Fifa 2013

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Fifa 2013

Post by bjornage »

Det er ganske standard med drapstrusler og andre ufine beskjeder i seasons - spesielt om man vinner. Det verste er uansett de folka som ALDRI hopper over sekvensene før og etter match, pause, repriser og heller ikke tar innkast og frispark sånn at computern tar de automatisk. Og at de pauser spillet i tide og utide og alltid lar tiden gå helt ut. Det skjer i altfor mange kamper og er enormt irriterende. Når serverne i tillegg til dette knapt fungerer tar det vekk mye av gleden av å spille på nett.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fifa 2013

Post by Boombadila »

Så er spørsmålet, er fifa noe jeg burde kjøpe?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Fifa 2013

Post by Kesseboy »

Mine to cent: Ikke ennå. Kanskje det blir bra med patching.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by Ville Lehtinen »

bjornage wrote:Det er ganske standard med drapstrusler og andre ufine beskjeder i seasons - spesielt om man vinner.
Gledene ved online gaming!
Image
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Fifa 2013

Post by bjornage »

FIFA er fortsatt på sitt beste når man spiller mot noen andre i samme rom, spillinga på nett har mange problemer. Hvis man da ikke vil øse penger inn i Ultimate Team-modusen, som av en eller annen grunn aldri har noen av problemene vanlig multiplayer har.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Fifa er alltid gøy når man sitter ved siden av gode kompiser og spiller på samme skjerm. Online er håpløst, først og fremst fordi at det finnes så alt for mange FIFA-nerder der ute som spiller Fifa 24 timer i døgnet. Ikke nok med det, de spiller med Real M, Barcelona eller Bayern Munchen. Dette gir lite eller ingen variasjon, og nerdene har innøvd hver eneste bevegelse. Disse personene har heller lav fotballforståelse, men har høy FIFA-forståelse. Prøver man å spille fornuftig ut fra taktikk og "ekte" fotball, så blir man fort overkjørt i slike kamper. Min taktikk; spille kynisk som mulig. Aldri la motstanderen ha ballen. Bruke enoooormt lang tid på dødballer, og rett og slett la fifa-nerdene rive seg i håret av forargelse. Skulle jeg gå mot et tap, så får aldri motstanderen tak i ballen.. Da jeg triller meg bakover og lar keeper stå med ballen til han får press, og så slå den over mållinjen. På den måten får fifa-nerdene resultater de ønsker (9-0 eller mer), og jeg får gleden av at de ikke får være med å spille :D

Når det er sagt spiller jeg ikke FIFA online lengre, og jeg spiller nesten ikke utenom selskap med kompiser.. Fifa har blitt mye bedre spillmessig, detaljene er enorme. Likevel; Fifa 2013 gir lavere spilleglede enn FIFA 99. Mest fordi at FIFA har blitt et nerdespill for de som setter seg ned og pugger finter på treningsfeltet.. For de som vet akkurat hvor lenge man skal holde inn "O" for at Ronaldo skal sette 10 / 10 frispark i mål..

Jeg anbefaler ikke kjøp av FIFA, med mindre du skal invitere gode kompiser over for en helaften med moro :) Da kommer Fifa til sin rett..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fifa 2013

Post by Boombadila »

Da ser det ut til at det blir assassins creed for meg.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Kom med en analyse.. Fristende å kjøpe spillet, ser bra ut i trailere.. Tenkte først Black Ops II, men når jeg ser storyen i spillet så vurderer jeg andre alternativ.. Har ikke økonomi til "ja takk begge deler", akkurat nå..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fifa 2013

Post by Boombadila »

Av AC?

Har prøvd AC1, og det var ganske rått. I tillegg liker jeg at det er et spill som faktisk fokuserer på enspillerdelen, i motsetning til f.eks BF3.

Ut over det vet jeg ikke mer enn hva det skrives her:
http://p3.no/filmpolitiet/2012/10/assassins-creed-3/

Edit: også liker jeg friheten spiller gir deg til å faktisk utforske verdenen, Du er i stor grad free to roam the city(untatt på enkelte oppdrag, i hvert fall om de har fulgt opplegget fra eneren)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fifa 2013

Post by Cheese Smirnoff »

ingen87 wrote:Mest fordi at FIFA har blitt et nerdespill for de som setter seg ned og pugger finter på treningsfeltet.. For de som vet akkurat hvor lenge man skal holde inn "O" for at Ronaldo skal sette 10 / 10 frispark i mål..
Det er vel dette som karakteriserer gode fotballspillere også - mange timer på treningsfeltet for å stadig bli enda bedre. Slik sett er jo FIFA13 enda mer opp mot virkeligheten enn tidligere.

Når det er sagt har jeg selv perfeksjonert meg til å spille mot disse nerdene med Stoke og gjennomført Stoke-fotball. Funker rimelig godt, særlig mot Barcelona.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Ja enig sånnsett, man må faktisk trene. Har man tid og anledning til å spille et par timer hver dag, så er det sikkert overkommelig å spille FIFA online.

Problemet med FIFA idag er at jeg synes det er vel mye fokus på det tekniske, og mindre på det fysiske og taktiske. Har ikke prøvd eksemplet ditt med Stoke, men ingenting i hele verden hadde vært morsommere enn å spille kynisk Stoke-fotball mot disse 14 åringene som har lært seg hele fintereportuaret til Ronaldo og Messi! Hadde ledd meg skakk hver gang Crouch hadde nikka inn goal mot Barca! :D Tror jeg må prøve det, merker at det ville gitt meg en syk form for tilfredsstillelse.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Når det er sagt så liker jeg onlinemodusen der man spiller med sin egen Be-A-Pro spiller.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Fifa 2013

Post by Shredd »

Kan ikke si at jeg bruker mye tekninske finesser i mitt spill, men jeg gjør det nå høvelig greit. Men det nytter å ha et fast spillemønster som man blir god til, og at man lærer seg hvilke lag som passer til det. Jeg liker offensive lag som angriper med mange, er kjappe og har bautaer i forsvar. Swansea og Belgia er perfekte lag for meg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fifa 2013

Post by Cheese Smirnoff »

ingen87 wrote: Har ikke prøvd eksemplet ditt med Stoke, men ingenting i hele verden hadde vært morsommere enn å spille kynisk Stoke-fotball mot disse 14 åringene som har lært seg hele fintereportuaret til Ronaldo og Messi! Hadde ledd meg skakk hver gang Crouch hadde nikka inn goal mot Barca! :D .
Jeg kan bekrefte at det er akkurat like morsomt som du tror. Særlig hvis Barcelona har 90% ballinnehav og stanger mot forsvaret i 80 min, før Shawcross slår en lang ball i bakrom på Crouch som banker ballen i mål. Tar meg tid til å se reprisen da.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Fifa 2013

Post by Boombadila »

Eller kanskje det blir dette, Ingen ;)
http://theredalert.cnclabs.com/
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:
ingen87 wrote: Har ikke prøvd eksemplet ditt med Stoke, men ingenting i hele verden hadde vært morsommere enn å spille kynisk Stoke-fotball mot disse 14 åringene som har lært seg hele fintereportuaret til Ronaldo og Messi! Hadde ledd meg skakk hver gang Crouch hadde nikka inn goal mot Barca! :D .
Jeg kan bekrefte at det er akkurat like morsomt som du tror. Særlig hvis Barcelona har 90% ballinnehav og stanger mot forsvaret i 80 min, før Shawcross slår en lang ball i bakrom på Crouch som banker ballen i mål. Tar meg tid til å se reprisen da.
Dette skal testes! Høres vanvittig moro ut.. Kanskje jeg kan finne noen gleder med online.modusen likevel :)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fifa 2013

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Eller kanskje det blir dette, Ingen ;)
http://theredalert.cnclabs.com/
MINNER! :hedre
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Fifa 2013

Post by bjornage »

Den enkleste måten å unngå å spille mot kjipe folk i FIFA er å velge lag med mindre enn fire og en halv stjerne. Jeg har spilt en del seasons med Toulouse, og da møter mangt mer variert motstand enn de typiske storlagene "alle" spiller med.

Spillestilen min er forholdsvis enkel - raske vinger og en sterk spiss i midten som kan heade inn innlegg. Enkelt og greit.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Fifa 2013

Post by Kesseboy »

Har spilt en del med Arsenal og Tottenham i det siste. Da møter man mest PSG, Real Madrid og Dortmund. Slitsomt i lengden.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply