakkars folk som ikke får hørt på meg kommentere hopp»
Davy Wathne til DB wrote:- Det er åpenbart sånn spillereglene er blitt. Jeg er så enkelt møblert at jeg tenker om folk har et fruktbart samarbeid, så blir man i hvert fall med når framtiden skal planlegges. Men sånn er det åpenbart ikke. Jeg er så gammel at jeg trodde moral og anstendighet spilte en rolle
Jeg kommer ikke til å savne de fryktelige analysene som har blitt enda mer grusom med dama som prater mer nonsens enn noen har gjort tidligere. Så får vi håpe Canal+ holder det på et folkelig nivå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Grunn til å være lei seg:
* Tv2 tilbyr også en fotballpakke for alle, og viser alt av mål fra kampene +en del adeccoliga på hovedkanalen. Nå blir vel ingenting "gratis".
Grunner til å ikke være lei seg:
* Glimt blir uansett ikke blir prioriterte på hovedkanalen når de rykker opp og må betales for.
* Tv2s massive dekning, endeløse analyser og ufyselige ekspertpanel tar bort en del av lysten ved å se sendingene.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

mortsto wrote:Grunn til å være lei seg:
* Tv2 tilbyr også en fotballpakke for alle
Hva mener du? det at Viasat har TV2Sport men ikke Canal+? I såfall er jeg helt sikker på at det vil komme på plass en avtale både Canal+ ov Viasat vil tjene på.

Grunnene dine til ikke å være lei seg er jeg hjertens enig i.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

så lenge fotballforbundet ikke er en offentlig bedrift, så kan de vel gjøre hva pokker de vil, og trenger vel sånn sett ikke å legge ut rettighetene på anbud....


forøvrig, jeg sier bare good ridance til davy, kos deg med ol du!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Sulliken wrote:
mortsto wrote:Grunn til å være lei seg:
* Tv2 tilbyr også en fotballpakke for alle
Hva mener du? det at Viasat har TV2Sport men ikke Canal+? I såfall er jeg helt sikker på at det vil komme på plass en avtale både Canal+ ov Viasat vil tjene på.

Grunnene dine til ikke å være lei seg er jeg hjertens enig i.
Mulig jeg ikke har forstått konseptet helt, men med den nye avtalen så vil en ikke få se norsk fotball i det hele tatt med mindre en betaler for det? Nå for tida kan jeg se tre kamper gratis hver helg på max, tv2 og zebra, i tillegg til generell oppdatering på programmet "Fotballextra." Dessverre er disse kampene stort sett RBK, VIF og Brann, men dog.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Forøvrig lurer jeg på om Canal+ kommer til å gå på en smell med dette. Gidder nok folk å betale for å se tippeligaen? Kanskje en mindre "massiv" dekning på kun betal-tv, kan få tilskuerene til å trekke tilbake på stadion?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

For det første. Nei. Ikke alle kamper vil gå på betalTV, det vil fremdeles være 2 kamper i uka på "åpen" TV. Mot 3 i dag. Det kommer frem i artikkelen jeg linket til.
- Den eneste forskjellen blir at det skal gå en kamp mer på betal-tv enn det det har vært til nå, sier administrerende direktør i Canal+ Norge, Steinar Brændeland til Kampanje.

For det andre vet nok Canal+ hva de går til. De har vært der før:
Dette er en rettighet som har vært i spill på lik måte som vi mistet Tippeligaen til TV 2 i 2005 og nå sist med Premier League. Det er en dynamikk i dette sportsmarkedet, sier Brændeland.
Så på spørsmålet om at nok folk vil betale for det, så Ja. Bare se på TV2Sport. De har hatt betalkanalene til TL de siste årene, og så snurt TV2 ble av dette, er det tydelig at de har tjent på konseptet. For å sitere Sportdirektøren i TV2, Bjørn Taalesen
- Jeg er utrolig skuffet og sjokkert. Etter fem års samarbeid om norsk fotball så har vi ikke engang fått komme til forhandlingsbordet, sier Taalesen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Da er det bare å anta at avtalen er rekordstor. Synes overhodet ikke synd på Tv2 på noe hvis og det blir neppe noe vanskeligere å få se fotball på tv. Det er konkurranse i markedet og Tv2 ble tatt på senga av en annen aktør, enkelt og greit.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

exactly!

Det var snakk om 1,4 mrd eller noe over de årene avtalen gjelder, noe som er 200 mill mer enn forrige avtale. Relativt sett er ikke en veldig stor økning. Jeg fikk inntrykk at prisen var mye høyere enn som så, siden Norsk Toppfotball ikke tok seg bryet med å kontakte de andre aktørene.

Men:
- Det kan være vi har betalt for mye, men det kan også være at vi uten en budrunde fikk det til en hyggeligere pris, sier Brændeland til at det ikke ble konkurranse om rettighetene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Hvis vi klarer å karre oss opp til tippeligaen håper jeg C+ kommer med en brukbar nettløsning, for jeg er ikke interessert i å abbonere på kanalene når jeg kan se hjemmekampene på aspmyra uansett. Ellers tar jeg det ikke så tungt, jeg ser ikke så veldig mye på tippeligakamper og Fotball Xtra og Fotballkveld og radiosporten og hva det nå enn er kommer sikkert til å fortsette i en eller annen form.

Når det gjelder den redaksjonelle dekningen av tippeligaen er jeg overhodet ikke misfornøyd med at TV2 får mindre input, for det er en ekstremt tabloid dommer- og konfliktfokus som har vært dørge kjedelig i mange år og forhåpentligvis kan en forandring på dette gjøre det mer interessant for meg.

MAX og spesielt TV2 Premier League har kjempebra studioinnhold, mens NRK sin cupdekning er helt forferdelig dårlig (gårdagens var lavmål) - Jeg kommer ikke til å savne Davy Wathne som skriker og gauler etter dommertabber for å provosere Rekdal og Henning Berg til å si noe kontroversielt.

TV2 har vært gode på å bygge engasjement, men jeg liker ikke måten de gjør det på.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

har faktisk enda ikke fått sett på max, kanskje man skal teste det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply