Klagemuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Parelius »

Influensadritt..
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Klagemuren

Post by MacDaddy »

Smartpost for 232.000,- tar mye plass :P
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Los-Loco »

De såkalte "reklamefrie" kanalene som History channel og Discovery er så pakkfulle av slitsom egenreklame at de er en lidelse å se programmene (som uten reklameavbrudd ville vært interessante). Hva er nå vitsen med å bombardere seerne med hvor fantastisk kanalen er, når seeren allerede sitter og ser på?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Klagemuren

Post by stormp »

Østerrikere og juryen i Kulm! Johan skal tydeligvis ikke få lov til å vinne dene sesongen. Hver gang han leder, blir rennet stoppet. Idioter! :guns :guns
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Parelius »

^ det han sa :guns :guns :guns :guns :guns :guns
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Klagemuren

Post by G-s-enz »

Word, det starta i fjor da østerikeran sa rett ut at det va for stor fart og at dæm va redd,buhu...

Etter det har hoppsporten sakte men sikkert blitt kvelt av å sette ned farta til Eddie the Eagle lengda,minus en eller to som har vært god eller hatt flaks med forholdan, fortsett det sånn her frykte jeg at hoppsporten kommer til å bli mindre å mindre populært :(

Jævla synd for Evensen at det er østerikera som styre hele greia,må jo nesten være dobbelt så god for å vinne no :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Klagemuren

Post by stormp »

Det er mye mulig at det er tilfeldig at det rammer Johan to ganger på kort tid. Det er IKKE tilfeldig hvem som tjener på det.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Los-Loco »

Hoppsporten er håpløst organisert. Bare tøysegutter som bestemmer der. Stilkarakterer? Who cares! Det interessante er å komme lengst ned i bakken. Om man flyr som en skadeskutt kråke har da ingen betydning. Og så all denne utstyrsreguleringen da. "Å nei, han har en litt for posete flydress! Uffda!" La nå folk få fly med hvs de vil, batman-drakt omså. Blir jo bare mer underholdning. Og for ikke å snakke om de kvinnefiendtlige holdningene. "Jenter bør ikke hoppe på ski!" Hørt sånt sprøyt!

EDIT: Så denne like etter at jeg skrev innlegget:

http://www.dagbladet.no/2010/01/10/spor ... h/9859622/

Da er det kanskje å håpe at jentene får det litt lettere framover. Aldri så galt...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Klagemuren

Post by tomath »

Mye er galt i hoppsporten, men den dagen de fjerner stilkarakterer og utstyrsreguleringen så gidder i hvert fall ikke jeg se på mer. Det er fantastisk å se stilen til hoppere som Janda og Loitzl, det er bare synd at de ikke får enda bedre betalt for det.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Klagemuren

Post by G-s-enz »

Nei dæm får betalt som dæm skal,problemet er jo at de som ikke fortjene å få gode karaktera får det, spesielt han gode sveitsern som tar juksenedslag hele tida :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

Arg, pcen nekter å starte fordi den mener at ntfs.sys mangler eller er ødelagt, enda jeg vet at den ligger der(sjekka med bartxp)! Si at jeg slipper å installere ny bootdel på disken, eller er det ingen vei utenom?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Klagemuren

Post by FSHelgeland »

Fikk operert kneet i går, det positive var at menisken var fin. Verre var det at det var ganske så fremskredende artrose og at brusken var slitt bort nesten ned til beinet et sted. Aldri mer løping eller fotballspilling. Får dog lov å stå litt slalom i fine løyper... Må om ikke alt for mange år finne meg et annet yrke en elektriker, kirurgen rensket kneet for løs brusk og sa han håpet at det ble bedre for en periode.
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

Må på ikea og handle... :evil:

men må vel ta det som en mann da! :skål
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Klagemuren

Post by FSHelgeland »

Ikea er jo flott da, de er jo faktisk ganske langt fremme når det kommer til design. Hvertfall lengre fremme en de stedene hvor man normalt handler.
Tippeliga 2015
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Los-Loco »

Hvor man normalt handler? Fretex?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

Ikea er noe av det verste man kan handle på, særlig siden de har fjernet flere av kassene og innført selvbetjenningskasser, slik at de kan ha mindre bemanning på jobb. De sparer penger på at kunder gjør alt selv, eneste minuset er jo at om kunden slår inn noe feil, så må vedkommende vente lenge på at en kundebehandler skal komme og trykke at det er godkjent. Slikt blir det kø av! Og da hjelper det ikke på at man allerede er sur fordi at det er bare 4 kundebehandlere på jobb(to til å betjenne de 8 hurtigkassene, to til vanlige kasser) slik at køen nesten ikke beveger seg. Eneste positive med den gjengen der er jo om du er heldig, så får du ordentlig hjelpemannskap på hjemkjøringa.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Klagemuren

Post by NupiSnowJog »

:lol:
Fantastisk skildring! Gler meg allereie til å dra på IKEA.
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Klagemuren

Post by NupiSnowJog »

AUauAUauAUauAUauAUauAUauAUauAUauAUau. Vurderar nesten frivilleg amputasjon. Også gruar eg meg til MR. hmfr.
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Klagemuren

Post by NupiSnowJog »

Er lei av å ikkje vere mobil. Huset gror over, eg har altfor mye vask som må vaskes. Det ser ikkje ut. Også har eg ikkje den typen forsikringa som dekk hushjelp, og hadde eg hatt den ville den berre dekt det om eg hadde vore i ei bilulukke. Jaja.

Det positive er jo at eg endeleg har fått rett diagnose, og at eg no faktisk veit kva som har skjedd og kor skaden ligg. Det hjelp nok ikkje på smertane :lol:
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Sulliken »

Jeg oppdaget for et par timer siden at jeg blir feilbehandlet!

Når han klarte å sette riktig diagnose, burde legen, selv om han var relativt fersk, kunne slå opp i legehåndboken å finne dette:

Når henvise
* Ved mistanke om tilstanden eller ved sikker diagnose


Behandlingsmål
* Symptomlindring
* Sanering av infeksjon

Generelt om behandlingen
* Pasienten bør behandles av kirurg
Hjemmesiden til ullevaal sykehus sier blant annet dette om diagnosen:
-Tidlig kirurgisk behandling er viktig
-Den viktigste behandlingen av (...) er å åpne (...) slik at pusset slipper ut. Dette gjøresmed kniv og helst i narkose, men det kan også gjøres i lokalbedøvelse.
-Ved vår avdeling gir vi sjelden antibiotika, da det ikke sikkert er vist å hjelpe.
Dette fant jeg ut etter jeg hadde stavret meg frem og tilbake til legen (latterlig smertefullt).

Legen satte diagnosen helt riktig. Men jeg burde ha ant uråd da han sa "hva gjør vi nå?" etter diagnosen ble satt. Uansett så tok han ikke hensyn til symptomslindringen (Smertestillende, dette er ubeskrivelig vondt), eller til at jeg burde ha blitt sendt rett til ullevaal der de behandler denne diagnosen.

På ullevaal sier de jo for sikkerhets skyld at de gir sjelden antibiotika mot dette, da det i følge dem ikke har påvist effekt.

Så da kan man jo spørre seg hvorfor legebesøket mitt endte med en resept på antibiotika og et klapp på ryggen....

Dette er faktisk en meget alvorlig diagnose, og hvis man ikke blir operert omtrent med en gang diagnosen blir satt, kan det føre til kroniske plager resten av livet. Og det vil jeg i allefall ikke. Så i morra er det å ringe legevakta, møte opp der, ta med utskrift fra legehåndboka og ullevaal sykehus, dunke de i benken og fortelle at jeg blir feilbehandlet, og forlange rett behandling pronto


ps: Dette var ikke min fastlege. Han er jeg meget fornøyd med, og (...) er det som plager meg


EDIT:
Wikipedia:
(...), unfortunately, cannot be treated by a simple course of antibiotics or other medications. Even small (...) will need the attention of a surgeon immediately
"Immediately", ja.. I morra har det gått en uke.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Los-Loco »

Bæsj i badekaret. Med god margin inne på lista over livets unødvendigheter!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Klagemuren

Post by eidurgud »

Bæsj i badekaret, eller Sullikens opplevelse? :tenk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Los-Loco »

Bæsj i badekaret, helt bokstavlig. Heldigvis ikke en dagligdags hendelse, men slikt som kan skje når en treåring har det for gøy i karet til ikke å merke tidsnok at en bæsj er på vei. Fant to stk gutter stående på kanten av karet mens de hylte om kapp at det var en bæsj i vannet! Jammen var det det gitt!

(Tar ikke stilling til Sullikens historie, høres definitivt kjipt ut men om den hører med på listen over unødvendigheter får han rangere selv.)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Ville Lehtinen »

Du vet Sulliken, at hvis man googler den wikipedia-quoten din så finner man ganske lett ut hvilken lidelse vi snakker om. Høres smertefullt ut btw! :shock:
Post Reply