Råket aktuell for Glimt!

Moderators: Sulliken, Larsen

Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Trapattoni wrote:Til dere som klager over at Råket og Grande enda ikke er klar for Glimt: Er det noen av dere som noensinne har sett disse spillerne? Vet dere om de er gode nok? Eller mener dere Glimt automatisk skal skrive kontrakt med enhver som kommer for å prøvespille i Nordlandshallen?
Spiller du på et landslag har du noen kvaliteter som må være brukbare og er du i stallen til Molde i tre år (tror det var det) og spillt en ca 50 kamper for de må du ha noen kvaliteter Og Glimt trenger også litt stallfyll som kan øke intensitetetn på treneing (selv om jeg tror nok at Ola blir en krevende trener som vet hva han vil og at treningene blir hardere under han en Gåre)
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Litt pussig med forholdet mellom Molde og Glimt. Det har nesten blitt tradisjon for at vi henter spillere som får lite spilletid i Molde. Det er vel ikke så veldig mange spilleroverganger det er snakk om, men noen er det. Stort sett har disse spillerne gjort det bra hos oss.

De overgangene jeg kommer på er Lasse Møller (bror til Ulrik), som var en klippe ved siden av Lasse Tjønnøy i midtforsvaret på slutten av 80-tallet. Så var det Lee Robertson, som ikke var noen stor suksess, men som hadde en bra periode og som vel tross alt er den utlendingen som har prestert best i Glimt (sier jo ikke så mye, men...). Til sist er det jo Kong Fredrik, som jo ikke trenger ytterligere presentasjon.

Jeg har en bra følelse for Råket, selv om jeg ikke har sett ham. Jeg tror ikke han har fått ut potensialet sitt i Molde. Han kan bli bra i Glimt. Råket er i alle fall en sabla god spiller i CM3. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Leste en plass at Råket ikke fikk kontrakt hos Sogndal etter å ha vært der på prøvespill, det kan vel være et tegn på at han ikke er noe annet enn en grei stallfyllspiller, og er det det vi treneger, eller bør vi ikke prøve å få tak i så gode spillere som går rett inn i førstelleveren og klart styrker laget??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Baltus wrote:treneger
Jeg tror heller ikke vi trenger en "treneger" akkurat nå...
Masinga
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Si ikke det Masinga, en treneger kan være kjekt å ha!!! Spesielt med den tynne stallen vi har.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

:D :D :D
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Baltus wrote:Leste en plass at Råket ikke fikk kontrakt hos Sogndal etter å ha vært der på prøvespill, det kan vel være et tegn på at han ikke er noe annet enn en grei stallfyllspiller, og er det det vi treneger, eller bør vi ikke prøve å få tak i så gode spillere som går rett inn i førstelleveren og klart styrker laget??
Begrunnelsen for at Råket ikke fikk kontrakt med Sogndal var at han var for lik de eksisterende spillerne i spillerstil. Han spilte imidlertid en treningskamp og scoret Hat-trick! Det gjør ingenting hvis Glimt signerer flere målfarlige spillere.

Vi kan forvente en avklaring før Jul på om Råket blir Bodø Glimt spiller eller ikke, står det i mandagens AN. I Lørdagens AN sto det at det var kontakt mellom Glimt og hans agent vedrørende de økonomiske betingelsene.

Avisa Nordland Mandag (siste avsnitt): http://www.an.no/glimt/article1381712.ece

Sogn Avis 14/12: http://www.sognavis.no/lokal_sport/article1372485.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Post by G-s-enz »

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article1373745.ece

Flott,Sogndal gir ikke Råket tilbud om kontrakt.

Satse på att Glimt kjøpe han. E sikkert en god spellar som har fådt merke ukulturen i Molde med å ha 100 utenlandske spelera som hold han utførr laget p.g.a navnet eller nationaliteten.

Godt kjøp....
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Guest

Post by Guest »

hvis glimt ikke klarer og hente han blir jeg litt sur. da er det noe galt. husker i fjord da vi hadde en polakk på besøk, resultat: fikk ikke kontrakt, smedrud: etter masse fram og tilbake gikk han til lyn, sakka gikk det jo bra med og nå synes jeg vi skal gi råket en sanskje

gikk ikke haldorsen ut i an i dag og kommenterte at glimts stall var for liten ? :?
nedved
Posts: 60
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:33 am
Location: Målselv

Post by nedved »

puggsy' wrote:hvis glimt ikke klarer og hente han blir jeg litt sur. da er det noe galt. husker i fjord da vi hadde en polakk på besøk, resultat: fikk ikke kontrakt, smedrud: etter masse fram og tilbake gikk han til lyn, sakka gikk det jo bra med og nå synes jeg vi skal gi råket en sanskje

gikk ikke haldorsen ut i an i dag og kommenterte at glimts stall var for liten ? :?
Vel, grunnen til at Smerud ikke kom, var vel at han ikke ville flytte så langt nord, om jeg ikke husker feil.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Da har råket skrevet 3 års kontrakt med oss..... Håper han slår til!!!
L.U*H.G
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Last edited by Sulliken on Thu Dec 23, 2004 4:00 pm, edited 1 time in total.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Post by Avedis »

Dette var positivt. Styrets julegave til oss :D

Håper likevel jakten på forstrekninger fortsetter...men nå viser de hvertfall at de jobber med tingene....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Velkommen skal du være, Råket!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

velkommen, ja
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Da kunne Julefreden senke seg seg for endelig skjedde det ting med spiller gruppa til glimt
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Yeah! *tommeln opp*
Mer kompetanse på topp har aldri skadet noen, og Råket er bedre enn mye annet vi kunne ha skaffet oss.

Kjempejulegave!
Tippeligaen 2008.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Grattis både Glimt og Råket!

Velkommen skal du være!

:D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Etter og ha forhørt meg litt rundt i Fotbal norge så føler jeg meg sikker på at dette kan være et svært godt kjøp.

Ønsker Råker hjertlig velkommen Til Bodø og Glimt.
Måtte det bli mange mål.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Det beste er jo at han kom gratis
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Nokia wrote:Etter og ha forhørt meg litt rundt i Fotbal norge så føler jeg meg sikker på at dette kan være et svært godt kjøp.

Ønsker Råker hjertlig velkommen Til Bodø og Glimt.
Måtte det bli mange mål.
Hva hørte du da? :)


Håper han knaller inn mål for Glimt!!
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Sulliken wrote:Det beste er jo at han kom gratis

Helt gratis er det jo ikke....en del penger går jo til spilleren selv når de går vederlagsfritt fra klubb.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

I motsetning til de 5 millene vif måtte ut med til U-21 kapteinen...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Siden ingen har postet linken tidligere så gjør jeg det:

http://www.an.no/glimt/article1405871.ece
Jeg ønsker å få vist meg frem. I Molde fikk jeg ikke vist potensialet mitt og jeg hadde ikke kommet hit om jeg ikke hadde trodd jeg kunne klare det. Så er det viktig at Ola (Haldorsen) tror på meg, sier 26-åringen som fortsatt venter på at samboer og katt skal slå følge nordover.

Ola tror. Råket, omtalt som et supertalent som 17-åring, har aldri slått til på øverste nivå. Det håper han skjer i den gule trøya. Og han føler han har noe å bidra med på Aspmyra.

– Ganske mye, både på og utenfor banen. Jeg føler jeg har mye å bevise, noe jeg ikke fikk gjort i Molde, sier Råket.

– Man har ikke sett det beste av deg ennå?

– Det er mye å gå på, mener kristiansundgutten som har signert treårsavtale på Aspmyra.

Også hovedtrener Ola Haldorsen har forventninger til den første spilleren han selv hentet til klubben.

– Han er med og kompletterer venstresiden vår og er en spiller det ikke er tvil om vi har beov for. Han fikk ikke tillit i Molde, noe vi håper å gi han her i Glimt, sier Haldorsen som legger til at Råket skal få tid på seg til å bli kjent med de nye omgivelsene og ny spillestil.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Jeg tror Stig Arild kan bli en kjempesuksess i Glimt. Måten vi spiller angrep på passer han helt perfekt. Det er mange år siden Molde spilte et klassisk 4-3-3. Han kan fort slå til allerede i år.

Bare se for dere et angrep med to lynhurtige vinger med gode innlegg, og begge med evne til å putte mål (Stig Arild, Ludde, Trond og Åssa) Foran mål har vi nå kamp om plassen mellom Håvard og Stig. Det betyr at vi har kamp om plassen i hele angrepet, og at vi kan tåle noen skader der (Jeg forutsetter at Ludde blir) Det er en stor forbedring fra i fjor.

Den største utfordringen for Glimt i år kan bli å erstatte løpskapasiteten til André.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply