sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Grattis Larsen! :) Imponerende for en nybegynner!

Selv ble jeg bare en middelhavsfarer, men det står nok i stil til den innsatsen jeg har lagt ned i dette må jeg innrømme. Betaler ganske mye for trenerne mine, og økonomien begynner å bli ganske skral. Merker at det begynner å nærme seg faretruende negativ balanse. Må vel snart begynne å selge spillere er jeg redd. Hadde jo håpet å få opp noen gode ungutter som kunne reddet økonomien min snart.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Bi itj fæst ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Og da var også topplaget "Jonny Hansen og hurragutta" registrert...
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Digger at det er flere som hiver seg med, blir morsomt når vi skal ut i interne oppgjør etterhver :)


Så til dagens meget skumle nyheter, det viser seg at man legger til en ny egenskap, "Tactical Discipline".

Dette er jeg meget skeptisk til, nivået blir utregnet delvis av antall kamper spillerene har i sin karriere. Siden de fleste spillerene mine er nygenerte da jeg startet laget sier det seg selv at det ikke er mange kamper.
Når jeg nå skal ut og spille 1.divisjon mot lag som har spillere med langt større erfaring så sier det seg selv at jeg plutselig får en langt vanskeligere oppgave.

Ikke bare har jeg fra før av et svakere lag på papiret, men min eneste måte å virkelig kunne ta mine motstandere på, taktikken, vil nå vanskeligere kunne oppnås siden mine spillere ikke vil evne å gjennomføre taktikken slik jeg har satt den opp.
Min kamp for å overleve min første sesong i 1.div har akkurat blitt vesentlig tyngre og det føles jævlig urettferdig.
Måten man kan trene opp denne egenskapen på er satt opp slik at det er avhengig av hovedtrenerens generelle nivå, noe som igjen favoriserer lag som har vært med en stund og har solid økonomi.
Det vil med andre ord bli stadig vanskeligere å komme seg opp i ligasystemet når man tar bort/forminsker den ene muligheten man har til å utjevne styrkeforholdet lagene i mellom. Er man tjent med en sånn utvikling?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

brawno wrote:Og da var også topplaget "Jonny Hansen og hurragutta" registrert...
Hmm..tror du tok over laget Jon Snow hadde, du skal forresten ut i kvallik til 2.div på søndag. Du møter et lag som var i min divisjon faktisk.
Med et lag som faktisk ikke har spillt en eneste kamp så skal det ufattelig godt gjøres at du vinner, men hadde vært morsomt om du vant din aller første kamp og at det var en kvallikkamp :lol:

Men for laget sin del er det kanskje like greit om det blir tap, så får det bygd seg opp i 3.div.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Teknikk-treningen min bærer frukter: To pop i stamina og ett drop i teknikk (!!!).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Stamina treningen bærer naturligvis frukter i bøttevis, 16 popp. Irriterende nok poppet ikke min viktigste spiller, han som virkelig trengte å få mer stamina. Neste uke forventer jeg at han popper 2 nivåer.

Var dog heldig med random popps denne treningen, 1.def 1. pass og 2 playmaking, fine greier.

2 juniorpopp, begge elendige talenter.

EDIT:

Utvidet min stadion med 2000 seter, ble vel 900.000 i minus på den operasjonen men snart kommer sesongbonusene og jevner ut underskuddet.
Det fine er at jeg ikke går glipp av noen inntektsbringende hjemmekamper, banen er klar til neste gang jeg spiller :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

brawno wrote:Og da var også topplaget "Jonny Hansen og hurragutta" registrert...

SPOILER!!!!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Da kan vi gratulere med opprykk i din aller første kamp :klapp :klapp

Ser også at Den gule Fare vant sin kvallikkamp. Kanskje havner en av disse lagene i divisjonen til Pekri10 eller Kesseboy. Kan bli meget interessant :)

Ellers ser jeg at uidentiserte lag som, BodøGlimt og Bodø Østre FK også blir å finne i 2.divisjon til neste år.


Etter å ha sett litt på kvallikkampene til 1.divisjon så innser jeg at jeg har meget små håp om å beholde plassen i 1.div. Jeg er i nærmest desperat nød etter en spesiell ting i laget mitt og jeg har ikke økonomi til å handle inn forsterkninger.
Jeg vil nok ganske raskt bli avslørt, håpet er at økte sponsormidler samt økte tilskuerinntekter gjør at jeg i løpet av sesongen kan handle inn det jeg trenger.
Der kommer noen juniortrekk som med litt hell kan bringe inn noen ekstra kroner, i værste fall kan jeg selge en av talentene mine. Dette vil dog ikke skje før midtveis i sesongen. Da kan det være for sent å begynne å hente poeng.
Dette blir fryktelig spennende :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da er de nye gruppene satt opp og jeg havnet i 1.div.01.

Jeg hadde håpet at dersom det kom et lag fra eliteserien i min divisjon så ville det bli cybersaints, som faktisk er et bot-lag. Jeg fikk forsåvidt et lag fra eliteserien men ikke cybersaints, ei heller fikk jeg noen andre nyopprykkede lag fra 2.div.
Det jeg fikk var Deathbreaths, laget som om jeg husker rett hadde høyest gjennomsnittlig rating på spillerene i Norge. Han rykket ned mer eller mindre med vilje, han hadde satt opp b-laget til gårsdagens kvallikkamp og tapte dermed. Hans tanke var å bygge seg ekstra opp gjennom et suksessfullt år i 1.div.

Jeg er naturligvis rangert som det dårligste laget i min divisjon, og får en hard oppgave med å beholde plassen. Håpet er å unngå direkte nedrykk, så få en kvallikkamp som jeg avgjør til egen fordel.

Ellers så rundet jeg 500 supportere i dag, det er jo en god nyhet :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmm..etter å ha forsterket trenerstallen så hadde jeg forventet et mirakel av en trening med et mildt sagt hav av randompops. Resultatet viste seg å være en random pop i pasning, litt skuffende med tanke på at jeg nå skufler ut betydelig mer penger i trenerlønninger.

Men resultatene kommer nok etterhvert, fikk i alle fall 23 staminapopp, det hjelper godt på det også. Den virkelig gode nyheten er at det viser seg at jeg har en junior som popper på 5 uker. Det er det beste jeg har fått til nå, junioren vil nå formidable+3 når jeg kan trekke ham. Det skal bli skikkelig stas :)

EDIT:

Ser at første cuprunde er satt opp, jeg skal møte Lørenskog i min første cupkamp noensinne. Det bør bli en grei seier selv om jeg ikke velger å starte med mitt beste lag.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Larsen wrote:Hmm..etter å ha forsterket trenerstallen så hadde jeg forventet et mirakel av en trening med et mildt sagt hav av randompops. Resultatet viste seg å være en random pop i pasning, litt skuffende med tanke på at jeg nå skufler ut betydelig mer penger i trenerlønninger.
Ikke så merkelig likevel når jeg tenker meg om, kun spillere som har spilt kamper får den generelle treningen kan få random popps, og kamper er det jo ikke så mange av i denne perioden.

På dagens økonomioppdatering fikk jeg en fin-fin økning av sponsorutbetaling som følge av å spille i 1.div, jeg går faktisk så godt som i null uten å ha spillt kamp. Rimelig langt fra virkeligheten for bare en uke siden.
Dersom det er disse sponsormidlene som ligger i bunn for mandagens sponsorbonus(de vanlige sponsorutbetalingene *1,5) så har jeg plutselig grønne tall over hele linjen :)

Glem ikke, for de som er ny, at man også får en supporterbonus nå på mandag. Dvs det totale antallet supportere*1000=supporterbonus.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da var pengene ankommet og økonomien min har atter kommet seg over på pluss siden :)

Sitter å spekulerer på om jeg skal legge ut en av spissene mine for salg i kveld, bør være gode muligheter for å oppnå gode priser i disse tider når alle får en god innsprøytning av kapital.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Loffen wrote:Hmmm... jeg har enda ikke fått en e-post hvor det står at laget mitt er registrert :evil:
Da tror jeg du skal registrere deg på nytt, noe er nødt til å være feil. Kanskje oppgav du feil mailadresse eller noe.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da var min første cupkamp noensinne unnagjort, det ble også mitt første tap i offisiell kamp noensinne. Mot et 3.divisjonslag som er i ferd med å bli slått konkurs.

Med 30 sjangser skulle man tro at jeg ville klare å score et mål eller to, men nei. Min motstanders 5 sjangser var heller ikke nok til at han klarte å score.
Utover kampen var ballen 70% av tiden på min motstanders banehalvdel, men selv ikke i ekstraomgangene ble det mål.
Dermed ble det straffespark konkurrane, på 5 straffer scoret jeg på 1. Det er riktig, på 30 sjangser og 5 straffer så scoret jeg altså hele 1 mål, og det med mine beste spisser på banen.

Resultatet ble et 2-1 tap.

Men cupen er forsåvidt ikke høyt prioritert hos meg siden jeg prioriterer talentene mine langt høyere, så bortsett fra litt såret stolthet så er det greit.
Det som virkelig plager meg er at jeg fikk en skade. Min beste midtbanespiller ble skadet i 18 uker. På den korte tiden jeg har spillt sokker så har samme spiller blitt skadet i ukevis hele 3 ganger.
Det er voldsomt irriterende, hadde det vært en gammel tølper så hadde det vært greit, men dette er en ung spiller som mister MASSE trening og det er overhodet ikke morsomt.

Tidligere i dag investerte jeg forøvrig i en ny stopper, det førte meg solid i minus igjen. Disse pengene tar jeg forhåpentligvis inn igjen på to spillere som jeg er i ferd med å selge nå.
Det betyr at jeg heldigvis kan flytte opp en av mine nåværende stoppere, dermed skal ikke midtbanen min være voldsomt svekket likevel, selv om laget heller ikke har blitt forsterket pga den omtalte skaden.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg vant min kamp mot et 3. div-lag 2-1 på straffekonk etter at det ble 0-0 etter full tid og ekstraomganger. Jeg fikk en spiller skadet og to utvist, den første i slutten av 1. omg og den andre to minutter ut i 1. ekstraomg. Motstanderen beholdt alle sine på banen kampen gjennom. Likefullt vant jeg skuddstatistikken 15-4, og hadde to skudd i stolpene. Jeg burde absolutt avgjort kampen i ordinær tid, men det var da i det minste spennende å følge med på ekstraomganger og straffekonk, selv om det var begredelig straffeskyting. De 8 første straffene ble brent. Vel, vel, det holdt altså likevel. Alltid moro å gå videre i cupen. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Uff, ser du fikk spissen din skadet i ikke mindre enn 30 dager :shock:

Han er jo på alder med min skadde midtbanespiller, altså en som fortsatt er i full stand til å utvikle seg videre gjennom random popps, kjipt å få sånne skader slik at de mister masse trening.

Du må mangler altså ikke mindre enn 3 mann til første seriekamp, det var sure greier.
Men jeg får gratulere med at du kom deg videre i cupen da, sannelig ikke værst når du fikk såpass redusert mannskap etterhvert.

Jeg min side er noe mer bekymret for min debut i 1.div når jeg ikke scorer på 30 sjangser mot et 3.divisjonslag, et dårlig 3.divisjonslag på toppen av det hele. Etter denne ukens staminatrening går jeg sporenstreks over til skyting, dropper planene om teknikk trening.
Heldigvis har jeg allerede en trener som har høy skill i skyting så jeg slipper å bruke penger på å kjøpe en ny.
Vinner jeg ikke kampen på søndag, mot det antatt dårligste laget i min divisjon(unntatt meg selvsagt), så blir det en lang og kjedelig sesong for min del.
Dette blir nervepirrende :shock:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jepp! Dette er sure greier. Hadde en spiss skadet fra før, som fremdeles er ute i 14 dager framover. Økonomien er ikke den beste, selv om det kom en god slump sponsormidler nå som vippet meg over på plussiden igjen, så jeg kan ikke akkurat kjøpe meg ut av problemene heller. Det er vel heller en fare for at jeg må selge noen av a-spillerne mine snart, hvis ikke noen av de 3 juniorene som jeg skal trekke opp neste torsdag kan bringe inn noen ekstra grunker i kassen da. Neeeei, spørs om ikke jeg blir en middelhavsfarer denne sesongen også.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmm...er det hard juniorsatsing som har ført deg i minus? Du skulle jo etter alle solemerker ha en solid økonomi du...

Hvilket nivå er det på disse juniorene du skal dra opp da? Tre stk på en gang faktisk, spennende :)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Hmm...er det hard juniorsatsing som har ført deg i minus? Du skulle jo etter alle solemerker ha en solid økonomi du...

Hvilket nivå er det på disse juniorene du skal dra opp da? Tre stk på en gang faktisk, spennende :)
Hard juniorsatsing og et ganske ambisiøst trenerapparat må nok ta en del av skylda. Hadde nok sett for meg at det skulle betale seg mer i form av ynglende talenter, men det har ikke vært stort å skryte av så langt. Det tar nok litt tid før jeg kan høste fruktene.

De 3 juniorene blir det neppe så mye av. De er adequate alle sammen. Jeg har et håp om å få dem opp på good før jeg trekker dem opp. Jeg vet at jeg skal være heldig med både alder og sammensetningen av egenskapene hvis det skal være noe å hente. Jeg hadde trolig sparket dem hvis det ikke var for at det var så kort tid igjen. Nå må jeg jo se hva det er for noe. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det tar tid ja, går jo 1,5 to sesonger før man relatvit jevnlig trekker juniorer. På nivå adequate så skal det litt til for at du skal tjene noe ja. Fordelen med at de har vært kun kort tid i juniorskolen er at de sannsynligvis er veldig unge, 16-17 og da er jo mulighetene der for å tjene en slant. Skal krysse fingrene mine jeg.

Selv har jeg enda 5 uker før jeg kan trekke min første ordentlige junior, han kommer enten på solid eller very good om jeg er litt heldig.
Jeg har ikke mer enn 8 juniorer så det er ikke mye bra jeg har fått og det vil ikke kaste spesielt mye av seg. De tre siste ukene har vært spesielt ille.
Av de 8 jeg har så er det kun en virkelig juvel, Tom-Erik Børve heter han og jeg forventer mye fra ham. Om han kommer med en ålreit sammensetning av skills så har han talent nok til at jeg nok beholder og trener ham selv.
Børve er på nivå Solid med 18 uker igjen, er ikke før neste sesong at jeg får trukket han mao.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Av de 8 jeg har så er det kun en virkelig juvel, Tom-Erik Børve heter han og jeg forventer mye fra ham. Om han kommer med en ålreit sammensetning av skills så har han talent nok til at jeg nok beholder og trener ham selv.
Børve er på nivå Solid med 18 uker igjen, er ikke før neste sesong at jeg får trukket han mao.
Er det han som popper på 5 uker? Det er nok en spiller du kan forvente deg mye av ja. Jeg har også en slik juvel som jeg har vært inne på før. Ronny Baumann, solid (skal poppe i morgen) med 17 uker igjen og som popper på 4 uker.

Jeg har en del flere juniorer enn deg, akkurat nå 19 stk faktisk. Jeg har til enhver tid inne en del spillere som jeg vurderer å sparke (average, weak og faktisk 1 poor med 28 uker igjen), men som jeg vil se an talentet på først. Derfor har jeg såpass mange, men jeg kunne nok sikkert ha vært hardere i utvelgelsen. Jeg har som mål å få spillerne opp på minimum solid før jeg trekker dem opp.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Børve popper på 5 ja, men det var med very good juniortrener. Nå har jeg enten en outstanding eller formidable juniortrener, alt etter som hva jeg skal trene. Har håp om at det gjør et utslag på for ofte han popper :wink:

Nå skal det sies at jeg sparket minst 2 juniorer ved en feil, så jeg skulle hatt 10. Irriterende men lite jeg får gjort med det nå. Teit at det ikke vises navnet på den spilleren man sparker.
Jeg sparker alt som ikke kan nå solid, som mal bruker jeg stort sett å regne med 5 ukerstalent selv om det er sjeldent. Så ser jeg ann etterhvert hvor lang tid de bruker og hvilket nivå de faktisk kan nå.

Dersom jeg har forstått deg riktig og Baumann når very good i morgen så vil han faktisk akkurat nå incredible, nivå 13 når han trekkes. Det er sjukt :shock:

Her er et eksempel på en junior trukket som outstanding(nivå 12)

Freddy Baardsen, age: 19
value: 878 000 kr., wage: 11 800 kr.
club: Lokomotiv Furulund, country: Norge
very good form

tragic stamina, tragic keeper
weak pace, solid defender
very good technique, very good playmaker
hopeless passing, poor striker


Han som eier spilleren har trent ham til average i pace og satt ham ut til salgs, i skrivende stund er budet på 1.mill og fristen er i morgen kveld. Han går nok for mye mer, skal følge med å se hva han går for.
Post Reply