Nye spillere og trenere i Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
drthomas
Posts: 3
Joined: Thu Dec 09, 2004 12:04 pm
Location: Trondheim

Nye spillere og trenere i Glimt

Post by drthomas »

Huff og atter huff, jeg blir så kvalm av alle disse mindreverdighetskompleksene til mine mednordlandske borgere. Det finnes andre alternativer til Glimt-trenere enn Bjerk, Halvorsen og Kjølner. Dette må de som liker disse som nye trenere forstå. De har ikke kompetanse i forhold til andre navn som har vært nevnt. Så innmari synd at "de" idiotiske spillerne og de handlingslammede sveklingene i styret i Glimt klarte å ikke annsette Råum...

Trond Sollied sa følgende da Glimt sparket han som trener: "De vet ikke hva de gjør"... jeg er sikker i min påstand når jeg tørr å si at det er mange av de samme typer personer i styret til Glimt som nok en gang ikke helt vet hva de gjør. Hvis Trond Sollied kommer med en anbefaling så burde styret være to ting, smart nok til å forstå at Sollied har tusen ganger mer forståelse og innsikt enn dem, og sterk nok til å ikke la spillerne bestemme hvem de skal kunne kontrollere. Klart enkelte spillere ikke ville ha Råum, da får de jo ikke legge seg på matta å grine hvis de ikke får spille( med klar adresse til den historien der en Glimtspiller hadde kranglet seg til startplass). Men jeg mistenker styret i Glimt også til syvende og sist vil ha en person som de kan kontrollere, var det ikke en av grunnene på mangel av kontroll at Sollied fikk sparken, og kvielsen med å sparke Oppjordsmoen når resultatene vår uendelig dårlige, kan best forklares med at det var fordi man faktisk kontrollerte han...

Styret i Glimt og spillerne deretter burde være smarte nok til å forstå at de ikke er så smarte, og når det nå viser seg at de ikke er det(siden ikke Sollieds råd ble fulgt), så må de jo nødvendigvis være det motsatte, nemlig dumme og teite...?

Det viser all statestikk i Glimt, at spillerne har potensiale men ikke hode nok til å takle suksess... Det betyr at nye krefter må inn, og det må sterke krefter til. Ikke noe pisspreik, der spillerne skal være med å ta ut laget osv. Vi må ha en sterk leder og ambisjoner.

Det virker som om Glimt og oss som heier på laget har lite ambisjoner. Det er rett og slett lavmålt å komme med Ørjan Berg som det hotteste av det hotteste man kan skaffe seg av nyervervelser. Hvis en person som snart er 40 år er det beste man kan få tak i er det like godt å legge ned hele klubben.

Vi må ha nye spillere og nye trenere, noen må ta ansvar for årets fadesesesong. Vi må ha nye ledere eller få inn en av de gode gamle som Tarjei Ech-Hansen. I denne prosessen må vi se lengre enn til Brønnøysund og Kirkenes, vi skal ikke ha noen nordnorsk nasjonalisme, der det er et kvalitetsstempel og en smart ting for å skape blest å skaffe en nordlending. Glimt må ha større ambisjoner, vi må ikke se på oss selv som mindreverdige.

Vi kan skaffe oss gode trenere og spillere. Men da forutsettes det at Glimt har et godt styre, og det har vi aldeles ikke. Handlingslammede esler hele gjengen. Hvorfor startet de ikke med trenerjakten allerede i sommer da Gåre fortalte dem at han skulle slutte? Se på Rosenborg, som ansatte Hareide over et halvt år før Eggen gikk av. Noen vil si Rosenborg er større og har mer penger, men det er likevel de vi må sammenligne oss med når det kommer til hvordan vi skal bli best. Det finnes lag ute i Europa også der man kan finne smarte strategier for å bedre klubben sportslig, administrativt og kommersielt. Et eksempel som er helt grusomt som viser hvor liten kompetanse det er i Glimt, er denne såkalte lunsj-uka som ikke kom istand før siste uken av sesongen... Helt latterlig, når vi må sammenligne oss med andre for å finne ut hvordan vi skal bli bedre.

Det finnes så utrolig mange løsninger som ikke nødvendigvis skaper større utgifter, som gir klubben mye godwill igjen. Men det vet tydeligvis ingen i ledelsen i Glimt noe om, denne sekten, gutteklubben grei som bare tar sponsorer inn i varmen.

Hvem mener så jeg Glimt skulle strukket seg etter som ny trener? Vel, har Sollied noen nye kandidater? Hva med Mini...? Tenk den blesten, og ja han har kunnskaper nok. Det er heller neppe forsent å få inn Råum hvis styret bestemmer seg for dette. Ellers, hva med Stig Inge Bjørnebye... Skal tro om noen har hørt med han om han kunne tenke seg å trene Glimt på siden av landslaget? Jo Andersen fikk sparken i andre div. bundesliga for liten stund siden, han måtte jo være et scoop...? Ellers så har vi mange lovende trenere ute i Europa som helt sikkert kunne vært aktuelle for å få prøve sine treneregenskaper. Men her har Glimt på samme måte som når det gjelder sondering av spillere liten peiling av hva som rører seg.

Når det gjelder nye spillere så må ikke Glimt tenke på å ikke signere Sandro Grande. Bare det at han har spilt i Serie-A og er Canadisk landslagsspiller forteller alt. Men Glimt klarer sikkert på samme måte som ellers å ikke signere de gode spillerne. Dessuten så klarer de helt sikkert å ødelegge dem med ikke å la de få spille/la medspillere skyve de unna på trening osv.

Glimt har ikke penger til å kjøpe Martin Andresen, kanskje de kunne lånt han et år fra Stabæk? Det hadde nok vært en god ide... Tipper styret ikke engang har vurdert det. Vi trenger to nye forsvarspillere, en midstopper og en back, to nye midtbanespillere, to spisser, en midtspiss og en til kant/hengende spiss...

Bare som det er klart. Glimt må ikke spilel 4-3-3... det er så ufattelig teit at Glimt skal spille den formasjonen og tro at det sikrer publikumsvennlig fotball... 4-3-3 er ikke synonymt med dette, og det vil være akkurat det samme hva en ny trener har for slags formasjon...

forresten helt til slutt, er det noen som har snakket med Eggen junior???
-You'll Never Walk Alone- Jeg er der - Ser deg - Får med dine overtramp - Dine handlinger - Bodø/Glimt for evig
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

Enig med deg i masse, men.....

Kompetanse. Hvorfor har Mini bedre kompetanse enn Bjerk/Kjølner?
Minner også om at Sollied ikke hadde trenerkompetanse da han kom til Glimt.

De som har hatt størst suksess som trenere i Glimt, har pedagogisk utdanning.......

Er det et lavmål å trekke fram Ørjan? Han er da fortsatt landets beste midtbanespiller! (når han ikke er skadet)

Det der med Martin var et staselig forslag!

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Vil bare minn om at Glimt e en klubb me veldi lite penga.. For å få alt det du lista opp så må man ha penga. Martin Andresen kosta penge, Eggen Jr kosta penga. I d hele tatt... Kanskje du kan spøtt inn litt penga til Folkets Spiller aksjon? :roll:

Selvfølgeli e æ eni me en del ting du sir, men d e ikke hokkus pokkus å få folk til å fløtt på sæ fra Oslo til Bodø for eksempel. Folk i Norge har jo nord-norgeangst, spesielt når man ikke har penga å tilby disse folkan. Derfor må man se i nærområdet etter persona. Æ har trua på han Ivar Morten Nordmark til neste år. Har også inntrykk av at han Bjerk e en mer positiv person enn han Gåre. D inntrykket fikk vi hvert fall i Molde og Kongsvinger. Han Bjerk ska ha all honnør for å vær hyggeli me oss supportera!
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Nye spillere og trenere i Glimt

Post by Kesseboy »

drthomas wrote:Styret i Glimt og spillerne deretter burde være smarte nok til å forstå at de ikke er så smarte, og når det nå viser seg at de ikke er det(siden ikke Sollieds råd ble fulgt), så må de jo nødvendigvis være det motsatte, nemlig dumme og teite...?
Eh... hæ? :tenk

Eggen junior skulle vel ha mer fri pga. familie, hvis jeg ikke husker feil? Jørn Andersen kunne ha vært et spennende alternativ, men han flytter vel neppe fra Tyskland.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det var jo også et debut innlegg som det luktet svidd av :wink:
Vi kan skaffe oss gode trenere og spillere. Men da forutsettes det at Glimt har et godt styre, og det har vi aldeles ikke. Handlingslammede esler hele gjengen. Hvorfor startet de ikke med trenerjakten allerede i sommer da Gåre fortalte dem at han skulle slutte? Se på Rosenborg, som ansatte Hareide over et halvt år før Eggen gikk av.
Trenerjakten startet langt tidligere den, Rune Skarsfjord var vel den designerte kandidat...eller var det perry?
Står litt stille akkurat nå og jeg har ikke tid til å lete frem linken men en av de to var det.
Disse planene ble forpurret da RBK fine sine egne problemer å stri med og plutselig måtte Rbk oppgradere sine egne hjelptetrenere.
Hvor godt planlagt var dette av RBK?

Det er jo verdt å merke seg at både RBK og Tromsø har måtte skaffet seg midlertidige løsninger i påvente av bedre kandidater.

Jeg overlever med Bjerk som hovedtrener i 2005 hvis det betyr Nordmark i 2006.

Når det gjelder nye spillere så må ikke Glimt tenke på å ikke signere Sandro Grande. Bare det at han har spilt i Serie-A og er Canadisk landslagsspiller forteller alt. Men Glimt klarer sikkert på samme måte som ellers å ikke signere de gode spillerne. Dessuten så klarer de helt sikkert å ødelegge dem med ikke å la de få spille/la medspillere skyve de unna på trening osv
Sandro Grande har strengt tatt ikke spillt i serie- A..han fikk muligens en eneste kamp for Brescia før han ble utlånt til en serie C klubb.
Ellers er jeg enig med deg, tror og håper han kan være en forsterkning for Glimt.
Håper han overbeviser slik at de signerer ham..og at han sier ja til Glimt.

Bare synd at han presterte å skade seg før han kom til Bodø..ikke så lett å imponere da.

Slik ståa er nå vil jeg bare ha trenerspørsmålet over med så fort som mulig så man kan se etter aktuelle spillerforsterkninger, mener at jeg hørte Falch på radioen i går.
Han uttalte noe om at spillerutvalget i Norge var såpass lite at man måtte se til å utlandet for å finne spillere. Vet ikke nøyaktig hva som ble sagt siden det var radioen på sentrumsbussen jeg hørte så jeg vet ikke om dette relaterte seg om Sandro Grande eller om at de også hadde andre utenlandske spillere på blokka.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Larsen wrote:Det var jo også et debut innlegg som det luktet svidd av :win
Et bra innlegg :D Enig i mye ,men alt bir kjedligere når vi ser på de mulighetene som Glimt faktisk har.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror også det er rett og se utenfor norges grenser tror faktisk det mest riktige er og se utenfor europas grenser også.. Send en mann til canada og se etter spillere der evt til amerika.. har bare fått det for meg at det er flere som spiller fotball i Canada
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Hjelper ikke å sende en mann til Canada, Glimt er så redd for i signere utenlanske spillere at de må være minst 3 dobbelt så god som en nordmann før de tør å signere han..

Husk at Glimt fikk Olliver Occean servert på ei fjøl før sesongstart men tok ikke sjansen, de fikk også Karim Essediri kastet etter seg av TIL for noen sesonger siden, men de torde ikke... i dag regnes Karim som en av Norges absolutt beste høyrekanter...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Karim ble vel mobba vekk etter Ville-modellen, har jeg hørt rykter om...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Forundrer meg ikke...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Hehe, helt sikkert.



En ting til. Sture Fladmark er lysten på å trene en klubb igjen, hvorfor har ikke Glimt tatt kontakt med han?

Som kjent hadde Sture suksess med Lyn. En god trener som bør være høy aktuell.
Fladmark vil jo egentlig trene Ålesund, men der er jo Normark.
Tenk hvis vi signer Fladmark for 1 år, så bytter vi og får Normark i 2006 og AAFK får Sture. Da er alle fornøyde? :glis
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Leste en eller annen plass at Sture hadde vært i Harstad og sett på forholdene der...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Den mannen har da ingenting å gjøre i 2 divisjon. Her bør Glimt ta affære øyeblikkelig. Men det skjer vel neppe.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Pussig det med Sture, han var mannen bak Lyn's beste resultat på et kvart århundre, men ingen toppklubber vil ta i mannen med ildtang...
Merkelige greier

http://www.ht.no/sport/article10187.ece

Kan dette være et tegn på at Harstad begynner å satse igjen??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Helvette, håper ikke det, vil ha Sture til Glimt jeg.
Uansett tror jeg det skal bli vanskelig med noe høyere enn 1 divisjon for Harstad. Er vel 2 divisjon nå. Tøft nok kanskje?
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Hvis Fladmark ender opp i Harstad i stedet for Glimt, så begynner jeg å tvile enda mer heftig på kompetansen til styret.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

vil heller ha Christer George fra RBK.

Hansen er for gammel, og spiller vel på en plass hvor vi ikke trenger back up??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Paradigma
Posts: 589
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 3 times

Post by Paradigma »

Leser at Torjus Hansèn er fristillt eller i allefall på transfer listen, er han priset høyt?
VG skriver at Rosenborg har hatt få henvendelser på han, men kan jo absolutt være en mann i stallen vår. Var det ikke rykter om at Glimt var i samtaler med han?

Edit: etter et søk så ble mine anelser bekreftet, Trappatoni skrev for en måned siden om disse ryktene.

edit2: klarte på utrolig vis å trippel poste! Admin, please help me! :D :oops: :D
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Har tro på at George kan blomstre igjen hvis han får spille i Bodø/Glimt.
Torjus Hansen er jeg overhode ikke interessert i.

Ganske vanvittig at RBK har ødelagt Christer så til de grader.
Husker han som DET stjerneskuddet i Godset.

Men han er jo fortsatt en habil spiller midt i 20 årene.
Post Reply