Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 16mai kl 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Jeg har ikke sett balansen til de andre klubbene i TL eller AL, men det er noe annet å være "underskuddsforetak" enn å ha negativ EK...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Det økonomen vel forsøker å si er at det ikke er så farlig om man bruker mer penger enn man har, så lenge man kan regne med å få inn mer til neste år. Dersom vi spinner vekk all bomullen koker det ned til at Glimt for tida har ganske dårlige økonomiske forutsetninger for å hevde seg. Man kommer ikke unna det slik fotballen er nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

hmm, blir flaut når aspmyra åpna... trur dæ blir mange tomme stola der ja... dettan e bere kjempe trist... Mein vi har et dårligare lag enn dæ som avslutta eliten i fjor. Synes ikkje førsterkningen vårres ha vore nå tellvekst... muligens stafsula. Hamoud ha vore kjempe skuffanes å trur han funka bedre i 4-3-3
You'll Never Walk Alone
Jabbe85
Posts: 203
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:47 pm

Post by Jabbe85 »

en kvalikplass tror jeg skal greie å kjempe om, men da må vi ha poeng mot Bryne som jeg tror vill være med å kjempe om den plassen.
DGH medlem nr 136

((-:Bodø/Glimt superlaget fra nord:-))
MAN UNITED FAN FOREVER!!
Jabbs United on Hattrick.org
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Jabbe85 wrote:en kvalikplass tror jeg skal greie å kjempe om, men da må vi ha poeng mot Bryne som jeg tror vill være med å kjempe om den plassen.
ikkje poeng MEN 3 poeng!

regna med dæ e gravøl på rock nu! snakk om å få ødelagt 16 mai feiringa.
You'll Never Walk Alone
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Man sliter like mye uansett. Det betyr at man ikke kan satse så mye og sette "tæring etter næring" og da blir det fort nye 13 år for opprykk. Det er vel bare RBK som har en positiv kapital, og kanskje Aafk.
Men hvis du har en lik onkel som kan spytte inn frisk kapital "hvert år", kan du si at det går opp i opp, BORTSETT FRA EK! Hvis de har et underskudd, og får innskudd så kan du være heldig å gå i null. Har du derimot negativ EK, trenger du penger kun for å holde hodet over vannet. [/quote]
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nå er jeg virkelig forbannet her, det er faktisk svært vanskelig å fult ut beskrive hvor sint jeg faktisk er.

Jeg kan ikke for mitt liv skjønne hva Hoftun og Co tenker på når de tar ut laget til denne kampen. Hvorfor i all verden setter de Stig inn istedetfor Brenes??
Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hvorfor, det hele virker som en dårlig spøk.

Jeg er overhodet ikke ute etter å ta Stig, men jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen til våre trenere når de velger å sette ut en spiller som i flere kamper har vist at han både evner å skape sjangser for andre og klarer å score på egenhånd, ofte ut av ingenting.
Det man da bestemmer seg for å gjøre er å sette Stig inn fra start, alt han har av kamptrening er 45 minutter mot M/S, man setter ham også inn i en posisjon som han har minimalt med spilletid fra før av.

Når det etterhvert viser seg at dette ikke fungerer så bra så bestemmer man seg for å gjøre to bytter, kommer Brenes inn? Neida, man setter inn Iversen og Runar.
Alt Runar har av kamptrening er 45 minutter i 3 divisjon, likefullt blir han prioritert FØR Brenes som har scoret 4 mål hittil i sesongen.
Når Brenes endelig kommer inn så blir han ikke satt inn som hengende spiss/offensiv midtbane der han har scoret tidligere, neida, man setter ham inn på høyresiden.

Jeg er skikkelig forbannet, en ting er å tape kamper, det er jeg godt vant med fra før av. Men såpass uforståelige avgjørelser er jeg slett ikke vant med og det gjør dette tapet ekstra vanskelig å svelge.
Dette er etter min mening en stor tabbe Hoftun, jeg håper virkelig jeg slipper å se lignende hårreisende ting fremover for da blir denne sesongen ufattelig tøff å følge.
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Da er det bare å gratulere Godset med seieren.

Ingen, absolutt ingen kan komme å si at det var ufortjent. Man vinner ikke 3-0 ufortjent!
Fotball handler om å score mål, ikke å telle sjangser og tverrliggerskudd.
Pr. d.d. er ikke Glimt gode nok for opprykk. Resultatene etter 7 serieomganger taler sitt tydlige språk!
Jeg er virkelig bekymret for Glimts økonomiske framtid med sportslig suksess, men desto mer bekymret uten!

Er redd det blir "mange tåra. Tonge stunjde", for oss som er så glad i klubben vår.
Men Glimt vil reise seg igjen. Det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Spørsmålet er bare når?

Beklager dommedagsprofetiene, men jeg må bare få det ut.
Last edited by yellow on Tue May 16, 2006 7:39 pm, edited 1 time in total.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Larsen wrote:Nå er jeg virkelig forbannet her, det er faktisk svært vanskelig å fult ut beskrive hvor sint jeg faktisk er.

Jeg kan ikke for mitt liv skjønne hva Hoftun og Co tenker på når de tar ut laget til denne kampen. Hvorfor i all verden setter de Stig inn istedetfor Brenes??
Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hvorfor, det hele virker som en dårlig spøk.

Jeg er overhodet ikke ute etter å ta Stig, men jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen til våre trenere når de velger å sette ut en spiller som i flere kamper har vist at han både evner å skape sjangser for andre og klarer å score på egenhånd, ofte ut av ingenting.
Det man da bestemmer seg for å gjøre er å sette Stig inn fra start, alt han har av kamptrening er 45 minutter mot M/S, man setter ham også inn i en posisjon som han har minimalt med spilletid fra før av.

Når det etterhvert viser seg at dette ikke fungerer så bra så bestemmer man seg for å gjøre to bytter, kommer Brenes inn? Neida, man setter inn Iversen og Runar.
Alt Runar har av kamptrening er 45 minutter i 3 divisjon, likefullt blir han prioritert FØR Brenes som har scoret 4 mål hittil i sesongen.
Når Brenes endelig kommer inn så blir han ikke satt inn som hengende spiss/offensiv midtbane der han har scoret tidligere, neida, man setter ham inn på høyresiden.

Jeg er skikkelig forbannet, en ting er å tape kamper, det er jeg godt vant med fra før av. Men såpass uforståelige avgjørelser er jeg slett ikke vant med og det gjør dette tapet ekstra vanskelig å svelge.
Dette er etter min mening en stor tabbe Hoftun, jeg håper virkelig jeg slipper å se lignende hårreisende ting fremover for da blir denne sesongen ufattelig tøff å følge.
satt med akkurat samme tankene... Du fikk sagt det på en utmerket måte. Brenes ha vore god å blir belønna med benken! ufatteli tåpeli å kan ha kosta oss 2 plassen... Brenes kun ha vore mannen som ha sett ballen inn i stede før tverligger... Fikk se en takktisk svakhet av kenta og hoftun her ja...
You'll Never Walk Alone
Jabbe85
Posts: 203
Joined: Tue Apr 13, 2004 11:47 pm

Post by Jabbe85 »

[quote="Larsen"]Nå er jeg virkelig forbannet her, det er faktisk svært vanskelig å fult ut beskrive hvor sint jeg faktisk er.

Jeg kan ikke for mitt liv skjønne hva Hoftun og Co tenker på når de tar ut laget til denne kampen. Hvorfor i all verden setter de Stig inn istedetfor Brenes??
Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hvorfor, det hele virker som en dårlig spøk.

Jeg er overhodet ikke ute etter å ta Stig, men jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen til våre trenere når de velger å sette ut en spiller som i flere kamper har vist at han både evner å skape sjangser for andre og klarer å score på egenhånd, ofte ut av ingenting.
Det man da bestemmer seg for å gjøre er å sette Stig inn fra start, alt han har av kamptrening er 45 minutter mot M/S, man setter ham også inn i en posisjon som han har minimalt med spilletid fra før av.

Når det etterhvert viser seg at dette ikke fungerer så bra så bestemmer man seg for å gjøre to bytter, kommer Brenes inn? Neida, man setter inn Iversen og Runar.
Alt Runar har av kamptrening er 45 minutter i 3 divisjon, likefullt blir han prioritert FØR Brenes som har scoret 4 mål hittil i sesongen.
Når Brenes endelig kommer inn så blir han ikke satt inn som hengende spiss/offensiv midtbane der han har scoret tidligere, neida, man setter ham inn på høyresiden.
quote]


Ja er enig der stusa veldig over det jeg også at Stig startet istedenfor en Brenes i form.
DGH medlem nr 136

((-:Bodø/Glimt superlaget fra nord:-))
MAN UNITED FAN FOREVER!!
Jabbs United on Hattrick.org
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

talfh wrote:
Larsen wrote:Nå er jeg virkelig forbannet her, det er faktisk svært vanskelig å fult ut beskrive hvor sint jeg faktisk er.

Jeg kan ikke for mitt liv skjønne hva Hoftun og Co tenker på når de tar ut laget til denne kampen. Hvorfor i all verden setter de Stig inn istedetfor Brenes??
Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hvorfor, det hele virker som en dårlig spøk.

Jeg er overhodet ikke ute etter å ta Stig, men jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen til våre trenere når de velger å sette ut en spiller som i flere kamper har vist at han både evner å skape sjangser for andre og klarer å score på egenhånd, ofte ut av ingenting.
Det man da bestemmer seg for å gjøre er å sette Stig inn fra start, alt han har av kamptrening er 45 minutter mot M/S, man setter ham også inn i en posisjon som han har minimalt med spilletid fra før av.

Når det etterhvert viser seg at dette ikke fungerer så bra så bestemmer man seg for å gjøre to bytter, kommer Brenes inn? Neida, man setter inn Iversen og Runar.
Alt Runar har av kamptrening er 45 minutter i 3 divisjon, likefullt blir han prioritert FØR Brenes som har scoret 4 mål hittil i sesongen.
Når Brenes endelig kommer inn så blir han ikke satt inn som hengende spiss/offensiv midtbane der han har scoret tidligere, neida, man setter ham inn på høyresiden.

Jeg er skikkelig forbannet, en ting er å tape kamper, det er jeg godt vant med fra før av. Men såpass uforståelige avgjørelser er jeg slett ikke vant med og det gjør dette tapet ekstra vanskelig å svelge.
Dette er etter min mening en stor tabbe Hoftun, jeg håper virkelig jeg slipper å se lignende hårreisende ting fremover for da blir denne sesongen ufattelig tøff å følge.
satt med akkurat samme tankene... Du fikk sagt det på en utmerket måte. Brenes ha vore god å blir belønna med benken! ufatteli tåpeli å kan ha kosta oss 2 plassen... Brenes kun ha vore mannen som ha sett ballen inn i stede før tverligger... Fikk se en takktisk svakhet av kenta og hoftun her ja...
Brenes var ganske usynlig mot MS Oslo. Stig kom inn og scoret, så det trenertrekket kan forsvares.

:!:
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Vegard wrote:
talfh wrote: satt med akkurat samme tankene... Du fikk sagt det på en utmerket måte. Brenes ha vore god å blir belønna med benken! ufatteli tåpeli å kan ha kosta oss 2 plassen... Brenes kun ha vore mannen som ha sett ballen inn i stede før tverligger... Fikk se en takktisk svakhet av kenta og hoftun her ja...
Brenes var ganske usynlig mot MS Oslo. Stig kom inn og scoret, så det trenertrekket kan forsvares.

:!:
ikkje akkurat.... målet te stig va sånn flaks som dæ nesten ikkje e lov å ha. å dæ va vell stort sett dæ han fikk te. Brenes ha scora 4, herja med div forsvar å lagt opp te fleire. synes ikkje valget kan førsvares då!
You'll Never Walk Alone
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Vegard wrote:
Brenes var ganske usynlig mot MS Oslo. Stig kom inn og scoret, så det trenertrekket kan forsvares.

:!:
Jeg er totalt uenig, de 45 minutter med grei prestasjon og 1 stk mål som Stig selv innrømmer var utrolig flaks forsvarer overhodet ikke at man setter ut en spiller som har prestert i langt flere minutter og scoret 4.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Brenes var ute av det mot MS. Stig kom inn og gjorde i og for seg en grei figur, men det var mot et MS-lag i full oppløsning. Målet hans kom jo på en rein tilfeldighet, og prestasjonene hans ellers bestod vel stort sett i å drible vekk ballen, og å skyte fra alt for langt hold.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

nei det holder ikke... men hva førte egentli bytte av thething-iversen til? var det noe slags poeng i det da? hmm
You'll Never Walk Alone
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Kesseboy wrote:Brenes var ute av det mot MS. Stig kom inn og gjorde i og for seg en grei figur, men det var mot et MS-lag i full oppløsning. Målet hans kom jo på en rein tilfeldighet, og prestasjonene hans ellers bestod vel stort sett i å drible vekk ballen, og å skyte fra alt for langt hold.
Jeg syns Stig var ganske frisk mot MS. Vet jo at Brenes har vært god i kampene før, men i Oslo var han veldig usynlig.

:!:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Vegard wrote:
Kesseboy wrote:Brenes var ute av det mot MS. Stig kom inn og gjorde i og for seg en grei figur, men det var mot et MS-lag i full oppløsning. Målet hans kom jo på en rein tilfeldighet, og prestasjonene hans ellers bestod vel stort sett i å drible vekk ballen, og å skyte fra alt for langt hold.
Jeg syns Stig var ganske frisk mot MS. Vet jo at Brenes har vært god i kampene før, men i Oslo var han veldig usynlig.

:!:
Jeg tenkte også det ei stund, men så slo det meg at Stig virka frisk fordi han fikk herje fritt mot slitne MS-forsvarere uten trua. Stig og Sakk fikk det aldri til å svinge foran, selv om de ved flere anledninger var gjennom to mot to.

Likevel er det en ting som er verdt å tenke på, og det er at Stig virker å være viktig for prestasjonen til laget. Det har virka sånn i flere år, unntaket er i fjor høst, da hans gjeninntreden ikke førte til noe særlig oppsving. Det kan være at han er viktigere for laget enn vi aner. Dersom det er slik, må man ta følgene av det, og legge om formasjonen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Det er synd å si det, men jeg har nesten gruet meg til Stig og Runar skulle komme tilbake. Dette fordi jeg vet at disse to gjerne får tillit til tross for at kampformen skulle tilsi at de bare kan yte kanskje ca 70 % (ren gjetning) av sitt potensiale. Det gir så utrolig feil signaler. Jeg kan bare slutte meg til Larsens innlegg. Jeg synes det virker som trenerne begynner å miste grepet.

Vi SKAL vinne hjemmekampene våre. Når vi ikke gjør må jeg innrømme at det begynner å blinke et blått lys for direkte opprykk. Det er for tidlig snakke om krise, men det faktum at vi taper i dag medfører at vi må vinne de to neste tøffe bortekampene mot Bryne og Haugesund for å komme oss foran skjemaet seier hjemme og uavgjort borte. Det blir fryktelig tøft!
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Det blir ikke opprykk iår. Thats it!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Bodø/Glimt må jeg ærlig si spilte bedre, de første 70 min.
Så klarte de ikke noe.

Laget:
fra 1-10

Ole Arvid Langnes (5)
Ruben Imingen (6)
Cato Hansen (4)
Stian Theting (2)
Håvard Halvorsen (3)
Mounir Hamoud (5)
Tom Høgli (4)
Olav Råstad (4)
Tani Stafsula (5)
Stig Johansen (3)
Håvard Sakariassen (2)

Det er i enkelte kamper de mindre storspiller... :wink:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply