sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Så nær har jeg aldri vært å tape før, manglet tydeligvis defensive ferdigheter i midtbaneleddet og klarte ikke å bryte så tidlig som i andre kamper. Videre har jeg fortsatt følelsen av at laget mitt mangler en del hurtighet i alle fall i forhold til de to siste lagene jeg har møtt. Håper derfor jeg får bedre uttelling av pace-treningen min denne uken, sist var det bare en som poppet.
Fikk desverre en midtbanespiller ute i 2 uker, noe kjedelig spesielt med tanke på at jeg møter min argeste rival om 2 uker. Regner ikke med å få ham tilbake i tide til den kampen. Han fikk forresten sin beste spiss (og sannsynligvis 2.divisjonens beste spiss) skadet, han er desverre tilbake til oppgjøre mot meg :evil:

På den positive siden så vant jeg også i dag, ble 0-1 og står dermed fortsatt med full uttelling og ingen innslupne mål. Neste uke møter jeg et av de lagene jeg forventet å få problemer mot, den brukeren har i mellomtiden blitt bannet og dermed vinner jeg sannsynligvis kampen 5-0 default siden han ikke stiller lag. Litt kjedelig å gå en uke uten en spennende seriekamp, poengene skal dog komme godt med.
|Parelius wrote:Da har jeg omsider fådt laget mitt :D
Trenger tips og hjelp angående taktikk før seriekampen i morgen. Hvis dere er så greie å hjelper meg da... :P
Jeg skylder på parkenfestivalen :oops:

Les følgende:
Elleve ting du bør gjøre når du har fått utdelt ditt lag i Sokker....

1. Klikk på kjeglen på høyre meny og sett din treningsrutine til Stamina. Dette vil gi laget ditt en flott start de første ukene mens du bestemmer deg hva du ønsker å trene. Stamina er viktig for alle lagdeler, og vil også øke formen på spillerne dine.

2. Klikk på spillerikonet å bli kjent med laget ditt. Er nok en del spillere der du bør gi sparken. Enkelte kan du kanskje få noe for, men en god del av de er sparke materiale. Spillere med ingen skill bedre enn middelmådig er svært sjelden noe å spare på. Spillere med solid eller Veldig God skill er bra.

3. Se gjennom laget ditt og bestem deg for hva du skal trene. Trenbare spillere er fra 16 til 23 år. Under 20 er best. En god start er å velge den skillen du har flest unge spillere å trene på. Sånn det ser ut er alle skill verdt å trene. Spesiellt Forsvar, Pasninger, Skyting og Keeper.

4. Du trenger en hovedtrener. Klikk på kjeglen og deretter på trenerrekrutering. VELDIG FORSIKTIG NÅ. Å rekrutere en trener koster penger og er ganske så avhengig av flaks. Jo bedre treneren er jo mere penger koster det å rekrutere ham.... Det du vil ha er en hovedtrener som har Utrolig eller høyere på kun det du har ønske om å trene, mens alle andre skill bør være lavest mulig da disse trenerne krever mye mindre i ukelønn enn de som har flere gode skill. Du bør her klare å finne en trener som koster mindre enn 60 000 i ukelønn. Jo billigere jo bedre selvsagt. Når du søker etter trener søk derfor etter Utrolig på det du vil trene og Utilstrekkelig på alle andre. Du vil da bli tildelt en trener. Liker du ham så godtar du ham, om du synes han har feil kvaliteter eller er for dyr så spark ham. Gjør du ikke det vil de fortsatt betale ukelønn, og det vil du ikke.

5. Du må også ha en juniortrener og assistenttrener. Her må du se på gjennomsnitt skillen til treneren og ikke de enkelte. Å starte med trenere som ligger på "Middelmådig" eller "solid" er bra. En måte å skaffe disse på er å søke på God på alle skills. Nok en gang bør du se på lønnen og prøve å skaffe disse trenerne med en lønn på rundt 30 000 i ukelønn

6. Du må også sette opp plasser på juniorlaget ditt. Klikk på telefonen og deretter på "Juniorer". Du får tildelt alt fra 1 til 6 juniorer i uken (Søndager), men bare hvis skolen har nok plasser, så det lønner seg stort sett å ha 6 ledige plasser før oppdateringen på søndag. Har du f.eks. 6 plasser og det er 5 juniorer der allerede vil du aldri få mer enn 1. Plassene koster 8000 kroner i uken. Dette gjelder både for tomme plasser og plasser med juniorer i, så vær litt forsiktig. Spark spillere som er Svak eller lavere.

7. Du må bestemme deg for hvilke spillere som skal på førstelaget. Klikk på ikonet med fotballbanen. Gå deretter til neste kamp du skal spille å klikk på lagoppsett. Her er det masse rom for eksperimentering. I utgangspunktet velg en Keeper med Keeper skill, litt hurtighet skader heller ikke her.

En Forsvarer med Forsvars skill samt at Hurtighet, Pasninger og Teknikk er nyttig, Ballfordelig kan være kjekt også ihvertfall om du spiller de litt offansivt.

Midtbaner er altmuligmenn og bør ha det beste av det meste. En generell regel er allikevel. Midtbaner som spiller defansivt bør ha litt forsvarsskill, mens offansive godt kan ha litt Skyting.

Angriper bør jo ha Skyting, men også her er Hurtighet, Pasninger og Teknikk en stor fordel, samt at ballbesittelse heller ikke er en dum ting, da spesiellt ikke på angripere som har en tilbaketrukken rolle.
Du kommer også til Velg og endre taktikk fra denne siden (fotballbane ikonet). Dette er ikke hattrick, så ikke velg 3-5-2 automatisk!!. Skal du forandre taktikken litt mer detaljert, gå til kjeglen å velg Formasjon. Ikke velg mer enn 5 forsvarere, 5 midtbaner eller 3 angripere!, Gjør du det mister du trening den uken.

8. Avtal treningskamper (Om du ikke er med i cuppen). Klikk på telefonen å velg treningskamper. Du kan også legge ut annonse med ønske om treningskamper, eller søk rundt om etter spillere å spør om de ønsker å spille en treningskamp. Spør gjerne på forumet også. Dette er litt knirkete i Sokker, beste måten å løse dette på er å være med i en treningsliga, da blir det forhåndsbooket omtrent 10 kamper, litt avhengig av når på sesongen den starter.

9. IKKE løp til overgangsmarkedet med en gang. Det er ikke like lett å anskaffe seg god økonomi i Sokker som i hattrick f.eks. Å ta av her kan fort føre til konkurs.

10. Fortsett å besøk forumet, masse tips å få her samt at det er mange som er villige til å hjelpe, så ikke hver redd for å stille spørsmål.

11. IKKE øk stadion kapasiteten med en gang. Du trenger minst 300 fans før du i det hele tatt trenger å vurdere dette.
Ellers kan du nok plukke opp noen tips ved å lese denne tråden, så er det bare å spørre om det er noe du lurer på :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Pokkers Pace trening, trodde flere skulle poppe denne gangen men det ble med kun 3. For å gjøre dagen enda kjedeligere så ble det ingen random pops heller.

En junior poppet i det minste og ligger fint ann til å nå excellent når jeg kan trekke ham opp.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg trener fortsatt kondis. To av spillerne mine poppet to nivåer, og med unntak av en spiller poppet alle de andre friske spillerne mine ett nivå. Den gode formutviklingen fortsetter også, gikk opp totalt 6 nivåer denne gangen. I tillegg poppet en av midtbanespillerne mine i forsvar. Denne gangen framgår det også på Apollo. Spørs om de endringene som ikke vistes sist, kan skyldes at jeg kan ha ført litt feil i den manuelle oversikten min.

Jeg er brukbart fornøyd med treningen denne gangen. Kondistrening er vel ganske sikkert sånn sett, hyppige resultater og få skuffelser.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ja kondistreningen er morsom på den måten, i motsetning til Hattrick så gjør den så defintivt ikke skade på formen.
Jeg må min side oppdaget faktisk at det sto værre til med treningen enn først antatt, jeg har faktisk fått et par dropp i stamina :shock:

Dermed går jeg faktisk nærmest i null denne treningen, skikkelig deprimerende. Neste uke bør det sannelig komme rene raset av spillere som popper i pace, kan nærmest ikke skjønne annet siden treneren er unearthly i den skillen. Har spesielt en stopper som jeg gjerne vil at skal poppe i pace. Dernest angriperne selvsagt.

Jeg kjenner at jeg lengter etter å gå over til teknikk snart for å gjøre spissene mine bedre, men med dette tempoet på pace-treningen så kan det sannelig bli lenge til. Jeg trenger rett og slett mer fart i laget for å hevde meg, så må jeg kanskje kjøre to uker kondis for å hente inn de som droppet i mellomtiden.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Vant kampen i dag som forventet 5-0, dette skyldes at han som ledet det laget er bannet og dermed ikke stiller lag. Skikkelig kjedelig å ikke få se noen kamp i dag. Poengene kommer dog godt med, spesielt med tanke på at min sterkeste motstander spillt uavgjort borte og dermed økte min luke ned. 5 poeng er det nå ned.

Som i hattrick så møter jeg min hardeste utfordrer neste helg, det blir et knalltøft oppgjør som ikke blir gjort lettere av at min beste midtbanespiller nettopp DROPPET i pace....som jeg faktisk trener nå :evil: Han var ikke akkurat rask fra før av så dette var skikkelig dårlige nyheter for meg.
Forhåpentligvis skjer det store ting på treningen torsdag slik at flere spillere popper i pace, jeg trenger enhver fordel jeg kan få før skjebnekampen søndag. Den kampen MÅ jeg vinne.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Hvor mange supportere har dere nå?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Johnny wrote:Hvor mange supportere har dere nå?
Det var på tide at trådstarter dukket opp igjen :wink:

Har 333 supportere akkurat nå jeg.

Hva heter laget ditt forresten?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hurra, endelig littegrann uttelling på treningen. Fikk 4 pop i pace og på spillere der jeg trengte det også. Det største spisstalentet mitt gikk fra good til solid i pace, når jeg før eller senere får trent ham i teknikk så blir han fryktelig god.
Desverre er det en spiller jeg svært gjerne ønsker at skal gå opp et nivå i pace og jeg nekter å skifte før han gjør det. Neste uke krysser jeg det jeg har av fingre og satser på at han går opp et etterlengtet nivå.
I tillegg fikk jeg 4 random pop, meget gledelig siden det ikke kom noen sist.

En junior fant det for godt å poppe også dermed ser juniorlisten min slik ut for øyeblikket:

Remi Romundstad good 14
Jim Odden adequate 19
Torolf Hagland good 20
Inge Nymark good 25
Endre Horn weak 28
Ingar Hestenes weak 32

Ikke så værst, bare synd det er lenge til dette vil kaste av seg med tanke på at det koster meg nesten 100.000 i uka.
På lørdag kommer en ny ladning juniorer som må vurderes og kanskje forkastet, muligens øker utgiftene mine da om der er noen som jeg bør beholde blandt dem.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Glemte forresten å nevne at jeg nermest ved et uhell kom til å kjøpe meg et nytt spisstalent. Skulle egentlig bare følge litt med på hva han gikk for og la inn et lite bud. Så glemte jeg av hele saken og oppdaget plutselig at stallen hadde en ny spiller :wink:

Helt greit for meg, han er helt grei å få trent opp og en at spissene som jeg trener og som var i stallen er 22 og egentlig i eldste laget.

Code: Select all

Åsmund Frøshaug, age: 22
value: 712 000 kr., wage: 7 800 kr.
club: CrazyImps, country: Norge
unearthly form

poor stamina,  	tragic keeper
solid pace,  	tragic defender
poor technique,  	weak playmaker
weak passing,  	solid striker

Ville nok fått mer for ham dersom jeg hadde trent ham i teknikk først, men siden jeg nå har en talentfull 18åring i stallen så selges Frøshaug.
Han er for salg nå og med 1 time igjen er prisen på 226.000, hvilket betyr at jeg forlengst går i pluss :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Pekri10!

Nå kan du komme deg med i en treningscup, sjekk NM2.0 og hiv deg med der!
Det gjelder forøvrig også de andre som måtte ha lag i sokker her inne... :)
Frøshaug fikk jeg forøvrig 926 000 for, jeg er meget fornøyd 8)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Nå har jeg da, som Larsen vet, søkt om lag her også. Jeg håper egentlig jeg ikke får noe lag før kampene i morra, det blir for mye å sette seg inn i på for kort tid. Men hvordan er det i så fall, hvis jeg får et lag i kveld, men glemmer det av og ikke ser på det, blir det walkover for motstanderen min?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da spørs det om det ikke blir walkover ja...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Pekri10!

Nå kan du komme deg med i en treningscup, sjekk NM2.0 og hiv deg med der!
Det gjelder forøvrig også de andre som måtte ha lag i sokker her inne... :)
Frøshaug fikk jeg forøvrig 926 000 for, jeg er meget fornøyd 8)
Får nok ta en kikk på dette ja, men det blir ikke før i morgen kjenner jeg, for nå er jeg både trøtt, sliten og ikke så helt lite stiv og støl etter dagens lange jakttur på 10 1/2 time.

Grattis med salget forresten! Gjør seg bra i klubbkassa det ja. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Toppoppgjøret i sokker endte uavgjort på samme vis som toppoppgjøret mitt i Hattrick i går, i denne kampen fikk jeg riktignok ikke utvisning men til gjengjeld spillte jeg også på bortebane.
0-0 og få sjangser, førsteomgang kan man si at tilhørte motstanderen mens andre omgang tilhørte meg. Flest sjangser til meg uten at noen av dem virkelig kan klassifiseres som store. Alt i alt en kjedelig kamp sett ut i fra sjangser selv om nerven definitivt var til stede.

Som følge av at vi nå er halveis i sokker-serien så snus terminlista, dermed er det duket for toppoppgjør mot samme lag neste helg også. Såpass jevn som våre to lag er så kan faktisk torsdagens trening bli avgjørende, dersom min motstander skulle ha en knall trening kan det være nok til å vippe dette i hans favør. Siden jeg hadde en ganske bra trening sist så har jeg vel ikke veldig stor tro på at treningen blir veldig vellykket for meg, men det er jo lov å håpe.

Uavgjort resultatet passer uansett meg meget bedre enn motstanderen siden jeg har 4 poeng å gå på, så lenge jeg unngår tap neste helg så er nok mye gjort med hensyn til opprykk. Realistisk sett så er det bare et annet lag som jeg kan tape poeng mot og så lenge jeg ikke taper neste helg så er jeg nesten sikker på opprykk :D

At jeg garantert kommer til å rykke ned fra 1.div er selvsagt en helt annen sak, jeg har i alle fall fått prøvd meg der oppe. Hvem vet, skulle jeg rykke opp så kan jo mirakler skje :)

Akkurat nå er jeg i alle fall meget godt fornøyd med å ha holdt nullen for 7 kamp på rad, med tanke på at dagens motstander har den beste spissen i min gruppe og sannsynligvis hele 2.div så er det en sterk prestasjon.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hurra, en meget god trening etter min mening.
Fikk 6 pop i pace samt 3 random pops, nesten samtlige pop var enten på en av talentene eller en av nøkkelspillerne.
Eksempelvis så poppet min beste spiss i pace, kommer meget godt med på søndagens storoppgjør :)

Eneste nedturen var at ingen av juniorene poppet, en av dem har ikke poppet på 6 uker og det sier vel sitt om at talentet hans ikke akkurat er det store....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

16 skudd, 3 mål. Én forseelse, ett rødt kort. Jeg tror spillerne mine har misforstått konseptet "ut 45". Det er 45 grader, ikke meter.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fikk du sett kampen din?

Jeg fikk ikke sett min og får fortsatt ikke sett den. Rimelig irriterende, jeg som hadde gledd meg til denne søndagen og greier. Ikke bare har jeg ikke fått sett den men noe gikk tydeligvis helt galt. Jeg spillte uavgjort 1-1 og motstanderen hadde flest sjangser. Her er noe veldig galt og jeg er meget hypp på å finne ut hva.

Jeg er skuffet, nå hadde jeg sjangsen til å ta en stort skritt mot opprykk og kastet den bort. Som følge av at de to topplagene har spillt uavgjort mot hverandre de to siste kampene så har et annet lag for alvor meldt seg på i opprykkskampen. De ligger nå kun 2 poeng bak meg.

I det minste er jeg garantert 3 poeng neste runde siden det lager er bannet og det blir automatisk 5-0 og walk-over. Baksiden er at det er kjedelig uten sokker-kamp på søndagene og at jeg ikke får noen taktiske svar.
Her må noe gjøres siden jeg ikke klarte å bikke de to siste kampene i mitt favør.

Heldigvis skal de to lagene rett bak meg på tabellen møtes neste serierunde, sannsynligvis vinner Mjøs FK og da er avstanden fortsatt 4 poeng favør meg.
Med 5 kamper igjen etter det så har jeg fortsatt alle sjangser til å rykke opp, eneste faren er at jeg møter We go bananas borte i siste serierunde. Dersom jeg roter bort unødvendige poeng før det så kan det bli en fryktelig spennende kamp.
Den eneste kampen jeg frykter litt før det er bortekampen mot Dunitoon FC, jeg kloret meg til 1-0 hjemme så det kan bli poengtap der.
Men så skal sannelig mine motstandere også ha god uttelling dersom de skal hente meg inn.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Dagens trening var en eneste stor skuffelse. De tre popene jeg fikk i pace var riktignok på viktige spillere men når det ikke ble en eneste random pop og en av mine beste stoppere faller i stamina så kan man ikke regne treningen som noe suksess.
På toppen av det hele så popper ikke en eneste av juniorerene, min junior på "good" har med andre ord enda ikke poppet en eneste gang. 7 uker uten pop sier vel sitt om at dette ikke er en av de største talentene :roll:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Har gått over til teknikk-trening nå og fikk to pops på teknikk. En på en midtbanespiller og en på en spiss. Dessuten fikk den samme spissen en random pop på striking. I tillegg poppet 4 av juniorene mine, den beste av dem til "good" og med 15 uker igjen. Det var hans første pop siden jeg trakk ham opp for 5 uker siden. Er brukbart fornøyd med treningen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Ikke så aller verst juniortrekk på meg. Kun to stykker, men begge ser ut til å være verdt å beholde.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hmm...kun to popp i pace denne treningen, men begge var på førstelagsspillere så det passet fint. Jeg fikk min første utespiller opp til Very Good i pace og det skal bli morsomt å se han springe fra alle i 2.div :)

Ble 3 random pops også, staminadroppet jeg fikk på en spiller sist trente han tilbake denne treningen og jeg er veldig fornøyd med det. En reserveforsvarer poppet i forsvar. Så er det den mest overraskende og gledelige poppet, keeperen min poppet utrolig nok til solid i keeper!
Med tanke på at ingen av trenerene mine har høy rating i keeper så må han ha vært rimelig nært på å poppet fra før av. Jeg har sluppet inn minst mål av alle lagene i min gruppe og jeg blir vel neppe enklere å score på etter denne treningen.

En juniorpopp fikk jeg også, min første junior opp til solid. Desverre ser han ikke ut til å ha noe særlig talent å snakke om så med 11 uker igjen så når han ikke mer enn very good før jeg kan trekke han opp.
Post Reply