Engmarks egen sytetråd.

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Engmarks egen sytetråd.

Post by RaymondEngmark »

Har snakket med moderator, og vil på ingen måte ildne opp denne diskusjonen på noen måte, men siden det kommer pepper mot meg, og jeg er representert her inne med fullt navn, så må jeg nesten få lov til å svare for meg.

På generell basis irriterer det meg grenseløst at Norge i dag er blitt et så preget av "EU-sand-generasjonen" at man ikke lengre kan diskutere noen slags helst minoriteter uten å bli stemplet som rasist. For det bør være lov å generalisere, men selvsagt er det oppe for debatt slik som alt annet også er.

Vi generaliserer hele tiden, men på sett og vis blir det motsatt rasisme dersom vi bevisst skal unnlate og generalisere for minoriteter bare for å forskjellsbehandle/beskytte dem. Nordleninger er store i kjeften, Bergensere er skrytete, Trøndere tar mye plass - slike ting er det lov å si - men med en gang vi sier noe om folk i fra vest-afrika, så er man plutselig et dårlig menneske.

Jeg skrev innlegget (som ble slettet) fordi det oppriktig er min oppfatning. Det er IKKE fordi spillerene er svarte/mørkhudet/neger - hva enn du vil kalle det - det er fordi jeg syntes spillere med utenlandsk bagrunn figurerer oftere negativt i media basert på antall spillere enn hva prosentmessig spillere med Norsk eller Nordisk pass gjør.

http://www.dagbladet.no/2011/07/05/nyhe ... /17186003/

Dette er en viktig artikkel som kan forhindre at uskyldige jenter blir utsatt for blind vold og voldtekt - men alikevell er det helt på grensen av hva en avis kan tillate seg å skrive i 2011 fordi man da generaliserer - selv om det er sant.

Men for å understreke det - og legge ballen død - jeg har ingenting i noen slags helst mennesker på noen som helst måte. Og jeg syntes dem bør behandles likt på alle mulige måter. Og dersom Ciljan hadde hatt samme oppførselen i RBK, så ville jeg tordnet akkurat like mye. Der kan spillerene selv ta ansvar og utdanne seg på de kurturelle forskjellene slik at integreringen ikke bare blir en enveiskjørt gate - dem blir tross alt ofte gitt sitt livs sjangse til å forsvinne fra en enorm fattigdom.
Last edited by liverglimt on Wed Jul 06, 2011 8:39 am, edited 1 time in total.
Reason: Dette hadde ingen ting å gjøre i "Forsterke laget" tråden
Kristatistisk
Post Reply