sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

liverglimt wrote:Bygge tak? Ja det kan vi som har penger, for Helgelands håpefulle så skjer det ikke på denne siden av 2010. :lol:

Til saken, ja det er overskyet, ja det er kaldt, men neida det er ikke nedbør så da blir det masse folk! I dag skal jeg vinne stort og svært med masse sifre. Og satser på at helgelendingene snubler i egne bein. 8)
Bygging av tak skjer plutselig en gang... Satser på bra publikumsoppmøte i dag jeg også. Snuble, nei det skjer nok ikke før jeg eventuellt snubler mot liverglimt...
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

8-0 lar seg høre. Vi gjør som alltid bytter på slutten så det ble bare 1 mål etter bytene og det på ett skudd fra midten. :lol:

Nå håper jeg at spillet har satt seg, brukte en annen formasjon enn vanlig og det lyktes vi greit med. Løpene blir riktigere og flere mann mot ball når det er innkast. Det betyr at vi vinner ball og får avslutning når vi er i angrep. Alt i alt en fornøyelig kamp. Eneste som skuffer er publikum, under 9000 på en slik kamp er skandale. Hva skal vi egentlig med stor stadion? :?
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Vinner oppskriftsmessig 12-1 og får litt pes av Liverglimt for at jeg ikke bytter men men. Har over 9000 på lekterne og er fornøyd med det da jeg møtte seriens dumpekandidat.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Har sett litt på kampen din MHEPA. Du nærmer deg, men fortsatt er det en del ting å sett fingrene på. Du lar backene dine få lov til å trekke alt for lang ut, samtidig så får samtlige forsvarsspillere lov til å bli med alt for langt frem når du er i angrep. En ting er at det er lite som skal til før du blir utspillt på en kontring, en annen ting er at forsvarsspillerne dine må løpe noe djevelsk, da vil de bli slitne i løpet av kampen. Når du er på tur i angrep så blir spissen din noe alene, hvertfall inntil du har fått etablert spill oppe på motstanderens banehalvdel så der må du også gjøre noen justeringer.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Å nå har jeg sett kampen til FK Revolvo, de spiller imponerende bra fotball. Dog så bør Revolvo se på muligheten for å trekke en spiller litt ut mot siden når laget er i angrep, dette for å komme i posisjon for å motta innkast. Slik som det er nå så går jo ballen nesten hver gang rett til motstander. En liten regulering her så får du avsluttning i stedet for kontring imot.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Freddy kom deg på ferie, du har alt for lite å gjøre når du har tid til å se alle kampene. 8)
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg fyller stadion mot bunnlaget Tromsø I.L. ( 8) ) og bestemte meg av den grunn for å bygge ut stadion litt til. Klok av skade bygger jeg ut de tidligere uutbygde hjørnene, for å slippe å være uten langside neste hjemmekamp, i tilfelle overskridelser. Den økonomiske skaden fra nedrykket er nesten retta opp igjen.

Spillet går heller ikke så verst, den nye formasjonen fungerer stort sett bra, spesielt offensivt. Litt bedre spillere (teknikk, passing, playmaking) hadde gjort dette til et brasiliansk stykke fotballkunst, men enn så lenge får jeg nøye meg med sleiv&spring som vi kjenner det fra nord for Ofoten. Litt irriterende ser enkelte endringer i kampmotoren ut til å være -- skudd fra 20-30 meter blir oftere mål enn en-mot-en-situasjoner. Til slutt kverner Maskineriet motstanderen i stykker, og vinner 3-1 i det som ser ut til å bli ei spennende og jevn avdeling.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kesseboy wrote: Litt irriterende ser enkelte endringer i kampmotoren ut til å være -- skudd fra 20-30 meter blir oftere mål enn en-mot-en-situasjoner. Til slutt kverner Maskineriet motstanderen i stykker, og vinner 3-1 i det som ser ut til å bli ei spennende og jevn avdeling.
Har lagt merke til det der jeg også.

For meg har det resultert i at jeg sjeldent scorer på en-mot-en mens motstanderene nå som regel scorer både på langdistanse OG en-mot-en situasjoner. (Keeperskillen til keeperen min er ikke spesielt høy).

En annen endring var nemlig:
goalkeeper skill changes - better goalkeepers will save shots more often, and weaker GKs will save less.
Noe som nok vil framskynde tiden til jeg setter inn reservekeeperen som har bedre keeperskill men lavere fart.

Ellers vil jeg bare opplyse om at jeg nettopp har lagt ut Rolf Fiske for salg:

Rolf Fiske, age: 28
value: 2 078 000 kr., wage: 22 200 kr.
club: CrazyImps, country: Norge
divine form, formidable tactical discipline

formidable stamina, hopeless keeper
good pace, solid defender
very good technique, solid playmaker
good passing, very good striker

Fin spiller som desverre er bittelitt for treg for meg slik nivået i divisjonen min er nå. Er dog ikke snakk om mer enn at han fortsatt ville kunne levert fint for meg også denne sesongen. Fiske leverer stabilt 40-ratinger.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

liverglimt wrote:Freddy kom deg på ferie, du har alt for lite å gjøre når du har tid til å se alle kampene. 8)
kommer snart....
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ellers til kommentarene til de over. Har registrert at jeg har fått noen billige mål imot på lang avstand, mens jeg synes selv at jeg scorer omentrent like mye en mot en som før. I dag så driblet den ene spissen min av keeper to ganger. Rundet han og kom helt alene på blank goal. Den ene gangen klarte han å sette den i stolpen men... Den ene midtbanespilleren min scoret også mål fra død vinkel det har han vel aldri gjort før. Nå skal det jo sies at jeg møtte en veldig vedlig dårlig motstander.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

ikke mye å rope hurra for i dag, to b-lagsspillere som poppet i hurtighet, ingenting skjedde på juniorfronten. Lyspunktene var at en av a-lagsspillerne hadde en random pop i skyting, og en massiv formforbedring i troppen på pluss 13 totalt.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Ja da er det ditto mer å rope for her:
Bjørnar Bøen: +1 Hurtighet
Lew Chmielewski: +1 Hurtighet
Kristoffer Holmberg: +1 Hurtighet
Cato Johnsrud: +1 Hurtighet
Àlex López Cinta: +1 Ballfordeling
Gaute Mørkved: -1 Utholdenhet, +1 Hurtighet
Eskild Nerdal: +1 Hurtighet
Daniel Tabor: +1 Hurtighet
Seweryn Tylas: +1 Hurtighet

1 førstelagsspiller, resten upcoming juniorer! Så jeg er fornøyd.

Juniorene hadde ikke akkurat den plingpoppefesten jeg hadde håpet på, men tre stk fant det forgodt å bli bedre:
Rolv Thoen (10): godkjent → god
Kristian Langholm (26): middelmådig → godkjent
Ragnvald Hilleren (27): dårlig → svak
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Som "vanlig" bare ett popp i teknikk på en spiss, denne teknikktreninga gir dårlig avkastning, gitt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Gårdagens trenigskamp ble målrik! Vinner 16-0 Sånn som skjer når man glemmer å stille med keeper :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

Tom-Erik Børve: +1 Defender
Oddvar Rud: +1 Pace, +1 Striker
Renatus Sack: +1 Pace
Fritz Schmittler: +1 Stamina
Karl Uddander: +1 Keeper
Øyvind Ulset: +1 Stamina, +1 Defender

Stamina: (+2/0) = 2
Pace: (+2/0) = 2
Keeper: (+1/0) = 1
Defender: (+2/0) = 2
Striker: (+1/0) = 1

Ikke veldig spennende trening men en særs hyggelig overraskelse i at b-keeperen poppet til formidable i keeperskill :)

Pops (4):

Bjørn-Erik Lilletvedt (6): average → adequate
Haakon Bragstad (12): solid → very good
Sverre Kjul (18): poor → weak
Ingve Bø (25): average → adequate

Trakk to juniorer:

Norvald Løvdal, age: 17
value: 226 000 kr., wage: 4 800 kr.
club: CrazyImps, country: Norge
very good form, tragic tactical discipline

weak stamina, hopeless keeper
average pace, adequate defender
tragic technique, weak playmaker
unsatisfactory passing, weak striker

Norvald var solid da han ble trukket, for nok ingenting for ham.

Arnt Edvardsen, age: 20
value: 684 000 kr., wage: 10 000 kr.
club: CrazyImps, country: Norge
very good form, tragic tactical discipline

poor stamina, tragic keeper
good pace, unsatisfactory defender
hopeless technique, hopeless playmaker
adequate passing, excellent striker

Arnt var Excellent og der var jeg forsåvidt heldig med fordelingen men ikke alder. Har et talent på 5.33, ikke noe særlig altså. Forhåpentligvis kan jeg få littegrann for ham om ikke annet.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

God trening, Simensen er min midtbanestjerne. Egenprodusert unggutt som popper og popper. Kan bare blir kanon dette!

Lew Chmielewski: +1 Utholdenhet
Berthold Egternach: +1 Hurtighet
Sănducu Flocea: +1 Hurtighet
Gaute Mørkved: +1 Pasninger
Eskild Nerdal: +1 Teknikk
Kasper Simensen: +1 Hurtighet
Daniel Tabor: +1 Forsvarer

Juniorer
Roy Bævre (3): formidabel → glimrende

Han har talent 3,75. Håper bare alderen er passelig og at skillsen er nogenlunde greit fordelt. Han blir nok å bestemme min videre trening. Resten får vel en tupp i ræva.
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Kjempetrening i dag, adskillig bedre en sist. Måtte det fortsette slik fremover.

Severin Aarhus: +1 Pasninger
Tomas Alfelt: +1 Hurtighet
Daniel Borejko: +1 Hurtighet
Ørnulf Bru: +1 Hurtighet
Dario Buchenrieder: +1 Utholdenhet
Jean-Louis De Jaeghere: -1 Utholdenhet, +1 Hurtighet
Cyril Kodaj: +1 Teknikk

Utholdenhet: (+1/-1) = 0
Hurtighet: (+4/0) = 4
Teknikk: (+1/0) = 1
Pasninger: (+1/0) = 1

Aarhus og Borejko er jo goalgetterne mine :-) Thomas Alfelt er min 30 år gamle forsvarskjempe, godt å få litt hurtighet tilbake i han igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

Dæven, knallkamp i dag.

Spiller uavgjort 1-1 mot Teoretikerne, kun en utligning i det 90 minutt redder dem fra tap.
Selv om man kanskje skulle tro at jeg ble skuffet av den utligningen så er jeg egentlig veldig godt fornøyd. Dette er første poengtapet deres denne sesongen til tross for at de har møtt bedre lag enn meg, herlig å ta poeng her :)

Er sinnsykt vanskelig å score mot Teoretikerne og det var da også litt flaks involvert i min scoring. Skal møte dem neste runde også, regner ikke med å ta poeng der men det er jo lov å håpe :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: sokker.org

Post by MhepA »

Grei kamp, vinner 6-0 :)
Nå er det bare opp til Jefelt og J@ckpot om hvem som skal rykke opp denne sesongen.
Gleder meg til å spille hjemme mot dem.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Vinner komfortabelt 12-0 mot tabelljumbo. Mange morsomme resultater i dag. Bare så synd at Glimthelgeland ikke blingser når de andre to utfordrerne gjør det. Så jeg ligger fremdeles 3 poeng på etterskudd. Får ta dem neste gang vi møtes, rett og slett spille ball i hatt med dem. :blå
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

MhepA wrote:Grei kamp, vinner 6-0 :)
Nå er det bare opp til Jefelt og J@ckpot om hvem som skal rykke opp denne sesongen.
Gleder meg til å spille hjemme mot dem.
Hehe, ja ble 7-0 og sesongen halveis er bedre en noen gang. Greier jeg aa holde samme skjema hele veien inn, saa blir det direkte opprykk. Dog kjenner jeg Svenn rett saa har han skumle hensikter om aa stikke kjepper i hjulene....
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

FSHelgeland wrote:
MhepA wrote:Grei kamp, vinner 6-0 :)
Nå er det bare opp til Jefelt og J@ckpot om hvem som skal rykke opp denne sesongen.
Gleder meg til å spille hjemme mot dem.
Hehe, ja ble 7-0 og sesongen halveis er bedre en noen gang. Greier jeg aa holde samme skjema hele veien inn, saa blir det direkte opprykk. Dog kjenner jeg Svenn rett saa har han skumle hensikter om aa stikke kjepper i hjulene....
Hvis det er meg det står på så rykker du rett opp. Men akk og ve, det er nok blueshit og ett par andre lag som bestemmer. De ligger bedre an enn deg.
@liverglimt
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: sokker.org

Post by MacDaddy »

Svei av 4.350.000,- på ny keeper i går. 19 åring uten en eneste kamp så det bli spennende å se hvordan han klarer seg.

Fortsatt på topp med 21 poeng etter en grei 2-0 seier søndag. Hele 27-0 i skudd, men altså bare 2 mål. Men det kommer nok av at han har seriens beste keeper som på en god dag spiller til 86, men det nytter jo så lite når man ikke produserer ett eneste skudd :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: sokker.org

Post by MacDaddy »

Selges: God keeper. Spiller til rundt 40. Løp å kjøp!

Herminio Maínz, alder: 22
verdi: 2 640 000 kr., lønn: 21 800 kr.
klubb: BlueShit United, land: España
briljant form, middelmådig taktisk disiplin

formidabel utholdenhet, god keeper
glimrende hurtighet, utilstrekkelig forsvar
dårlig teknikk, utilstrekkelig ballfordeling
godkjent pasning, utilstrekkelig skyting
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: sokker.org

Post by MacDaddy »

B-laget gruser FC LiverGlimt med 6-1 i dagens treningskamp på FC LiverGlimt Arena!

B-laget har prestert bra i det siste å ser ikke bort i fra at flere av spillerne kan følge Maínz ut på overgangslistene.

Hva tror dere man kan få for disse potensielle salgsobjektene?

Sam Schaudi, alder: 19
verdi: 1 328 000 kr., lønn: 9 600 kr.
klubb: BlueShit United, land: Schweiz
veldig god form, svak taktisk disiplin

formidabel utholdenhet, tragisk keeper
middelmådig hurtighet, godkjent forsvar
fremragende teknikk, utilstrekkelig ballfordeling
godkjent pasning, svak skyting


Daniele Palmisano, alder: 19
verdi: 1 246 000 kr., lønn: 8 800 kr.
klubb: BlueShit United, land: Italia
guddommelig form, dårlig taktisk disiplin

formidabel utholdenhet, dårlig keeper
god hurtighet, utilstrekkelig forsvar
håpløs teknikk, utilstrekkelig ballfordeling
solid pasning, tragisk skyting


Mikołaj Miszewski, alder: 19
verdi: 1 388 000 kr., lønn: 12 800 kr.
klubb: BlueShit United, land: Polska
veldig god form, dårlig taktisk disiplin

formidabel utholdenhet, tragisk keeper
formidabel hurtighet, utilstrekkelig forsvar
middelmådig teknikk, tragisk ballfordeling
veldig god pasning, håpløs skyting


Bjørnar Bolme, alder: 20
verdi: 958 000 kr., lønn: 11 000 kr.
klubb: BlueShit United, land: Norge
utrolig form, håpløs taktisk disiplin
skade: (småskade)

middelmådig utholdenhet, håpløs keeper
veldig god hurtighet, tragisk forsvar
middelmådig teknikk, godkjent ballfordeling
håpløs pasning, veldig god skyting
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply