Ludvigsen til Brann?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Ludvigsen til Brann?

Post by Larsen »

I juni måned var det stor tvil rundt hvor Trond Fredrik Ludvigsen kom til å spille, diskusjonen gikk blandt annet her på forumet:

phpBB2/viewtopic.php?t=569&highlight=ludvigsen

Ludvigsen uttalte til avisene:
Familie i Bergen
Blir han fristilt, håper han på et tilbud fra Brann.

- Det hadde ikke vært meg imot om det kom et tilbud fra Brann. Min mor og far er fra Bergen. Jeg har masse familie i byen. Klubben har et fantastisk publikum og en god trener, og laget er ikke minst på god gang, sier han til Bergens Tidende.
Brann viste seg også å være interessert i å hente Ludvigsen:


Nå har de gjennom Ludvigsens agent tatt kontakt med bundesligaklubben og forhørt seg om hva det vil koste å kjøpe unggutten fri.

- Vi har fått et utkast på hvor mye det eventuelt vil koste for å få ham hit, sier sportslig leder Per-Ove Ludvigsen til Bergens Tidende.

Så spørs det om det blir for dyrt for bergenserne.

- Vi må diskutere om prisen samsvarer i forhold til interessen vår til ham, sier Ludvigsen.
Branns interesse og kontakt med Herta skapte imidlertid problemer, TFL og hans agent var igang med forhandlinger om en sluttpakke med Herta da Brann tok kontakt.
Dette gjorde forhandlingene vanskeligere siden Herta da fikk forhåpninger om å få penger for Ludvigsen:

TFL hadde sett frem til en grei løsning der han ble frigitt og fikk en god slump penger fra den tyske Bundesliga-klubben.


Journalister som jobber tett på Glimt i Bodø, sier til BA at Ludvigsen ble godt forbannet på Brann da han fikk vite om dette. Men omkring temaet var Bodø-Glimt-spilleren mindre snakkesalig i går.

– Jeg vil ikke si noe om dette i det hele tatt, utover at det ikke har ødelagt mitt forhold til Brann, sier Ludvigsen til BA.
Hvorfor bringer jeg dette opp nå?

Fordi TFL`s utleie til Glimt utgår i desember, deretter har han 1 år igjen av kontrakten med Herta.

Brann har nettopp blitt slått på målstreken av RBK i kampen om Aleksander Ødegaard.

Brann er med andre ord ute etter å forsterke sin høyrekant, Tom Sanne greide aldri å overbevise og Ødegaard sa nei, hvem tror dere de ser på neste gang??

Spesielt når man tar med dette sitatet:
Per Ove Ludvigsen wrote:
Det kan imidlertid bli aktuelt for Brann å hente nordlendingen etter sesongslutt.

- Det ville vært naturlig at vi gjenopptar saken da. Vi har lyst på ham nå, og jeg tviler på han har blitt en dårligere fotballspiller om et halvt år, sier Ludvigsen.
http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=64931

Brann har penger som brenner i lomma, eller rettere sagt investorene har det.
Nå kommer Chess/Idar Vollvik ,Hardball og resten av utlendingene fra Bergen, de er høye på cuptriumfen og kommer ravende og skarrende for å røve gullgutten :evil: :evil:

Jeg er hellig overbevist om at Brann kommer, dermed kopierer jeg likegodt Los-Loco`s oppfordring fra Juni måned:

Los-Loco wrote:
Trond Fredrik er nå i en situasjon hvor han må ta noen valg for framtida. Hva han velger er selvsagt opp til ham selv (og Hertha Berlin), men jeg synes det er viktig at vi får formidlet til ham at han er sterkt ønsket her hos oss!

Oppfordrer derfor alle til å sende ham en mail via Glimt-kontoret på bg@glimt.no. Fortell hvor viktig det er at han blir, slik at han kan føle at han har supporterne i ryggen!

Hvis du sliter med formuleringene, kan du kopiere min og signere selv:


Kjære Trond Fredrik!

Først av alt; gratulerer med glimrende innsats mot Lofoten! Godt å se deg score!!!

Jeg er Glimt-supporter av hele mitt hjerte, og har for tiden dårlige netter ettersom tiden nærmer seg 1. juli uten at vi vet hvor du spiller fotball etter den datoen! I den vanskelige avgjørelsesprosess du står foran nå, synes jeg det er svært viktig at du er klar over, og tar med deg, Glimt-supporternes syn på saken.

Jeg unner deg så gjerne et opphold i utlandet, da fortrinnsvis hos en klubb med mer sans for dine kvaliteter enn Hertha Berlin. Jeg føler meg helt sikker på at det vil dumpe ned fete tilbud i postkassa di etter noen strålende UEFA-cup-kamper til vinteren. Å se deg i en annen klubb i Norge derimot, vil knuse mitt og alle andre Glimt-supporteres hjerte.

Vi vil så inderlig gjerne ha deg med videre, det er her du hører hjemme!

Larsen har herved advart mot røde ulver!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg tror dessverre du har rett. Jeg håper Ludde blir. Han har vist lojalitet til Glimt så langt, og han fortjener honnør for det, men når bergenserne kommer med seddelbunken sin er jeg redd Ludde blir vestlending. Jeg mener derfor at Glimt bør begynne jakten etter en god høyreving så snart som mulig. Jeg siterer meg selv fra en annen tråd:
Pekri10 wrote:Se denne avisartikkelen:
http://www.ta.no/lokal_sport/pors/article1265681.ece

Kanskje Glimt skulle testet ham? Hvis Ludde drar i januar, blir det i alle fall skralt på høyrevingen. Og jeg er redd vi ikke har penger til å hente en god høyreving som er etablert i tippeligaen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Og jeg siterer De Lillos;
For det hadde vært fint, men jeg vet jo nå. At du er alt jeg tenker på. Vær så snill, vær så snill, vær så snill, vær så snill ikke gå!
Og så til den litt mer personlige fortsettelsen da
Jeg vil være samme deg fra morgen til kveld, ha deg hele natten for meg selv, så vær så snill, vær så snill, vær så snill, ikke gå! Ooo, ikke gå!
:lol:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Etter dagens avsløringer, skulle de vise seg å stemme, så kan jeg med handa på hjertet si følgende: Hvis jeg var Ludde, så hadde jeg dratt uten å se meg tilbake.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Håper for all del at Trond Fredrik blir i Glimt. Han er en tvers igjennom kvalitetsspiller. Men jeg tror han lider under de rådende forhold i klubben. Når det er sagt, Trond Fredrik tilhører fremtiden! Faktisk vil jeg heller beholde han enn Runar, Cato, Fredrik, Stig og Åsmund. Disse må før eller siden skiftes ut likevel. Hvis det stemmer at denne gjengen er den som bestemmer i klubben, kan man likegodt gi dem sparken nå. Det er bedre at Glimt rykker ned med en spillergruppe bestående av unggutter med spillerglede og samhold! Jeg orker ikke tanken på nok en sesong som den vi har bak oss, der alvor, misstemning, tafatthet, frykt, redsel, mangel på innsats og dødens pølse kunne merkes langt opp på tribunen. Det blir ikke mennesker igjen på stadion, fortsetter dette.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Begynner å bli rene folkekravet i Bergen at TFL skal bli brannspiller:

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopi ... c&start=30
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Håper for guds skyld at han blir. Han sier jo selv at han liker seg her..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Håpa åsså han blir... en ting e sikkert... æ ska skift telefonselskap. Har ikke lyst å vær indirekte sponsor i brann ved å ha Chess! :?
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fanken, Brann har igjen tapt i kampen om en høyreving.
Denne gangen var det den svenske AIK-stjernen Stefan Ishizaki (22) som vraket Brann.

Han signerer sannsynglivis for VIF ikveld.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257934
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Jepp, og han ble jo som kjent brakt trygt til VIF.
Dæven, da trenger fortsatt Brann en god høyreving, og Ludde har fortsatt ikke bestemt seg for å bli.

Ludde, bli i Glimt! Vi trenger deg!!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Men nå har Brann sikret sek Martin Andresen.. tar de seg virkelig råd til å hente ludde og?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Bodø/Glimt kan bynne med å bruke resursser på å beholde Ludvigsen, han er kvalitet og talent!
Alle i Norge vet hva han står for. Ung og har et ekstremt bra potensiale som han har bynt å få ut igjen.
Styret bør ha Ludvigsen som nest høyeste prioritet nå, etter å skaffe ny trener så klart!
Denne mannen må vi ikke la gå til noen andre klubber.

Bruk heller pengene på Ludde som er en "stjerne" i norsk fotball enn på en tilfeldig ukjent utenlandsk spiller som blir et rent gamble prosjekt.

Så får andre forsterkninger komme i andre rekke.



Ta f.eks Brann, de fikk tak i Andresen, han er kvalitet tvers igjennom. Det er bedre med en god stjernespiller som kan forsterke laget enn 3-4 benkeslitere som ikke har noe å tilføye spillergruppen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Du kan jo ikke si at Råket kommer til å bli en benkesliter. Han er en dyktig spiller.. Håper vi får han. Og at vi beholder ludde, selvsagt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Påstår ikke at Råket er eller blir benkesliter.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Tror ikke at Råket er en frelser , kanskje en helt grei stallfyllspiller men neppe noe mer.

Fra årets vg børs så har han et snitt på 3,43 poeng

http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?s ... song_id=24
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Heller signe Råket som sikkert er en helt ordinær Tippeligaspiller enn ukjente reinsdyrsledeførere fra vårt nordligste fylke.

Har ikke stortro på Råket. Men vi trenger bredde i stallen også.
Vi må uansett signe mere enn 2 spillere så.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Brann er ikke ferdig å handle..

Post by Baltus »

_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ola Haldorsen har stor tro på at både Ludde og Bjørkan blir.
Ola Haldorsen innrømmer overfor Avisa Nordland at Glimt er kommet skjevt ut sammenlignet med de fleste av konkurrentene i eliteserien.

– Vi har en jobb å gjøre i tiden som kommer. Men jeg er sikker på at vi skal komme i mål.

– Hva skjer på høyre kant dersom Bjørkan ikke blir frisk og Ludvigsen forsvinner
Avisa Nordland : http://www.an.no/glimt/article1381712.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Du glemte det viktige svaret fra Haldorsen, JIP:
– Da har vi uten tvil en utfordring. Men ut fra de signalene jeg har fått, tror jeg ikke vi havner i en sånn situasjon, sier Ola Haldorsen.
Jeg vet ikke hva Haldorsen legger i dette. Om Ludde blir i klubben (den beste presangen vi kan ønske oss) eller forsvinner, om Bjørkan fortsetter eller legger opp, eller om begge spiller i den gule trøya de neste årene.
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ludde forventer ei avklaring mot HB i løpet av de nærmeste dagene.
Det virker som han ser positivt på å fortsette i Glimt, selv om nok også penger vil ha betydning. Jeg vil tro at han ser for seg en lengre kontrakt med den klubben han signerer for hvis han blir frigitt.

http://www.an.no/glimt/article1398868.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Avise Nordland går veldig langt i å si at Ludvigsen blir Glimt sin eiendom igjen. Formaliteter gjenstår før han blir løst fra kontrakten med HB (akkurat det har vi vel hørt før) og Glimt og Ludde har hatt samtaler med en grovskisse til ny kontrakt.

Kanskje Moderatorene snart endrer tittelen på denne tråden til f.eks.:
Ludde har signert for Bodø Glimt eller noe tilsvarende?

http://www.an.no/sport/article1400513.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

J I P wrote:Kanskje Moderatorene snart endrer tittelen på denne tråden til f.eks.:
Ludde har signert for Bodø Glimt eller noe tilsvarende?
Vet ikke hva Larsen sier, men det ville i såfall være en nyhet som etter min mening fortjente en helt ny og ubesudlet tråd! :D


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:
J I P wrote:Kanskje Moderatorene snart endrer tittelen på denne tråden til f.eks.:
Ludde har signert for Bodø Glimt eller noe tilsvarende?
Vet ikke hva Larsen sier, men det ville i såfall være en nyhet som etter min mening fortjente en helt ny og ubesudlet tråd! :D


Los-Loco har talt!

Hvis den nyheten kommer fortjener det nesten et eget hyllingsforum for Ludvigsen :lol:

Når det er sagt så tar jeg ingenting for gitt før det er 100% sikkert at Ludvigsen har signert for Glimt, hvis han gjør det blir jeg en meget, meget glad mann :D

Slik det er nå holder han vel dørene åpne for andre klubber og han er vel ganske lysten på å spille andre steder.

Øverste tråd på bataljonen sitt forum handler forøvrig nettopp om Ludvigsen, klipper et innlegg fra en som kaller seg Barode:

Hadde jo vært perfekt om han hadde kommet inn. Gjerne med penger fra Auto 23. Så kunne han fått trøye nr 23 som han hadde i Bodø også. Trøye nr 23 er som kjent lagt tilgjengelig for eventuelle spillere som Auto23 måtte hente.
link:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=3471

Jeg avventer og håper, dette er pri 1 Glimt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fra nettavisen:
Akkurat nå vet jeg ikke hva som skjer. Vi får se. Jeg vet Glimt vil ha meg med videre, men det har også vært kontakt med andre norske klubber, sier han, uten å være villig til å røpe navnet på de aktuelle klubbene.

- Brann har tidligere vært nevnt, er de aktuelle også nå?

- He, he. Det vil jeg aller helst ikke si så mye om akkurat nå, svarer en hemmelighetsfull Trond Fredrik Ludvigsen.

Sportslig leder Tor-Ove Falch sier at Bodø/Glimt vil ha Trond Fredrik Ludvigsen med videre.

- Vi ønsker å ha ham med de neste sesongene, og er klare til å tilby ham en permanent kontrakt. Men foreløpig må det komme en avklaring på det med Hertha Berlin, sier Falch til TV 2 Nettavisen
Link:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 325013.ece

Jeg frykter med uforminsket styrke at mannen havner i Brann :cry:
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Litt bedre lesing her da :)

http://www.an.no/glimt/article1400513.ece

Får bare håpe at det går i orden
TheClansman
Locked