Klagemuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Hehe, skjønner godt hvordan det føles :p Synes egentlig det er litt urettferdig at kun vår klasse får lov til å skrive det på data, men det pleier vel å bli sånn med prøveordninger. Er mildt sagt litt misunnelig på klassen som fikk ha nynorskeksamen før jul, for eksempel.

Eksamensformen vår virker lettere; vi skal skrive fire begynnelser den første eksamendagen, og så har vi studiedag dagen etter, der vi kan finne masse stoff til stilene og finne forbedringspotensiale og sånt, og siste eksamendagen skal vi velge to av stilene og skrive de ferdig 8)

Konfidensintervall er stygt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

mester wrote:
Bra du tar ansvar Larsen, de barna de barna ;)
Rakkerunger :wink:
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Åsså sykt misunneli på dæm.. Love Revolvo bli å godte sæ når ho læs detta..(og førrsåvidt når vi sett å har nynorsk eksamen)..

Skjønne ikkje heilt den eksamensformen dåkkers, skal dåkker skrive begynnelsen på bokmål og slutten på nynorsk, eller har dåkker to daga på kvær eksamen????
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Larsen wrote:
mester wrote:
Bra du tar ansvar Larsen, de barna de barna ;)
Rakkerunger :wink:
Ser ingen som høre etter:p
Ækte nordnorsk stolthet!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Av de fire begynnelsene vi skriver første dag (da dere har første eksamen) skal to være på bokmål og to på nynorsk, og av de skal to være fagskriving og to friskriving.. Så får vi studiedagen (tirsdag) til å få tilbakemelding fra lærer og å finne stoff vi trenger osv, og den dagen dere har siste eksamen, skal vi ha valgt to av tekstene, en bokmål og en nynorsk (regner også med at det må være en fag- og en friskriving, men er ikke sikker), som vi skal skrive ferdig og levere inn.

Ok, jeg er dårlig på å forklare, men uansett.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Skriket wrote:
Larsen wrote: Rakkerunger :wink:
Ser ingen som høre etter:p
Nå da? 8)
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Mariasha wrote:Av de fire begynnelsene vi skriver første dag (da dere har første eksamen) skal to være på bokmål og to på nynorsk, og av de skal to være fagskriving og to friskriving.. Så får vi studiedagen (tirsdag) til å få tilbakemelding fra lærer og å finne stoff vi trenger osv, og den dagen dere har siste eksamen, skal vi ha valgt to av tekstene, en bokmål og en nynorsk (regner også med at det må være en fag- og en friskriving, men er ikke sikker), som vi skal skrive ferdig og levere inn.

Ok, jeg er dårlig på å forklare, men uansett.
Skjønne ka du meine.. Einaste positive e jo da at vi slæpp unna me en stil kvær dag...

Å Larsen, d hjalp fortsatt ikkje :wink:
Ækte nordnorsk stolthet!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

HAHAHAHA!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Haha :D

Det med to stiler på en dag bekymret meg litt først, men når vi får skrive på data går alt mye fortere.. Og vi har jo studiedagen til å finne så mye stoff vi vil siden vi da vet hva stilene skal handle om, så det går bra.

Nå synes jeg egentlig at jeg har vært ganske effektiv.. Nå gjenstår bare å skumlese hele boka, så kan jeg legge meg 8)
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Mariasha wrote:Nå synes jeg egentlig at jeg har vært ganske effektiv.. Nå gjenstår bare å skumlese hele boka, så kan jeg legge meg 8)
Go tur me å skumlese ei heil bok, gla æ bære ska sette å trøkke på datan, hadde sovna me en gang vess æ sku læst nåkka... Håpe førr din del at boka ikkje e så lang..
Ækte nordnorsk stolthet!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Skriket wrote:
Mariasha wrote:Nå synes jeg egentlig at jeg har vært ganske effektiv.. Nå gjenstår bare å skumlese hele boka, så kan jeg legge meg 8)
Go tur me å skumlese ei heil bok, gla æ bære ska sette å trøkke på datan, hadde sovna me en gang vess æ sku læst nåkka... Håpe førr din del at boka ikkje e så lang..
DGH TIFO, SPAMMER!!!! og RAKKERUNGE! ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Tja, den er vel noe sånn som 250 sider :p Menmen, det er mye formler og eksempeloppgaver som jeg allerede har skrevet ned, så tilsammen blir det ikke så mye, og jeg satser på at det går bra.. Kan uansett sove ut i morgen :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

*humre humre* :lol:
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Nooen har det gøy her, ja :lol:
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Haha måtte ta en screen-shot av den der! ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Larsen wrote:*humre humre* :lol:
Gud du e så festli.. Du skal få bank neste gang æ treff dæ..
Ækte nordnorsk stolthet!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

No offence Skriket, men i en slosskamp mellom dæ og han Larsen, ville æ nok sotte pengan mine på han. Sorry mac.
ARGH!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Det eeer så irriterende å sitte og spekulere på en oppgave i en halvtime, før man til slutt tenker "Jaja, det får gå som det går", leverer inn og går ut døra - for så å komme på hva man har gjort feil på vei ned trappa fra klasserommene!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg hater verden.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Revolvo wrote:Den der eksamensformen til Mariasha virka egentlig veldig komplisert, trur æ ville blitt skikkeli stressa av å skulle skriv på flere stila samtidig.. Selv om det e en fordel å skriv på data.. =/
Det fryktet jeg først, så jeg var veldig skeptisk, men vi forsøkte å ha det nå på de to forrige norsktentamenene , og da fungerte det veldig bra (:D), selv om det var en hel måned mellom når vi skrev begynnelsene og når vi avsluttet stilene. Det er nok ikke sikkert det fungerer helt fint for alle, men det tror jeg ikke det nåværende systemet heller gjør - jeg liker i alle fall den nye ganske godt nå. Særlig det å kunne finne stoff til fagskriving på studiedagen, når man vet hva stilen skal handle om, var veldig bra.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Det tviler jeg på, for vi har 8 oppgaver å velge mellom, fire fag- og fire friskriving.. Også har vi forsåvidt ikke forberedelseshefte heller.
Post Reply