Ny lagkaptein

Moderators: Sulliken, Larsen

Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Ny lagkaptein

Post by Nesta »

I dagens AN seier Stig Johansen rett ut: – Jeg tviler på om jeg er kaptein neste år også.

Vi treng ein ny kaptein som kan vere ein inspirator og eit forbilde, og ikkje minst samle spellegruppa med oppofrande og ansvarsfyllt innstilling.
Kva med Cato Hansen eller Kjølner? Eller kva med Runar Berg? Er det ikkje på tide at han tar litt meir ansvar?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Trur kanskje ikke Runar e d beste alternativet. Selv om han e en knallbra spæller, virka d som at han har litt for mange Tom Kåre Staurvik-tendensa. Tvila på at samholde i laget hadde blitt no bedre dersom han hadde blitt kaptein.
Cato Hansen trur æ kan vær et godt alternativ. Han virka som en stabil person som kan ta på sæ masse ansvar. Og Kjølner kan kanskje bli litt for "sytat"? D e flott at han si ting rett ut og akkurat som de e, men veit ikke om han e en go lederskikkelse.
En autorativ Kristoffer Paulsen trur æ kunne vært et alternativ. Han e en spæller me beina på jorda og virka ikke som han ha blitt prega alt for mye av de her klikkan som ha danna sæ (?).
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Eller Tor Egil Horn!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Jeg støtter forslaget om å gi Kristoffer Paulsen kapteinsbindet! Tror det kan være gunstig at det er en som kommer utenfra det tradisjonelle Glimt-miljøet som tar seg av denne oppgaven nå.
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Eller kanskje Langnes?
Ser ikke bort fra at han kaprer keeperplassen framover!


Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Hmm, om det skal være en keeper, må det være den keeper'n som oftet (helst alltid) er på banen. Med to suverene keepere er det jo aldri helt sikkert hvem som skal spille.

Kristoffer tror jeg er ypperlig! Han vil vel være i Glimt noen år?! Må jo ha en kaptein som ikke forsvinner etter en eller to sesonger...

Hadde vel kanskje funket med Råstad og, om han er klar til neste sesong! Bare en tanke :)
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Cato er jo tillitsvalgt i spiller gruppa og dermed ett naturlig valg synes jeg
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Paulsen eller Hansen. Kan nok bli litt tøft for unge paulsen( i sær når den minste tabbe fra hans side har en tendens til å føre til baklengsmål).
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Bateman26 wrote:Cato er jo tillitsvalgt i spiller gruppa og dermed ett naturlig valg synes jeg
Ser ut som om vi alle tenker likt så langt. Runar kunne vist ka han var laga av, ved å gjenoppstå som ein ny og meir vaksen mann.
Kristoffer Paulsen er litt for ung.

Cato Hansen er derfor min kandidat. Hadde vi hatt ein klar keepersjef, hadde det vore ein aktuell kandidat.

Stig må få avløysing og Kjølner må stagge seg litt
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Paulsen fyller 24 år i løpet av kommende sesong. Synes ikke det er for ungt til å være lagkaptein. Manchester United, Liverpool og Real Madrid har hatt yngre lagkapteiner. Da må det vel fungere i Bodø/Glimt også... :lol:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Bateman26 wrote:Cato er jo tillitsvalgt i spiller gruppa og dermed ett naturlig valg synes jeg
Støtter Cato som Kaptein.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Fra Oslo wrote:Kristoffer tror jeg er ypperlig! Han vil vel være i Glimt noen år?! Må jo ha en kaptein som ikke forsvinner etter en eller to sesonger...
Ville ikke veddet mye på at Paulsen blir alt for lenge i Glimt. I tillegg til Trond Olsen, er vel Paulsen det mest klare salgsobjektet Glimt har. Spiller han bra neste sesong, så ville ikke jeg bli overrasket dersom han blir solgt.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

Los-Loco wrote:
Fra Oslo wrote:Kristoffer tror jeg er ypperlig! Han vil vel være i Glimt noen år?! Må jo ha en kaptein som ikke forsvinner etter en eller to sesonger...
Ville ikke veddet mye på at Paulsen blir alt for lenge i Glimt. I tillegg til Trond Olsen, er vel Paulsen det mest klare salgsobjektet Glimt har. Spiller han bra neste sesong, så ville ikke jeg bli overrasket dersom han blir solgt.

Los-Loco har talt!
Ikke jeg heller, selv om det hadde vært synd.

Og til den personen som nevnte at hvis Paulsen gjør feil, blir det litt for ofte baklengs.. Vel.. Når man tenker på den posisjonen han har, er vel det naturlig.. Hvis stig gjør en feil, blir det veldig sjelden mål baklengs..

if you get my point..

Gi Råstad, Cato Eller Paulsen bindet..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Bateman26 wrote:Cato er jo tillitsvalgt i spiller gruppa og dermed ett naturlig valg synes jeg
Han er jo også visekaptein, og kjenner oppgaven. Jeg synes Cato framstår med naturig autoritet, og bør være en opplagt kandidat. Kanskje Kristoffer som ny visekaptein, eller hva med Råstad? Han kommer nemlig tilbake i godt gammelt 2003-slag til neste sesong. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Pekri10 wrote:
Bateman26 wrote:Cato er jo tillitsvalgt i spiller gruppa og dermed ett naturlig valg synes jeg
Han er jo også visekaptein, og kjenner oppgaven. Jeg synes Cato framstår med naturig autoritet, og bør være en opplagt kandidat. Kanskje Kristoffer som ny visekaptein, eller hva med Råstad? Han kommer nemlig tilbake i godt gammelt 2003-slag til neste sesong. :)
Tenkte også Råstad kanskje var moden til å ta steget opp, men då man han vere ein naturleg sjef..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Cato er sikkert en leder, har alltid syntes han har vært så stille jeg. Men, så kjenner jeg han ikke akkurat heller da.

Likte forslaget om Cato som kaptein og Råstad som vise. Det er kult at noen av de unge blir gitt tillit.
(Så i avisa at på ny trener-møtet var det jo bare gamle travere som R.Berg, Stig, Cato og Aasmund)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

har mista litt av illusjonane. Trur det er lite å gjøre med ny kaptein i og med at så mange av dei gamle alt er involvert i alt tullet... Ein ny mann blant dei unge ville heller ikkje hjelpe stort all den tid han treng tillit frå dei gamle..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ola venter med å velge lagkaptein til etter La Manga oppholdet:

http://www.an.no/glimt/article1409985.ece
Det er ikke så viktig hvem som er kaptein akkurat nå. Jeg er mer opptatt av at de etablerte spillerne tar tak og opptrer som kapteiner alle sammen hver dag. Jeg håper å få dem til å tenke som kapteiner på hver trening, sier trener Ola Haldorsen med klar adresse til Runar Berg, Stig Johansen og co.

På de første treningene kan det se ut som om Haldorsen har lyktes. Berg og Johansen trener og spiller nemlig med stor intensitet på de daglige treningene.
Høres ikke så dumt ut :)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trur det er viktig at Ola ikkje alt no peikar ut kapteinen. La dei gamle vere litt i uvissa. La dei vise at dei må prestere både på og utafor banen..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Så langt har jo Ola virkelig tatt tak i klubben og markert seg på en ytterst positiv måte!
Meget fornøyd med ham så langt, men så har han jo tross alt ikke så mye å utsette der enda.

Gleder meg til å høre hvem kapteinen blir :)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

I Mahare-kampen spilte jo Kjølner kaptein. 1-0 til ham med andre ord...

Tror også at hvis spillerne får velge kaptein, så velger de Kjølner...Men det rare med han.... :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Betyr det så voldsomt mye hvem som er kaptein da??

Har en mistanke om at hele kapteinstyret er en smule oppskrytt.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Baltus wrote:Betyr det så voldsomt mye hvem som er kaptein da??

Har en mistanke om at hele kapteinstyret er en smule oppskrytt.
For Ola ser det ut som om dette er noko han treng å reflektere nøye over. Runar Berg var kaptein mot Start, forresten
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Enig, med at Glimt burde få en ny kaptein.. men fordi om at han Cato Hansen e visekaptein synes ikkje æ at han skal overta kapteinsbindet. Da burde heller han Kjølner eller han Paulsen overta!!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Jørgen A.J. wrote:Enig, med at Glimt burde få en ny kaptein.. men fordi om at han Cato Hansen e visekaptein synes ikkje æ at han skal overta kapteinsbindet. Da burde heller han Kjølner eller han Paulsen overta!!
Interessant at ein lofoting ikkje vil ha ein lofoting..
Det viktigaste er å finne ein fin type som kan vere ein leiar og inspirator for resten av gruppa. Til no ser det ut som om Ola er svak for Runar Berg.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply