En Iphone-tråd

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

En Iphone-tråd

Post by Los-Loco »

Vet at det er flere her på forumet som benytter Iphone, og flere kommer det nok til å bli etterhvert som den nye modellen kommer på markedet.

En fantastisk ting med Iphone er App-store; hvor man kan kjøpe og laste ned diverse kjekke småprogrammer som utvider bruksmulighetene for telefonen. En utfordring er imidlertid at App-store er så overfylt av totalt meningsløse crap-programmer, at det blir vanskelig å finne godbitene.

Derfor denne tråden. Her kan man anbefale gode apps, slik at andre som ikke bare er interessert i tulleprogrammer kan sjekke dem ut. Tråden kan sikkert også benyttes til diverse Iphone-prat, slik at applehaterne blant oss kan slippe slikt i andre tråder.

Anyway: Her kommer noen anbefalinger fra meg:

1. Veimeldinger. Lynkjapt og praktisk program med fullstendig oppdatert info om veiarbeid og annet. Suverent for bilferien.
2. Baby Monitor. Supert å kunne bruke mobilen som babycall, og ikke være avhengig av rekkevidde og betongveggbegrensninger som de vanlige babycallene. Skriv inn nr på en annen telefon, og Iphonen ringer deg opp dersom ungen lager lyd, eller evt våkner og begynner å fikle med telefonen.
3. TV-guide. Supert program som gir deg en kjapp oversikt over TV-programmet på de kanalene du vanligvis ser på. MYE kjappere enn å zappe seg igjennom på TVn.
4. NorFlights. Oversikt over avganger og ankomster (inklusive forsinkelser) på alle norges flyplasser. Uunnværlig for den som reiser mye.
5. TaxiNå! Bruker GPSen og lar deg ringe opp til den nærmeste ledige drosjen på holdeplass, slik at du slipper å gå via sentralen. Fungerer konge i Oslo, ikke så kult i Bodø.
6. Radio. Overlegen nettradiostreamer med 14 forhåndsvalgte kanaler og omtrent samtlige øvrige norskspråklige kanaler tilgjengelig, inklusive diverse politiradioer.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: En Iphone-tråd

Post by MhepA »

Hva er nytt med den nye modellen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by Los-Loco »

Iphone 3G S er betydelig kraftigere, og håndterer dermed nettsurfing og tyngre programmer raskere. Ut over dette er det vel ikke all verdens nytt ettersom jeg har fått med meg.

Men den nye telefonen vil selvsagt også ha 3.0 operativsystemet (som i forrige uke ble tilgjengelig også for gamle Iphones), og med dette operativsystemet har Apple fått på plass alle de manglende funksjonene som kunne brukes som tunge argument for ikke å kjøpe den, slik som MMS, videresendig, søk på telefonen, klipp og lim, sending av visittkort m.m. I det hele tatt mye som burde vært på plass fra dag 1. Men nå er det altså endelig der.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2301 times
Been thanked: 383 times

Re: En Iphone-tråd

Post by liverglimt »

+3MP kamera og video.

Kommer tilbake med utførlig test når jeg har fått levert min i løpet av uka. Tror jeg.
@liverglimt
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: En Iphone-tråd

Post by mutz »

siden æ har litt "iTunes-fobi", så skal jeg få hjelp til å oppgradere telefonen min idag! :)

Hipp hurra :P Kanskje på tide, sia æ ikke har oppgradert den sia æ kjøpte den i august ifjor :P

Glede mæ til å teste alle disse nye tingene!

Men det frister veldig å gå til anskaffelse av den nye når den kommer, når bindingen går ut på den jeg har! :D
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by MacDaddy »

3G S skal kjøpes.
Kompass ser veldig bra ut..
http://www.apple.com/iphone/iphone-3gs/ ... html#video
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: En Iphone-tråd

Post by dalers »

MacDaddy wrote:Kompass ser veldig bra ut..
Du trenger det i våte myre på jakt etter o-poster? :wink: Skal ikke ødelegge denne tråden for dere. Bare minne der på at den rene mobilfølelsen forsvinner etter hvert. Jeg tipper det kommer en trend der bare mobilen står i sentrum igjen. Flere nyere mobiler med ulike verktøy (samt Iphone) har så mye fiksfaks at mobilegenskapenehar blitt någet reduserte. Min påstand!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: En Iphone-tråd

Post by mutz »

siden æ aldri har synkronisert/sikkerhetskopiert telefon min sia august.. så tok denne sikkerhetskopieringa noe HINSIDES med tid! :P

Når den nu blir ferdig en gang (håpe æ) , så skal det gjøres ukentlig framover :P
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: En Iphone-tråd

Post by Skriket »

dalers wrote:Bare minne der på at den rene mobilfølelsen forsvinner etter hvert. Jeg tipper det kommer en trend der bare mobilen står i sentrum igjen. Flere nyere mobiler med ulike verktøy (samt Iphone) har så mye fiksfaks at mobilegenskapenehar blitt någet reduserte. Min påstand!
Å da står vi klar me mobilan vårres??? :D
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: En Iphone-tråd

Post by Kesseboy »

Ikke iPhone, men iPod Touch, så mye av den samme programvaren burde funke. Er det noen som kjenner til et program eller et oppsett som lar meg legge inn e-bøker (i pdf-form) og lese de?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by MacDaddy »

Send deg selv en e-post..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: En Iphone-tråd

Post by Kesseboy »

Er det den enkleste og beste måten?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: En Iphone-tråd

Post by mutz »

I <3 my new iPhone! :D

Selv om æ måtte slette alt som var på den fra før av:P

Men nu e æ veldig førnøyd! Å e så masse artig nytt! ;D

Dem beste 11 kr brukt i AppStore, e utvilsomt Wobble!!:D Fantastisk! E du ikke enig Røsten? :lol:
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: En Iphone-tråd

Post by Frodo Baggins »

Av app's som jeg bruker ofte nevner jeg i fleng:

- Yr. Kjekt å ha når man er på farten
- Around Me, også kjekt å ha når man er på farten. Litt begrenset nytte på små plasser men funker fint i f.eks Oslo
- Shazam.
- Facebook , greit å ha...
- Worldwiki, fint for oss geografi entusiaster
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: En Iphone-tråd

Post by Frodo Baggins »

Los Loco wrote:Dessverre er den dyr i bruk, men det er det eneste som nå trekker ned.
Hva som er dyrt er jo ett relativt begrep. Men det er klart har man ett abbonement som ikke tar høyde for en del databruk så renner pengene fort ut.

Selv har jeg beholdt Netcom abbonnementet mitt fra jeg kjøpte telefonen og etter siste revidering så passer dette kjempfint til mitt bruk.
999.- i måneden, 3000 ringeminutter, fri bruk av SMS og data. Får aldri noen overraskelser på regninga, vel og merke så skal jeg til utlandet i sommer og da gjelder det å være obs..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by Los-Loco »

Frodo Baggins wrote:
Los Loco wrote:Dessverre er den dyr i bruk, men det er det eneste som nå trekker ned.
Hva som er dyrt er jo ett relativt begrep. (...) 999.- i måneden, 3000 ringeminutter, fri bruk av SMS og data. (...)
"Dyrt" er selvsagt relativt, du har rett i det. Men jeg synes nå tolv tusen i året er mye i telefonutgifter. Spesielt siden man punger ut ikke ubetydelige summer for vanlig internett-tilknytning i tillegg.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2301 times
Been thanked: 383 times

Re: En Iphone-tråd

Post by liverglimt »

Alt er relativt, jeg ligger vel på det dobbelte, sånn cirka. Skulle gjerne hatt mindre, men det er ikke lett.

Snart er en 3Gs i mitt eie. 8)
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Alt er relativt, jeg ligger vel på det dobbelte, sånn cirka.
Det skulle vel bare mangle når du bor i utlandet og ringer mye til Norge. Du bruker vel telefonen i jobbsammenheng også?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by MacDaddy »

31 juli.. 30 dager igjen.. :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Re: En Iphone-tråd

Post by Mr Røsten »

Hehe Mutz, Wobble gjør deg til festens midtpunkt (i ti minutter ca) og er vanvittig morsomt. Kan med fordel brukes på andre kroppsdeler også ;)

- My Football bruker jeg masse. En skikkelig diskusjonsdreper med masse fotballstatistikk tilgjengelig.
- Shopper. Handleliste. Høres kanskje unødvendig ut men jeg bruker den masse. Når du kommer på noe du må handle er det bare å notere det opp i programmet. Listen kan man også sende til sin partner eller dem som skal handle for deg (så fremt i har iPhone da ;) )
- TV2 Sporten. Kjapt og bra oppdatert. Norsk fotball.

Har noen testet remote? Ser virkelig bra ut, om det funker. Må vente med å teste det til mediasenteret er klart.
FØRR EVIG
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by MacDaddy »

Hvorfor skal nummerportering ta så lang tid? Neste fredag kl 13:00 :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2301 times
Been thanked: 383 times

Re: En Iphone-tråd

Post by liverglimt »

Er det stakkar deg som har ventet alt for lenge på nytelefon? :P
@liverglimt
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: En Iphone-tråd

Post by MacDaddy »

Stemmer.. 3G S! Så nå blir det telenor med mobilt bredbånd på meg. En god løsning med gratis nettbruk etter kl 17 og i helgene. 194,- mnd :)
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: En Iphone-tråd

Post by Frodo Baggins »

Noen som har erfaring med 3GS? Blir nok en ny telefon på meg.. Ikke at den gamle må skiftes ut, men batteritiden er blitt altfor liten til litt aktiv bruk, og siden Apple ikke lar vanlige folk skifte batteri på sine egne produkter så er dett vel det som blir enden på visa..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: En Iphone-tråd

Post by mutz »

Røsten, koffør forundra det mæ ikke at du har testa det :wink: hihi!!

-iFooty; syns æ passa bra som oppdatering på Engelsk Fotball! Her velge man sitt favorittlag, å får opp resultater, Live kampoppdatering, Nyheta, Chat/diskusjon om laget, Tabell, og man kan gå inn på andre lag osv. Er en app fra BBC.

-iEmoji; skikkelige smilyes til iPhone (kan kun sees av andre med iPhone men), kjempeartig greie, masse forskjellige smilyes og tegn og "usaklige figura" man kan sette inn i meldingene! ARTIG :)

-eBuddy; man kan opprette seg kontoer med feks msn/facebookchat osv, så kan man være pålogget msn på telefonen, å man kan chatte med både msn og facechat samtidig. Eneste "problemet" er at æ-ø-å ikke fungerer! Men æ syns den fungere kjempebra! :D Gratis trur æ den til og med e også :)

-Shazam; ka skulle man gjort uten den? høre du en sang, sett på Shazam, så får du opp sang/artist osv. Nå er den så oppdatert at man kan gå ret ti iTunes å kjøpe sangen også :D å man kan til og med se på kart kor man var å "taget" sangen :D

Eller så er Yr og TV2Sporten og Radio kjekkt å ha :D

Drive å vurdere om man skal ha seg en 3G S etterhvert.... frister med bedre kamera og ikke minst videofunksjon :D
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Post Reply