www.dengulehorde.no

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Hvis det er behov for hjelp med hjemmesiden:
Kan noen av de webansvarlige ta kontakt med meg på PM da jeg ønsker å bidra med å få opp siden ?
Jeg tror selv jeg kan bidra med en del 8)
TheClansman
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Matsi wrote:den var jo ikke den beste siden i verden... :glis
Du kan da umulig ha sett den?
I så fall hvor?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Larsen wrote:Vi får nok høre det når den er ferdig, skal vel etter planen være ferdig til før jul.

Noe mer vet jeg ikke, men kommer nok tidsnok noen inn i denne tråden som har mer å fortelle :wink:
hmm.. Wish this was true. :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Matsi wrote:den var jo ikke den beste siden i verden... :glis
Den va ikkje, men den kommer t å bli bra..
Ækte nordnorsk stolthet!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Svar til folket ang lansering forskyvning Når det gjelder dengulehorde.no er det flere grunner til at den ikke er oppe. Først og fremst at den gjøres på dugnad og at seria (som hjelper oss med publiseringsløsningen) gjør jobben gratis for oss og de har betalende kunder som MÅ gå foran oss Ja vi kunne brukt et publiseringsverktøy slik som mumba eller lignende men vi ønsker og gjøre siden litt anderleder i forhols til "alle andre" sider og da tar det nødvendigvis litt mere tid. Andre grunner som gjør at ting har tatt tid ER personlige og ting dere ikke har noe som helst med men vist noen på død og liv ønsker og grave send meg en pm så kan det hende dere får svar.

Av annen informasjon kan jeg si at adressen blir dengulehorde.no
og ja det blir bildegalleri og et eget tifogalleri

Hilsen Per-Inge
ansvarlig for dengulehorde.no
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

til bateman!

Den forrige siden til DGH er til disposisjon intill dere blir ferdige med deres. Hvis det er et alternativ..

Den linken jeg legger ved nå, er ikke bilde av den 100% ferdige siden, bare fant et gammelt screenshot. Ta kontakt hvis du tror at arbeidet med den nye siden blir å ta lang tid.

http://develop.human-factors.net/dengulehorde.com/
Espen Sedeniussen
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

MacDaddy wrote:Det som er med disse ferdigdesigna modulsidene er at de ikke blir særlig unike (etter min mening). Halve glimtsupporter.com er til og med på engelsk. DGH.no (eller hva det nå blir) lages vel så å si fra scratch og da tar det tid.
Såvidt jeg har forstått det, og utifra det jeg har sett så er det jo akkurat et CMS/publiseringsverktøy/"ferdigdesigna modulside" som DGH bruker: http://seria.no/wips/2003370295/

Kan ikke helt skjønne hva som gjør dette komersielle CMS-systemet bedre egnet enn e107, Mambo, Limbo, Xoops osv, osv.......
I tillegg finnes det Norske språkpakker til alle nevnte CMS'er.
TheClansman
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Om jeg her forstått det rett så bygger Seria WIPS inn i selve nettsiden som DGH har designet..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

MacDaddy wrote:Om jeg her forstått det rett så bygger Seria WIPS inn i selve nettsiden som DGH har designet..
Ja ? Er jo slik en cms fungerer.. Du lager et design.. Eller laster et som noen andre har laget hvis du ikke gidder selv.. Og WIPS MAMBO eller hva enn den cms'en heter.. bygges inn i det designet..
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Ja, DGH lager et design selv, og da tar det tid.
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

TheClansman wrote:I tillegg finnes det Norske språkpakker til alle nevnte CMS'er.
Hvorfor er det ingen som bruker de da? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

MacDaddy wrote:
TheClansman wrote:I tillegg finnes det Norske språkpakker til alle nevnte CMS'er.
Hvorfor er det ingen som bruker de da? ;)
Ingen ? Så hvilket språk blir dgh siden på da ?
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Costa Ricansk..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

MacDaddy wrote:
TheClansman wrote:I tillegg finnes det Norske språkpakker til alle nevnte CMS'er.
Hvorfor er det ingen som bruker de da? ;)
Jeg bruker de 8)
TheClansman
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Slik høres en ekte selger ut =)
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Re: For å oppklare noen ting om WIPS :D

Post by Lars Hasvoll Bakke »

frodeborli wrote:Med WIPS bygger man designet inn i løsningen, ikke motsatt... :?

Men man kan likegodt spørre seg hvorfor man skal bruke Mambo? WIPS er mye enklere og raskere å bruke :!: , samt at DGH får et lokalt firma som samarbeidspartner. De kunne like godt fått en privatperson til å satt opp en open source løsning, men veldig mange har erfaring fra å bruke privatpersoner: etter en stund flytter de, eller får en ny jobb eller liknende...

I tillegg så må de regelmessig oppdatere den open source løsningen. Med WIPS får de automatisk oppdatert programvare.

Skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal støtte en eller annen open source løsning utviklet ett eller annet sted i USA/Asia/Tyskland av folk som ikke har behov for å tjene penger fordi de har arvet en eller annen Bill, fremfor å støtte norske selskaper som Seria, Switch, mp eller liknende. Spesielt når det ikke er tungtveiende grunner for å velge andre løsninger.
Har ingenting med kostnad å gjøre iallefall!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

MacDaddy wrote:
TheClansman wrote:I tillegg finnes det Norske språkpakker til alle nevnte CMS'er.
Hvorfor er det ingen som bruker de da? ;)

http://www.glimtimidten.com har alltid brukt norsk
Una mas cerveza.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: For å oppklare noen ting om WIPS :D

Post by TheClansman »

frodeborli wrote:Skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal støtte en eller annen open source løsning utviklet ett eller annet sted i USA/Asia/Tyskland av folk som ikke har behov for å tjene penger fordi de har arvet en eller annen Bill, fremfor å støtte norske selskaper som Seria, Switch, mp eller liknende. Spesielt når det ikke er tungtveiende grunner for å velge andre løsninger.
Mitt argument ville vært at man da hadde fått opp hjemmesiden til DGH raskt, slik at egne supportere og andre lags supportere hadde hatt en mulighet til å finne ut hva slags supporterklubb Bodø/Glimt har før sesongen starter :wink:
I tillegg er det gratis :D
Noen av dem er veldig enkle å bruke :D
frodeborli wrote:De kunne like godt fått en privatperson til å satt opp en open source løsning, men veldig mange har erfaring fra å bruke privatpersoner: etter en stund flytter de, eller får en ny jobb eller liknende...
Noen har sikker erfart det, men det er sikkert noen som har erfaring med at firmat som hoster domenet/webhotellet man har kjøpt går konkurs, eller rett og slett er useriøse. Og Wips så var domenenavnet havnet i en kostbar REGISTRARLOCK :(
Det har hendt meg, og tror det har hendt DGH også en gang :wink:
TheClansman
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Skal det redigeres stort mere enn designet og sånt..
Innhold kommer jo etterhvert..
En gang Glimt, alltid GLIMT!
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: For å oppklare noen ting om WIPS :D

Post by TheClansman »

frodeborli wrote:Yepp, når man er avhengig av en privatperson så risikerer man at det går galt i to ledd; hostingselskapet og hos privatpersonen, ved å samle alt i ett selskap kan det jo gå galt, men sannsynligheten er mindre. Da er det viktig å velge et selskap som har eksistert i noen år.
Det kan jo hende at det finnes personer her på forumet som faktisk kan hoste en side og som er 100% Glimt-patriot, (jeg vet om to personer :) ).
Da vil ikke bedrifts-relaterte avgjørelser noen gang kunne få noen konsekvens for hjemmesiden/domenet :wink:
TheClansman
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

wooohoooooO!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Mens vi venter så har jeg laget et forslag til hjemmeside for DGH med den forferdelig portaløsningen e107 8)

http://glimt.tverlandet.com/
TheClansman
Post Reply