ingen87 skrev:Iron Maien inne i Vallhall var stort, men ikke større enn Lasse Stefanz i Mosjøhallen
Iron Maiden på Lerkendal i fjor sommer, det var rimelig bra stuff. 24 000 tilskuere og behagelig temperatur etterhvert, slett ikke verst nei. Og den troner vel rimelig ensom på toppen, da den er den eneste skikkelige store konserten jeg har vært på.
Eller.... jo, var på Buktafestivalen i Tromsø for noen år siden på lørdag under festivalen. Var noen Ok band der, blandt annet Madrugada som spillte på formiddagen klokka 12 (!!) med rundt 5 000 tilstede. På kvelden tok det rimeligvis mer av blandt publikum, enda flere folk og med ett par brukbare band, blandt annet ett fransk ett (som jeg likevel ikke husker navnet på. Washington kanskje?), og norske We. Norske Big Bang var også der, døsig og gørr kjedelig, mens Anneli Drecker også var der, vel vel. Og amerikanske Supersuckers var vel OK.
Ja, også har man jo fått med seg VG-lista på torget i Tromsø noen ganger

Men om man skal kalle det en konsert spørs vel

Var ihvertfall litt morsomt med opp mot 7 000 på torget i Tromsø, med Ravi, Monroes-Lage og Tsjeriåu, hehe. Og Paperboys med Vinnie.
Var det ikke en til da? Idol-konserten første året, da Kurt Nilsen vant.
Ellers så har jeg glatt stått over store konserter i Tromsø, som Mandelakonserten, A-Ha og Bryan Adams(stor og stor fru blom).
Men siden det spørres innledningsvis om konserter nå i sommer, så ser jeg frem til AC/DC på Valle Hovin i Oslo om 14 dager. Det meldes vel om 40 000 solgte billetter (?), så det blir vel trangt, og å finne seg hotell/overnatting den helga har f*** ikke vært en lek, men man slapp da tilslutt å sove under åpen himmel og slipper fra det uten varige men i lommeboka
Og så ser jeg nok enda mer frem til Metallica i Oslo spektrum i juli. Riktignok "bare" 10 000 tilskuere der av naturlige årsaker, men tipper det blir ett bra show.