At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Bent ut skandaløst at et land som kaller seg kommunistisk/sosialistisk ikke har gratis lege/sykehushjelp for innbyggerne!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

WHOAH! :shock:
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: At det er mulig!?

Post by MhepA »

Altinn kort og kortleser stjålet på under en uke etter at man hadde fått det. Må være ny rekord. :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

iTunes er så himla treigt!
ARGH!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Dama som kastet en katt i søpla er overrasket over alle reaksjonene:

http://www.dagbladet.no/2010/08/25/nyhe ... /13110659/

Strengt tatt er jeg vel litt enig med henne, uten at det på noen måte betyr at jeg forsvarer å kaste (andre sine) katter levende i søpla. Kommer i farta på en og annen viktigere sak jeg gjerne skulle sett kunne generere et sånt engasjement og 18.000 medlemmer på Facebook over natta.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Parelius »

OK, hva er det som skjer med bilistene i denne byen? Her er man å trener på sykkelen, logger 40 km/h ute på nordsida og en svart Audi kjører forbi og dusjer oss i spylevæske. Rett etter kommer ei gammel dame opp på siden og viser fingeren til oss (gjør jo egentlig ikke noen skade), og folk kjører HELT inntil oss når de kjører forbi selv om det er god plass til å legge seg ut minst en meter fra oss. Syklister har SAMME rettigheter som bilister til å ferdes på veien, men folk i Bodø har kanskje ikke brydd seg med å lære trafikkreglene, for å bruke blinklys kan de neimen ikke heller.. :roll:

Reagerer de på samme måte mot mopedister og folk på scootere? Jeg bare lurer..
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: At det er mulig!?

Post by eidurgud »

Hva er det som skjer med alle syklistene her i byen? Ikke kan de bruke gang- og sykkelstiene, og ikke kan de trafikkreglene. Holdt på å kjøre på en kar på sykkel i dag. Jeg kom opp bankgata og svinge inn i dronningensgate. Måtte "stå" på bremsa for å unngå å lage kjøttdeig av syklisten som kom ned bankgata og svingte inn foran meg. Ikke viste han hvor han hadde tenkt seg heller, han bare svingte inn rett foran varebilen. Hadde det vært en bil som hadde gjort det samme hadde jeg ikke stoppa, for å si det slik.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Parelius »

Nå er vi jo faktisk noen som bryr oss om trafikksikkerhet og gir tegn og følger skiltingen i veien. Sykling på gang- og sykkelsti skal forekomme i tilnærmet gangfart, mao ikke noe å bli toppidrettsutøver av!
Alle kjøretøy, herunder altså også sykler, skal bruke kjørebanen. Det er forbudt å kjøre på fortau eller på gangveg, jf. trafikkreglene § 4. Plasseringen i kjørebanen skal være som for andre kjøretøy, likevel slik at sykkel kan ferdes på veiens skulder, noe andre kjøretøy ikke har anledning til. Sykkel kan også ferdes på gangsti, herunder gang/sykkelsti, men bare dersom gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for de gående. Sykling på gangsti og lignende skal foregå i tilnærmet gangfart, og syklisten har vikeplikt for de gående. Dette betyr at transportsykling over gangfart (5-8 km/t) bare unntaksvis kan skje på områder hvor det også ferdes gående. Det er syklisten som har valgretten i forhold til hvor en vil ferdes. Andre kjørende, herunder andre bilister, kan ikke kreve at syklister skal fravike kjøring i veibanen.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: At det er mulig!?

Post by eidurgud »

Vel, det finnes jo noen av oss som ikke spruter spylevæske på (men takk for tipset :wink: ), eller viser finger'n til, syklistene også..
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Parelius »

Ser den, skulle kanskje ikke generalisert alle bilistene i Bodø.. men likevel, en liten utblåsning måtte til når man kommer hjem og er sliten, trøtt og rimelig oppgitt.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: At det er mulig!?

Post by eidurgud »

Det skjønner jeg godt :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2968900.ece

F**s pr-kåte saupskaller som 1. ikke evner å sjekke håndbagasjen sin selv, 2. har et enormt behov for å fortelle om det til avisa, 3. ikke fatter at den type oppslag bare fører til at kontrollene blir enda verre og 4. ikke begriper at terrortrusselen på fly fra Sørkjosen lufthavn ganske enkelt er ikke-eksisterende og følgelig ikke noe å bråke om!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

:lol: Denne var heilt genial!
Det samme har hent med meg også. Reiste tur/retur Kristiansand-Oslo med en ryggsekk som håndbagasje.
Da jeg kom hjem og skulle tømme sekken , fant jeg ei enorm motorsag i et av rommene. I hovedrommet fant jeg en brukt musefelle, 2 1/2 liter griseblod, den siste skiva til A1, det skjeve tårnet i Pisa, fire pils og en pizza (hadde bruke sekken på en fjell tur fjorten dager før)
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Parelius wrote:Nå er vi jo faktisk noen som bryr oss om trafikksikkerhet og gir tegn og følger skiltingen i veien. Sykling på gang- og sykkelsti skal forekomme i tilnærmet gangfart, mao ikke noe å bli toppidrettsutøver av!
Og i tillegg er det nesten ikkje gang- og sykkelstiar i denne byen. Ein syklist har vikeplikt for gåande på gang- og sykkelsti og fortau, og som du seier: det er ikkje noko å bli trent av. Skulle gjerne sykla til tverlandet, men eg tør ikkje å sykle Hopen fordi eg har møtt så mange idiotbilistar.

Hadde faktisk ein bak meg som rusa motoren og pressa på bakfrå mens eg sykla i sykkelbana i kirkeveien. Heilt idiotisk. Men ja, har sett mange idiotsyklistar, og har heilt sikkert vore ein idiotsyklist for å unngå farlege situasjonar.
ARGH!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10026813

Chiles president presser på for å få ut de innestengte gruvearbeiderne tidligere, og jeg må vel si at jeg i likhet med ham ikke helt forstår hvorfor det skal ta så inn i granskogen lang tid.

Hvorfor begynner de først nå? De har jo visst om at folk var i live i mange dager? Mulig de har ventet på den riktige boremaskinen, men de kunne da begynt med en annen så lenge? Selv med slegge, hammer og meisel er det da mulig å hugge seg en meter eller to om dagen, og all tid de sparer må da være verdifull?

Dessuten; de har jo allerede boret et 15 cm kommunikasjonshull. Den samme boremaskinen de benyttet til dette kunne da ha startet boringen av redningssjakten. Det må da gå fortere å bore en redningssjakt som utvidelse av et 15 cm hull, enn å bare bore i massivt fjell? Det må understrekes at jeg på ingen måte er noen fjellingeniør og det kan være ting jeg ikke ser/forstår, men common sense tilsier da at de kunne spart flere dager på å komme igang tidligere?

Edit: fjernet tull og ender!
Last edited by Los-Loco on Tue Aug 31, 2010 5:59 pm, edited 2 times in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Trur ikkje det er så mykje ender i dei hola, men er samd med deg i hovudkonklusjonen! Det er heilt latterleg korleis dei prioriterer ting mens folk sveltar.
ARGH!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

He he, nei det tror ikke jeg heller. Må lese bedre korrektur på innleggene mine!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Med en vis fare for å snakke om ting som jeg ikke vet noe om, jo større hul du skal borre, jo større sjans for at det raser sammen, gitt grunnen. Så det kan jo hende at de trenger en spesifikk bor for å klare og holde hullet åpent mens de borer, slik at det ikke kollapser på boren?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Eller at de borer fra en vinkel som ikke det eksisterende utstyret kan?

Jeg tror nok ekspertene vet hva de driver med.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Parelius »

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, stakkars jenter. Her slenger man litt med leppa og kaller 5-6 jenter på skola for en dultene-fjortis gjeng. Det ender jo selvfølgelig med at jeg har hele gjengen +++++ på nakken, de snakker om mobbing og anmeldelse etc. :lol: Synes i grunn det er litt artig at de tar seg nær av slikt.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: At det er mulig!?

Post by Cheese Smirnoff »

Hvilket klassetrinn snakker vi her? :shock:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Parelius »

VG3
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: At det er mulig!?

Post by OTH »

At det tar til å planlegge et hull skjønner jeg, treffer de på dårlig formasjon så kan faktisk hele hullet kollapse og de må starte på nytt. Når man skal så langt ned som i dette tilfellet 700 meter så er det mange forskjellige lag man skal gjennom. Har ikke satt meg så mye inn i den saken men vet litt om borring i fjell.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

Var kommentaren om planlegging av hull myntet på Parelius' jentetrøbbel? :lol:
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10018431

Jeg prøvde å finne noe smart å skrive her om denne artikkelen, men ord blir egentlig fattige...
Post Reply