At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Ingen, jeg tror bodøværingene hadde blitt skremt av ultra, i hvert fall hvis den hadde holdt samme kvalitet som den på cc vest.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

Ultra er kjempeflott, men litt dyrt. Har inntrykk av at Bodø-væringer gjerne vil ha Lidl.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Ultra på Ski er nok den matbutikken jeg ville rangert høyest, om jeg skulle rangert alle norske matbutikker jeg har vært i :p

I Bodø er det nok Eurospar på Trekanten. Nå høres jeg ut som om jeg er fryktelig opptatt av slike ting. Sannheten er at jeg handler på Ica Jensvoll 99 / 100 ganger når jeg er i Bodø. Da jeg synes det er viktigere å opprettholde lokalbutikken enn å ha 30 ulike skinketyper.. I tillegg er dette en stor og meget ryddig butikk (lave reoler) med ferskvaredisk..

Coop Obs liker jeg ikke av den grunn at jeg synes det er veldig hypa, og upraktisk butikkoppbygging. Er jeg på City Nord stopper jeg heller på Ica på tur hjem istedefor å svippe innom Obs.

Har generelt inntrykk av at nordmenn ønsker Lidl, men det ble heldigvis ingen suksess..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Obs er genialt, men det fordrer jo at du liker å vandre litt ;)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by J I P »

Coop ShopExpress er genialt for den som hater å stå i kø og liker å sjekke at man betaler rett pris med en gang 8)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Forvirrende med Coops variant av hurtigkasser. I spania så har alle store supermarkeder selvbetjeningskasser, noe jeg trodde dette også var. Så ble jeg huiet og sendt til en kø som var 30 stk på vei mot to kasser. Jommen sa jeg effektivt.

Få selvbetjening med en gang!!! :D
@liverglimt
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Alle jeg har hørt som har brukt denne hurtigkassetjenesten har endt opp med å bruke lengre tid enn å gå i vanlig kasse. Hyppige kontroller (igrunn bra) som tar lang tid. Jeg har aldri benyttet meg av tjenesten, men min mor har prøvd tre ganger men har nå gitt opp hele greia.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

Knota det til første gangen, det var min feil, men siden da har det bare vært smudness.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

I Norge er det én matvarebutikk foran alle andre: Jacobs i Ekebergveien. Absurd bra utvalg på alle varer, og Norges suverent beste ferskvareavdeling (som er nærmest en egen fiskebutikk og en egen kjøtt og viltbutikk inne i butikken). Verdt turen innom for de som er glad i mat!


Obs! Shop Express er fine greier, men helt flawless er det vitterlig ikke. Eksempelvis er det forrvirrende og unødvendig at ikke apparatet kan regne ut rabattprisen med en gang, slik at du får vite om du faktisk får rabatt eller ikke. I tillegg er det skikkelig tøvete at de har en del varer som er alarm-merket når de først har innført et slikt selvhandlingssystem. Handlet noen klær en gang, og det er ærlig talt for dårlig at man da blir tatt i alarmen etter å ha betalt på den måten butikken legger opp til at du skal betale. De får eventuelt la være å legge inn de alarmmerkede varene inn i shop-expressystemet.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Den som ligger på holtet?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Jepp.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Nå er det lenge siden jeg har vært der, men ut fra hukommelsen mener jeg at Ultra på CC vest er(eller i hvert fall var) en bedre butikk.

Edit: Jeg kom jo akkurat på at ultra på cc vest har blitt erstattet av en meny, så eneste ultraen i oslo nå er på Brynsenteret. Sjokoladekaka du får kjøpt der er, eller igjen var, en høydare.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: At det er mulig!?

Post by poteten »

Tromsø klar for UEFA-cup igjen. At det er mulig.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Danmark vant Grand Prix, gratulerer til dem. Og vi endte på en helt akseptabel plassering, slipper å drite oss ut og slipper å arrangere til neste år.

Margaret Berger klarte det veldig mange av de andre artistene ikke klarte; synge rent igjennom hele opptredenen sin. Men når hun ikke bæsjer på leggen på scenen, så må man jo gjøre det på pressekonferansen etterpå:

http://www.side2.no/underholdning/article3626403.ece
Enkelte mener hun burde vunnet, og en av dem er en av de største ringrevene i gamet, nemlig Bonnie Taylor.

- Jeg har ikke turt å hilse på henne engang disse dagene, men da det var klart hvem som vant, kom hun bort til meg og hvisket: Det skulle vært du som vant, sier Margaret til et samlet pressekorps etter at finalen er over.

- Jeg ble helt satt ut, men det er jo veldig moro.
Hvis Bonnie Taylor ønsket å formidle dette til et samlet pressekorps, skal tro om hun da ville tatt seg bryet med å hviske? Eller kanskje hun i anstendighetens navn ønsket å holde fokuset på en verdig vinner, men likevel gi et klapp på skulderen til en flink sanger, i håp om at hun var moden nok til å ta med seg komplimentet og ellers holde kjeft! :roll:
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: At det er mulig!?

Post by bjornage »

Melodi Grand Prix... hva er det egentlig? En gang i tiden var det en melodikonkurranse - hva er det nå? Er det meningen at man skal ta det seriøst eller er det bare et eneste stort sirkus der resten av verden ser mot europa og lurer på hva i helvete vi driver på med?

Jeg så på det i år igjen. Jeg prøver å holde den ironiske distansen, men foruten de tilfellene der sangene er helt over the top (Romanias vampyropera-dubstepvariant f.eks) er det helt forglemmelige saker. Knapt noe å le av en gang. Kanskje min egen feil siden jeg ikke begynte å bli brisen før det nærmet seg stemmeavgivning. Noen prøver å smyge inn noe som ligner på vanlig popmusikk, men som vanlig blir det som ligner på kvalitet stemt bort av den slaviske stemmeunionen som nok skal ha mye av æren for at Melodi Grand Prix er som det er.

Det ble litt mye usammenhengende babbel fra meg, men Melodi Grand Prix er så utrolig rart og jeg har problemer med å skjønne hvorfor det er så stort som det er. Jeg er bare glad for at Norge ikke vant.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

:klapp :klapp
for årets rant
:lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: At det er mulig!?

Post by Cheese Smirnoff »

bjornage wrote:Kanskje min egen feil siden jeg ikke begynte å bli brisen før det nærmet seg stemmeavgivning.
Fail. :fy
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Hadde jeg utviklet ett lignende system for mine kunder med så strikte grenser for verifisering så ville jeg aldri ha solgt en lisens. Utrolig at kortene ikke kan verifiseres for flere perioder i slengen.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by J I P »

Dette er selvfølgelig en del av Ruter sin kampanje for å få alle over på mobilbillett:
http://ruter.no/billetter/mobilbillett/

De drømmer nok om at hvis alle har en mobilbillett, da vil de kunne skrote alskens kortlesere og billettautomater over hele linja.
Men, det ligger nok mange år frem i tid.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

BALLE! Junior på snart to har putta et smartkort inn i Playstation-en. Har fått ut kortet, men nå lager bluray-spilleren metallkvern-lyd og vil ikke spise plater. "#¤"¤%#¤%
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Boombadila wrote:Mens vi er inne på ruter:
http://www.osloby.no/Ruter-varsler-stor ... aUQY_Biy5k
Skulle til å linke til den samme.
Hva f* er feil med at det nye månedskortet starter automatisk hvis kunden selv aktiverer det før det gamle er løpt ut. De aller fleste tilfellene har kunden bommet med noen timer.

Men det er positivt at styreleder vil ta tak i dette.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

http://www.dagbladet.no/2013/05/29/nyhe ... /27419502/

Kunne ikke bare noen A-bombet dette landet tilbake til steinalderen først som sist..
Post Reply