Generell Fotballprat

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

Det var i hvert fall ett lag som dro til Spania for å spille fotball sist uke. Det var ikke Chelsea.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Glimt1916 wrote: Det er i så fall pga alfabetet :wink:
Regner med flere runners-up plasserer dem foran.
Ellers synes jeg tysk fotball er utrolig morsomt å se på for tida. Som kid husker jeg jo med gru hvor kjedelig landslaget var på nittitallet. Dette kan fort bli Tysklands EM.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell Fotballprat

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har hatt Tyskland som favoritt til å vinne EM i lang tid. Går ikke tilbake på det nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Den kjedelige tyske stilen er en saga blott. Det tar dessverre lang tid før myter dør. Skal man tro de fleste profilerte "eksperter" er det kun organisert kynisme i Tyskland, kampfiksing og catenaccio i Italia og juks i Spania, samtidig som England er landet der det spilles ærlig og underholdende.

Spent på hva argumentene blir nå når Roy Hodgson tar sin destruktive 4-4-2 til EM for å spille mot bla. Tyskland - Forutsatt at de kommer ut av gruppen sin, noe de neppe gjør. Et velfungerende fransk lag og Ukraina på hjemmebane blir nok litt i tøffeste laget vil jeg tro.

Jeg tipper også på tyskerne som vinnere. Spania er naturligvis også en favoritt, men hvis det er ett lag hele europa skal ha analysert i stykker de siste 4 årene er det dem. Nederland blir også veldig sterke, samtidig som jeg tror Italia kommer til å gjøre det bedre enn de har gjort på lenge. Jeg gleder meg, skulle bare ønske vi var med!
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Glimt1916 »

mortsto wrote:
Glimt1916 wrote: Det er i så fall pga alfabetet :wink:
Regner med flere runners-up plasserer dem foran.
Ok, de har jeg ikke oversikt over.
bjornage wrote:. Spania er naturligvis også en favoritt, men hvis det er ett lag hele europa skal ha analysert i stykker de siste 4 årene er det dem.
I tillegg er noen av spillerne kanskje et lite hakk under det de har vært. Pluss at ingen noen sinne har klart å forsvare en tittel. Men Spania er absolutt gode nok til å bli de første til å gjøre det.

Jeg tror kanskje England faktisk kan få en opptur under Hodgson. Fotballfaglig tror jeg han var et bedre valg enn Redknapp, og får han spillerne til å spille slik han vil tror jeg det kan bli brukbart. Men fyren må lære seg å kommunisere bedre. Han var sur, negativ og pessimistisk i Liverpool, det var med på å felle han der. Fortsetter han på samme måte på pressekonferansene til England så kommer pressen til å høvle over han fra første sekund.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

En ting som taler for Hodgson er at han ikke rekker å kjede spillerne ihjel med endeløst skyggespill på fellestreninger. En ting som taler mot Hodgson er at han ikke får nok treninger til å forme laget sånn som han vil. Kanskje hadde det ideelle vært Hodgson og Redknapp i tospann, de har i hvert fall komplementære ferdigheter ...

Men nå er jo vegen åpen for at Alex McLeish kan sende ned det siste Birmingham-laget.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Noen som vet når EM-troppene må være klare?
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by ingen87 »

En litt ekkel sak, som jeg selv har vært "medskyld" i. Har ikke sett før i ettertid at dette har skapt reaksjoner, men slik var saken:

UMBI (laget mitt) tok en svært overraskende borteseier mot Kråkerøy 3-5. Kråkerøy hadde frem til den kampen scoret i snitt 7 mål på hjemmebane, og hadde bare sluppet inn tre mål.
http://www.f-b.no/sport/vi-er-et-bunnlag-1.5583436

Deretter ble det "kjent" etter protest fra Kråkerøy at vi hadde en som ikke var spilleberettiget (vi visste om dette, og dette er selvfølgelig ingen pen sak). Vi trekkes 3 poeng, resultatet blir satt til 3-0 og vi får en bot på 8000,-

http://www.fotball.no/Kretser/ostfold/k ... rets/UMBI/

http://www.sa.no/sport/article5305279.ece

Men så skjer det som skaper debatt; senere på sesongen møter vi Greåker, Kråkerøys opprykksrival. På grunn av ferie (mitt tilfelle), UKA på Ås (mange som jobbet som funksjonærer), og andre årsaker, hadde vi kun 8 spillere klar til kampen mot Greåker. Når man møter en opprykkskandidat med kun åtte spillere, og man vet Greåker måtte vinne stort for å slå Kråkerøy i opprykksstriden, ble det tøft! Veldig tøft. Vi gikk på et 17-0 tap, nok en gang, uten meg (Verdt og merke..haha). Kråkerøy-treneren var inne i garderoben å kjeftet på oss i pausen og sa at vi gjorde det som en "hevn" for at vi ble påklaget. Noe det ikke var, og det mener jeg er viktig å pressisere.

http://www.sa.no/lokale_nyheter/article5334948.ece

Det som da skjedde var at seieren til Greåker ble omgjort til 3-0, fordi at resultatet til Kråkerøy ble omgjort til 3-0. På denne måten ble Greåker straffet for at vi brukte en ikke spilleberettiget mot Kråkerøy. Regelen om at resultatet skal gjøres til 3-0 burde strengt talt blitt brukt dersom vi hadde slått Greåker? På den måten hadde det vært rettferdig.

http://sarpsborgnotater.blogspot.com/20 ... medie.html

Saken skapte mye harme, samt mye diskusjon. Vi og Greåker kom ut som tapere, da vi neste sesong tok null sjanser, og fikk nesten 60 spillere spillerberettiget for studentlaget. Noe som ble svært kostbart. En annen ting som er viktig å pressisere er at Kråkerøy er Fredrikstadlag og Greåker er Sarpsborglag. Begge hadde styrket lagene sine stort, for å klatre oppover i systemet. Greåker hadde hentet Ronald Turner fra Fredrikstad, mens Kreåkerøy hentet Sarpsborg-kaptein Bjørnar Johannessen.

Hva tenker folk? Burde Greåker beholdt resultatet sitt mot oss? Eller var det rett av kretsen å gjøre det om til 3-0 ?
Førr Evig!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Nilzo »

Vanskelig sak. Minner litt om saken fra Portugal der ett lag stilte med 8 spillere, der ble resultatet (4-0) derimot stående. http://www.dagbladet.no/2012/04/29/spor ... /21370095/

Når det er sagt så mener jeg (uten å kjenne til noe regelverk), at det blir for dumt å stille til kamp med kun 8 spillere. Da er det nesten bedre å tape på walkover. Virker dog som om at rettferdigheten seiret når kampen ble satt til 3-0, slik at opprykkskampen ble avgjort på like vilkår.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/s ... d=10065661
Max har rettighetene på hovedkampen i La Liga som går lørdag kl 22 hver helg. Hyggelige greier. Da har de fleste tilgang på både toppkampen i La Liga, toppkampene i Serie A via Canal9 og toppkampene i Bundesliga via Eurosport. Føkk Premier League! :skål
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Gode greier!

I andre nyheter fortsette tilskuertallene i tippeligaene å synke - sammenheng med innholdet i innlegget over kanskje? http://www.dagbladet.no/2012/05/08/spor ... /21501411/
Tilskuertallet fortsetter å rase i norsk eliteseriefotball. Gjennomsnittsbesøket er nede i 7080 så langt denne sesongen etter 44 kamper.

Det er nesten 900 færre enn i fjor og 3500 lavere enn for fem sesonger siden. Alt er oppgitte tall fra klubbene, og det reelle frammøtet ligger trolig cirka 10-15 prosent lavere.

- Konkurransen fra TV og andre kanaler er blitt mye større. Man kan jo følge alle ligaer nå. Jeg føler ikke at produktet norsk fotball er så mye svakere enn for eksempel i 2006 og 2007. Vi må ta dette på alvor, sier Semb.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell Fotballprat

Post by FSHelgeland »

Da må man vel begynne å holde et lite øye med Ulvene...http://www.dagbladet.no/2012/05/11/spor ... /21539852/
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by ingen87 »

Hææærlig situasjon på Åråsen!! :)
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

- Jeg sa «jævla soper», til dommeren. Han kan si hva han vil til oss, og skal tåle at vi kan kalle ham en «soper», for det var han også, sier Prica til VG Nett, før han slukøret rusler bort uten å ta imot flere spørsmål.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10053403
Fail, Prica, fail. Håper NFF har baller til å sørge for at det blir noen frihelger på ham framover.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Morsomt med fotballspillere som egentlig er for dumme til å være på Twitter, men som allikevel bruker dette til å spre tåpskap. Denne gang; Joey Barton.

Joseph Barton ‏ @Joey7Barton
The head was never gone at any stage, once I'd been sent off, one of our players suggested I should try to take 1 of theirs with me...

Joseph Barton ‏ @Joey7Barton
Shearers still on my case..."I know I f*cked up Alan, thanks for stating the obvious."

Joseph Barton ‏ @Joey7Barton
Whilst were both stating the obvious about each other, can I just say for the record what a great player u were. Well better me...

Joseph Barton ‏ @Joey7Barton
But I have a better hair(which is not hard), wear well better shirts on TV and have a personality(something u lack).

Joseph Barton ‏ @Joey7Barton
I really don't like that prick, in fact I honestly despise him... Goodnight.
Last edited by mortsto on Mon May 14, 2012 10:31 am, edited 1 time in total.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Utestengelse på livstid er vel passende for Barton. :lol:
@liverglimt
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Milan tok i helga farvel med helter som Nesta, Zambrotta, Gattuso og ikke minst...Pippo Inzaghi.
Mannen under er en legendarisk kommentator og Milan-fan blant annet vist på Golden Goal.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zJ4k5MwFoA
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Aspmyra »

Hvor sender de CL finalen i Bodø?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Med rimelig sjanse for å ta feil, er Vegard Sannes eneste Glimtspiller som har trent med en CL vinner?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Og feil tok jeg. Jan Derek Sørensen har jo selvsagt spilt for Dortmund, og Brattbakk for Celtic. Selv om sistnevnte ikke vant mens det het Champions league.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Skjønte virkelig ikke den Sannes/CL-linken.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

I ly av gårdagens Chelsea seier kom jeg på at Sannes har trent med Chelsea en gang i sin ungdom, og at det hadde vært fantastisk morsomt om han var eneste Glimtspiller som noen gang har trent med en vinner av Champions League. Men kom jo på flere utover kvelden.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Jøss ante ikke av Sannes hadde trent med Chelsea. Når var det? I hans pure ungdom? Vil ihvertfall tro det var før det ble åpenbart for alle at han, som fattern sa det, "hadde ballkontroll som en murvegg." :)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Det var i hans ungdom ja, mener å huske at det var et spm i Glimtquiz boka. Der jeg mener å ha det i fra.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Sannes i Chelsea...jeg dauer! Tidenes tribunetrivia...må testes under neste hjemmekamp.
Post Reply