Gledesmuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Gledesmuren

Post by MhepA »

Greit med lappen :D
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Her må helt klart forsikringa sjekkes før man kommer hjem i sommer! :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Gledesmuren

Post by Bix »

Ååååh, herregud, Zeromancer var helt utrolig herlig. Spilte veldig masse av det nye som jeg egentlig ikke likte noe kjempegodt, men det funka dødsbra og jeg liker definitivt nyplata mye bedre nå. Også spilte de selvsagt en god håndfull gammellåter. Åååå. Og under Cupola spilte de plutselig et par sekunder av Metropolis(Seigmen, ja). Jeg reagerte spontant med å begynne og grine, før det egentlig gikk opp for meg.

Oppvarmingsbandene var også veldig ålreite. Det är jag som är döden var snålt, på en veldig ok måte, og Essence of mind... Musikken var så som så, men oh my god, vokalisten! Ta meg oppetter veggen, gratulerer med å være HEIT. ååååhåhhåhååh. fiiiiifaen.

Jeg hater Oslo, og ting kunne gått veldig galt i går, men selve konserten var helt fantastisk, og jeg priser meg lykkelig for at jeg har gode venner i området.
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Mr Bean »

Liverpool... :D Og fritur i morra... :skål
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Bix wrote: Jeg hater Oslo, og ting kunne gått veldig galt i går, men selve konserten var helt fantastisk, og jeg priser meg lykkelig for at jeg har gode venner i området.
Hater Oslo? Hvorfor det? At Rockefeller er i den mer shabbye delen av byen er så, men å rakke ned på hele byen pga det syns jeg er litt urettferdig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Gledesmuren

Post by Cheese Smirnoff »

Det er finere i kloakkrørene i Romania enn det er i Oslo.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Gledesmuren

Post by dalers »

Oslo har sin sjarm, slik som absolutt alle byer har. Men den sjarmen finner du definitivt ikke i sentrum :wink:

Så kan jeg være litt on-topic. TIL-tap og gulldrømmen ryker? :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Gledesmuren

Post by Bix »

Sulliken wrote:
Bix wrote: Jeg hater Oslo, og ting kunne gått veldig galt i går, men selve konserten var helt fantastisk, og jeg priser meg lykkelig for at jeg har gode venner i området.
Hater Oslo? Hvorfor det? At Rockefeller er i den mer shabbye delen av byen er så, men å rakke ned på hele byen pga det syns jeg er litt urettferdig.
Nå sa jeg ingenting om at det var Rockefeller og det området jeg ikke likte heller. Jeg liker ikke Oslo Sentrum, være seg Karl Johan, Grünerløkka eller storgata. Liker meg heller ikke på de få plassene utenfor selve byen jeg har vært. Skrekkelig mange Oslo-boere som ser ut til å ta seg veldig nær av at jeg ikke liker byen, men sorry, jeg liker meg virkelig ikke der. Stor, fremmed og generelt tidvis kjip by + ubrukelig mange folk, ganske mange av dem skumle folk = redselsfølelse og engstelighet = ikke like. Det kan være så urettferdig det bare vil for meg, Oslo liker sikkert ikke meg heller, og blir sikkert ikke så veldig lei seg.
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

De egenskapene du setter negativt med byen er det jeg setter pris på ved byen.. Rent bortsett fra at jeg ikke liker meg på Grünerløkka. Der er vi enig. Storgata egner seg kun for kollektivtransport (men http://www.shadowland.no/ ligger der. bra butikk).

Karl Johan har blit MYE bedre etter horene forsvant. Eneste er at helt nederst vanker det noen dophuer og langere. Men det har og begynt å bedre seg etter medias fokus. De omgås enkelt med å ta banen fra Oslo S til Stortinget. Da kommer du ut på Egertorget. (Ca 20 meter fra min stampub, Rock in som har pils til 29,- alle dager frem til 2100, 39,. etter på hverdager og 49,- i helgene).

Stor.. tja. Fremmed. Ja hvis du ikke kjenner folk her, så. jeg kjente et menneske her i byen da jeg flyttet hit i 2005. Men nettverk er til for å bygges ;)

En ting til slutt. Hvis man tilhører en subkultur, uansett hvilken det skulle være, er Oslo den beste byen å bo i. Da får man seg likesinnede venner på no time. Da blir plutselig ikke byen så fremmed lengre.

Jeg kommer i allefall ikke til å flytte herfra på lenge. Vi har bra puber, mange bra konsertscener bra cluber som Shadowlove, Catland (DJ-et av Stefan på Shadowland, butikken jeg linket til), og Gotham nights http://www.gothamnights.com/ .

Her er det og nok av jobber, selv i nedgangstider. Vi har Tusenfryd, billige flybilletter til utlandet, etc etc.

Og ikke minst holder GLIS til her. Bare det er verdt å bo her i byen ;)

Og at det er masse folk er deilig. Det er fantastisk å bare kunne snike seg bort i mengden. Jeg vokste opp på Gravdal, og var vandt med at alle visste hvem alle var.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Gledesmuren

Post by Kenneth »

Jeg stortrives i oslo når jeg er der :)

Og jeg ELSKER Rosenborg (iallefall igår)! :mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Sulliken; jeg tror de fleste har fått med seg prisene på Rock in :lol:

Oslo er en fin by det, skjønt, som alle andre plasser, det er noen ulemper. Selv bor jeg veldig sosialt, og når man i tillegg er med i GLIS, ja da ordner det meste seg :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Litt reklame skader ingen ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Gledesmuren

Post by mutz »

ILU OSLO! <3
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Gledesmuren

Post by Mariasha »

Veldig enig med Bix når det gjelder Oslo, altså. Kan være enig i at byen har sine fordeler, men er ikke veldig glad i den.. Og håper jeg kan unngå å måtte bo der i framtiden, selv om det kanskje blir nødvendig i forhold til karrieremuligheter osv.


Ellers: reiser til Japan på fredag! Det blir sikkert bra, når vi bare kommer oss på vei. Utbetaling av penger rett før vi reiser er også fint.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

jey..

8500,- igjen på skatten. Jeg trudde jeg kom til å få en liten baksmell.

Juni blir en bra måned med lønn, feriepenger og skattepenger :glis
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by ingen87 »

Jeg kan si at hele østlandet har sine fordeler, men guuudene skal vite det er bakdeler.. Mer stusselig landsdel skal man lete etter.. Er man glad i en fjelltur og bor på Ås, må man to tre timer med bil for å komme til noe som kan antydes som et fjell. Skal man fiske, så må man vitterlig opp i oslomarka, og der må man stå i kø, selv etter at man har kjøpt dyre fiskekort. Skal man jakte må man rett og slett bare flytte, med mindre du har enorme eiendommer som gir elg og rådyr fellinger, samt en annen tiur teig.. Oslo som by er fæl, det første som møter deg er narkomaner og enorme byggeområder, hvis man er så uheldig å komme med toget. Drar man opp i Karl Johan er det slutt på den gode stille og fredelige tiggingen, nå kommer gudbedremeg folk med trekkspill i god østeuropeisk stil. Jeg er ikke noen stor motstander av slik musikk, men når man sitter på egon og prøver å spise, så er ikke det noe særlig å få trykt opp i trynet.. Men kommer man seg ut av bykjernen så blir det noen hakk bedre, men fremdeles langt ifra å være noen fin by..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Tydelig at du ikke har vært i Berlin, ingen, der kommer gatemusikkantene ned på t-banen og spiller i vognene. Det kan være ille, tro meg.

Snart ferdig hos tannlegen, hujjah :D

Edit: kanskje vi skal fortsette en eventuel "er-oslo-fin-debatt" i spam of the night-tråden?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Ja, den tråden er jo ditt hjertebarn :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Gledesmuren

Post by Heltenjohn »

Boombadila wrote:Tydelig at du ikke har vært i Berlin, ingen, der kommer gatemusikkantene ned på t-banen og spiller i vognene. Det kan være ille, tro meg.
Mens noen er da riktig så flinke!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

VI er jo alle hjertebarn her inne da :lol:

Haha, konkurransetilsynet tapte mot TIne, det er noe å glede seg over(foreløpig da, det skal jo kanskje ankes).
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Los-Loco »

Boombadila wrote:Snart ferdig hos tannlegen, hujjah :D
Skriver du på Glimtforum mens du sitter i tannlegestolen? :shock: Trodde jeg hadde et laid-back forhold til tannleger...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Nei, i tannlegestolen sover jeg :)

Blir vel mer riktig å si at jeg snart er ferdig med behandlingen :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Gledesmuren

Post by Kenneth »

Boombadila wrote:Nei, i tannlegestolen sover jeg :)
Narkose med andre ord da :mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Gledesmuren

Post by mutz »

http://www.myspace.com/joddski

Hålogolandslaget med RSP :D vakkert!
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Gledesmuren

Post by mutz »

gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Post Reply