Garderobene!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Garderobene!

Post by Larsen »

Står litt om garderobeproblemet i AN idag:
http://www.an.no/glimt/article901967.ece

klipper litt:

? Selv om vi ikke blir ferdig med ombyggingen til Glimt skal spille kvalik til UEFA-cupen i høst, er det viktigste at vi får signalisert at vi er i gang. Hvis det blir nødvendig, tror jeg nok vi får dispensasjon til å spille UEFA-cup, sier Gunnar Carlsen.
**********************************

Jeg håper seriøst at det ordner seg med de garderobene....at ikke Glimt dummer seg ut og de ikke får lov til å ha hjemmekamp i Uefa-cupen. DET ville bare være for dumt.

Jeg gleder meg jo allerede til å se Glimt i Uefa!!

Virker litt håpefullt at de regner med å ha få en dispensasjon...bare få garderobene ferdig så slipper man å tenke på det...
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Reagerte også litt på "hvis vi viser at vi er igang så regner jeg med..."

Blir for dumt hvis glimt tabber seg ut pga godtroen deres :p
Espen Sedeniussen
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Spiller Glimt sine hjemmekamper ett annet sted møter ikke jeg opp!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg forstår ikke hvorfor utbygging av garderober må helt opp på fylkesplan, slik det står i AN! Og får Glimt tillatelse i mai, må det da gå an å få bygd disse garderobene i god tid før 12. august. Her bør det ikke spares. Jeg tror Glimt vil tape masse penger på å spille hjemmekampene i e-cup`en annet steds enn Aspmyra.

Det at Rosenborg har planer om å bygge tak over Lerkendal tar jeg med en klype salt. Ja, det har vært nevnt. Men jeg tror at klubben vil avvente og se utviklingen på typer gress. I løpet av 10 år vil det garantert være utviklet naturgress eller en type kunstgress, som passer vårt nordlige klima og i tillegg være internasjonalt godkjent.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Her er i alle fall linken til artikkelen der tak over Lerkendal er nevnt:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214696
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Et tak over et fotballstadion koster flesk! Vi snakker om enn pris i området 120 - 150 mill. I tillegg kommer driftskostnader. Selv om Rosenborg har penger, tror jeg de avventer en slik investering. Som nevnt tidligere, tror man det vil skje en utvikling på det med gress.

For øvrig var det en interessant diskusjon rundt dette med takoverbygg på det gamle forumet http://www.Glimt.tk (ang. Aspmyra). Jeg skrev da et lengre innlegg. Like etterpå ble siden lagt ned og vi fikk GlimtForum. Hvor ble det av innleggene? Er de tatt vare på?
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Masinga wrote:For øvrig var det en interessant diskusjon rundt dette med takoverbygg på det gamle forumet http://www.Glimt.tk (ang. Aspmyra). Jeg skrev da et lengre innlegg. Like etterpå ble siden lagt ned og vi fikk GlimtForum. Hvor ble det av innleggene? Er de tatt vare på?
Glimt.tk var et prøveprosjekt for å se om et alternativ til Glimt.no faktisk ville blir brukt.
Alt var gratis og dermed var mulighetene til å gjøre endringer kraftig reduserte.

Jeg kunne ikke laste ned databasen fra det forumet, dermed fikk jeg ikke lagt inn de gamle innleggene her...Desverre.

Nå er de fleste innleggene slettet også...

Glimtforum.net er derimot noe jeg betaler for og har alle rettigheter, tar jevnlige sikkerhetskopier av database og forumfiler så hvis noe går galt skulle tapet være minimalt :)

Skal prøve meg på noen litt større endringer i natt, faren er der for at noe går galt og forumet blir nede en stund.
Men jeg tror nok det går bra..blir uansett ikke før i 2-3 i natt at jeg begynner å gjøre noe med forumet.

Tilbake til saken så tror ikke jeg heller at tak over lerkendal blir gjort med det aller første...men der er flere fordeler enn bare en fin plen.
Hvis de mener det økonomisk forsvarlig så ser jeg ikke bort fra at de går igang med et sånt prosjekt.
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

håper for RBK sin del at de bytter ut de RØDE setene, for det ser hvertfall teit ut :)
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Grunnen til at glimt regner med at de får disp. for garderobene er fordi at det er et "C" krav"

Altså ikke en av de strengeste kravene, det har blitt gitt disp før , og man regner med det iår også
Espen Sedeniussen
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Det blir helt for jævlig hvis vi ikke får disp.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

En ting er iallefall sikkert.. Skulle glimt ikke få disp, så sliter de max. Det ville nok bety utdriting i hele norge. Her har man bygget ny stadion og greier, men nye garderober klarer man ikke. Greit nok, jeg skjønner at det er et økonomisk problem...men det må da være en eller annen måte og gjennomføre dette på. tenk konsekvensene av og ikke få spille på aspmyra??

Jeg krysser iallefall fingrene mine
Last edited by Nokia on Sat Mar 27, 2004 6:26 pm, edited 1 time in total.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Har sagt det før på glimt.no, og sier det igjen her: Om så, stiller jeg opp på DUGNAD for å få garderobene til godkjent standar!

Noen andre med?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Hadde jeg bodd i nærheten så hadde jeg og det men du skal ikke være nødvendig at fansen skal ruste den opp for klubben.

Skal Bodø/Glimt holde på i på toppnivå bør de pinadø vise litt interresse foreksempel med å ruste opp garderober på ett nytt stadion!!

Det er jo å kaste masse penger ut vindu om de må spille sine hjemmekamper ett annet sted.

Tvilder på at det kommer så mange tilskuere på Glimt's hjemme kamper om de må spille dem andre steder!!

Dermed er det bedre å koste penger på eget stadion og da få store inntekter fra trofaste tilskuere på Aspmyra.

Jeg bor i Vesterålen og akter å ikke reise andre steder enn til Aspmyra under UEFA kampene!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tipper at dette ordner seg greit. det er bare et spørsmål om penger, og desverre så er jo det ikke akkurat noe som klubbene har for mye av. men til slutt så blir det nok Uefa cup Morro denne sesongen
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

trur nok detta årner sæ
Han får en ball...
Post Reply