sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hadde ikke trodd at jeg skulle juble foran skjermen men da jeg så mine spillere dunke inn 1-0 så klarte jeg sannelig ikke å holde kjeften.

Min første seriekamp noensinne i sokker endte hele 3-0, jeg er med andre ord meget godt fornøyd med denne søndagen :)

Nå er ikke tabellen oppdatert men etter første serierunde så leder altså jeg tabellen, ikke at jeg tror det varer så lenge men jeg skal nyte følelsen GROVT!
Har hjemmekamp neste runde også, laget jeg møter spillte også hjemme denne runden og dro inn en 1-0 seier, det lille jeg har sett av laget hans tyder vel på at jeg bør ha gode sjangser til å hente inn en seier der også. Uten at jeg skal ta noe på forskudd altså....

Ting kan tyde på at det kun er det øverste laget ved sesongsslutt som har sjangse til å rykke opp, det betyr at det blir hardt å oppfylle mine opprykksambisjoner. Spesielt siden jeg har et rutinert lag i divisjonen som blandt annet drar over dobbelt så mange tilskuere enn meg. Heldigvis klarte dette laget ikke mer enn 1-1 i serieåpningen hjemme, hvilket gir meg 2 poengsforsprang. Det skal bli godt å ha :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Juhuuu!!! Vant 1-0 i min første kamp. Og det uten å ha kjøpt en eneste spiller enda. :) Litt morsomt å se på videovisningen av kampen også. Huffameg for et dårlig spill som ble vist! Dårlige løsninger hele veien. Jaja, vant i hvert fall. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hehe, hadde et par ganger hjertet var på god vei ut av kroppen. En av spissene mine gjorde to forsøk på å score fra motstanderen banehalvdel og på EGEN keeper. Sinnsvakt skudd bakover fullstendig uten mål og mening utenom å sette skrekk i en stakkars manager.

Hva heter laget ditt forresten Pekri10?

Gratulerer forresten :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Takk! Laget mitt heter Violent Femmes. Hva heter ditt?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Crazyimps, samme som HT i fall jeg velger å skaffe meg plus og trenger klubblogo :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmmm...sitter å ser litt på kampvurderingen av spillerene dine og jeg har et par spørsmål.

1. Har du lastet ned sokkermon?

2. Hvis så, har spillerene dine underprestert i forhold til sokkermon ratingen?

Har nemlig sett på mine motstandere i ligaen og ifølge deres vurderinger så ligger laget mitt forholdsvis godt an ferdighetsmessig. Ser også at du spiller 3-5-2 hvilket flere lag i min liga gjør, selv spiller jeg 4-3-3.

Fikk råd om å kjøre mye sentralt siden det er der mesteparten av spillet foregår, noe jeg ser at du også gjør hvilket er bra. I min første treningsskamp spillte jeg med standard 4-3-3 og da ble det noen vanvittige rom på midtbanen min. Justerte forsvarerne mine mer mot midten og samme på midtbanen med mye bedre suksess. I treningsskampen ble det 0-0, i serien vant jeg 3-0 og begge kampene var mot samme lag. Gjorde også noen justeringer i angrepet mitt og det så ut til å fungere bra.

Har fortsatt problemer med midtbanen og store rom i forhold til forsvaret, så forøvrig til tider skremmende ut som Glimt i 2005 :wink:

Jeg er jo også helt ny så jeg har sannelig ikke noen gode råd i forhold til 3-5-2, men utifra det jeg har fått høre så ser det bra ut. Bruker du standard 3-5-2 eller en egenkomponert?

Er det standard så bør du justere slik at forsvarsspillerne ikke løper alt for mye, disse forandringene må lagres for hver eneste gang du forandrer stedet ballen er på banen(knappen nede til høyre). Det tok en stund før jeg skjønnte akkurat det :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hehe, ser forøvrig at du sannsynligvis har en felles forumist i ligaen din Pekri10 :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Code: Select all


1.   	CrazyImps---------1   1  0  0  3-0  3
2.  	Dunitoon FC--------1   1  0  0  2-0  3
3.  	Team Alafen--------1   1  0  0  1-0  3
4.  	Mjøs FK-------------1   0  1  0  1-1  1
5.  	mosqueiras--------1   0  1  0  1-1  1
6.  	niMic`s United-----1   0  0  1  0-1  0
7.  	FC Tjokk & full----1   0  0  1  0-2  0
8.  	We Go Bananas---1   0  0  1  0-3  0


Denne tabellen var for sweet til at jeg kunne la den gå uten å poste den her, dessuten er det fullt mulig at det er første og siste gang at jeg kroer meg på toppen :)

Norge har forøvrig blitt utvidet med 3 divisjon, hvilket betyr at jeg kan faktisk risikere å rykke ned dersom jeg ikke presterer. Det gav det hele jo en ekstra spiss, i HT ligger jeg jo aller nederst uansett og kan ikke fall noe lavere.

Lag nummer 3 på tabellen er laget jeg møter i neste kamp som også er en hjemmekamp, om laget fortsetter den gode trenden så har jeg fått en knallstart og virkelig dratt fordel av to strake hjemmekamper.
Videre spørs det vel om jeg ikke går på mitt første tap i sokker på onsdag, har satt opp reservene for å unngå skader. Må innrømme at det er noe bittert.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:1. Har du lastet ned sokkermon?
Nei, har ikke gjort det enda. Kommer nok til å gjøre det en dag. Balanserer på en tynn egg hva gjelder tilgjengelig tid til managerspill og annen tilsvarende moro. Akkurat nå er det et minimum av tid som brukes på sokker, så jeg må nok bruke litt tid på å sette meg inn i dette. Det var bare så vidt jeg turte å nevne det for samboeren min at jeg hadde begynt å engasjere meg i et nytt managerspill. :)
Larsen wrote:2. Hvis så, har spillerene dine underprestert i forhold til sokkermon ratingen?
Det hadde vært interessant å finne ut av, så jeg skal nok ikke vente så fryktelig lenge før jeg laster det ned. :)
Larsen wrote: Jeg er jo også helt ny så jeg har sannelig ikke noen gode råd i forhold til 3-5-2, men utifra det jeg har fått høre så ser det bra ut. Bruker du standard 3-5-2 eller en egenkomponert?

Er det standard så bør du justere slik at forsvarsspillerne ikke løper alt for mye, disse forandringene må lagres for hver eneste gang du forandrer stedet ballen er på banen(knappen nede til høyre). Det tok en stund før jeg skjønnte akkurat det :)
Jeg kjørte standard 3-5-2 i denne kampen. Fikk ikke tid til å studere dette med egen tilpasning av taktikk. Jeg får se om ikke jeg finner et ledig øyeblikk til å studere dette litt nærmere.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Right, 20 pops i stamina på denne treningen. Blir nok å trene kondisjon i alle fall en uke til, sannsynligvis to uker. Som en hyggelig bonus fikk jeg to random pops i playmaking, en av dem kom på en av mine angrepstalenter :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trakk bare 2 juniorer denne uka, til gjengjeld var minst en av dem spennende:

Remi Romundstad good 19

Ronny Sviland unsatisfactory 34


Nå gjelder det at Remi har et godt talent slik at han popper så raskt som mulig :) Ronny kan også være spennende dersom han har et godt talent, vesentlig bedre trekk denne helga enn forrige :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg trakk opp 2 svake og en dårlig. Sistnevnte fikk en tupp bak. Ikke all verden denne lørdagen heller med andre ord. :roll:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmmm...du trekker her som jeg gjør på HT :wink:

Gjenstår nå og se om mine er bra da, er jo slett ikke sikkert at de har særlig med talent og dermed ikke popper noe særlig.


Hvilket nivå har juniortreneren din forresten? Det har nemlig en del å si.....
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Hmmm...du trekker her som jeg gjør på HT :wink:

Gjenstår nå og se om mine er bra da, er jo slett ikke sikkert at de har særlig med talent og dermed ikke popper noe særlig.


Hvilket nivå har juniortreneren din forresten? Det har nemlig en del å si.....
Juniortreneren min er solid, mens hovedtreneren min er fomidable. Jeg har lurt litt på om det er lurt av meg å satse så mye på talentutviklingen at disse to bytter roller. Kan jo ligge en del penger i å få fram gode talenter, men samtidig vil jeg jo at hovedtreneren skal være bra.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hva i alle dager betaler du for hovedtreneren din som er formidable??

Jeg synes du burde bytte sporenstreks, det som har noe å si for juniortreneren er hva han har som gjennomsnittlig rating, altså hvilket nivå han er rangert som. For hovedtrener har ikke dette noe å si, alt som betyr noe er at han har veldig høyt på de spesifikke områdene du skal trene, resten kan og bør være så lavt som mulig for å spare penger. Dermed faller også hans gjennomsnittlige rating men for hovedtrener har altså ikke dette noe å si.

Hos meg har er både hovedtrener og juniortrener very good, jeg klarte ikke helt å skaffe meg den hovedtreneren jeg hadde lyst på og gikk derfor for en litt annen løsning. De to trenerene har sammen de spesifikke løsningene jeg ønsket i en hovedtrener, om jeg vil bytte trening så bytter jeg bare posisjoner på trenerene uten at dette får noen betydning.

Usikker på om jeg betaler mer eller mindre enn hva som er ideelt, men med tanke på at det ikke akkurat er gratis å skaffe seg trener så får det holde for nå.

I alle fall så vil du nok merke betydelig forskjell ved å gjøre din formidable trener til juniortrener. Må si jeg er noe spent på hva du betaler med tanke på hvordan jeg ligger ann selv og min løsning. Skulle legge inn mine tall nå men nå ramlet sannelig sokker ut igjen.

Forøvrig sparket jeg Ronny, ifølge folk som mener å kunne dette så er det ikke særlig poeng i å beholde ungutter under maks weak. Og de kun dersom de har mange nok uker igjen og viser seg å poppe veldig fort.

Med tanke på at 34x de 8000 tusen i ukene det koster så er det greit å ikke kaste bort tid og penger på spillere som ikke er gode nok.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Hva i alle dager betaler du for hovedtreneren din som er formidable??
Hehe, det er ingen billig spas skal jeg si deg. 105600 betaler jeg for det. Luksus for en nybegynner, og en potensiell fare for å gå konk. Vet det, men det får briste eller bære. Sokker er helt klart nr. 2 bak hattrick, så går det galt gjør det ikke så mye. :wink:
Larsen wrote:Jeg synes du burde bytte sporenstreks, det som har noe å si for juniortreneren er hva han har som gjennomsnittlig rating, altså hvilket nivå han er rangert som. For hovedtrener har ikke dette noe å si, alt som betyr noe er at han har veldig høyt på de spesifikke områdene du skal trene, resten kan og bør være så lavt som mulig for å spare penger. Dermed faller også hans gjennomsnittlige rating men for hovedtrener har altså ikke dette noe å si.
Jeg er klar over dette. Det er bare det at hovedtreneren er ganske betydelig bedre på alle de egenskapene som er viktig for midtbanen, som jeg trener. Likefullt heller jeg nok mot å satse på talentutviklingen og bytte roller. Må vel produsere flust med talenter for å finansiere trenerlønningene. :wink:

Edit: Nå er pinadø sokker nede igjen. Prøver å kjøpe en spiller, men det er jammen ikke lett. :roll:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

0-0 borte mot Kadonk Tss i dag. Skal undre meg på, som Larsen skriver et sted, om ikke det er en medforumist som har dette laget? Jeg fikk en mann utvist allerede etter 19 minutter, men holdt ganske bra følge selv med bare 10 mann, og var uhyggelig nær skåring ved et par anledninger. Ganske godt fornøyd med en seier og en uavgjort etter to bortekamper på rad. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Etter at det var 0-0 etter 45 var jeg ganske sikker på at dette kom til å gå dårlig. Jeg viste at motstanderen spillte 4-2-4 og trodde jeg hadde gjort de nødvendige justeringene, men likevel var det for stort rom mellom midtbaneleddet og forsvaret hvilket gav dem noen fete sjangser. Min optimisme før kampen var som blåst bort selv om også jeg hadde noen gode sjangser.

I andre omgang tar jeg langt mer over og i det 56 minutt scorer jeg 1-0. For en lettelse!

I det 75 minutt er det nære på at jeg mister ledelsen, heldigvis har ikke motstanderlaget i nærheten av samme kaliber spisser som jeg har så jeg slipper med skrekken. I stedet kjøres det en kontring i beste Glimt stil, innbytteren og debutanten Ostrov sender en nydelig gjennomspill til Glaser som plutselig befinner seg alene mot keeper. Han gjør ingen feil og dermed er det 2-0 kun minuttet etter at det nesten ble 1-1.

Derfra og ut vet jeg at seieren er min, vet ikke om det er kondisjonen som gjør utslaget men jeg har rett og slett full kontroll. Glaser setter like godt sin andre for dagen og kampen ender med 3-0 seier til Crazyimps.

Etter å ha tittet på de andre lagene så er jeg foreløpig det eneste laget som ikke har mistet poeng, ei heller har jeg sluppet inn noen mål til tross for at laget står nærmest naivt høyt. Har merket meg to lag som definitivt kommer til å gi meg problemer siden de har enten like god eller bedre kvalitet i laget og ingen av dem har jeg møtt ennå. Jeg har også hatt fordelen av to hjemmekamper, heldigvis har jeg ikke rotet bort poeng der.

Blir meget spennende neste helg når jeg skal ut i første bortekamp, laget jeg møter bør være overkommelig motstand såfremt de ikke henter inn noen forsterkninger. Er noe usikker om jeg skal legge laget vesentlig lavere i den kampen eller satse videre på det som har fungert så bra hittil.

Forøvrig har jeg svart på treningsskamp inviten din Pekri10, så vis du aksepterer Crazyimps som motstander så har vi treningsskamp på onsdag :)

Larsen, som er meget fornøyd med nok en uke på tabelltoppen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Grattis med seier og tabelltopp Larsen! :)

Da skulle treningskampen på onsdag være i boks! :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Der var den på plass ja, flott :)

Jeg må jo også få gratulere med uavgjort borte med en mann utvist, det må ha vært ille for nervene å se en kamp der man har en mann mindre!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ja, hehe, det var nervepirrende og engasjerende nok selv om det bare er et spill. Og så tar jeg meg selv i å rope "skyt, skyt" når laget mitt har en stor sjanse. De er jo så gudsjammerlig treige med å sende avgårde skuddet. :)

Den er i det hele tatt ganske morsom denne videofunksjonen. Et annet fortrinn i forhold til hattrick er faktisk at man kan gi ordrer på forhånd om bytter underveis. Bra!

I dag selger jeg forresten min første spiller. Budfrist er 22.22 i kveld, og nå har høyeste bud allerede passert 1 mill. Det er nesten 10 uker ekstra med lønn til juniortreneren min det. :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hehe, jeg har det på akkurat samme måte. Det bryter ut høylytt jubel når jeg scorer og tilsvarende stønning og grimaser når motstanderen har en sjangse eller en av mine spillere slår en grusom pasning.

Jeg har blitt ganske engasjert og fascinert at dette spillet til tross for at jeg var ganske skeptisk i starten. Spesielt stillte jeg meg tvilende til hvordan visningen av kampen kom til å bli men jeg synes det fungerer meget bra. Meget tilfredstillende å få se egne taktiske disponeringer og hvordan disse påvirker kampbildet.

Jaså ja, du selger unna?

Hørtes ut som om det kan bli mye for ham, hvor gammel er han og hva er det han har som gjør han så attraktiv?

Når det gjelder økonomien så er jeg litt bekymret, jeg lurer egentlig på hva man får av penger når en sesong er over. Slik det er nå så kommer jeg til å gå i null ca når sesongen er over og trenger da ca 1,6 i frisk kaptital bare for å opprettholde samme satningsnivå en sesong til.
Med mindre jeg er veldig heldig vil det ta 1,5 til 2 sesonger å få trukket opp et talent jeg kan få inn noen kroner for, siden jeg satser hardt på opprykk så har jeg overhodet ikke lyst til å måtte selge unna noen spillere.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ai ai, han får du nok mer enn 1 mill for :shock:

18 år gammel og en godt balansert spiller, det at han er god i forsvar vil kanskje trekke noen forsvarstrenere men jeg ville hatt ham som spiss.
Han hadde passet perfekt inn hos meg, men sånne talenter blir det nok lenge til jeg kan skaffe meg.
Uten å ha noen særlig erfaring med hva spillere går for så vil jeg tippe at du kan få 2 mill for ham, med litt flaks kanskje 2,3-2,5.

I laget da jeg startet var en 19 årig very good striker, problemet hans er at teknikken er på laveste nivå og det er vel den nest viktigste egenskapen til en spiss om jeg ikke husker feil. Han er rimelig dårlig til å ta i mot ballen i kampene det er helt sikkert. Men han burde kunne bli verd noen kroner når jeg er ferdig med stamina og pace som jeg kommer til å trene de nærmeste ukene og får gitt spissene mine litt teknikk trening, noe alle spissene mine har god bruk for.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote: Jaså ja, du selger unna?

Hørtes ut som om det kan bli mye for ham, hvor gammel er han og hva er det han har som gjør han så attraktiv?
Her er han:

Wiggo Opdal, age: 18
value: 460 000 kr., wage: 8 600 kr.
club: Violent Femmes, country: Norge
hopeless form


average stamina, tragic keeper
adequate pace, good defender
good technique, unsatisfactory playmaker
average passing, solid striker


Larsen wrote:Når det gjelder økonomien så er jeg litt bekymret, jeg lurer egentlig på hva man får av penger når en sesong er over. Slik det er nå så kommer jeg til å gå i null ca når sesongen er over og trenger da ca 1,6 i frisk kaptital bare for å opprettholde samme satningsnivå en sesong til.
Med mindre jeg er veldig heldig vil det ta 1,5 til 2 sesonger å få trukket opp et talent jeg kan få inn noen kroner for, siden jeg satser hardt på opprykk så har jeg overhodet ikke lyst til å måtte selge unna noen spillere.
Økonomien er et spennende kapittel ja. Må innrømme at jeg ikke har regnet så mye på hvordan jeg egentlig ligger an. Jeg har vært beskjeden på spillermarkedet så langt. Har bare brukt 278000 til sammen på 2 spillere. Må nok handle litt mer i løpet av uka, men kommer nok til å kjøre en ganske beskjeden linje enda en stund framover.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg fant ham blandt spillerene dine, vet ikke om du så posten min over?

Kommer nok til å følge litt med på hva han går for :)
Post Reply