Bil

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Boombadilla: Du bidrar svært lite i denne diskusjonen.. :shock:

Jepp dyseproblem er vel generelt med diesel, fordi det soter mer og tetter igjen dysene? Er det ikke det som er dealen? Har hørt flere som anbefaler å finne 136hk fordi det er en bedre motor.. Og ja enig med deg Kesse, men jeg driver nå å samler forhåndsinformasjon om de ulike modellene.. Og så er det dette med intercoolern, og ja hvis det er som du sier at de ryker med en gang, så er den vel byttet på de fleste bilene som er interessant i min prisklasse :lol:
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bil

Post by Boombadila »

Jeg bidar jo med masse, det der er din bil i framtia ;)

Men ja, du kan jo få en link om honda crv
http://www.topgear.com/uk/honda/cr-v
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bil

Post by Los-Loco »

Men Jaguar X-type ER en fin bil, det må det være lov å påpeke, selv om det ikke akkurat er biltypen du er på jakt etter. Vurderte veldig sterkt å kjøpe en sånn for et par år siden, men hekken er dessverre litt for liten for vårt behov. Men genialt å kunne sette seg inn i en bil som gir virkelig engelsk lord-feeling, og som koster mindre enn en Passat.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Det er klart. Ja skal ikke se bort fra at det kan bli en CRV en gang i framtida, men foreløpig er de modellene jeg er interessert i for dyre :/ Men ut fra størrelse og behov så er den midt i blinken =)
Førr Evig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bil

Post by Los-Loco »

Ut fra spesifikasjonene dine ville jeg selv sett i retning av Toyota Land Cruiser eller Range Rover. Gromme biler, hvis man først skal ha noe som takler litt terreng.

Så kan man jo heller spare seg til en X-type som bybil! :mrgreen:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: Bil

Post by liverglimt »

Jeg er veldig enig med Locoen, i tillegg så vil jeg anbefale å titte på Chevrolet sine utgaver og da alt som er tilgjengelig i Norge. Har selv hatt en Chevy Pickup og skulle jeg bodd i Norge igjen så vet jeg hva jeg hadde kjøpt. Lite kan sammenlignes med følelsen i en stor Chevy, cruiser avgårde uten bekymringer.

I tillegg sjekk Landrover Defender. Har du behov for bare 2 seter så er det ett solid valg for din del og du får en bil for rundt 100.000.

Lykke til med bilkjøpet!
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

ingen87 wrote:Det er klart. Ja skal ikke se bort fra at det kan bli en CRV en gang i framtida, men foreløpig er de modellene jeg er interessert i for dyre :/ Men ut fra størrelse og behov så er den midt i blinken =)
Da er vel X-Trail også midt i blinken, fikk akkurat ikke plass til både hundbur og unger i CR-V, mens i Trailen så fikk jeg akkurat plass.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Ja X-trail er faktisk helt glimrende rent størrelsesmessig! hehe... Har fått øya mer og mer opp for den de siste dagene, men sliter med å finne merkeforhandlere i området som selger denne til overkommelig pris. Imaas har en inne til 179 000,- http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... 664517506y.

I tillegg til to bensinbiler til 159 000, som man kanskje kunne fått prutet ned til 150 000...

Er litt opptatt av at jeg vil kjøpe fra merkeforhandler, da det finnes så mye lureri blant private aktører. Dette er tryggheten jeg får med å kjøpe RAV4 fra Toyota Nordvik, en ufattelig seriøs aktør hvor jeg også kjenner Nordvik-familien veldig godt (gikk i klasse med en av sønnene).
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Bil

Post by Sulliken »

Det sto en slik en rwtt utenfor døra her om dagen:
http://www.teslamotors.com/roadster
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Arnt Bilservice nede på Halsøy er et unikum på Nissan. Han jobbet i flere år på Nissan her i byen, kjører Nissa Qashqai nå, men har hatt flere X-trailer. Han lovpriser forøvrig disse bilene, så skulle du ende opp med Nissan så er det hans verksted som er verkstedet å bruke her i byen. Skulle du ville prøve så er det bare å gi meg beskjed...
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Okei =) Skal si ifra :)
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Jepp...adda deg på fjesern så da er det jo fort gjort... bor jo der inne...
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Det var du ja, var det jeg tenkte, var noe kjent med navnet men kjente deg ikke igjen av utseende.. Hehe
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Gikk for Rav'en.. :) Takk for alle innspill.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Gratulerer. Da har du hvertfall tatt et valg som sikrer deg god service her i byen...
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Da har jeg vært og hentet ny bil, og førsteinntrykket er bra! Kjørte hele dagen igår, og klokka to på natta følte jeg at jeg måtte parkere, etter å ha kjørt nesten 400 km i Mosjøen.

Først:
For 14 dager siden var jeg og noen kompiser på UKA i Ås. Begynte forferdelig med fall i trapp og to brudd, hjernerystelse og brist i handledd og albu. Derfra ble det bare værre. På tur hjem ble vi meid ned bakfra av ei dame fra Østlandet (kommenterer ikke mine fordommer om damer bak rattet, og østlendingers kjøreferdigheter på et offentlig forum 8) ).
Toyota RAV4 ble helt knust og måtte kondemneres. Fryktelig surt der og da, men på tur hjem fikk man reflektert over ting, og vi måtte si oss veldig fornøyd med at alle var like hele og at ingenting inne i bilen ble ødelagt. Blant annet to gitarer til samlet verdi 10 000 lå i bagasjerommet, som var helt sammentrykt. Hvordan de berget, er for meg ei stor gåte (vises dårlig på bildet, men når bildene ble dratt fra hverandre kom det bedre fram).
Image

Jeg fikk følgelig en del penger igjen på forsikringa, som gikk til egenandel til et nytt billån.

Denne gangen falt valget på: Mitsubishi L200 Double Cab Invite+ 2008mod.
Image
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bil

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:Kjørte hele dagen igår, og klokka to på natta følte jeg at jeg måtte parkere, etter å ha kjørt nesten 400 km i Mosjøen.
Hvis du har kjørt førti mil i Mosjøen skjønner jeg at du trengte en pause. Kanskje du skal investere i GPS? :mrgreen:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bil

Post by Cheese Smirnoff »

Fins det 400km i Mosjøen?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bil

Post by Boombadila »

Er vel fire kilometer mellom gatekiosken og bensinstasjonen, og 100 runder er jo lite til råning og være.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Hehe.. Ikke alle 400km ble tilbakelagt i Mosjøen.. Halvparten ble tilbakelagt på E6 mellom Rognan og Mosjøen :)

Det meste ble tilbakelagt på ubrøyta skogsveier! xD
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Bil

Post by Wendigo »

Rognan er jo praktisk talt i Mosjøen... :lol:
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bil

Post by Novi »

Stilig bil. Er det en slags hybrid mellom truck og SUV? Eller er den lukket med bakenden?
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Det er en pickup med kapell.

Jeg valgte å gå for en pickup med dobbel coupe, med tanke på bikkja. Det vanligste er extended cab. Noe som gir forseter med 30 cm bagasjeplass bak setene. Double cab gir noe kortere lasteplan, men igjen får man bedre plass inne i bilen til ting som burde oppbevares varm som feks en hund.

Fulgte med passasjerseter som jeg kan sette inn ved behov. Dette er en dyr prosess, men kan gjøres "gratis" når bilen er 10 år gammel, altså i 2018. Ikke kjerring og barn før 2018, da.. hehe
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

På tide å dra frem denne igjen, Accorden jeg kjøpte i starten av denne tråden ble byttet ut med en Nissan X-Trail. Er på tide å bytte tilbake til Honda Accord igjen, men...

Er litt kresen denne gangen, skal være:

2009 eller 10 modell
Sort eller mørk Blå
Automat
Sort skinninteriør (Har barn)
Helst Bensin men Diesel går bra
Helst ikke mer en 70-80000 på telleren

Ligger ingen ute med denne kobinasjonen akkurat nå hverken på Finn eller på Mobile.de

Så hvis noen på forumet vet om eller kommer over noen som skal selges, kan dere da være så snill å sende meg melding om det?
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Bil er funnet, hadde alt utenom den riktige fargen. Den er blå, bare ikke mørk. Sørover å hente til helgen og glede seg til å kjøre hjem :-)
Tippeliga 2015
Post Reply