Inkompetent fjottledelse??

Moderators: Sulliken, Larsen

Åssa
Posts: 294
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 24 times

Inkompetent fjottledelse??

Post by Åssa »

Når ledelsen i Glimt siden i sommer har visst om at Gåre trakk seg ved sesongslutt (og vess dæm ikkje vesste det, sei det det mæste om kommuniskasjonen i klubben), så er det en tragedie at de ikke har en ekstern trener på plass. Har ikke helt fått inn i hodet om Bjerk overtar eller ikke, men hvis så er tilfelle har vi siden starten på fjorårssesongen SAMME spillerstall (med unntak av Sak.) og SAMME trener (Det virker som en trend å gjøre ass. trener om til hovedtrener, RBK, TIL....)

Sett ledelsen i Glimt bærre på rævva og surfer på nettet (slik som oss her på forumet) eller gjør de nokka te gangs. Hvis ikkje kunne vi jo gjøre revolusjon: Melde oss inn i Glimt og kuppe heile årsmøte!!! JIPPI!!!
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Andre Hanssen er forsvunnet siden i fjor..
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Åssa
Posts: 294
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 24 times

Post by Åssa »

Baltus wrote:Andre Hanssen er forsvunnet siden i fjor..
.... og det høre jo heller ikkje med på den positive delen av skalaen. Kuppe styret..... (Fin tanke)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Inkompetent fjottledelse??

Post by Los-Loco »

Åssa wrote:Hvis ikkje kunne vi jo gjøre revolusjon: Melde oss inn i Glimt og kuppe heile årsmøte!!! JIPPI!!!
Går overhodet ikke med noen kupp-planer, men jeg har faktisk ringt til Tor Ove Falck og meldt meg inn i klubben, med den hensikt å kunne stille på årsmøtet! Både for å lytte (jeg regner med at det vil bli gitt noen forklaringer ifht til inneværende sesong) og for å kunne stille noen kritiske spørsmål (om nødvendig).

Jeg er faktisk usikker på hvordan dette har vært før om årene, men jeg tror ikke akkurat supportere har vært overrepresentert på årsmøtet. Vi bør vises på en sånn arena!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

På årsmøtet har det vel stort sett vært spesielt interserte som har deltatt de siste årene.

Ut fra hva jeg har lest i avisen så har det vært er hurtig og rei affære, med svært få deltagere..
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Baltus wrote:På årsmøtet har det vel stort sett vært spesielt interserte som har deltatt de siste årene.
Slik bør det ikke være! Årsmøtet er klubbens høyeste organ, og hvis man mener styret bør få høre det, så er det på årsmøtet det skal sies!!!

Det er selvsagt fristende å "kuppe" et årsmøte av denne typen, hvor det med litt mobilisering ikke er vanskelig å skifte ut hele det sittende styret når så få møter opp.

Jeg må imidlertid bare advare mot den typen tankegang hvis noen skulle bli fristet; selv om det fra sidelinjen ser fristende ut å få direkte innflytelse i Glimt, så er det ikke spøk å plutselig skulle være ansvarlig for et multimillionbudsjett, en haug arbeidstakere og Bodøs mest profilerte bedrift!

På den annen side, det hadde ikke vært av veien hvis supporterne gikk sammen for å stemme inn én person i styret, slik at man fikk både innsyn og medbestemmelse i klubben.

For de som kunne tenke seg å stille på årsmøtet, så må årsavgiften betales for inneværende år. Mao må man hive seg på telefonen til glimt-admin for å få dette fixet før nyttår.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Synes egentlig Glimt sjøl burde tatt initiativ til å ha med en representant for supporterklubben i styret. Men så er jeg litt radikal av meg, da.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Åssa
Posts: 294
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 24 times

Post by Åssa »

Er det mulig, hvis jeg melder meg inn, å gi min stemme til en tilsedeværende representant?? Blir litt langt å reise fra Hamar. Kanskje vi kunne få inn to representanter (men nå begynner det å ligne kupp igjen). Skjønt: Glimtledelsen burde skjønne at ting ikke er helt på topp når supporterne snakker om å kuppe klubben. (Det er vel bare jeg som har snakket om det til nå, men.....) :glis
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Å kuppe klubben er vel drøyt, men å vise de som styrer og steller at det er mange som bryr seg, og at vi faktisk ikke er spesielt fornøyd med det som skjer på Aspmyra i disse dager kan ha noe for seg..

HVis man stiller 10-15 personer av supporterene på dette møtet så tror jeg at man har mye makt på det som skjer der , ved valg av styre etc..

Hvem er det forresten som sitter i styret i dag?
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Hvis årsmøtet ble kuppet av supportere er jeg i alle fall helt sikker på at klubben ville gå konk i løpet av relativt kort tid. Jeg tror det er på tide for oss supportere å stikke fingern i jorda. Med de økonomiske rammevilkårene Glimt har, er klubben pokka nødt til å være forsiktige. Det er nesten ikke rom for feilgrep. Enten vi liker det eller ei, så er det en sammenheng mellom kapitalstyrke og handlekraft. Det er også en viss sammenheng mellom kapitalstyrke og sportslig suksess.

Kapitalen er det som kjent skralt med. Derfor er det desto viktigere at vi får inn de riktige folkene i det sportslige apparatet og i spillerstallen. At styret kan kritiseres for en del av det som har skjedd i ansettelsesprosessen av ny trener kan vi være enig om, men slik situasjonen er nå støtter jeg faktisk styret i å bruke den tida som trengs for å få tingene på plass både i forhold til trenere og spillere. Jeg har faktisk også tillitt til at styret driver klubben på en økonomisk fornuftig måte, og det er faktisk VIKTIG! Det verste jeg kan tenke meg er ikke å rykke ned, men å skakkjøre økonomien slik at vi mister lisensen og blir degradert langt ned i seriesystemet.

Supporter-representasjon på årsmøtet er vel og bra. Det er til og med en god idé, men jeg er usikker på hva jeg skal synes om at supporterklubben er representert i styret. Jeg er i alle fall tilhenger av at supporterklubben bevarer sin uavhengighet i forhold til Bodø/Glimt. Dessuten tror jeg at det er rammevilkårene som er det største problemet, og ikke styresammensetningen. Jeg tror ikke nødvendigvis at et annet styre vil gjøre en veldig mye bedre jobb enn dagens styre.

Vel vel, dette tenker jeg var en liten brannfakkel i et for tiden surmaget forum. :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Flott Innlegg!!!!!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Hadde de bare vært litt mer aktive og fortalt litt mer av det som foregår. Det virker jo helt dødt i klubben. Til og med på An er det omtrent dødt rundt Glimt. Jeg går rundt og håper at styret nå jobber i det skjulte bare for å gi oss supportere en julegave i form av en stjernespiller eller to pluss trener.... Men det er vel større sannsynlighet for at Rudolf og julenissen lander på hustaket mitt....
L.U*H.G
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Og det er veldig lett å bli sur og trist over der som har skjedd/ikke skjedd i klubben vår...

Etter supersesongen i fjor, så var det nok mange i klubben og blant spillerne som trodde at ting skulle gå på skinner, og så var man rett og slett ikke forberedt når motgangen kom i vår. Dette gjorde nok sitt til at miljøet i klubben ikke ble optimalt..
Hva ledelsen tenkte, er litt vanskelig å si men for meg virker det som om man håpet i det lengste at vi skulle vinne noen kamper slik at man fikk en respektabel plassering.

Det vi fikk var vel en aldri så liten antudning til handlingslammelse, de 4 seirene på rad etter sommeren fikk vel alle til å tenke at nå kommer vi...
Investorgruppen avlyste krisen, og ingen spillere ble handlet inn.

Etter det har det vel stort sett gått en vei... desverre..

Det jeg hadde håpet på nå etter sesongslutt var en offensiv ledelse.. en ledelse som sto fram og sa at dette skal ikke skje igjen, her er hva vi gjør for at det ikke skal bli like fælt til neste sesong..
Men desverre så virker det som de fortsatt sitter der opp og lurer på hva som skjedde..

Jeg håper av hele mitt hjerte at neste sesong så er vi tilbake på sporet fra 2003, men akkurat nå så ser det ikke så bra ut..

Hvorfor går ikke de som jobber i Glimt ut og prøver å skape litt blest om klubben???

- Selg sesongkort, årets beste julegave!!! Men ingen har sagt at sesongkortene er lagt ut for salg!!! INGEN!!! og i dag er det 11 dager til jul!!!

Hvor er markedsgjengen i Glimt???
Hva med å lage litt liv rundt Glimt???

Desverre så virker det som tungsinnet har lagt seg over Myra, og da er det jammen vanskelig for oss supportere å sprudle..!!!

Jeg håper også at de drar fram et par ess fra ermet.. men akkurat nå så tror jeg ikke at tiden er vår beste venn... En god sesong kommer som grunnlag av gode forberedelser, og akkurat nå så kan vi vel ikke si at de er optimale...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Pekri10 wrote:Hvis årsmøtet ble kuppet av supportere er jeg i alle fall helt sikker på at klubben ville gå konk i løpet av relativt kort tid....

Dessuten tror jeg at det er rammevilkårene som er det største problemet, og ikke styresammensetningen. Jeg tror ikke nødvendigvis at et annet styre vil gjøre en veldig mye bedre jobb enn dagens styre.
Når det gjelder kompetansen til supporterne er jeg ikke så sikker Pekri10. Jeg har sittet sammen med både ledere og økonomisjefer som også er Glimt-supportere, så supporterne til Glimt har en allsidig bakgrunn.

Jeg er enig i at ledelsen har et vanskelig utgangspunkt når det gjelder økonomi for klubben vår. Ledelsen er for en stor del den samme som ivret for Glimt som aksjeselskap og stadionbygging, og måtte ta baksmellen som kom etterpå. Det kan jo tenkes at de ikke har den kompetansen som skal til for å få opp entusiasme og inntekter i en helt annen hverdag. En hverdag der hver krone må vendes på flere ganger, og en hverdag hvor inntektene sitter langt langt inne.

Gunnar Carsen kom inn, og gjorde etter min mening en god jobb for å skru igjen krana. Pengene rullet ut så fort at vi kunne hatt vårt eget underskudds-telleverk på Aspmyra i stedet for stadion-uret. Da var Glimt en råtten klubb som heldigvis ble reddet av næringslivet og den berømte 22-gruppen.

Men å skru igjen krana er på ingen måte nok. Jeg har personlig hatt sorgen av å møtt profesjonelle omreisende eksperter på rasjonalisering på min arbeidsplass, og de er også gode til å skru igjen krana. Alt for ofte viser det seg at det de etterlater er et gravkammer hvor alle som er igjen er så fokusert på å kutte kostnader, og så pisse redd for sin egen jobb, at det blir umulig å være utadvendt, kreativ og skapende. Eksperten har på ingen måte lagt igjen noen oppskrift på annet enn hodepinetabeletter.

Glimt har nå gjennomgått en hestekur, og spillere, administrasjon, ledere og supportere er (naturlig nok) sliten av det vi har vært gjennom. Det vi trenger nå er noen som i god Nord-Norsk stil kan sløse litt med penger, dagdrive og drømme litt i media, fyre av litt fyrverkeri på Aspmyra, og heller ta bakrusen som kommer.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Åssa
Posts: 294
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 24 times

Post by Åssa »

Jeg mener selvsagt ikke for alvor at vi skal kuppe styret. Er imidlertid ening med Los Loco i at supportere med hjerte for glimt kunne samlet seg og stemt inn en representant - ikke nødvendigvis (eller helst ikke) i tilknytning til supporterklubben. Det er jo ikke negativt for Glimt at hvis oppegående folk med engasjement samler seg og melder seg inn i klubben, med tanke på å ha noe å si i styret.

Som Glimt-tilhenger føler jeg et slags eieforhold til klubben. Når jeg er uenig og kritisk til hvordan klubben drives, er det naturlig å formalisere mitt forhold til Glimt gjennom å melde meg inn, slik at jeg har noe å si. (Dette hørtes ut som en EU-debatt, men det er det ikke.... :wink: )
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Åssa wrote:Som Glimt-tilhenger føler jeg et slags eieforhold til klubben. Når jeg er uenig og kritisk til hvordan klubben drives, er det naturlig å formalisere mitt forhold til Glimt gjennom å melde meg inn, slik at jeg har noe å si. (Dette hørtes ut som en EU-debatt, men det er det ikke.... :wink: )

Det er meget fornuftig, det du her skriver. Jeg blir ofte litt matt av all kritikk av "ledelsen". Jeg synes ofte kritikken er unyansert, uten at kritikerne klarer å komme med forslag til hva som faktisk kan gjøres bedre. Å melde seg inn i klubben, og derfra komme med bidrag til endringer, DET er både konstruktivt og fornuftig.

Glimt beskyldes, ofte med rette, for å være en lukket klubb. Det er imidlertid tillatt for alle og enhver å melde seg inn i klubben, og derfra kunne påvirke valg av bl.a. styret i klubben.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Inkompetent fjottledelse??

Post by J I P »

Los-Loco wrote:
Går overhodet ikke med noen kupp-planer, men jeg har faktisk ringt til Tor Ove Falck og meldt meg inn i klubben, med den hensikt å kunne stille på årsmøtet! Både for å lytte (jeg regner med at det vil bli gitt noen forklaringer ifht til inneværende sesong) og for å kunne stille noen kritiske spørsmål (om nødvendig).

Los-Loco har talt!
Hei Los-Loco!

Får du anledning til å dra på årsmøtet Onsdag 23. Februar?

http://www.glimt.no/index.php?ID=1&lang ... b7229e3063
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Minnar om at eg skreiv dette tidlegare i haust:
"I Italia er det kjent at supporterane har makt. I mange andre klubbar er dei med i styret. Den siste tida har det vist seg at styret ser ut til å ha vore noko rangkjørt og det er tydeleg at det er behov for utskiftingar. Det må gjørast eit par grep:
1. Hent inn ein rik onkel - Nikita eller Catch (Kva med Nikita Stadion)
2. Hent inn eit styremedlem blant dei som kan fotball rundt Bodø-by.
3. Hent inn ein frå supporterklubben til styret.

Nr1. skal hente inn pengar for Glimt.
Nr2. skal skape entusiasme rundt klubben utafor bygrensene og sørge for at Glimt representerer ein større region.
Nr3. skal passe på at styret tar omsyn til tilhengarane sine krav."
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

(Kva med Nikita Stadion)

Hvis det hadde blitt en realitet så hadde jeg aldri kommet på aspmyra mer!!!!!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Nokia wrote:(Kva med Nikita Stadion)

Hvis det hadde blitt en realitet så hadde jeg aldri kommet på aspmyra mer!!!!!
I Luleå heiter ishallen "Coop-arena".
Kva med å få Sambo inn med "Sambo 1"?
Eller OVDS med Hurtigruta stadion?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Vil pokker ikke ha den slags reklame. La sponsorene gjøre jobben sin på en annen måte!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Det får holde med [sponsornavn]tribuna. Å selge stadionnavnet synes jeg blir litt hånlig overfor arv og tradisjon.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Kesseboy wrote:Det får holde med [sponsornavn]tribuna. Å selge stadionnavnet synes jeg blir litt hånlig overfor arv og tradisjon.
Ja, ikke sant? [bla-bla]svingen eller [pling-plong]feltet. Det funke jo andre plassa, så koffer ikke på Aspmyra? Stadionnavnet må i det lengste bevares.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nokia wrote:Vil pokker ikke ha den slags reklame. La sponsorene gjøre jobben sin på en annen måte!!

Jeg er enig i at stadionnavnet nærmest er helligbrøde. Det vil bli nitrist med et sponsornavn på Aspmyra. Samtidig må vi nok se i øynene at dette kan bli et av de virkemidlene Glimt kan bli nødt til å ta i bruk for å klare å holde seg på et høyt nok økonomisk nivå. Sponsornavn på stadion begynner å bli veldig vanlig i resten av europa, og vi er i gang også her hjemme. Stadionnavnet nevnes ofte i media, og det vil nok kunne genererer en solid slump penger i kassa. Tar flere andre klubber dette i bruk, er jeg stygt redd for at Glimt ikke har råd til å unngå dette.

Diskusjonen rundt dette illustrerer nok noe av Glimt-ledelsens dilemma: vi maser om at klubben må få inn flere sponsormidler, men vi er kanskje ikke helt villige til å betale prisen? Næringslivet i dag er nemlig slik at de vil ha noe tilbake for å spytte inn penger. F.eks. et stadionnavn....
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

DonCato wrote:Ja, ikke sant? [bla-bla]svingen eller [pling-plong]feltet. Det funke jo andre plassa, så koffer ikke på Aspmyra? Stadionnavnet må i det lengste bevares.

Vi har allerede sponsornavn på de ulike delene av Aspmyra. Adidas, Toyota, Nord-Megler...
Post Reply