Tysk fotball

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Tysk fotball

Post by Shredd »

Hvordan er interessen her inne for tysk fotball? Personlig har jeg sett mer og mer av tysk fotball siste par årene, og blir egentlig bare mer og mer fasinert. Gøy å følge hvordan klubbene driver både økonomisk og på talent siden, hvor de virkelig har hatt oppsving de siste årene.

Spesielt gøy at Dortmund har så suksess nå etter å nesten praktisk talt være konkurs bare noen år tilbake. 2 poeng unna å være seriemester for 2. året på rad nå, intent annet enn imponerende. Synd Nuri Sahin valgte pengene å dro til Madrid for å bli benkevarmer, men ellers er det også bra å se at spillerne ikke velger å hoppe på første og beste mulighet videre i karrieren.
Fin fotball spiller de også!

Rart egentlig at ikke det er blitt mer sving over Tysklands interessen i Norge med Moa, Nordtveit, Ciljan, Hauger og Solbakken i manesjen. Selv om bare de to først nevnte har klart å vise fram noe særlig det har vært å dra fram.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Tysk fotball

Post by kimbo »

Tysk fotball er skøy å se når det er storkamper på gang syns jeg
Men spillemessig syns jeg Italiens fotball bedre å se på :D
Positivitetsmafian
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Tysk fotball

Post by Glimt1916 »

Tysk fotball er mye bedre enn sitt rykte, og når alle andre ligaer går dundrende konkurs så kan de gni seg i hendene fordi de var smartere :wink: .
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tysk fotball

Post by bjornage »

Ser en del Bundesliga-fotball på Eurosport 2. Utrolig undervurdert liga. Som Shredd har jeg lagt min elsk på Borussia Dortmund, kanskje det herligste laget i europa nå. Håper de kan heve seg i CL neste sesong, og med Marco Reus på vei inn viser det ihvertfall at de har ambisjoner. Håper de klarer å holde på spillere som Götze, Lewandowski, Kagawa, Subotic & co. videre selv om alle de største europeiske klubbene vil komme innom med sjekkheftet i sommer.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tysk fotball

Post by Boombadila »

Bare på grunn av SLO er det grunn til å beundre tyskerene.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tysk fotball

Post by mortsto »

Har heldigvis fått tilgang til både Bundesliga via Eurosport 2 og Serie A via Canal9. Fikk meg en Bundesligakamp da jeg var i Berlin i januar, og så 0-1 mot Dortmund foran et fullsatt Olympiastadion. Håper Hertha klarer å holde seg oppe. Det er jo helt latterlig at Berlin ikke har et skikkelig topplag, men slurer mellom øverste og nest øverste nivå.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Tysk fotball

Post by Snorreth »

Shredd wrote:Hvordan er interessen her inne for tysk fotball?
Jeg følger tysk fotball med stort engasjement! :D
Begynte noen år før Eurosport fikk senderettigheter. Fulgte i hovedsak Augsburg da de kavet nedi Regionalliga (nå 3. Liga), men etterhvert vokste selvsagt interessent for Bayern.

Gleder meg mye over at interessen i Norge er stigende, samt at man har tilgang til "gratis" TV-kamp gjennom Eurosport. Kampdekninga er suveren i forhold til prisen vi betaler.

Nivået er høyt, stor bredde og det er til en viss grad jojo-liga, hvilket er gøy. Stadig økende interesse internasjonalt, mer attraktivt.

Alt er hummer og kanari!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tysk fotball

Post by Shredd »

Er det noen her inne som har noe erfaring med å skaffe billetter til Bundesliga kamper på nett? Prøver å finne en god side for å få tak i billetter til Dortmunds hjemmekamper. Noen med bedre tyskkunnskaper enn meg som har noen tips?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tysk fotball

Post by Vegard »

Er bundesligakampene tilgjengelig på "vanlige" Eurosport, eller er det en egen betalingskanal? Og når sendes kampene?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tysk fotball

Post by Boombadila »

Shredd wrote:Er det noen her inne som har noe erfaring med å skaffe billetter til Bundesliga kamper på nett? Prøver å finne en god side for å få tak i billetter til Dortmunds hjemmekamper. Noen med bedre tyskkunnskaper enn meg som har noen tips?
Spør de på facebook?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tysk fotball

Post by bjornage »

Vegard wrote:Er bundesligakampene tilgjengelig på "vanlige" Eurosport, eller er det en egen betalingskanal? Og når sendes kampene?
De går på Eurosport 2. Jeg har kabel-tv fra Canal Digital, og der har den vært en del av grunnpakken frem til nå - fremover må den velges som en av de 15 gratis "valgfrie" tilleggskanalene som går inn i den nye grunnpakken. Det koster ikke noe ekstra.

De viser fire til fem kamper direkte hver helg, med fredagskampen - to matcher på lørdag og en til to på søndag alt ettersom hvordan kampene er satt opp. Borussia Dortmund og Bayern Munchen blir alltid prioritert hvis de spiller. Kommentatorene er på engelsk og faktisk veldig gode.

Det eneste jeg savner er en HD-utgave av Eurosport 2, for bildekvaliteten er ganske dårlig sammenlignet med de fleste andre kanaler. Men det er flisespikkeri.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tysk fotball

Post by Vegard »

Fant Eurosport 2 i min CD-pakke. Kanal 132!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tysk fotball

Post by Shredd »

Oppi all Glimt elendigheten er det godt å ha noe å se fram til. Nå er det spikra at det blir tur til Dortmund og æreverdige Westfalenstadion i November. Herlig.
Post Reply