Tippeligaen 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

I første omgang så burde de fjerne fredag og mandagskampene... Det er helt tullete, og det er ingen bortsett fra tv-kanalene selv som vil ha dem.. Slike kamper hadde man lite av for fem seks år siden når publikumstallene var på topp.. Og så tror jeg han har et poeng i om alle kampene burde gå på nett? Bare synd at dersom man hadde valgt et fåtall kamper, så hadde det blitt Brann, Vålerenga eller Rosenborg resten av landet måtte forholde seg til!
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Blir det en 10- eller 12-lagsserie i tippeligaen vil jeg vurdere å gi opp norsk fotball. Ser enkelte i kommentarfeltene skriker ut etter skotsk modell med 10 lag, galskap! NFF og media har all skyld for dette, men jeg sikker på at det ville aldri blitt debatt dersom de store klubbene kjempet om gull for det er først da VIF, RBK og Brann klarer å fylle tribunene sine. Jeg skjønner godt at de sliter med å fylle Ullevaal når man må ut med nærmere 300 kroner for å komme inn på stadion.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15800
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Hvis man sammenlikner 2007 med 2011 er det skremmende tall for en del klubber. F.eks. har Viking, Start og LSK mista rundt 30% av tilskuertallet siden da. TIL, Brann og RBK har mista mellom 20% og 30%, og så videre. Men, VIF har bare mista 3,1%, og Odd har mista 3,5%. Gjennomsnittlige tilskuertall som ligger til rette her.

Så, det er jo et interessant spørsmål -- hvorfor går enkelte klubber veldig mye ned, mens andre ikke gjør det? (Bør korrigeres for at f.eks. TILs tall i utgangspunktet er en tredel av RBKs, så RBK har jo "mistet" flere tilskuere)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Det er vel også så enkelt at det produktet tv2 tilbyr, ikke står i stil med prisen.

Jeg kan tenke meg at vi hadde fått et mye mer interessant studio om vi hadde valgt ut fem tilfeldige på Karl Johan....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Jeg følger en del med på PL-sendingene til TV2 og forskjellen på studiosendingene er enorme. Det er trivelig, laidback stemning i PL-studio med lite konflikterfokus og mas, Aleksander Schau sørger for mye humor og artige reportasjer (spesielt fra Ole Magnus Storberget) mens eksperter som Erik Thorstvedt og Claus Lundekvam har mye bra å fare med. Gjennomgående høy kvalitet selv om de litt for ofte går litt langt for å trilfredstille supporterne av storklubbene.

I tippeligasendingene er det dessverre helt ulikt: Enormt dommerfokus, veldig masete, konstruerte og kunstige opphetede debatter mellom Davy & co., med forferdlige slitsomme eksperter som babler om verdensklasse hver gang det scores et godt mål og opphausing av "storoppgjør" (det er etter min mening ingen ordentlige storoppgjør i norge) og lite fokus på andre lag enn VIF, RBK og Brann. Molde er i ferd med å ta seriegull og likevel fokuserer bare media på at Solskjær har vært i Manchester United. For mange blir nok dette altfor slitsomt å følge med på, jeg gidder ihvertfall ikke se Fotballkveld av den grunn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15800
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Harald Aabrekk med en interessant tolkning av fotballreglene: - Må slutte å dømme straffe for holding i feltet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Hadde aldri trodd jeg skulle si dette ved starten av sesongen, men Daniel Nannskog er virkelig et lysglimt på skjermen. Soleklart min favoritt i TV2-studioet. Mini blir bare verre og verre, men det er hovedsaklig fordi han aldri klarer å bestemme seg for om han skal snakke bodø- eller trønderdialekt...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Tv2-studioet kan du få billig av meg. Klarer ikke å se på det lengre, og bare såvidt jeg holder ut PL-greia(spørs litt på hvem gjesten er).
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15800
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

"- Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også?" :roll:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Hvis ikke han blir fjernet som leder for klanen, så har de et ekstremt problem. Utalelsen er noe av det mest forkastelig jeg har hørt innenfor fotballen. VIF trekkes jo inn i dette og jeg er 100% sikker på at ingen i VIF er i nærheten av å synes dette er ok.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15800
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Ser at "den andre" (?!) talsmannen for Klanen er ute med en saftig dementi. Men likevel, promille eller ei, man må jo spørre seg hva som får mennesker til å komme med sånne utsagn til media.

Det motvirker jo ikke akkurat inntrykket av fotballsupportere som ei litt ressurssvak gruppe ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Det er jo klart det er forskjell på å ha vært talsmann i 1 år kontra 5. Så lenge man har vært talsmann veldig kort tid, så er det meste lov :roll:

Bakke bør selvfølgelig fjernes fra rollen og burde vel strengt tatt kastes rett ut av Klanen. Fullstendig forkastelig på alle måter. Klanens oppførsel under Torp sin hilsen er en ting, medieopptreden er en annen, mye verre ting.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Gratulerer til VIF for det der. Argumenteringen har nå gått ned til "Brann, RBK og LSK-supportere ville sikkert gjort det samme." Flaue saker.

Ellers må jeg si at Jan Jønsson er en utrolig kjedelig tv-gjest.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

når det gjelder vif-fans(blant uvenner kalt apeberget), så er det fint lite som overrasker meg.

Rart igrunn, siden de fleste jeg kjenner som er vif-supportere er veletablerte og ressursterke personer. Men så var det talsmennene(og kvinnene) da.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg går utfra at en voksen mann som har 2 i promille klokken 23 på en søndag får pengene sine direkte fra NAV.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15800
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimt1916 »

Selv om æ e enig at synginga va upassende og at uttalelsan i ettertid va heilt på trynet, så må man vel kunne slå fast at det norske fotball-publikummet må vær blandt de snilleste i verden når fyllesynging blandt 5-10 stk på tribuna bli slått opp på denne måten. Fascinerende også å se kordan folk generaliser mange tusen klansmedlemma for nokka noen få idiota gjør. Regna med at alle også e enig i at alle Brann-supportera e voldelige rasshøl pga. dette? http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 204519.ece

Og selvfølgelig e vi alle på dette forumet rasista pga ka en idiot klarte å lir av sæ på Aspmyra for noen år sida?

Forøvrig : Når Bakke ikke e opptatt med å drit ut sæ sjøl og klubben sin i avisan så e han travelt opptatt med å slåss med politiet foran ungan, kona og svigerforeldran sine : http://www.rb.no/lokal_sport/article721829.ece
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

men dum er jeg ikke
Hentet fra artikkelen som ble linket til i forrige innlegg.
Vel, etter å ha lest den artikkelen, og hvis noe av det han sa i går stemmer, så forbeholder jeg meg retten til å være uenig i hans egen konklusjon.
Konkluderer med at han ihvertfall har total mangel på sosial inteligens.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by mangkhut »

Frodo Baggins wrote:
men dum er jeg ikke
Hentet fra artikkelen som ble linket til i forrige innlegg.
Vel, etter å ha lest den artikkelen, og hvis noe av det han sa i går stemmer, så forbeholder jeg meg retten til å være uenig i hans egen konklusjon.
Konkluderer med at han ihvertfall har total mangel på sosial inteligens.
Ja det var altså ikke første gangen denne Bakke dreit på draget. Vel verdt å merke seg hvilke gutter han hadde med seg Åråsen - selv om han påstår han ikke er en av dem......
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

http://www.dagbladet.no/2011/10/03/spor ... /18440115/
Sånn skal det gjøres. Ta filmerne og overspillerne og vis dem elendigheta. Merkelig at ikke VPG bare legger seg flat og beklager. I det første tilfellet får han muligens seg en liten dask i dobbelhaka, men i det siste tilfellet er jo ikke hånda til motstanderen i nærheten av å trffe ansiktet hans.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Ser at VIF og Stabæk i tillegg til fotball har utviklet foretningsområde til menneskehandel, blir interessant å følge deres utvikling på dette området i fremtiden.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Syns å huske det ble oppstyr da noe lignende skjedde rundt overgangen til Daniel Braaten fra Bolton til Toulouse som resulterte i at Skeid bare fikk noen småmynter i forhold til det de egentlig kunne fått? Blir interessant å følge dette fremover, slettes ikke umulig de har tråkka i salaten her. Det er vel et tegn på desperasjon når en økonomisk presset klubb som Stabæk inngår slike avtaler.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Morsomt at unggutten selv sier at han ikke har lyst å spille for Vålerenga noensinne. Det er helt utrolig at Stabæk-styret har forhandlet fram en slik avtale, særlig med tanke på at hovedpersonen er 16 år gammel. Håper at begge klubbene får svi for dette.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

blåruss vet du, ingen moralske skrupler der i gården!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by Glimtfan »

Jeg forstår godt at det gjøres kreative foretningsavtaler og av og til er man presset til å gjøre "harde" valg. Men denne er så langt over grensa som man kan komme. En 16 åring hvor foreldrene ikke en gang er involvert. Det virker også som at agenten Jim Solbakken kan ha opptrådd svært klandreverdig her.
Jeg gjetter at VIF, Stabæk og Solbakken fort ender opp med problemer her, hvis det som er kommet frem i media stemmer, så er det fortjent.
Post Reply