Faremos asylpolitikk

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Faremos asylpolitikk

Post by Los-Loco »

Denne saken burde kanskje skrives under "At det er mulig?", men den fortjener en egen tråd!

Barnefamilie vekket av politiet om natta og kastet ut av landet:

http://www.dagbladet.no/2013/06/11/kult ... /27646963/

Jeg er klar over at det finnes ulike meninger i asylspørsmålet, og selv om jeg (for the record) er hoppende uenig i avgjørelsen om at denne familien ikke kan få bli i Norge, så mener jeg at det er politimetodene som er det mest hårreisende i denne saken.

Familien har bodd i Norge i ti(!) år. Politiet var aldri i tvil om hvor de befant seg. Hva er da hensikten med å bryte seg inn midt på natten for å transportere dem ut. Kunne man ikke i det minste vist dem så mye respekt at de ble hentet på dagtid? Jeg kan ikke komme på en eneste rasjonell årsak til å traumatisere små barn på den måten der. Fullstendig hårreisende.

Og det som gjør meg enda mer oppgitt: Folk gir faen. Etter en kort dag i avisene er nå historien kun å finne igjen hos enkelte engasjerte bloggere. Er det virkelig så få av oss som mener at denne politiaksjonen er en så grov feilvurdering at det burde medføre at de ansvarlige må pakke ned kontoret sitt?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Faremos asylpolitikk

Post by Cheese Smirnoff »

Rogaland politidistrikt fulgte opp med denne smått provoserende Twittermeldingen imorges.

Image
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Faremos asylpolitikk

Post by ingen87 »

Er forsåvidt enig i mye av det skriver, men slik jeg forsto det på radioen hadde familien barrikert døra, og at de "brøt" seg inn ved å knuse vinduet i døra for å fjerne gjenstanden.

Storm i et vannglass angående politimetodene.

Familien er tydeligvis helt klar over situasjonen. Antakeligvis en fredeligere aksjon enn å ta det på dagtid med naboer og folk som bevitner aksjonen.

Jeg synes også det er helt greit å sende ut de som har bodd 10 år som asylsøkere i Norge. Problemet, slik jeg ser det, er at slike familier burde få innvilget søknaden istedefor halvkriminelle Somaliere i 40 års alderen. Nå generaliserer jeg veldig, men poenget er at jeg ikke kan fatte hvorfor småbarnfamilier ikke får innvilget asylsøknad, når man sammenlikner med noen av de som faktisk har fått det.
Post Reply