B.T Hansen går av...

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

B.T Hansen går av...

Post by Larsen »

Etter tre år som leder av Bodø/Glimt, har altså Bjørn Tore Hansen bestemt seg for at andre bør overta.

Han fortsetter som leder av Bodø/Glimt til årsmøtet blir avviklet i midten av februar neste år.

Jeg biter meg merke i følgende utsagn om hva som bør skje videre i Glimt:


Klubben må få på plass en investorgruppe som sørger for at man kan hente to nye spillere hver sesong. Jakten etter talenter fra Trøndelag og nordover må styrkes. Samtidig må klubben i enda større grad tore å gi unge spillere sjansen, påpeker Hansen og legger til:

– Det blir også viktig at administrasjonen styrkes, slik at man makter å skape høyere omsetning.
Link:
http://www.an.no/glimt/article1375485.ece

Siden Hansen selv har lansert den mest sannsynlige etterfølgeren, som heter Tord Kolstad, går jeg utifra at dette er noe det reelt kommer til å jobbes videre med??
Paradigma
Posts: 589
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 3 times

Post by Paradigma »

jeg kan si såpass som at én av oppgavene som venter, er å få folk til å elske laget sitt. Folk skal kose seg med Bodø/Glimt og være stolt over å ha et lag i eliteserien, sier Kolstad.
Jeg liker han allerede...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

så kan han sette opp premie til toppskåreren til glimt.. Låne bilen hans en uke.. det er en sånn monster porsche
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Snasent! Vil tro noen fristelser til den som yter best og slikt vil slå an :D

Jeg ville hvertfall sørget for å score en hel masse om jeg fikk låne Porchen hans for å cruise rundt i byen!
DieZel
Posts: 46
Joined: Mon May 24, 2004 12:59 pm
Location: Bodø

Post by DieZel »

Fra Oslo wrote:Snasent! Vil tro noen fristelser til den som yter best og slikt vil slå an :D

Jeg ville hvertfall sørget for å score en hel masse om jeg fikk låne Porchen hans for å cruise rundt i byen!

Han har vel sikkert ikke bruk for den uansett, siden han ble tatt "litt for fort" på Nor`sia... han ble vel uten lappen ei stund ja.. ?
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Hehe, Kolstad er nok fotgjenger en stund nå ja :)

Bare det ikke kommer forslag om Jonas Kolstad som førstekeeper i styret da. Tord er storebror til Jonas.... :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Optimismen stiger her i gården, kan jeg si!
Flott med nye impulser og nytt blod i styret! Og Kolstad virker som en kar med peil.
Tippeligaen 2008.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

DieZel wrote:
Fra Oslo wrote:Snasent! Vil tro noen fristelser til den som yter best og slikt vil slå an :D

Jeg ville hvertfall sørget for å score en hel masse om jeg fikk låne Porchen hans for å cruise rundt i byen!

Han har vel sikkert ikke bruk for den uansett, siden han ble tatt "litt for fort" på Nor`sia... han ble vel uten lappen ei stund ja.. ?
Nei han kjører han.. Har du penger nok kan du få deg deg en god advokat som får deg frikjent pga de sier laseren ikke var brukt korrekt. mens de andre som mistet lappen og fikk bot i samme kontroll fikk ikke straffen omgjort
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Bateman26 wrote:Nei han kjører han.. Har du penger nok kan du få deg deg en god advokat som får deg frikjent pga de sier laseren ikke var brukt korrekt. mens de andre som mistet lappen og fikk bot i samme kontroll fikk ikke straffen omgjort
Et lite apropos til de som måtte være så uheldig:

Et trix hvis man blir tatt i laserkontroll med bare litt over fartsgrensen er å jatte med politiet en stund, uten å direkte innrømme å ha kjørt for fort. Med litt flax, kommer det biler bak deg som også blir tatt. Når et par andre biler har blitt vinket tilside, ber du om dokumentasjon på farstovertredelsen. Laseren registrerer farten, men kan ikke skille mellom bilene. Hvis politiet da skal ha en sak på deg, må de kjøre saken for domstolene med betjentene fra fartskontrollen som vitner, og det er i overkant mye pez for en liten fartsbot.

Nekter du da å vedta boten på stedet med henvisning til at du må ha dokumentasjon (utover politiets muntlige påstand) på hvor fort du har kjørt, slipper man som regel av kroken, ganske enkelt av resurshensyn.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Eller man kan ta boten som en mann. Innrømme at du har kjørt for fort og bli ferdig med det. Sure penger, men ofte fortjent nok. Vi har vel alle brutt fartsgrensene fra tid til annen, men det er en grunn til at de er der. Når man blir tatt i 140 km/t i 80-sonen, så har man ikke min sympati. Nå kjenner jeg ikke straffenivået for slike overtredelser, men det lukter vel pallesnekring lang vei?! :)

Om Kolstad er rett mann som styreleder er jeg uansett tvilende til. Blir spennende å se hvem de lander på.
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Er heller ikke helt komfortabel med Kolstad, men bevares han er sikkert dyktig
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vet heller ikke om han er rette mannen. Fyren kan i alle fall det å spekulere i eiendom. Han er vel god for over 100 mill nå, på papiret i alle fall... Kanskje han kan får noe mer ut av aspmyra? c",)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

kolstad er en dyktig forretningsmann og det er det glimt trenger til og lede styret. Da kan heller resten av styret være fotballfaglige folk som man trenger med ansettelse av trener
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hvor fort han har kjørt eller ikke er da fullstendig uinteressant i forhold til den jobben han eventuelt skal besitte. Han er RETTE manne for jobben og jeg ønsker han hjertlig velkommen og lykke til.

Dette blir Prima folkens :twisted:
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Dyktig forretningsmann = gode kontakter = fler investorer = bedre tider på Astmyra!

:D Må jo være positive!
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Han sitter jo i Glimtstyret i dag, så hvis han har så gode kontakter som er villig til å investere i Glimt så burde han vel strengt tatt ha brukt dem allerede...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Hadde æ vært go for 100 mill så hadde d fort stått 90 mill på min konto... Har man først 100 mill mein æ at man ikke merka om 10 forsvinn og da sku æ gladelig blitt glimts rike tante... *drømme, drømme* en vakker dag ser dokker nok mæ i an me en feit sjekk overlevert til glimt. :D tihi
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg tror også Kolstad er rette mannen for jobben, og håper han bestemmer seg for å ta den. Glimt trenger definitivt folk som er dyktige med penger.

Gledelig også å se at folk her på forumet er positive til Kolstad til tross for at han har vært medlem av det styret som er blitt hudflettet opp og i mente både i media og her på forumet. :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

milla wrote:Hadde æ vært go for 100 mill så hadde d fort stått 90 mill på min konto... Har man først 100 mill mein æ at man ikke merka om 10 forsvinn og da sku æ gladelig blitt glimts rike tante... *drømme, drømme* en vakker dag ser dokker nok mæ i an me en feit sjekk overlevert til glimt. :D tihi
Er vel forskjell på og være god for 100 mill og ha 100 mill. Mesteparten er vel invistert i fast eiendom..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

da selger man fast eiendom for 10 mill.. Du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er, batemann
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Nei godt poeng.. Men i dagens an sier Kolstad ja til og stille til valg som leder i klubben..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Da blir det nok Kolstad som blir ny styreleder
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Avisa Nordland wrote:– Hvis ikke man foretar seg noe som helst i et styre, så gjør man heller ingen feil. Når man velger å handle, kan det fra tid til annen hende at man gjør en og annen feil. Jeg sier ikke at vi har gjort alt perfekt, men jeg er meget komfortabel med at vi har gjort en god jobb i denne prosessen, avrunder Bjørn Tore Hansen
Tja...jeg tror vel også at styret har gjort en brukbar jobb tross alt. Men å si at man ikke gjør noen feil hvis man forholder seg passiv, er jeg nå ikke helt enig i. Hvis en mann ligger i veikanten og holder på å dø av hjerteinfarkt, gjør man da ingen feil hvis man bare tusler komfortabelt videre som om ingenting skjer?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Jeg syns Bjørn Tore Hansen og resten av glimtstyret har gjort en slett jobb. Handlingslammelsen i høst viser at det ikke sitter kompetente folk i ledelsen av klubben.

Hansen har ingen grunn til å klappe seg selv på skulderen.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Jeg er enig i at det kan rettes kritikk mot styret i høst, men nå skal vi huske at de har hatt en møkkajobb i å få kontroll på økonomien i Glimt gjennom noen år. Da er det ikke alltid like lett å omstille til å tenke positivt, og få en ny giv inn i systemet. Slik situasjonen er nå kan det være bra å få Kolstad som leder. Han har surfet litt på en bølge i noen år i eiendomsbransjen, og kanskje vi kan få litt nye tanker inn. Han har tross alt bare vært i styret i ett år, og med en erfaren leder i Glimt-sammenheng. Dersom han blir valgt tror jeg vi får se en mer trykk Kolstad som tør å ta ansvar, og dra inn nye initiativ for å få inn penger. Det er bare å se seg rundt i Tippeligaen.

Noe av det viktigste Glimt gjør er å få et positivt inkluderende miljø blandt supporterne. Det mener nå jeg!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply