At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:Ser ikke helt konflikten med å synes synd på dyr som lider og synes synd på mennesker som lider. Jeg opplever en helt merkelig og unaturlig polarisering på temaet..
Cheese´s poeng var vel mediefokuset. Alle saker som angår dyremishandling slås opp på førstesidene og skaper enorme reaksjoner hos svært mange, samtidig som vi vet at det foregår forferdelige og grusomme overgrep mot mennesker i stor skala, som ikke får tilsvarende oppslag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

Trur det og er noe psykologisk i det hele. Underbevisstheten prøver å fortrenge mennesklige lidelser, gjør man ikke det, ville man blitt sprut gæærn. Hadde jeg konstant gått å tenkt på alle de som lider, så hadde jeg ikke fått gjort noe om dagene. Hadde deppa hele tiden.

At vi syns synd på dyr som lider, trur jeg mer er at de er en annen art enn vår (vanskeligere å sette seg inn i situasjonen) og at mange dyr rett og slett ikke kan forsvare seg, og ikke vet de hva som foregår eller hvorfor de blir plaget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

tomath wrote:
KristofferElvevoll wrote:Er dette verre for sauen enn hva f.eks. omskjæring er for mennesker uansett kjønn?
Skjønner ikke helt poenget ditt? Jeg vil tro de færreste her på forumet støtter omskjæring av mennesker. Er det slik at man må finne den ene tingen her i verden man synes er mest forferdelig og så ignorere alt annet?

Jeg synes dyremishandling er forferdelig, og det synes jeg det må være lov å mene uten at man omtrent skal bli beskyldt for å være likegyldig overfor menneskelige lidelser.
Omskjæring av gutter er vel allment akseptert? Tror ikke jeg har sett noe aviskampanjer der de vil ha bukt med omskjæring av gutter.
Det er lov å omskjære gutter både i Norge og i Sverige, så ville heller tatt den kampen før jeg syter om at noen skjærer bort en liten flik av huden til en sau.

Poenget er: Omskjæring av gutter = nesten ingen oppmerksomhet i media. Skjærer en flik av en sau = Forside stoff.

Ofte handler diskusjonen rundt mannlig omskjæring om hvorvidt man skal bruke bedøvelse eller ikke. I jødedommen kan omskjærelse av gutter skje allerede den åttende levedagen, og det er ikke tillatt å gi smertestillende. I Sverige har man akseptert dette. Svenske myndigheter har også akseptert at inngrepet ikke trenger å utføres av en lege. En jødisk Mohel får i stedet lov å utføre det. Et av argumentene til Det jødiske sentralrådet i Sverige er utrolig nok at barn «mangler evne til å føle smerte de to første levemånedene».
Folk skal gjerne bry seg om dyr og dyr som lider for min del, men diskusjonen ble jo om det er rett å lage forsidestoff om dette når det finnes, hvert fall i følge meg, mye verre ting å fokusere på.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

Siterer meg selv, jeg
Sulliken wrote:Ser ikke helt konflikten med å synes synd på dyr som lider og synes synd på mennesker som lider. Jeg opplever en helt merkelig og unaturlig polarisering på temaet..

I rest my case
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Tatt kampen mot omskjæring av gutter? Haha, seriøst? Det er jo tross alt bedøvelse, og dessuten er fliken de tar bort der temmelig mye mindre enn den de hadde tatt bort på den sauen som hadde en helt blødende rumpe.

Jeg håper du mente omskjæring av kvinner, da dette er forbudt. Men de holder jo på for å bekjempe dette nå, selv om dèt aldri vil skje.

Er enig med Sulliken, hadde man gått rundt og tenkt på alle mennesker som lider, så ville man blitt gal.
ARGH!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

NupiSnowJog wrote:Tatt kampen mot omskjæring av gutter? Haha, seriøst? Det er jo tross alt bedøvelse, og dessuten er fliken de tar bort der temmelig mye mindre enn den de hadde tatt bort på den sauen som hadde en helt blødende rumpe
Omskjæring av nyfødte skjer uten bedøvelse.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Kenneth wrote:
NupiSnowJog wrote:Tatt kampen mot omskjæring av gutter? Haha, seriøst? Det er jo tross alt bedøvelse, og dessuten er fliken de tar bort der temmelig mye mindre enn den de hadde tatt bort på den sauen som hadde en helt blødende rumpe
Omskjæring av nyfødte skjer uten bedøvelse.
Men det er ikke så omfattende etter hva jeg har skjønt, tar noen sekunder. Blir vel ikke så mye annerledes enn en sprøyte?
ARGH!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

NupiSnowJog wrote:Men det er ikke så omfattende etter hva jeg har skjønt, tar noen sekunder. Blir vel ikke så mye annerledes enn en sprøyte?
:shock:

Der blir vi ALDRI enige! :mrgreen:

Kjenner faktisk at det knyter seg i magen min, bare ved tanken på en kniv i området mellom navelen og knærne :lol:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Kenneth wrote:
NupiSnowJog wrote:Men det er ikke så omfattende etter hva jeg har skjønt, tar noen sekunder. Blir vel ikke så mye annerledes enn en sprøyte?
:shock:

Der blir vi ALDRI enige! :mrgreen:

Kjenner faktisk at det knyter seg i magen min, bare ved tanken på en kniv i området mellom navelen og knærne :lol:
Hehe, er ikke ute etter å bli enig. Men som de sa på fødeavdelingen "hukommelsen til en nyfødt er nesten ikke-eksisterende, så et snipp fra eller til gjør ingenting" da de måtte klippe tungebåndet på datteren min. Jeg grein mest av oss to.
ARGH!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

NupiSnowJog wrote:Hehe, er ikke ute etter å bli enig. Men som de sa på fødeavdelingen "hukommelsen til en nyfødt er nesten ikke-eksisterende, så et snipp fra eller til gjør ingenting" da de måtte klippe tungebåndet på datteren min. Jeg grein mest av oss to.
Klart hukommelsen ikke er ekstrem rundt det tidspunktet. Hvor mye husker du fra du var spebarn? :)

Husker en sak fra sverige for noen år siden. En mann saksøkte foreldrene sine fordi de hadde fått han omskåret. Han mente det hadde ødelagt sexlivet hans. Dakar mannen... :lol:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

Stalin, var det ikke det?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Kenneth wrote:
NupiSnowJog wrote:Hehe, er ikke ute etter å bli enig. Men som de sa på fødeavdelingen "hukommelsen til en nyfødt er nesten ikke-eksisterende, så et snipp fra eller til gjør ingenting" da de måtte klippe tungebåndet på datteren min. Jeg grein mest av oss to.
Klart hukommelsen ikke er ekstrem rundt det tidspunktet. Hvor mye husker du fra du var spebarn? :)

Husker en sak fra sverige for noen år siden. En mann saksøkte foreldrene sine fordi de hadde fått han omskåret. Han mente det hadde ødelagt sexlivet hans. Dakar mannen... :lol:
Haha, sikkert sant tatt fysiologien i betraktning. Uten at vi skal gå no mer inn på det området, jeg har ikke peiling!
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Cheese Smirnoff wrote:Dette derimot kan man fordømme, og si at det er syke mennesker som har gjort:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=518364


Førsteside i morgendagens Dagbladet? Neppe, det er jo ikke snakk om skamklipte sauer.
Så bare overskrifta, klarte ikke å lese noe. Får bare vondt i magen og blir redd verden.
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presi ... tid=502555

Pastoren har tidligere skrevet flere bøker hvor han hevder at utviklingen i Midtøsten viser at verdens ende er nær, og at dette er noe kristne bør glede seg over. Han spår at Russland og arabiske land kommer til å invadere Israel, og at EU vil bli ledet av antikrist. Resultatet er blodige kriger, før Jesus kommer tilbake til jorden.
Kan noen legge denne mannen inn på rønvika?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Sulliken wrote:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presi ... tid=502555

Pastoren har tidligere skrevet flere bøker hvor han hevder at utviklingen i Midtøsten viser at verdens ende er nær, og at dette er noe kristne bør glede seg over. Han spår at Russland og arabiske land kommer til å invadere Israel, og at EU vil bli ledet av antikrist. Resultatet er blodige kriger, før Jesus kommer tilbake til jorden.
Kan noen legge denne mannen inn på rønvika?
Rønvika er ikke sikkert nok. Guantanamo, derimot.
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Gule Ørn wrote:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/24/527870.html

Helt jævlig.. Blir passelig flau av å være menneske når man ser sånt, og dette bare for penger!
Dette blir ulovlig fra 2010. Synes godt de kunne gjort det ulovlig fra nå av, men men.

Har ikke link, enda.
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

Den nyfødte jenta skled gjennom togdoen og ned på skinnene. Se video.
Der stoppet jeg på den artikkelen
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Hvilken video?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply