Snittalder blandt forumbrukerene ?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

RS2-Gti

Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by RS2-Gti »

Jeg merker meg bare hvor mye usaklig som blir sagt på forumet, og hvor mye blåøyd optimisme som ruver.

Man kan jo ikke skrive noe negativt om noen ting her inne, før det dukker opp noen som "arresterer" en for at man ikke støtter Glimt i tykt og tynnt.

Mange utsagn virker lite gjennomtenkte, og det skinner igjennom at det er mangel på livserfaring og innsikt som kan få noen til å komme med de kommentarene man kommer med.

Selv er jeg 27 år. Det hadde vært fint om det hadde stått i profilen på innleggene alder til skribenten, slik at man kan sette det i en sammenhegn.

Det er jo klart at det er forskjeller på hvor seriøst man kan ta noe om det er skrevet av noen på 13 år eller 26 år. Og veldig ofte tror jeg det er mange som ikke er gamle nok til å kjøre bil her inne ....
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by gavharr »

Er 25 :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Kesseboy »

Er 28, snart 30 til og med, og mener å ha lært at man ikke skal bruke sin livserfaring mot andre i alt for stor grad. Dette er jo et diskusjonsforum, så uenighet er på sin plass. Folk har jo sine kjepphester overalt, så også her inne. Ikke alt som har like høy kvalitet, men jamnt over forbausende bra sammenlikna med andre forum jeg leser på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Krølle »

RS2-Gti wrote:Selv er jeg 27 år.
Skremmende.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by gavharr »

Er 30 nå da.. Førsteinnlegget er fra 2007 :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RS2-Gti

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by RS2-Gti »

Jeg skjønner ikke helt dette, men jeg bør kanskje vurdere å slette meg som bruker på dette forumet. Virker som om veldig mange har fått noe personlig i mot meg (tross at personlig ikke er mulig) for mine meninger. Da blir det kanskje umulig å fortsette å diskutere, siden meningene ofte kan være dømt som usaklige før dem er ytret fordi jeg velger å ikke fokusere så mye på å fremstå som avstemt og balansert i innleggene mine.

Men nå er det jo ikke mange brukerene igjen på forumet. Det har vel til og med vært påstått at jeg har drevet bort brukerene på forumet, så det kan kanskje være en positiv ringvirkning av at jeg ikke ytrer mere her.

Når jeg er på kamp er jeg en av dem som jubler over meg når det går bra, og forbanner fanden når det går dårlig. Ja, jeg er et følelsesmenneske, og det er ingen tvil om at jeg har lagt Thiago for hat for flere år siden. Det samme gjelder Kåre i det siste, men på et forum med mange brukere, hvor så utrolig mange er udelt positive til Glimt, så har jeg tenkt at det ikke var et problem å ytre meg på min måte, fordi det be en sunn motvekt mot snillismen.

I løped av de siste timene har det vært en del innlegg som har gått mot meg som person/bruker, i stede for å være svar på diskusjonen. Mange har sterke meninger om mine sterke meninger, men mine sterke meninger omhandler jo Glimt, som forumet skal omhandle, og ikke meninger om ingen_87, kesseboy, -list- eller noen av de andre brukerene.

Jeg føler på en måte at jeg blir jaget bort fra et forum hvor man enten må være veldig positiv eller frykelig saklig for å kunne uttale seg på en måte som blir akseptert blandt de andre brukerene. Følelser hører visst ikke hjemme i fotball slik som jeg trodde, og da blir det verdiløst for meg. Det blir litt som å kjøre Toyota Avensis. Fornuftig, men ikke særlig spennende. Jeg blir aldri en Avensis-mann.

Men da tror jeg at jeg sier takk for meg. Jeg har brukt mange timer på forumet og ledd mye over andres inlegg, spesiellt de med frustrasjon hvor jeg hører en nord-norsk tone over uttalelsene mens jeg leser dem inni meg selv. Det er fint å ha en gruppe mennesker å dele en av sine største interesser med.

Lykke til videre, med Glimt, opprykk og 2011 - og helst ikke 4 divisjon.

R.E.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by gavharr »

Ikke ta sånn på vei da!
Jeg har ingen problemer med deg for dine meninger, men har samtidig forståelse for at enkelte kan oppfatte deg som usaklig av og til. Jeg er helt likedan selv, og det gjør en ikke særlig mer populær.
Når noen gir deg litt tyn for måten du skriver dine innlegg på, så må du ikke ta det personlig, men heller prøve å avfeie kritikken med litt glimt i øyet :wink:

Skulle Thiago si opp i Glimt fordi noen av supporterne hver eneste kamp ytrer sin ærlige mening om han?
Nei da får han heller prøve å motbevise kritikerne neste gang han får sjansen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Mr Bean
Posts: 2717
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Mr Bean »

Ha ha ..Her kommer en som tyner snittalderen rett til himmels: Nemmelig snart 48 :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Cheese Smirnoff »

Når man sprer rundt seg med kritikk i alle retninger, burde man vel kunne ta til seg kritikk selv? :tenk

Å mene at livserfaring avgjør fotballkunnskapen er barnslig. Og det kommer fra noen som er 6 år yngre enn deg...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Gvandreassen

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Gvandreassen »

Jeg er faktisk bare 17 år, noe som sikkert utgjør den yngste på forumet. Jeg føler alikevell at jeg har kommet med flere saklige og gode innlegg som baseres på noe jeg vil kalle god fotballkunnskap. Det handler like mye om interesse som erfaring.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Boombadila »

Det gamle synet om at kunnskap fordrer erfaring, målt i antall år, er vel i beste tilfelle antikvaisk. Det var sånt som Plato og gutta hevda, og jeg velger å tro at vi har gått fremover fra den tid. Hva man kan om et emne, handle om interesse og tilgang på informasjon.

En ekspert er en person som har gjort alle de feil det er mulig å gjøre innenfor et begrenset område, jeg tviler på at det er noen her inne som fyller den rollen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Sulliken »

RS2-Gti wrote:Jeg merker meg bare hvor mye usaklig som blir sagt på forumet
Tror du bør se deg litt i speilet :wink:

Et tips: Ikke post innlegg på forumet når du er irritert/frustrert/forbanna etc under eller etter en Glimtkamp. la følesene stabilisere seg litt. Det å lese igjennom innlegget før postingen gir deg god anledning til å luke bort/omformulere utsagn som åpenbart vil bli sett på som usaklig.

Hadde enkelte av diskusjonene på forumet blitt gjort i real life, så hadde det blitt slosskamper. Jeg mener saklighetsnivået burde ligge på samme nivå som i RL.

EDIT: Jeg vil poengtere at dette ikke gjelder deg spesifikt, det er flere her inne som er minst like spontan i noen av innleggene sine.

33, btw
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Ville Lehtinen »

Cheese Smirnoff wrote:Og det kommer fra noen som er 6 år yngre enn deg...
Nå er det første innlegget i trådet skrevet i 2007, så jeg tenker vi oppjusterer det til 9 år yngre!

Og jeg er fem år yngre. :skål
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Sven-Rune »

Enkelte vil aldri bli savnet.......
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by - COYS - »

39 og har fulgt Glimt så lenge jeg kan huske.
Bor på Myre, en plass i Øksnes kommune ca 35 mil fra Bodø. Blir ett par turer pr sesong da det er sjelden det klaffer bedre (forbanna søndagskamper/siste ferge)
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by - COYS - »

Kesseboy wrote:Er 28, snart 30 til og med
Vil det si at du dropper å bli 29? :tenk
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by eidurgud »

Hører ikke denne tråden mer hjemme i puben?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by FSHelgeland »

Ja det synes jeg at det gjør...
Selv er jeg forøvrig 38.
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Ville Lehtinen »

Gjennomsnittsalder så langt: 30,4 ;)
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by G-s-enz »

Påtide å trekke den litt ned: 23!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
K_Duck

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by K_Duck »

Ørlitegrann ned fra min side også - 26. ^^,
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by liverglimt »

Opp til 39. 8)
@liverglimt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by Ville Lehtinen »

Da er vi vel tilbake på 30,4 igjen :)
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by ingen87 »

Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse for de som greier å legge sammen 2+2, eventuelt, for de mer viderekommende 2010 - 1987 = ??.. jeg er 23 år! Noe som får snittalderen noe ned igjen! ;)
Førr Evig!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Snittalder blandt forumbrukerene ?

Post by NupiSnowJog »

Jeg er 24 og syns denne tråden er mer enn snodig, skal man legitimere seg for å kunne ha en mening? Burde jeg samtidig opplyse om at jeg er kvinne om jeg skal diskutere noe? Kanskje oppgi hårfarge og, slik at man evt kan tenke over at personen er blond om de sier noe? Er det lurt å komme med hudfarge og slik at man kan sette det i kontekst på hvor mye motgang skribenten har opplevd.

Nupi, lettere oppgitt.
ARGH!
Post Reply