Gledesmuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Så sinnsykt deilig å være nyklippa! :D

Kan forøvrig sladre om at Åssa også er nyklippa ;)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Haha! Ikke nok med at jeg kom opp i nordsamisk skriftlig, men jeg kom jammen opp i det muntlig også!

Og jeg fikk 6! :D

Nå blir det øl på flinke gutten!
Tippeligaen 2008.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Hadde en litt kjip dag på fredag, og trengte noen oppturer. Lørdag kunne by på flere:

Opptur 1. Kjørte nordover mot Tromsø, og hadde feilberegnet avstanden Fauske - Bognes. (Trodde av en eller annen grunn at det var 126 og ikke 161 km.) I tillegg til oss var det to andre biler som også var sent ute, bl.a. en Saab 9-3, som ga jernet for å rekke det. Vi la oss på hjul på Saaben, og håpet på det beste. Omtrent på Storjord ble det klart at dette kom bare ikke til å gå, og det kom ikke til å gå med knappest mulig margin. Ingenting er surere enn å miste ferga med 30 sekunder! Saaben ga opp, og slapp gassen, men jeg tok sjansen og fiste forbi, og jammen gikk det ikke. Vi rakk ferga, men Saaben kom ikke med. :mrgreen: I tillegg var det oppegående fergemannskaper for en gangs skyld, som vinket oss inn på ferga og dirigerte oss helt fram mot porten, foran alle de tyske bobilene og en del andre biler, selv om vi kom sist ombord!

Opptur 2. Hadde egentlig tenkt å tanke på Innhavet, og kanskje stikke innom PM på Rema og handle frukt (og litt purre). På grunn av tidspresset var pitstop ikke et alternativ, hvilket gjorde at drivstofflampa lyste gul og illevarslende allerede rett etter Innhavet. Det er i sannhet en vanskelig vurdering; stoppe for tanking og miste ferga, eller peise på og kanskje rekke den, men gå tom for drivstoff på andre siden. Første tankemulighet er ikke før Statoil på andre siden av Ballangen. Men vi tok sjansen, kjørte på dieseldampen fra Skarberget og nordover, og rullet pent inn på Statoil akkurat i tide!

Opptur 3. Skulle på konsert da vi kom til Tromsø, og ruslet ned mot byen kledelig antrukket i adiddasskjorte med Glimt-logo, og Glimts treningsjakke. Så treffer vi tre gutter, som vel kunne være 10-12 år. Den ene av dem gjør store øyne da han ser skjorta mi, og sier "Tøff skjorte!". De to andre som ikke hadde fått med seg dette først roper etter meg "Hei du. Har du Glimt-skjorte? Få se!", "Dritkult!", "Glimt e bæst. De knuse Tromsø!"

Det kunne jeg vanskelig si meg uenig i!:D Nå viste det seg riktignok at det var korpsstevne i Tromsø, og vi sluttet derfor at de tre guttene sannsynligvis var fra Nordland et sted, uten at vi lot det legge noen demper på stemningen av å få slike kommentarer i Tromsøs gater!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Glimtforum.net er oppe og går igjen! Forum-abstinensene fikk heldigvis roa seg :)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Det må jeg si Los Loco! Hørtes ut som en fin liten tur! :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Vant motbakke løp!!!
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

K1M wrote:Det må jeg si Los Loco! Hørtes ut som en fin liten tur! :D
Definitivt en fin tur, men liten var den ikke. De 550 kilometrene mellom Bodø og Tromsø er drøye!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Los-Loco wrote:
Definitivt en fin tur, men liten var den ikke. De 550 kilometrene mellom Bodø og Tromsø er drøye!

Ha ha !! Synes du det var langt? Når vi skulle til Bodø kjørte vi 1200 km!! Så ikke snak om drøyt du :wink:
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Er du godt kjent med veiene som må dekkes for å kjøre fra Bodø til Tromsø? Det er noe ganske annet enn å kjøre svenske landeveier i 120 km/t...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Lars Hasvoll Bakke wrote:Er du godt kjent med veiene som må dekkes for å kjøre fra Bodø til Tromsø? Det er noe ganske annet enn å kjøre svenske landeveier i 120 km/t...
Vel, det finnes strekninger mellom Bodø og Tromsø hvor man også kan komme opp i 120 km/t. Har jeg hørt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Los-Loco wrote:
Lars Hasvoll Bakke wrote:Er du godt kjent med veiene som må dekkes for å kjøre fra Bodø til Tromsø? Det er noe ganske annet enn å kjøre svenske landeveier i 120 km/t...
Vel, det finnes strekninger mellom Bodø og Tromsø hvor man også kan komme opp i 120 km/t. Har jeg hørt!
De strekningene har jeg også hørt om... Nå skal det sies at fra Bjerkvik til Tromsø så er veistandarden ikke så hakkande gærn lenger, men korte små unntak, men stort sett så er det 90 sone hele veien. Men resten av veien mellom de 2 byene er en annen historie, med strekningen Ballangen-Bjerkvik som den aller verste, dårlig vei, mye trafikk, og fartsgrenser om endres hver 100 meter... Utrolig slitsomt å kjøre akkurat den strekningen.. Når UP i tillegg er aktiv her så sitter man på nåler når man kjører den nevnte strekning, og de fleste av mine få trafikkbøter har jeg fått her, på slike bagateller som 65 i en 60 sone... Men det er jo nesten kul umulig å holde rede på fartsgrensen her, da den skifter hele tiden.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

35 timer til forhåpentlig varmere strøk! Jeii! :mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

48 timer til varmere strøk yay..!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Og med 35 timer, så mente jeg selvsagt 59 timer ;)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Har nettopp vært og hentet billetten til årets største konsert begivenhet :D

Gleder meg noe ekstremt til i morgen :D
I medgang og motgang
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

æ kan få signert den fine drakta mi :wink:
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Hui, dette var ikke klage tråden , nei :)

Deep Purple spilte helt fantastisk i går :D
og det meste av dotten i ørene er borte.
I medgang og motgang
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Yay :D

Ukraina slo sentral-europas Belgia, Sveits!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Frankrike vant! :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Henry fikk ikke fullføre kampen, fordi han va for dååårlig! høhø
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Je'suis une baguette.

Vive la France!
Post Reply