Kamptråd: Løv-Ham - Bodø/Glimt, mandag 17. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Får lyst til å trekke frem spørsmålene mine på nytt, håper Mendi eller en av de andre som var på kampen kan svare, føyer på litt på spørsmålene også.
FSHelgeland wrote:
1. Det virker som om vi mistet ballen alt for lett i midtbaneleddet på vei fremover, slik at vi fikk kontringer i mot. Når hele laget var på tur fremover. Stemmer det?

2. La merke til under sendingen at det virker som om Even Iversen slo ballen en god del langt, selv om han var upressa. Stremmer det? Var det andre der bak som slo langt?

3. Mangler vi en del på den offensive samhandlingen. Kunne få et inntrykk av at kantene vårres flere ganger var på gode løp, men at ballen stort sett ble forsøkt stukket gjennom i midten?

4. Hørte flere ganger at repporteren sa at spillerne våre ble løpt opp og fratatt ballen slik at Løv-Ham kunne kontre. Stemmer dette? Var spesielt en gang jeg la merke til at komentatoren til Radio3 sa at Høgli ble oppløpt og fratatt ballen. Løv-Ha, laget mål rett etterpå.

5. Aggresiviteten vår var vel for dårlig? Hørtes ut som om det stort sett var Løv-Ham spillere som vant andreballer.

Kan sikkert stille flere spørsmål, men vi får vente til vi får noen svar. Forøvrig så synes jeg det var greit å ha en actiontråd...
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

imre wrote:og hvem er enig at han må ut ...? vi som sitter å hører på radio... :roll:
yeah right , ka vet vel vi....??? :wink:
Hvem = de fleste her inne som hørte kampen på radio3. At de gir et TOTALT feil bilde av enkelte spillere, er ikke min feil. Heller ikke de andre som mente at Sannes skulle ut, Thomas ned på høyreback, Råket inn sentralt og Tani inn på venstre ving.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det er på tide at man gir Løv-ham respekt for den knallgode serieåpningen de har hatt, de har møtt to opprykksfavoritter og kommet meget godt ut av begge oppgjørene. Mot Bryne på bortebane var det bare på nippet at de ikke hentet poeng og alle vet jo hva som skjedde mot Glimt.

Løv-ham er kanskje nettopp det laget som har hatt den tøffeste motstanden så langt og fortjener respekt for sine resultater.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg beklager at jeg ikke har lest gjennom hele tråden, og det er mulig disse spørsmålene er stilt før, men, banalt nok:

Hvorfor sitter forsvarsspillet så himla dårlig?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
roycat_2
Posts: 246
Joined: Fri Jun 10, 2005 3:29 pm
Location: Bodø

Post by roycat_2 »

Er det noen som så kampen som vet hvor mange mann det sto i mur forran frisparkmålet til løv-ham?

Det står for meg som et pussig fenomen dette med at dagens keepere uten å tekne seg om stiller opp 4-5 mann i mur på alt fra 16-25m. Dette også være seg uansett om det er på hjørnet av boksen eller om det er noenlunde rett på mål.. Gårsdagens mål som stjal det siste poenget fra glimt virker å være et skole eksempel på akkurat dette..

Etter min mening er det å stille stor bred mur med høye spillere på slike frispark noe som bør høre fortiden til. Det var på 70-80-tallet at det var greit å stille muren slik fordi det var en helt annen kvalitet på ballen og ikke minst på den tids frispakskyttere.. Da skjøt man ballen så hardt og rett frem som mulig for å prøve å penetrere muren og lure keeperen..

Idag er det ingen problem for en spiller av noenlude kvalitet å skru ballen både rundt og over muren,og likevel treffe i motsatt hjørne av keeper.
Dette med å da ha en så stor mur vil jo da heller lage et problem for keeperen å se hvordan ballbanen vil gå fordi at den blir usynlig for keeperen helt til det er for sent, og ballen går i mål før keeperen får sett hvor skuddet kommer fra..

Er det bare meg eller er det flrer som har reflektert over dette??
Delt glede e dobbel glede
Delt sorg e halv sorg
Førr Evig
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

roycat_2 wrote:Er det bare meg eller er det flrer som har reflektert over dette??
Det foregår fryktelig mye snodig muroppstilling for tida, ja. Og muren er minst like ofte til bry for keeperen som til gagn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Det er på tide at man gir Løv-ham respekt for den knallgode serieåpningen de har hatt, de har møtt to opprykksfavoritter og kommet meget godt ut av begge oppgjørene. Mot Bryne på bortebane var det bare på nippet at de ikke hentet poeng og alle vet jo hva som skjedde mot Glimt.

Løv-ham er kanskje nettopp det laget som har hatt den tøffeste motstanden så langt og fortjener respekt for sine resultater.
Jepp! Mange har lansert dem som dumpekandidat. Litt tidlig allerede før serien er kommet ordentlig i gang synes jeg. Jeg tror faktisk Løv/Ham kan bli å finne på øvre halvdel av tabellen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Bare et lite apropos til det hele - har ikke Avisa Nordland nevnt kampen med et ord?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Post by G-s-enz »

Faen,ingen bilda fra kampen på an-tv og ingen på tv hordaland heller.....

Finns det ingen lokale tv kanale nærmar løv ham som kan ha bildan????
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

G-s-enz wrote:Faen,ingen bilda fra kampen på an-tv og ingen på tv hordaland heller.....

Finns det ingen lokale tv kanale nærmar løv ham som kan ha bildan????
Suuucks..er trasige saker.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Orket ikke sitere alt, men utfra de svarene som du gir. Samt utfra de ulike kamprapporter så manglet vi i går spillere som holdt hodet kaldt og spilte ball. I stedet så ble de med på krigen og polte ball. Vi ser hvor viktig det er med ballvinnere på midten, som også vet å fordele ballen når den er vunnet. Når vi også har såpass sene stoppere som det vi har så er det ekstra viktig å ikke miste ballen for ofte fremover. Tror nok en Råstad i går hadde kunnet utgjort mye, samme med Runar. Ser ikke bort fra at jeg er villig til å ofre Sakk som spiss (må vel si Sakk så jeg ikke får bank) til fordel for Brenes. Han har vist i B-kampene at han vet hvor målet står, og i går viste han at han kan putte selv om nivået er høyere en HESA. Hvis gutten fortsetter på den måten. Ja da må vi bare finne en plass til han selv om Runar kommer tilbake.
Mendi wrote:Får lyst til å trekke frem spørsmålene mine på nytt, håper Mendi eller en av de andre som var på kampen kan svare, føyer på litt på spørsmålene også.

1. Ja, dette er etter mitt syn riktig. Løv Ham er gode på kontringer, og vi gjorde det nok lettere for dem enn nødvendig. Men husk at de enorme sjansene Løv Ham kontret seg til på slutten kom som en følge av at Glimt kastet alt i angrep i et forsøk på å utligne. Manglende samspill i det offensive spillet må ta skylden for at vi mister ballen.

2. Iversen var mye involvert i oppspillsfasen og slo mye langt. Det gjorde Hansen også. Dette bidro til at det ble mye kriging.

3. Manglende samhandling offensivt er nok vårt største problem og gjorde oss også sårbare for kontringer imot. Jeg mener imidlertid at potensialet er stort her, vi må gi gutta litt tid på å finne ut av dette. Brenes og de to vingene, samt backene på offensive løp, fant ikke ut av hverandre.

4. Tja... vet ikke helt om dette. Ikke enig i den oppfatningen.

5. Vi slet veldig med krigingen og vant lite dueller. Spillerne våre sentralt på banen manglet fysikk.
Tippeliga 2015
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Glimt må skriv proffkontrakt med de unge spillerene før de kan inkluderes i troppen i 1.div. Pr nå er det kun Maradønna Glenn Arne Pedersen som har en slik kontrakt. Han va uaktuell til LH kampen pga reise. Derfor fylte ikke Glimt opp benken mot LH med de unge lovende.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg snakka i dag med en studiekamerat (som har god peiling på fotball) som hadde sett kampen i Bergen. Han var mildt sagt ikke imponert over Glimt, og syntes det grensa til pinlig å se på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vi får bilde av Brenes brasse i morgendagens papirutgave av AN. Nemlig. Får man ikke video, så får man takke med The next best thing...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

[quote="FSHelgeland"]Orket ikke sitere alt, men utfra de svarene som du gir. Samt utfra de ulike kamprapporter så manglet vi i går spillere som holdt hodet kaldt og spilte ball. I stedet så ble de med på krigen og polte ball. Vi ser hvor viktig det er med ballvinnere på midten, som også vet å fordele ballen når den er vunnet. Når vi også har såpass sene stoppere som det vi har så er det ekstra viktig å ikke miste ballen for ofte fremover. Tror nok en Råstad i går hadde kunnet utgjort mye, samme med Runar. Ser ikke bort fra at jeg er villig til å ofre Sakk som spiss (må vel si Sakk så jeg ikke får bank) til fordel for Brenes. Han har vist i B-kampene at han vet hvor målet står, og i går viste han at han kan putte selv om nivået er høyere en HESA. Hvis gutten fortsetter på den måten. Ja da må vi bare finne en plass til han selv om Runar kommer tilbake.

Jeg tror nok en gang at vio, på grunn av flere uheldige omstendigheter, har måttet skifte for mye på startellveren. Det er greit at spillerne som var på banen skal være gode nok, men de mangler mye på samspilthet. Utrolig synd at dette skjer i begynnelsen av sesongen, når vi er avhengige av en god start for å få flyten. Jeg tror laget vil sette seg snart og at høsten blir kjempegul.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Bare for moro:

I 1992 spilte vi 22 kamper. Vi vant 16, 4 endte uavgjorte og 2 ble tapt. Målscore 69-21, og 52 poeng. Første tap kom i 5. runde mot Bærum, det andre i 9. runde mot Drøbak/Frogn. Begge tapene kom på bortebane.

Drøbak/Frogn kom på andreplass i avdeling A med 38 poeng.

Det var tider det (sukk).
Fotball er nesten alltid morsomt
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Min påstand er at vi rykker opp med 70 poeng i årets Adeccoliga!

Det betyr at vi tåler å tape 20 poeng, og likevel rykke opp.

M.a.o. For eksempel 23 seire og 7 tap.

Tror vi fikser dette.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Er en flott artikkel og ett flott bilde i dagens an

http://sport.itsystemer.com/fotoweb/Pre ... D2CF10B0A0
her er link til bildet intill an legger ut saken
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Pettersen
Posts: 133
Joined: Sun Aug 08, 2004 10:52 pm
Location: Oslo, kongens gate:)

Post by Pettersen »

Hei!
Har mottatt litt interessant informasjon fra en som var på kampen..
TFL var på kampen, og etter rapportene mine så syngte han masse glimtsanga sammen med supportene!
'
Det hadde jeg ærlig talt ikke ventet fra den kanten!
Jack is back:)
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Det var virkelig gledelig at han gjorde det.. Men i min bok gjør ikke det opp for det han sa når han signerte for Brann
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply