Iransk provokasjon

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Los-Loco

Iransk provokasjon

Post by Los-Loco »

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/08/523317.html

Jeez! Den iranske marine suser rundt i gummibåter og "truer" amerikanske fregatter og destroyere i internasjonalt farvann! Lukter Tonkin Bay all over again!

Og det mest fantastiske er at verden vil bedras! :roll:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sulliken

Post by Sulliken »

Hadde jeg vært kaptein på en av de båtene, hadde jeg gapskrattet tilbake.. Dette er jo og noe å bygge en konflikt på..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
poteten

Post by poteten »

:roll:
Kritisk
G-s-enz

Post by G-s-enz »

Fabrikert tull kalle man sånnt.....
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Los-Loco

Post by Los-Loco »

Og nå, etter noen dager, er de slett ikke så sikker lenger på hva som egentlig skjedde:
The Pentagon said yesterday that the apparent radio threat to bomb U.S. warships in the Persian Gulf last weekend may not have come from the five Iranian Revolutionary Guard speedboats that approached them -- and may not even have been intended against U.S. targets.

The communication Sunday was made on radio channel 16, a common marine frequency used by ships and others in the region. "It could have been a threat aimed at some other nation or a myriad of other things," said Rear Adm. Frank Thorp IV, a spokesman for the Navy.
Som vanlig er det lite å høre i norske medier om saken...

Washington post skriver videre:
The U.S. presence in the Gulf's international waters is a sensitive issue in Iran because the USS Vincennes, another Aegis cruiser, shot down an Iranian passenger plane in 1988, killing all 290 people on board. The United States at first contended that it was a warplane and then said that it was outside the civilian air corridor and did not respond to radio calls. Both were untrue, and the radio calls were made on military frequencies to which the airliner did not have access. A subsequent investigation showed that the U.S. ship was off course.
Hadde nesten glemt den historien. Ikke så rart Iran er litt mugne på US Navy...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
poteten

Post by poteten »

"Fold". :lol:
Kritisk