Tippeligaen 2013

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2012

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote:
Av ting jeg noterer ned syns jeg fortsatt sølv- og bronse-seremoniene er helt absurde. Strømgodset kommer på andreplass og "vinner" sølv, som de feirer med fyrverkeri, sølvskjorter og hatter, og liveband.
Hva er galt i at Godset feriere sin første medalje på år og dag? SKal det ikke være lov å feire gode prestasjoner? Når man ser den gleden enkelte i Bodø viste over at Glimt klarte å bli nummer 5 i adecco og fikk lov til å spille kvalikk, så skulle det da bare mangle at ikke lag som blir nummer 2 og 3 i TL feirer litt for å glede seg over en god sesong..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Tippeligaen 2012

Post by liverglimt »

Jeg mener all feiring er god feiring. I seriespill så kan man feire medalje. Skuffelsen over tapt gull tok godset for en uke eller to siden.

I cupspill derimot, der svir det å tape, fordi man taper når dommeren blåser. Har man ligget under lenge så blir fortvilelsen nesten større. :lol:
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2012

Post by bjornage »

Det er ikke noe galt i feiring i seg selv, men det blir for drøyt for meg å trykke opp egne klær og runde av medaljeseremonien med et fyrverkerishow. Men hver sin lyst.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2012

Post by ingen87 »

Noen som gjør denne om til 2013? :)

Registrerer at Ørjan Nyland, keeperen som ble cupmester med Hødd, og solid sisteskanse for U21 landslaget, er tredjevalg hos Molde.. Er det rart at vi sliter med keepere her i landet? Annenhver TL klubb har jo middelmådige svensker i buret..
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2012

Post by bjornage »

Solskjær har vel antydet at en av de to reservekeeperne kommer til å bli lånt ut. Ikke bli overrasket om Nyland drar til en annen klubb i løpet av våren...
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2012

Post by ingen87 »

Håper Nyland får fast spilletid, tror dette er en med kjempepotensiale.. Prøvde å hinte frampå på Twitter igår til Julian Madsen at han kunne vært et alternativ for Glimt dersom det stemte at Londak hadde en hanglete ankel.. Meen Pavel var vist frisk, bare dårligere enn Kolstad.. Egentlig er kjempeargument for å hente Nyland på lån :p
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by Sulliken »

ingen87 wrote:Noen som gjør denne om til 2013? :)
Done
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by ingen87 »

Molde med overraskende dårlig seriestart.. Har sett to av kampene, og kan ikke si de har fått ufortjent dårlig uttelling.. Går litt i sirup hos dem for tida..
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by MhepA »

Det er for høye forventninger til stallen til MFK. Jeg tror nok de får en oppsving litt utover i sesongen. Men jeg er redd den dårlige starten kan gi dem trøbbel om de skal ta medalje.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

To seiere i de to kampene mot RBK så er de tilbake på rett spor. Per nå ser det ut som om RBK skal spasere til gull, men alle lag får en formsvikt iløpet av sesongen. Å gjøre seg ferdig med den i de tre første kampene av sesongen er ikke så dumt, sett at Solskjær ikke lar seg stresse nå. Spent på hva Ronny Deila og Strømsgodset gjør videre. De har jo heller ikke hatt en strålende sesongstart og har flere nye (dog rutinerte) spillere.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2013

Post by Frodo Baggins »

Å konkludere noe etter 3 serierunder er jo bare tull. Bevares RBK har startet godt, det kan ingen ta fra de, men det er jo ingen sensasjon at de slår Odd og Sogndal borte, samt vinner mot Brann hjemme.

Molde har jo hatt en tendens til å være en slow starter under OGS, ut fra kampprogrammet så er det vel sånn sett bare tapet hjemme mot LSK som er mot normalt.

Men før det er spilt 8-10 serierunder så er det egentlig bare idioti å konkludere med noe som helst.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by Ville Lehtinen »

Men det er likevel ugunstig for et lag med tittelambisjoner å havne 9 poeng bak teten allerede etter tre runder. Hvilke som helst av de ni poengene der kan være skjebnesvangre i innspurten.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2013

Post by Frodo Baggins »

Bevares, 9 poeng er 9 poeng og de skal hentes inn. Men med 2 internoppgjør igjen og 25 kamper til så er det bare tull å konkludere med noe som helst foreløpig.
2 U for RBK, og 2 seire for Molde så er det plutselig bare 5 poeng mellom de.
Men nå skal det sies, jeg tror RBK vinner i år, men det er ikke avgjort enda.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2013

Post by Frodo Baggins »

Som ett apropos ( eller en kuriositet) laget som leder Conference League i England for øyeblikket startet med 5 tap, etterfulgt av 5 uavgjorte kamper. Etter det har de 26-4-4, og leder tabellen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

Du sier stadig at det er tull og idioti å konkludere, på tross av at ingen har konkludert med noe som helst. :wink:
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2013

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote:Du sier stadig at det er tull og idioti å konkludere, på tross av at ingen har konkludert med noe som helst. :wink:
Jeg henviste ikke til deg, men til diverse eksperter som allerede kan fortelle oss at TL er avgjort. For øvrig er det de samme ekspertene som vier mere tid til en danske som flørter med Tone Damli enn til selve fotballrunden.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Glimt1916 »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 275298.ece
C More kjøpte rettighetene for denne og de tre neste sesongene for omtrent 1,4 milliarder kroner

TV 2 har rettighetene til to kamper i uken. Fordelingen er som følger: C More velger først hvilken kamp de ønsker å sende som sin hovedkamp lørdag kl. 18.00
Er virkelig C mores store plan å vise sin hovedkamp lørdager klokken 18? Hvor mange her vil betale 200 kr for sette seg ned foran tv'en og se en tippeligakamp med et lag de ikke holder med klokken 18 på en lørdag? Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg kjenner mange fotballinteresserte folk, men ingen av dem viser noen interesse for dette.

Selv synes jeg tippeligaen er såpass svak og uinteressant at jeg aldri gidder å se kamper så lenge Glimt er i Adecco. Skal jeg se lag jeg ikke har noe personlig forhold til på tv, så ser jeg heller kamper fra land der nivået er høyere. Jeg håper C more og NFF går på en kjempesmell, og at folk tar til vettet og viser kampene på gratiskanaler. Og jeg tror også det vil hjelpe på interessen å samle kampene på en dag, som i "gamle dager". Kanskje en kamp utenom per runde. Nå er det vel kamper på fredag, lørdag, søndag og mandag? Ærlig talt, hvem gidder å bry seg uten de som alltid følger sitt lag? Norsk fotball burde begynne å innse at de ikke er Premier League. Det er ikke ok å betale 200 kr i måneden for tv-abonnement i tillegg til 200-250 kr for en billett for et i beste fall middelmådig produkt.


Rant over :wink:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

I mitt hus har vi meg som ser hver Glimt-kamp og toppkampene i Tippeligaen, og fruen som er Brann-fan. Når jeg i tillegg får Serie A og La Liga, som jeg ser toppen 5 kamper i året av, med på kjøpet er det for meg en god nok avtale.

Skulle jeg derimot bare se Adeccoligaen uten å interessere meg for noen av de andre ligaene syns jeg det er et ran uten like. At det ikke fins en egen Adecco-pris, eller i det minste en pris for bare norsk fotball, er rart og veldig dårlig. Men så har de jo betalt en enorm blodpris for disse rettighetene, så...

Forhåpentligvis fører Cmores grådighet til at flere tar turen på stadion.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Glimt1916 »

Jeg har selv abonnert på C more helt til nylig. De har masse bra fotball, men jeg sa opp abonnementet når de satt opp prisen. Det var egentlig ikke det generelle fotball-tilbudet på kanalen jeg tenkte på, men selve produktet Norsk toppfotball, altså Tippeligaen og Adeccoligaen. Jeg mener det er et ganske middelmådig produkt, som jeg personlig ikke har stor interesse av utover Bodø/Glimt. Ville jeg betalt for å se Barcelona, Bayern Munchen eller Juventus på tv på en lørdag klokka 18? Absolutt. Kan jeg tenke meg å betale for å se Tromsø, Lillestrøm eller Sandnes/Ulf på tv en lørdag klokka 18? Nei takk.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2013

Post by Mjh »

http://www.dagbladet.no/2013/04/09/spor ... /26580664/

"Klubber er redd for at sponsorer skal trekke seg"
"Elendige seertall for eliteserien."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2013

Post by bjornage »

Tror ikke markedet er stort nok for TV2 PL og CMore når det gjelder betal-tv, de norske fotballklubbene blir taperne. Som Cheese sier får vi håpe flere tar turen på stadion. Jeg kommer ikke til å se Sandnes Ulf mot Odd en lørdags ettermiddag når jeg har Premier League på TV2 PL og gratis Serie A, Bundesliga og La Liga på Canal 9, Eurosport 2 og Max.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by Sulliken »

Nå blir vel neppe Ulf-Odd noensinne valgt som c mores hovedkamp. Men likevel. Lørdag 1800 er ikke tidspunktet folk gidder å betale for å se en kamp de er nøytral til... Det virker og som om tilhengerne til de lagene som får lørdagskamp heller ikke gidder det, i følge seertallene. Jeg bare lurer hva folket i c more tenkte på da de bestemte seg for det tidspunktet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Kesseboy »

Det lurer jeg også på. Det er vel nesten en vedtatt sannhet at det bare er NRK som drar store seertall på lørdag kveld i Norge?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Boombadila »

For å være ekstremt stereotypisk:
0-14 år: ser tv med mor og far(eller far og far, mor og mor, vi er da tross alt moderne). NRK
15-30 er på byen, fest eller på andre ungdomsaktiviteter....
31-99 hjemmekveld i sofaen, sliten etter en lang uke på jobb, stort sett nrk.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by ingen87 »

Molde har virkelig ikke innfridd i sesongåpninga, tre strake tap, og nå ligge de under 0-1 for Sogndal på hjemmebane.
Post Reply