Julekalendertips

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Julekalendertips

Post by Los-Loco »

Det er vel en del småbarnsforeldre her på forumet så vidt jeg vet, så en tråd om det som er mange foreldres mareritt på denne tiden er kanskje på sin plass.

Fremtiden i våre hender er opptatt av at kalenderhysteriet tar litt av hos enkelte:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more ... /1.7880092

Hos oss prøvde vi en (for oss) ny vri i fjor med stor suksess: Vi kjøpte inn en pakke med lego til hver av guttene, så pakket vi inn et par biter lego (i riktig rekkefølge) i hver pakke, sammen med en bit godteri. Tegningen lå selvsagt også ved i første pakke. Stor stas hver morgen med å skulle bygge på de nye brikkene, en operasjon som tar akkurat nok lite tid til at det ikke forstyrret morgenrutinene ellers.

Kjører samme varianten i år, ut fra god gammel fotballfilosofi; never change a winning team!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Julekalendertips

Post by Parelius »

Nå er jeg i det tomrommet hvor man hverken får kalender eller lager kalender til noen, men din variant høres faktisk ut som et winning team. Hadde selv vært kjempefornøyd med legosett i kalenderen gjennom barndommen!
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Julekalendertips

Post by ingen87 »

Min mor brukte å dra innom kosmetikk-butikker å få vareprøver evt kjøpe småflasker med shampoo, dusjsåpe, parfyme, etc. I tillegg var jeg veldig glad i å bade før jeg kom i puberteten, og da var det ofte badekuler og annet stasj til å ha i karet, hehe.. Det å få såpe/parfyme som 10 åring var fryktelig døllt, men når jeg ser tilbake nå, så virker det som en smart og praktisk løsning. Disse flaskene fungerer jo som et substitutt for den vanlige shampooen i huset, så det blir jo ikke noe direkte tap, som feks godteri vil være.

I tillegg pakket hun alltid inn adventskalendergavene inn i tomme doruller, slik at alle så like ut når dem hang på kalenderen. Dette gjorde hele seansen litt mer spennende! Enkelte dager fikk man jo faktisk leker/godteri! :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Julekalendertips

Post by eidurgud »

Genialt triks, L-L! Det skal huskes :)
Post Reply